Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co to jest? Z czym to sie je - krótkie pytanie - krótka odpowiedź

grill atrapa bez znaczka B FL

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18569 odpowiedzi na ten temat

#15681 OFFLINE   DJPromo

DJPromo
  • 326 postów
  • Dołączył: 11-09-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 16 lipca 2015 - 17:06

Ktoś wie , dlaczego win 7 64 bit nie chce skonfigurować wtyczki COM dla OBD2??
Menadźer wtyczkę widzi , a scan tools zachowuje się jak trendowaty . Nie można nic wybrać.


Co to za pacjent PC czy lapek ?
Jak PC czy masz COM na płycie czy dokładany śledź jesli tak czy sterowniki do płyty wgrane wszystkie i poprawnie rozpoznaje urzadzenie jak tak to co to za kabel od OBD2 masz i czy sterowniki poprawnie wgrane.

Sam miałem zabawę z Elm327 i scan tools bo kabel był wgrany a program nie łączył .

Jeśli łączysz sie z 2.0 16V tak jak widzę w profilu to zapomnij że się połączysz z Opel TYLKO I WYŁACZNIE OP-COM ALBO OPEL SCANNER żadne Elm 327 itp szkoda kasy i czasu

od Viaken.pl masz za 199zł to czego szukasz i w PL opel scanner
Pzdr

#15682 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lipca 2015 - 17:58

Sam miałem zabawę z Elm327 i scan tools bo kabel był wgrany a program nie łączył .

Jeśli łączysz sie z 2.0 16V tak jak widzę w profilu to zapomnij że się połączysz z Opel TYLKO I WYŁACZNIE OP-COM ALBO OPEL SCANNER żadne Elm 327 itp szkoda kasy i czasu


No właśnie to jest elm na lapku , a sterowniki to już chyba na niego zciągałem z kosmosu.
niby miał instalkę na OP COMa , ale jakąś lipną , bo po ściągnięciu pliku , nie szło go znaleźć i zainstalować

Ps Żeby było weselej , w intercarsie typ mi oferował wynalazki od 1,8 ts PLN w zwyż , a taki bogaty nie jestem.
PS2 Omcia mnie kompletnie nie interesuje , bo ją naprawię śrubokrętem .
Szukam czegoś ( na razie przedliftowego ) do Vectry C
Ps3 Zareklamować elma i gadać tylko z Viakenem ???

Edytowany przez vertix, 16 lipca 2015 - 18:06.


#15683 OFFLINE   razor9103

razor9103

    FWD sucks !

  • 135 postów
  • Dołączył: 15-10-2010
  • Skąd: Kraków/Zabierzów
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 17 lipca 2015 - 13:44

Cześć chciałem się dowiedzieć czy to jest w miarę normalna temperatura silnika podczas jazdy z włączona klimatyzacja pod dość stromą górę w gorący dzień (33*C) ? Czy raczej powinienem sprawdzić układ chłodzący ? Po wyjeździe i zatrzymaniu się (nie gasilem silnika) temperatura spadła do 92/95 *C a następnie zjeżdżając z tej góry znów wzrosła na 95 i po zatrzymaniu spadła na 92*C

Załączone pliki



#15684 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 17 lipca 2015 - 15:39

Cześć chciałem się dowiedzieć czy to jest w miarę normalna temperatura silnika podczas jazdy z włączona klimatyzacja pod dość stromą górę w gorący dzień (33*C) ? Czy raczej powinienem sprawdzić układ chłodzący ? Po wyjeździe i zatrzymaniu się (nie gasilem silnika) temperatura spadła do 92/95 *C a następnie zjeżdżając z tej góry znów wzrosła na 95 i po zatrzymaniu spadła na 92*C


Uzupełnij profil, bo nie wiadomo jaki masz silnik :)

Edytowany przez Skit, 17 lipca 2015 - 15:44.


