Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co to jest? Z czym to sie je - krótkie pytanie - krótka odpowiedź

grill atrapa bez znaczka B FL

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18569 odpowiedzi na ten temat

#13841 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 grudnia 2014 - 15:12

Częśtotliwośc wymiany oleju, jest określona w instrukcji do samochodu. Wystarczy się znią zapoznać.

Przecież większość i tak nie ma czegoś takiego jak Instrukcja Obsługi w swoich paździerzach :nie:

#13842 OFFLINE   gapek90

gapek90
  • 51 postów
  • Dołączył: 25-03-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 15 grudnia 2014 - 15:21

A papierów od LPG to nie dali? :p W instrukcji masz wszystko opisane.
Przewaznie jest tak:
1 pik dlugi - koniec gazu lub blad spadku ciśnienia
3 piknięcia - sygnalizacja jazdy tylko na benie
10 pikniec - przegląd serwisowy.
2 ostatnie da się wylaczyc całkowicie żeby nie denerwowaly. Jak wystapi jakis blad w instalacji to centralka tez zapika, ile razy to już kwestia sterownika - poczytać w papierach.


Dzięki chłopy ;p wytłumaczone bardzo dobrze ; p

#13843 OFFLINE   dawid6671

dawid6671
  • 479 postów
  • Dołączył: 25-09-2012
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 grudnia 2014 - 15:21

Dokladnie a ja pisze to co mi powiedzieli w serwisie opla

#13844 OFFLINE   ktmgraba

ktmgraba

    black gangsta omega!

  • 938 postów
  • Dołączył: 29-03-2012
  • Skąd: Włodzimierzów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 grudnia 2014 - 16:03

Ok dzieki za informacje:)

Jeszcze tylko powiedzcie jaki ten olej kupic:)

#13845 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 grudnia 2014 - 17:21

Każdy o specyfikacji Dexron III. Wymiana bodajże co 60 tyś. km. Takie info masz też w podwieszonych poradach: http://forum.omegakl...ead.php?t=27135

#13846 OFFLINE   dawid6671

dawid6671
  • 479 postów
  • Dołączył: 25-09-2012
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 grudnia 2014 - 17:36

Mi znów w aso powiedzieli ze Dexron vi

#13847 OFFLINE   misiek12

misiek12

    Omka BFL :)

  • 588 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 15 grudnia 2014 - 17:40

Jak zrobie polerke lamp i nie naloze srodka ochronnego to duzo krĂłcej wytrzymaja?? Latem pewnie jeszvze raz beda rozklejane. Czy mozna tak ztobic czy musowo ochronny?? Chodzi o to ze po najblizszy taki srodek musze jechac 35 km nie za bardzo mam czym a tak to by juz je jutro poskladal.


 

 


#13848 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 grudnia 2014 - 17:44

Mi znów w aso powiedzieli ze Dexron vi


bo GM wycofał inne oleje.Podaje,że Dexron VI jest zamiennikiem tamtych olei.
Co do filtrów to Febi jest jeszcze dostępny.Szukaj też pod BMW.

#13849 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 grudnia 2014 - 18:15

przy odpalaniu slychac trzy sygnały takie pikniecia


A jesteś pewien , że te 3 piknięcia nie pochodzą od radia???
Ja jak gaszę autko zawsze mam 3 piknięcia - bo coś tam radio się rozłącza i tyle.

#13850 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 grudnia 2014 - 18:40

Jak zrobie polerke lamp i nie naloze srodka ochronnego to duzo krĂłcej wytrzymaja?? Latem pewnie jeszvze raz beda rozklejane. Czy mozna tak ztobic czy musowo ochronny?? Chodzi o to ze po najblizszy taki srodek musze jechac 35 km nie za bardzo mam czym a tak to by juz je jutro poskladal.


Jak zrobisz dobrze polerkę lamp a szkła się do tego jeszcze nadają nie musisz nic nakładać.

#13851 OFFLINE   Matias

Matias
  • 871 postów
  • Dołączył: 01-01-2013
  • Skąd: Kutno / Gostynin EKU / WGS
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 grudnia 2014 - 18:55

A jesteś pewien , że te 3 piknięcia nie pochodzą od radia???
Ja jak gaszę autko zawsze mam 3 piknięcia - bo coś tam radio się rozłącza i tyle.


te 3 piknięcia to radio przypomina o zostawionym panelu. Bynajmniej tak kiedyś słyszałem


 


#13852 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 grudnia 2014 - 19:29

Jak zrobie polerke lamp i nie naloze srodka ochronnego to duzo krĂłcej wytrzymaja


Po co pytasz się kilka razy?? Od środka polerowałeś czy tylko od zewnątrz? Nie bardzo skumałem to co napisałeś kilka postów wcześniej. Nigdy nie spotkałem się żeby lampy trzeba było polerować od środka. Pastę po polerowaniu wszelakim powinno wymyć się żeby zobaczyć jaki jest poziom korekty. W sensie, że pasty zapełniają rysy a potem jak z czasem pasta wyjdzie to będą widoczne rysy. Trzeba tak polerować żeby ryś nie było wcale. Od zewnątrz najlepiej zabezpieczyć jakimś sealantem np. FK Hitemp ale to zabieg na krótko na lampach. Najlepszy jest Megs UHP a potem są już inne droższe środki. Pasty tempo nigdy nie używaj.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#13853 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 15 grudnia 2014 - 20:56

Pytanko poleruje klosze i nie mam pasty ochronnej. Czy moge od srodka zostawic tylko pastom polerskom Albo czy jakies takiej zwyklej jak tempo czy cos w tym stylu. Chcialem jd jutro poskladac paste mam nie kupiona.


