Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

pogaduchy na Podlasiu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1358 odpowiedzi na ten temat

#1281 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 348 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 marca 2016 - 10:15

Bronek masz może zaworki podcisnienia do których mocujesz wezyki podcisnienia które są podłączone kostką do instalacji bo lukaszbia potrzebuje?Weź poratuj chłopaka bo Nam zejdzie na załamanie nerwowe,spać już po nocach nie może a Ty tam masz u siebie prywatne ASO wiec pewnie coś znajdziesz co by lukasza omcia wróciła do życia,jej tloki zwawo podskakiwaly,wał ochoczo się kręcił do czerwonego pola,opony ładnie pachnialy palona guma a na twarzy właściciela w końcu pojawił się uroczy banan swiadczacy o jego zadowoleniu;-):-)

#1282 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 27 marca 2016 - 11:37

mam ale akurat urwane jest wejscie na wężyk :D


Nigdy nie jest tak dobrze by nie mogło być lepiej

#1283 OFFLINE   lukaszbia

lukaszbia
  • 87 postów
  • Dołączył: 19-07-2014
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 marca 2016 - 21:12

Bronek masz może zaworki podcisnienia do których mocujesz wezyki podcisnienia które są podłączone kostką do instalacji bo lukaszbia potrzebuje?Weź poratuj chłopaka bo Nam zejdzie na załamanie nerwowe,spać już po nocach nie może a Ty tam masz u siebie prywatne ASO wiec pewnie coś znajdziesz co by lukasza omcia wróciła do życia,jej tloki zwawo podskakiwaly,wał ochoczo się kręcił do czerwonego pola,opony ładnie pachnialy palona guma a na twarzy właściciela w końcu pojawił się uroczy banan swiadczacy o jego zadowoleniu;-):-)

 

śmiejta sie smiejta..............a ja juz od nerwinki sie prawie uzalezniłem



#1284 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 348 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 marca 2016 - 22:28

Mi jak drugi raz korba wyszła bokiem z silnika 3.0 szukanego kilka miesiecy i za ktorego zaplacilem tyle ile jego pojemność i po kilku tys km mialem tylko więcej siwych włosów i mniej banknotów w portfelu.Mialem miesiąc gwarancji rozruchowej na piśmie.Silnik BFL z angola z końcówki produkcji 3.0 z automatu (chyba 2001 r )przebieg na km około 200tys km.Miał być pewniakiem..anie nie byl.Myślałem ze pobije omege kijem i podpale.Mialem jej dosyć,patrzeć nie mogłem na nią.Wydane 3tys plus inne rzeczy to przyblizony 1tys zł i po chyba 3 miesiącach mialem silnik w proszku i za 800zł zakupilem silnik z Vectry b po 2000 roku.Pocieszylem się nim kilka lat aż wydmuchalo uszczelke pod głowica.Mialem przygotowany już wcześniej swap na 3.0 z chyba 95r po remoncie i tym samym silnikiem jeżdżę do dzis.Moje poprzednie 2.5 znalazło już nowy dom w omedze kolegi:-)Moja historia z omega jak widac nie była łatwa..

#1285 OFFLINE   lukaszbia

lukaszbia
  • 87 postów
  • Dołączył: 19-07-2014
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 kwietnia 2016 - 17:24

A podpowie ktoś czy kostka która idzie razem z tą od EGR-u jest od tego zaworku podciśnieniowego czy łączy się z inną kostką??



#1286 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 348 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 kwietnia 2016 - 21:50

Powiem tak że ogólnie to przy egierze jest kostka albo mocowana do blaszki przykrecanej do jego podstawy która jest od czujnika stukowego.W instalacji nowszego typu przeniesiono na peszel przykrecanego do obudowy rozrzadu.Inna wiazka idąca w tamte rejony idzie do przeplywki,czujnika temperatury powierza zasysanego który jest na gumowy kolanie miedzy multiramem a puszka filtra i trzecia od dolnego zaworka podcisnienia umieszczonego na multiramie

Edytowany przez adiwoj24, 01 kwietnia 2016 - 21:51.


#1287 OFFLINE   lukaszbia

lukaszbia
  • 87 postów
  • Dołączył: 19-07-2014
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 kwietnia 2016 - 06:34


Powiem tak że ogólnie to przy egierze jest kostka albo mocowana do blaszki przykrecanej do jego podstawy która jest od czujnika stukowego.

 

 

Dokładnie o to mi chodziło wielkie dzięki Adi

 

 

Adi ty się chwaliłeś że puszke masz zbędną, chcesz ją sprzedać może?

 

 

Kojejny niestety roblem zlokalizowałem, może ktos przerabiał, a mianowicie miałem mokry zbiorniczek od wspomagania, zdjąłem, umyłem ale przy demontażu kompresora od klimy z góry był cały w piachu z płynem i pompa jest od spodu mokra, co obstawiać? Pompe, czy przewody między zbiorniczkiem a pompą?


Edytowany przez lukaszbia, 02 kwietnia 2016 - 15:33.


