Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co to jest? Z czym to sie je - krótkie pytanie - krótka odpowiedź

grill atrapa bez znaczka B FL

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18569 odpowiedzi na ten temat

#15801 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 sierpnia 2015 - 20:34

Jeszcze jedno pytanko odnośnie tych łańcuszków .
Wiem ,że oficjalnie sa niewymienialne ( wieczne) , ale co ile km wypadałoby je podmienić ,żeby się nie stresować ?

#15802 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 sierpnia 2015 - 09:42

Czyw wsad do sterownika skrzyni biegów jest jednakowy do wszystkich wersji silnikowych?? Czy może każda wersja silnikowa ma zupełnie inny wsad??
I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!

#15803 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 21 sierpnia 2015 - 10:36

Czyw wsad do sterownika skrzyni biegów jest jednakowy do wszystkich wersji silnikowych?? Czy może każda wersja silnikowa ma zupełnie inny wsad??


Z tego co wiem to na pewno jest inny wsad w 2.6 i 3.2. W pozostałych V-kach powinien być chyba taki sam.

nom i teraz pytanie laika (na podstawie lektury sam naprawiam ) - jak to jest możliwe na jednym wałku rozrządu ??


Nie potrafię tego fachowo wytłumaczyć ale tam są takie metalowe płytki poukładane na zaworach(po jednej na dwóch). Krzywki od wałka nie naciskają na szklankę bezpośrednio tylko własnie na te płytki.

#15804 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 sierpnia 2015 - 16:53

Czy mając Bose mogę zmienić radio na nieoryginalne, pomijając jego końcówkę mocy? Bo normalnie to wiem, że się nie da, ale dokładniej chodzi mi o to, że w miejsce podłączenia głośników podłączę wyjście RCA. Mam radio, które obsługuje oryginalny wyświetlacz i ma 4 wyjścia RCA. Tylko czy to będzie działać jakoś przyzwoicie i czy w ogóle ruszy??
I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!

#15805 OFFLINE   7raff7

7raff7
  • 28 postów
  • Dołączył: 21-10-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 21 sierpnia 2015 - 17:16

Witam. Czy średnica rolki na napinaczu paska wielorowkowego, ma wpływ na słabe lądowanie alternatora. Na wolnych obrotach to 13.5V. Alternator po regeneracji, na stole diagnostycznym w warsztacie pokazuje 14.4V. Nie ma spadku napięcia na przewodach,sprawdzone w warsztacie. Napięcie sprawdzane na 2 różnych akumulatorach, w celu wyeliminowania niesprawności aku. Fachowcy od naprawy alternatorów i rozruszników rozkładają ręce. Zimą wymieniłem napinacz paska na nowy, który miał większa średnice rolki i założyłem nowy dłuższy pasek, bo stary był za krótki. Pojawiły się też problem z grzaniem się silnika. W gorące dni wskazówka wchodziła na czerwone pole i świeciła się kontrolka. Może to przez tą rolkę pompa wody niedomaga. W wiertarce stołowej przez zmianę średnicy rolki, zmienia się prędkość obrotową wiertła. dobrze kombinuje? Czy to nie to.

#15806 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 sierpnia 2015 - 17:21

niestety w Omedze ciężko uzyskać katalogowa ładowanie 14.4V .Sam miałem zmieniony altek i nowa instalację i tak było 14V.
Jeśli Twój wynik to ładowanie pod obciążeniem to jest OK.

Edytowany przez machony79, 21 sierpnia 2015 - 17:22.


#15807 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 sierpnia 2015 - 17:25

W omegach jest jakiś czujnik termiczny wrazz nagrzewaniem sia auta lądowanie spada nibu takie zabezpieczenie termiczne przed przegrzaniem altka

#15808 OFFLINE   7raff7

7raff7
  • 28 postów
  • Dołączył: 21-10-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 21 sierpnia 2015 - 17:29

To wynik bez obciążenia. Wszystkie odbiorniki wyłączone. Pod obciążeniem napięcie to 13.2-13.4V. w warsztacie powiedzieli, że to nie jest normalne. Na stole diagnostycznym 14.4,pod obciążeniem 14.1-14.2.