#15685 OFFLINE   motyl81

motyl81

    X30XE

  • 232 postów
  • Dołączył: 02-07-2012
  • Skąd: Łódż
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lipca 2015 - 19:09

Cześć chciałem się dowiedzieć czy to jest w miarę normalna temperatura silnika podczas jazdy z włączona klimatyzacja pod dość stromą górę w gorący dzień (33*C) ? Czy raczej powinienem sprawdzić układ chłodzący ? Po wyjeździe i zatrzymaniu się (nie gasilem silnika) temperatura spadła do 92/95 *C a następnie zjeżdżając z tej góry znów wzrosła na 95 i po zatrzymaniu spadła na 92*C


raczej zadnej tragedji nie ma, moja potrafi wyżej temp. podbić ale wiem ze mam zamuloną chłodnice

#15686 OFFLINE   razor9103

razor9103

    FWD sucks !

  • 135 postów
  • Dołączył: 15-10-2010
  • Skąd: Kraków/Zabierzów
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 17 lipca 2015 - 19:46

Miałem wpisane, musiało się skasować. 2.0 dti to ogólnie nie przejmować się tym problemem ?

#15687 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 17 lipca 2015 - 21:49

Wiesz, samo się nie poprawi, a pewnie z czasem będzie gorzej. Ja bym zaczął od wymycia chłodnicy klimy jakims kercherem, albo przedmuchania sprężonym powietrzem. Bo często jest tak ze sie tam napcha syfu i powietrze nie dolatuje do chłodnicy wody. U mine to baaaaardzo pomogło. Trochę pracy, praktycznie zero kosztów :)

#15688 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 lipca 2015 - 21:59

Cześć chciałem się dowiedzieć czy to jest w miarę normalna temperatura silnika podczas jazdy z włączona klimatyzacja pod dość stromą górę w gorący dzień (33*C) ? Czy raczej powinienem sprawdzić układ chłodzący ? Po wyjeździe i zatrzymaniu się (nie gasilem silnika) temperatura spadła do 92/95 *C a następnie zjeżdżając z tej góry znów wzrosła na 95 i po zatrzymaniu spadła na 92*C


mój klekotnik trzyma się bliżej 90, jeszcze nie widziałem żeby skoczyło na więcej, tym bardziej na klimie kiedy non stop pracują wentylatory , w 3.2 na klimie też trzyma równe 90 ale dopiero po wymyciu skraplacza
jak się zabierzesz za mycie to wyciągnij chłodnicę wody oraz przednie wentylatory i płucz skraplacz od strony silnika, nie od frontu , ja to robiłem ropnicą z ekstrakcyjną

#15689 OFFLINE   razor9103

razor9103

    FWD sucks !

  • 135 postów
  • Dołączył: 15-10-2010
  • Skąd: Kraków/Zabierzów
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 18 lipca 2015 - 07:56

a już miałem nadzieje na koniec problemów z temperaturą silnika a tu jak zawór nagrzewnicy nie cieknie to temperatura wysoka. najlepsze jest to że jak nie mam włączonej klimy to temperatura nie skacze tak wysoko i raczej trzyma się tych 92*C czasem pod te góry dobije 95*C ale zaraz spada.

#15690 OFFLINE   omegaalfa

omegaalfa

    2.0 16fau

  • 249 postów
  • Dołączył: 08-09-2012
  • Skąd: PL
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 lipca 2015 - 11:57

Czy czujnik ciśnienia (wyłącznik 4pin) klimatyzacji posiada jakiś oring? Jeśli tak to czy ktoś może podać jego nr, wymiar itp... ?

#15691 OFFLINE   bzyku9999

bzyku9999
  • 318 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 lipca 2015 - 20:17

Czy rozrusznik i stacyjka z OB 3.0 V6 X30XE 1997r będzie pasować do Vectry B 1.8 X18XE 1997r?

#15692 OFFLINE   ole

ole
  • 84 postów
  • Dołączył: 22-04-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 18 lipca 2015 - 21:14

Panowie jaka powinna być temperatura ecu i powietrza zasysanego na zimnym silniku przy temperaturze otoczenia 20 C stopni ??

#15693 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 lipca 2015 - 21:32

Od 20 C wzrasta wraz na nagrzewanie silnika .

#15694 OFFLINE   ole

ole
  • 84 postów
  • Dołączył: 22-04-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 18 lipca 2015 - 22:59

Temperatura na ecu ma być taka sama jak na czujniku powietrza zasysanego czy jest jakiś przedział wachań (+,-) bo u mnie przy temp. 20 C na zewnatrz , temp. ecu wynosi 10 C , a temperatura powietrza zasysanego 19 C ... To dobrze ?

