Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co to jest? Z czym to sie je - krótkie pytanie - krótka odpowiedź

grill atrapa bez znaczka B FL

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18569 odpowiedzi na ten temat

#14481 OFFLINE   dawid6671

dawid6671
  • 479 postów
  • Dołączył: 25-09-2012
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 lutego 2015 - 15:20

Może dioda któraś padła lub szczotek mało. Trzeba wyjąć rozebrać zobaczyć pomierzyć i będzie wiadomo

#14482 OFFLINE   misiek12

misiek12

    Omka BFL :)

  • 588 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 03 lutego 2015 - 17:33

Czy wahacz od b a bfl i jakoś osadzenie tulei czymś sie rĂłżniły czy bylo to samo?? Grubością itd??


 

 


#14483 OFFLINE   gienio79

gienio79

    ciągle mało

  • 378 postów
  • Dołączył: 11-12-2009
  • Skąd: Brunatna Stolica
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 lutego 2015 - 17:59

Czy wahacz od b a bfl i jakoś osadzenie tulei czymś sie rĂłżniły czy bylo to samo?? Grubością itd??


Są takie same.


 


#14484 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 03 lutego 2015 - 20:37

podłączysz normalnie, ale będziesz miał sygnał Mono, więc... muzyki posłuchasz ale tylko w mono


Normalnie spinam lewy i prawy razem i do kostki? W którym pinie będzie masa do telefonu która wycisza radio i puszcza sygnał telefonu? Wiem że będzie mono, nie ma być do słuchania muzyki :)

#14485 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2015 - 20:40

Kable sprawdziłem są ok w co jeszcze mogę celować? Lub na wymianę czego się przygotować?


Kup se miernik prądu za ok 30 zł i zmierz napięcie ładowania .
Wszystkiego dowiesz się sam z miernikiem w ręku

Ps Jakbyś się zdecydował na kupno altka regenerowanego , omijaj szerokim łukiem altki z trójmiasta ,.
Po wygaśnięciu gwarancji , łożyska zaczynają piszczeć , a śruby ładują gwiazdkowe nasadki :masakra:
Majątek wydasz na samodzielną naprawę po gwarancji :hihi:

#14486 OFFLINE   lukitechnik

lukitechnik
  • 130 postów
  • Dołączył: 02-08-2014
  • Skąd: CB/PO
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 lutego 2015 - 20:42

Panowie wiecie może jak zdjąć osłonę z ręcznego w B? Nie chodzi mi o mieszek ;) chcę obszyć w weekend to i gałkę na nowo tylko wolałbym nic nie zepsuć przy demontażu

#14487 OFFLINE   KS_ARMANI

KS_ARMANI
  • 92 postów
  • Dołączył: 10-08-2008
  • Skąd: Krzeszowice

Napisany 03 lutego 2015 - 20:45

Kup se miernik prądu za ok 30 zł i zmierz napięcie ładowania .
Wszystkiego dowiesz się sam z miernikiem w ręku


Miernik nawet mam. Chodzi mi o czesci w ktore musze sie zaopatrzyc w razie W. Chodzi o to ze na ewentualne naprawy mam malo czasu bo auto potrzebuje na co dzien.

#14488 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2015 - 20:48

Panowie wiecie może jak zdjąć osłonę z ręcznego w B? Nie chodzi mi o mieszek ;) chcę obszyć w weekend to i gałkę na nowo tylko wolałbym nic nie zepsuć przy demontażu


tu masz pokazane http://forum.omegakl...read.php?t=1876

#14489 OFFLINE   lukitechnik

lukitechnik
  • 130 postów
  • Dołączył: 02-08-2014
  • Skąd: CB/PO
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 lutego 2015 - 20:57

Dzięki ;) ale chyba nie do końca napisałem o co mi chodzi. Chce zdjąć całość z dźwigni ręcznego.

#14490 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2015 - 21:03

Dzięki ;) ale chyba nie do końca napisałem o co mi chodzi. Chce zdjąć całość z dźwigni ręcznego.


chodzi ci o chwyt?

#14491 OFFLINE   lukitechnik

lukitechnik
  • 130 postów
  • Dołączył: 02-08-2014
  • Skąd: CB/PO
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 lutego 2015 - 21:08

Tak, dokładnie o to chodzi :)

#14492 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 03 lutego 2015 - 21:10

stawiam na tarcze, do wymiany


oby nie, klocki zmieniałem rok temu i tarcze były w porządku.

Jeśli wibracje mają miejsce w tym samym odcinku drogi , to asfalt jest do :pupa:
U mnie tak położyli ok 2 km i cytryny na hydraulice nie dają rady tego zniwelować .
Wrażenie jest takie jakby walec co chwilę stawał.


to nie droga, po całej Polsce jeżdżę i ma to miejsce w różnych losowych sytuacjach.
Ruszam spod świateł, dolatuję do 100km/h i po przekroczeniu zaczynają się wibracje, przyhamowuję poniżej 100km/h znikają, przyspieszam do 120 i nic. Przy hamowaniu czuć delikatnie te wibracje - tu obstawiam hamulce z tyłu w myśl zasady
do 100km/h - przód
powyżej 100km/h - tył
Jak tylko znajdę chwilę, albo Wars to przegląd hamulców mnie czeka...
W ogóle cała tylna zawiecha chyba będzie do roboty bo przód był w zeszłym roku to teraz czas na tył. w ogóle na nowych springach K+F dedykowanych do omegi sedan 2.2 16V jakoś d*pa nisko siedzi... szczególnie z lewej strony ale to temat do innej dyskusji.