#15809 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 sierpnia 2015 - 17:32

Witam. Czy średnica rolki na napinaczu paska wielorowkowego, ma wpływ na słabe lądowanie alternatora. Na wolnych obrotach to 13.5V. Alternator po regeneracji, na stole diagnostycznym w warsztacie pokazuje 14.4V. Nie ma spadku napięcia na przewodach,sprawdzone w warsztacie. Napięcie sprawdzane na 2 różnych akumulatorach, w celu wyeliminowania niesprawności aku. Fachowcy od naprawy alternatorów i rozruszników rozkładają ręce. Zimą wymieniłem napinacz paska na nowy, który miał większa średnice rolki i założyłem nowy dłuższy pasek, bo stary był za krótki. Pojawiły się też problem z grzaniem się silnika. W gorące dni wskazówka wchodziła na czerwone pole i świeciła się kontrolka. Może to przez tą rolkę pompa wody niedomaga. W wiertarce stołowej przez zmianę średnicy rolki, zmienia się prędkość obrotową wiertła. dobrze kombinuje? Czy to nie to.


napinacz nie odbiera napędu, nie ma to wpływu na prędkość całego paska, chyba że zmieniłeś koła na altku albo wale to wtedy zmienisz prędkość obrotową
z grzaniem zacznij od wyczyszczenia chłodnic od zewnątrz, trzeba je wyjąć i wypłukać od strony silnika, jak nie będzie poprawy zostaje podmiana pompy wody


ładowanie:
spróbuj zalać klemy cyną, może nie być dobrego styku przewód-klema

Edytowany przez barteklodz, 21 sierpnia 2015 - 17:34.


#15810 OFFLINE   7raff7

7raff7
  • 28 postów
  • Dołączył: 21-10-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 21 sierpnia 2015 - 17:41

Testy robione na ciepłym silniku ok 60-70*C. A gdzie jest ten czujnik termiczny alternatora?

Kół na altku ani na wale nie zmieniałem.

Klemy wymienione na nowe. Cyną też lutowali.

#15811 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 sierpnia 2015 - 17:42

A gdzie jest ten czujnik termiczny alternatora?

nie ma czegoś takiego.Poprostu wraz ze wzrostem temperatury rośnie rezystancja przewodów.
Mozesz jeszcze sprawdzić czy klemy na aku się nie grzeją.

#15812 OFFLINE   7raff7

7raff7
  • 28 postów
  • Dołączył: 21-10-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 21 sierpnia 2015 - 17:46

To na pewno nie wina kabli, ani klem, sprawdzone miernikiem bezpośrednio przy alternatorze.

Faktycznie klemy się trochę grzeją.

Napięcie na akumulatorze jest takie samo jak napięcie przy alternatorze, stąd wniosek,że kable są OK.

#15813 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 21 sierpnia 2015 - 20:29

Czy siłownik centralnego zamka od strony pasażera z przodu jest taki sam w OB i BFL?

#15814 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 sierpnia 2015 - 12:39

Czy siłownik centralnego zamka od strony pasażera z przodu jest taki sam w OB i BFL?

tak ale po roku 97

#15815 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 22 sierpnia 2015 - 13:31

Ok,dzięki machony

#15816 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 sierpnia 2015 - 18:56

Koledzy po co jest ta dziura w automacie i czy one powinna być zaślepiona czy niekoniecznie?
Dodany obrazek

#15817 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 sierpnia 2015 - 08:02

Na wolnych obrotach to 13.5V


Ale to niby , jak dodasz gazu , to napięcie ci rośnie??

Alternator po regeneracji, na stole diagnostycznym w warsztacie pokazuje 14.4V. Nie ma spadku napięcia na przewodach,sprawdzone w warsztacie.


Z doświadczenia wiem ,że w autku pasek bardziej naciska na koło napędowe alternatora.
Jak doda się do tego liche łożyska zakładane przy regeneracji ( też mam regenerowany i po roku łożyska wyją) + kiepską bieżnię komutatora , to uzyskamy pobieżnie zregenerowany altek.

Jest to tym bardziej oczywiste - jak sam napisałeś - że już zaltka wychodzi słabe napięcie .
Skoro altek daje słabe napięcie , to jak może być winne auto ??

#15818 OFFLINE   morphe

morphe
  • 222 postów
  • Dołączył: 21-12-2008
  • Skąd: WPR/WF
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 sierpnia 2015 - 09:50

Koledzy po co jest ta dziura w automacie i czy one powinna być zaślepiona czy niekoniecznie?

U mnie jej nie ma drugi rok i nawet nie zauważyłem by coś z niej ciekło.
Do czego jest to i ja chętnie się dowiem.

#15819 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 sierpnia 2015 - 15:03

Jaki interfejs najlepiej obsłuży silnik y25dt? Mam elm327 ale nie mogę połączyć się z ECU :/

#15820 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 sierpnia 2015 - 19:22

Mam elm327 ale nie mogę połączyć się z ECU


Teżsie bzyknąłem z elmem .
Na stronie 785 masz wytłumaczenie co jak i za ile.





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: grill, atrapa, bez znaczka, B FL