#15695 OFFLINE   dawid6671

dawid6671
  • 479 postów
  • Dołączył: 25-09-2012
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 lipca 2015 - 09:14

Panowie lada dzień będę wymieniał uszczelniacze półosi wystarczy odkręcić półosi od flanszy przy kole ?? Czy trzeba rozpinać wahacz ???

#15696 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 lipca 2015 - 10:12

Temperatura na ecu ma być taka sama jak na czujniku powietrza zasysanego czy jest jakiś przedział wachań (+,-) bo u mnie przy temp. 20 C na zewnatrz , temp. ecu wynosi 10 C , a temperatura powietrza zasysanego 19 C ... To dobrze ?

temperatura płynu na ECU raczej nie powinna być niższa niż temperatura na zewnątrz sprawdź po odpaleniu samochodu jak wskazanie na ECU wzrasta czy nie ma przeskokow temparatury

#15697 OFFLINE   ole

ole
  • 84 postów
  • Dołączył: 22-04-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 19 lipca 2015 - 11:04

własnie u mnie jest zawsze niższa od temperatury na zewnątrz a co idzie przez to przy odpaleniu na ssaniu nierówno pracuje bo go chyba przylewa ?

#15698 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 lipca 2015 - 11:20

własnie u mnie jest zawsze niższa od temperatury na zewnątrz a co idzie przez to przy odpaleniu na ssaniu nierówno pracuje bo go chyba przylewa ?

tak właśnie może być bo nie przychodzi mi pomysł co do tak niskiej temperatury wychladza płyn i uzupełnia profil bo nie wiadomo o jaki silnik

#15699 OFFLINE   ole

ole
  • 84 postów
  • Dołączył: 22-04-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 19 lipca 2015 - 11:26

Omega B FL 2.2 16v Pb

I jak silnik złapie 30 C stopni ssanie sie wyłancza i silnik pracuje równo ...

#15700 OFFLINE   DJPromo

DJPromo
  • 326 postów
  • Dołączył: 11-09-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 19 lipca 2015 - 13:37

No właśnie to jest elm na lapku , a sterowniki to już chyba na niego zciągałem z kosmosu.
niby miał instalkę na OP COMa , ale jakąś lipną , bo po ściągnięciu pliku , nie szło go znaleźć i zainstalować

Ps Żeby było weselej , w intercarsie typ mi oferował wynalazki od 1,8 ts PLN w zwyż , a taki bogaty nie jestem.
PS2 Omcia mnie kompletnie nie interesuje , bo ją naprawię śrubokrętem .
Szukam czegoś ( na razie przedliftowego ) do Vectry C
Ps3 Zareklamować elma i gadać tylko z Viakenem ???


Jeśli chodzi o Vectre C to Op-com będzie najlepszy ale cena też ładna na E-bay można wyrwać.
Co do Alternatywy w PL to teraz Viaken jako legalny dystrybutor Opel Scannera masz oferte 749 PLN na http://viaken.pl/pl/...gramowanie.html

Jest to juz Wersja CAN i obsługuje wszystkie auta stare typu nasze kluski 2.0 itp do tych nowych z CAN jest to napewno dobre rozwiazanie i cena juz też bo jeden kabel i obsługa wszystkich aut :) i na 100% działa sam posiadam od niego kabel typu pierwsza wersje opel scannera 71 i wszystkie stare auta czytam. Mialem też w rekach tą wersje za 749 zł z CAN rewelacja.

Sam Op-com od Viakena jako też legalnego dystybutora teraz cene 3024 PLN masz http://viaken.pl/pl/...1992-2013r.html

Chinskiego klona na e-bay kupisz za 100 zł w góre gdzieś ale nie wiesz ile po działa i szukaj programu który zadziałą i bedzie też klonem.

I zapomnij ze tym Elm co kolwiek zdziałąsz w Oplu nie połaczy Ci sie.

Jeśli chodzi o jeszcze jedna rozwiazanie to zostaje Ci Maxiecu http://maxiecu.com.pl/
Polskie rozwiazanie bardzo skuteczne w większości aut Posiadam i testuje w Renault Megane II alternatywa dla Renault CAN CLIP





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: grill, atrapa, bez znaczka, B FL