Zacznij od wyważenia kół. Możliwe, że ciężarek się odkleił. Ostatnio sąsiadowi to samo robiłem w T5. W zakresie 80-100 pojawiały się wibracje na kierownicy. Poza tym zakresem było w porządku. Zawieszenie luzów nie ma, na kołach przednich brakowało po 20gram.


były wyważane przed zmianą z letnich na zimę, po tym 2 razy wyważałem i 2 razy poprawiali bo brakowało za 1 razem po 40g na koło, za drugim po 10. Problem nie ustał. Nie mam jak sprawdzić na innych kołach czy to wina kół.
Oma wpisana już w kolejkę do WarsSztatu.

#14493 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2015 - 21:31

Normalnie spinam lewy i prawy razem i do kostki?

:o broń Cię panie bóg :pokoj: chcesz uwalić sobie urządzenie które chcesz podłączyć ?? podpinasz tylko jeden kanał.

W którym pinie będzie masa do telefonu która wycisza radio i puszcza sygnał telefonu?

Nie wiem jakie masz radio to sam sobie sprawdź :)
http://www.studio24.prv.pl/

#14494 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 03 lutego 2015 - 21:39

:o broń Cię panie bóg :pokoj: chcesz uwalić sobie urządzenie które chcesz podłączyć ?? podpinasz tylko jeden kanał.

Nie wiem jakie masz radio to sam sobie sprawdź :)
http://www.studio24.prv.pl/


Dziękuję Ziutku.

#14495 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2015 - 22:25

jakoś d*pa nisko siedzi... szczególnie z lewej strony ale to temat do innej dyskusji.


To sprawdź sprężyny czy nie ukruszone , bo masz drążek wyrównoważający i dopiero po darciu opon się kapniesz ,że sprężyna/y poległy.
W kadecie to było widać , niestety opel jest tak zapóźniony technologicznie , że nie potrafi wyprodukować sprężyn , które się nie kruszą. :masakra:

Ps KS ARMANI - z tego co piszesz , to masz słabe ładowanie = diody prostownicze
Jeśli by był mostek prostowniczy , to miałbyś choinkę w kontrolkach na desce = odpada

#14496 OFFLINE   dawid6671

dawid6671
  • 479 postów
  • Dołączył: 25-09-2012
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 lutego 2015 - 22:28

Miernik nawet mam. Chodzi mi o czesci w ktore musze sie zaopatrzyc w razie W. Chodzi o to ze na ewentualne naprawy mam malo czasu bo auto potrzebuje na co dzien.


Tak jak mówię może dioda któraś padł czyli trza by wymienić mostek, bądź szczotek mało, lub komutator już wychlastany ale najprędzej to któraś z diod padła.

I zrób tak jak piszą jak się kontrolka żarzy to zmierz czy ładuje i jak ładuje to ile i czy jest różnica po przegazowaniu

P.S Ja tak miałem w swoje starej omedzie A 2.0 8v paliła się kontrolka i wtedy nie ładowała a jak prze gazowałem to gasła i ładował wtedy był problem ze wzbudzeniem.

I zrób tak jak piszą jak się kontrolka żarzy to zmierz czy ładuje i jak ładuje to ile i czy jest różnica po przegazowaniu

#14497 OFFLINE   lukitechnik

lukitechnik
  • 130 postów
  • Dołączył: 02-08-2014
  • Skąd: CB/PO
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 lutego 2015 - 22:45

To sprawdź sprężyny czy nie ukruszone , bo masz drążek wyrównoważający i dopiero po darciu opon się kapniesz ,że sprężyna/y poległy.

Kiepskiej jakości springi też mogą być przyczyną lekkiego negatywu i darcia opon od środka z tyłu? (o gumach w zawieszeniu wiem)

#14498 OFFLINE   dawid6671

dawid6671
  • 479 postów
  • Dołączył: 25-09-2012
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 lutego 2015 - 23:06

Panowie jest jakiś sposób na radio? Mianowicie mam radio z nawigacją kolorowy wyświetlacz itp. Chciałem się spytać czy jest jakiś sposób na własne radio? Tzn odtwarzało mp3 najlepiej z USB ewentualnie CD

#14499 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 03 lutego 2015 - 23:11

To sprawdź sprężyny czy nie ukruszone , bo masz drążek wyrównoważający i dopiero po darciu opon się kapniesz ,że sprężyna/y poległy.
W kadecie to było widać , niestety opel jest tak zapóźniony technologicznie , że nie potrafi wyprodukować sprężyn , które się nie kruszą. :masakra:


Sprężyny akurat nówki sztuki K+F 774 278 dedykowane specjalnie sprowadzane dla mnie z niemiec (podobno takie szły na pierwszy montaż) bo oryginały się obie o 1 zwój skróciły samoczynnie - mam jeszcze je w piwnicy to mogę fotki pokazać :p

Mechanik jak robił geometrię też mówił, że jedna strona kąt ujowy ale sprężyny nowe i nie wie czemu.

#14500 OFFLINE   dawid6671

dawid6671
  • 479 postów
  • Dołączył: 25-09-2012
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 lutego 2015 - 23:31

Sprężyny akurat nówki sztuki K+F 774 278 dedykowane specjalnie sprowadzane dla mnie z niemiec (podobno takie szły na pierwszy montaż) bo oryginały się obie o 1 zwój skróciły samoczynnie - mam jeszcze je w piwnicy to mogę fotki pokazać :p

Mechanik jak robił geometrię też mówił, że jedna strona kąt ujowy ale sprężyny nowe i nie wie czemu.


K+F to będzie KYB ? ja do siebie też montowałem w piątek KYB K-Flex ale u mnie był taki nr RX5414





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: grill, atrapa, bez znaczka, B FL