A po co od środka polerujesz??

Dodany obrazek


#13854 OFFLINE   dawid6671

dawid6671
  • 479 postów
  • Dołączył: 25-09-2012
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 grudnia 2014 - 21:45

Panowie powiedzcie mi czy w 3.2 ciężko wymienić uszczelki pokrywy zaworów ? I co trzeba zrobić żeby je wymienić? Patrzyłem to ta pokrywa z lewej strony (jak się stoi przed samochodem) to jest bardziej na wierzchu niż ta prawa to tam jakieś wiązki idą itp... <bezradny> :(

#13855 OFFLINE   misiek12

misiek12

    Omka BFL :)

  • 588 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 15 grudnia 2014 - 22:02

Po co pytasz się kilka razy?? Od środka polerowałeś czy tylko od zewnątrz? Nie bardzo skumałem to co napisałeś kilka postĂłw wcześniej. Nigdy nie spotkałem się żeby lampy trzeba było polerować od środka. Pastę po polerowaniu wszelakim powinno wymyć się żeby zobaczyć jaki jest poziom korekty. W sensie, że pasty zapełniają rysy a potem jak z czasem pasta wyjdzie to będą widoczne rysy. Trzeba tak polerować żeby ryś nie było wcale. Od zewnątrz najlepiej zabezpieczyć jakimś sealantem np. FK Hitemp ale to zabieg na krĂłtko na lampach. Najlepszy jest Megs UHP a potem są już inne droższe środki. Pasty tempo nigdy nie używaj.


A po co od środka polerujesz??

Mialem jakies dziwne plamy od srodka musialem ruszyc.
Zrobie sama pasta paste jest dobra wiec zobaczymy. Jutro wszystko sie posklada.

Teraz sie zastanawiam czy dalej ja robic pod siebie bo sie napalilem na 3.2


 

 


#13856 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 grudnia 2014 - 22:12

Panowie powiedzcie mi czy w 3.2 ciężko wymienić uszczelki pokrywy zaworów ? I co trzeba zrobić żeby je wymienić? Patrzyłem to ta pokrywa z lewej strony (jak się stoi przed samochodem) to jest bardziej na wierzchu niż ta prawa to tam jakieś wiązki idą itp... <bezradny> :(


pokrywę nie ma problemu zrobić samemu w v6. Jest porada w sprawdzonych dotycząca 2.5/3.0

w 2.6/3.2 robota idzie prawie tak samo. Nie ma EGR czy krokowca (ułatwienie), nie ma przewodów WN (są cewki przy pokrywie). Ale ogólnie robota idzie tak samo.

zobacz jak to mniej więcej wygląda: http://forum.omegakl...ead.php?t=93104

potrzebujesz śrubokręta, kluczy E10 E12, jakieś standardowe (typu 10 czy 13) i chęci do pracy. Przydadzą się oczywiście nowe uszczelki i troszkę silikonu (najlepiej Dirco lub Reinz)

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#13857 OFFLINE   dawid6671

dawid6671
  • 479 postów
  • Dołączył: 25-09-2012
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 grudnia 2014 - 22:43

pokrywę nie ma problemu zrobić samemu w v6. Jest porada w sprawdzonych dotycząca 2.5/3.0

w 2.6/3.2 robota idzie prawie tak samo. Nie ma EGR czy krokowca (ułatwienie), nie ma przewodów WN (są cewki przy pokrywie). Ale ogólnie robota idzie tak samo.

zobacz jak to mniej więcej wygląda: http://forum.omegakl...ead.php?t=93104

potrzebujesz śrubokręta, kluczy E10 E12, jakieś standardowe (typu 10 czy 13) i chęci do pracy. Przydadzą się oczywiście nowe uszczelki i troszkę silikonu (najlepiej Dirco lub Reinz)


ok a czego byście polecili te uszczelki ?

#13858 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 grudnia 2014 - 23:19

ok a czego byście polecili te uszczelki ?


najlepiej kupić uszczelki reinza, ale to nie są tanie rzeczy

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#13859 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 grudnia 2014 - 10:48

SmokuZbity nie przesadzajmy, to jest 2 zł różnicy, miedzy elringiem, a VR.

Dodany obrazek

#13860 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 grudnia 2014 - 10:58

to są ceny pod jedną pokrywę z tego co kojarzę. Ja widziałem kiedyś paździerze po 25zł pod jedną pokrywę :p

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: grill, atrapa, bez znaczka, B FL