#1288 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 348 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 kwietnia 2016 - 23:48

Puszka zostaje w aucie.A co do wycieku to wyczyść wszystko ładnie,z pompy wychodzi przewód do kolumny możesz go odkręcić przy pompie i dac nowy oring żeby wyeliminowac to połączenie.Wezyk łączący Zbiorniczek i pompę przymocuj na solidne nowe opaski,ewentualnie podetnij odrobinę końce węża co by lepiej się dopasowal i opaski..Olej jak to olej plus kurz,piasek itp i nie wiele trzeba co by zaraz drobny wyciek narobił dużo syfu.Ostatnio jak u kolegi chcieliśmy odkręcić wąż od ppompy to musieliśmy grzac palnikiem bo klucz 16 do przewodów hamulcowych już nie dawał rady ruszyc nakretki srubunku.Ale ją całe szczęście udało się odkręcić bez większych komplikacji.

#1289 OFFLINE   lukaszbia

lukaszbia
  • 87 postów
  • Dołączył: 19-07-2014
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 kwietnia 2016 - 13:39

Dobra kolejne pytanie pod błotnikiem od strony kierowcy siedzi wentylator, wnioskuje że chłodzi ecu, kiedy powinien się włączać i jak sprawdzić czy prawidłowo działa, ni emechanicznie bo tak to wiem jak go sprawdzić a czy włącza się kiedy trzeba, czy po prostu go wywalić?



#1290 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 348 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 kwietnia 2016 - 20:25

Lepiej żeby ten wentylator działał,sterownik silnika,przekazniki w upalne lato i do tego gorący silnik to na te elementy niezbyt otoczenie.Ten wentylator u mnie przynajmniej włącza się wszem z wentylatorem od silnika.Tak mi się wydaje że gdy włączona jest klima to te dwa wentylatory pracują ale ten od chłodzenia puszki przewoźników włącza się dopiero wtedy gdy jest naprawdę temp wskoczyć na naprawdę wysoki poziom i do pomocy włącza się ten pojedynczy od strony silnika

#1291 OFFLINE   lukaszbia

lukaszbia
  • 87 postów
  • Dołączył: 19-07-2014
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 kwietnia 2016 - 19:52

Hmmmm....... u mnie od chłodnicy klimy włącza się z zapłonem jeszcze nie ogarnąłem dlaczego



#1292 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 348 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 kwietnia 2016 - 22:13

To odszukaj tematy z tym związane co by wiedzieć jak to powinno być.Myślę że wentylatory zaraz po zapłonie nie poninny startować.U mnie na zaplonie działa tylko elektryczna pompka obiegu ta koło zbiorniczka wyrównawczego.Po uruchomieniu silnika ciągle tylko ta pompka działa.Po osiągnięciu ok 95 stopni włączają się oba bliźniacze wentylatory i pompka el na obudowie wentylatora a przy naprawdę dużym skoku temp dodatkowo ten jeden wentylator od komory silnika.Tak jest gdy klima jest wyłączona.Gdy mam włączona klime to oba bliźniacze wentylatory zalaczaja się zaraz po uruchomieniu silnika w momencie startu kompresora klimy.Gdy zrobi się naprawdę gorąco dołącza się ten pojedynczy.Już nie pamiętam czy pompka el chodzi ciągle gdy bliźniacze działają czy gdy dodatkowo ten trzeci się zalacza..Musisz zrobić z tym porządek bo masz coś nie tak

#1293 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 348 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 kwietnia 2016 - 21:14

Dzisiaj wymieniłem oponki w omie..hmm chodził mi przebrzuydly plan i tak oto na przód poszła jodelka Vredestein Sessanta 235/45/17 a na tył zarzucilem Goodyear Eagle o rozmiarze uwaga 275/40/17 :-Dhehe już szersza opona nie wejdzie bo będzie ocieralo o rant blotnika.Fele ST 8.5" et 25 i brzeg opony mija o włos przy dociazeniu tylu..teraz oma z tylu wygląda naprawdę szeeeroko;-)oto chodziło

Edytowany przez adiwoj24, 07 kwietnia 2016 - 21:15.


#1294 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 09 kwietnia 2016 - 18:50

he bez foto to wiesz.

Zamontowałem dyferek i teraz się zastanawiam czemu tak późno zdecydowałem się na jego zakup. W przyspieszeniu do 100 spadł czas poniżej 7 sek tylko musze zmienić dokładnie. Noi zawracanie teraz to zawsze będzie na raz :D


Nigdy nie jest tak dobrze by nie mogło być lepiej

#1295 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 348 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 kwietnia 2016 - 22:12

Żeby nie było że nie ma relacji foto..Bronek gratki z zakupu:-D

Załączone pliki



#1296 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 10 kwietnia 2016 - 00:02

Ta i teraz mam jakieś dziwne odczucia po jeździe.

Jak jade spokojnie czyli równym tępem to nie spina na dwa ale jak tylko delikatnie zaczne przyspieszać po łuku już spona na dwa i jedno koło przeskakuje. Czy to normalne a może ktoś łapy pchał do szpery i ciaśniej skręcona.


Nigdy nie jest tak dobrze by nie mogło być lepiej

#1297 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 348 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 kwietnia 2016 - 01:24

Myślę że wszystko jest ok.Ja u siebie od samego początku mam coś takiego że jak np chce włączyć się do ruchu powiedzmy skręcam w prawo i dodaje trochę wiecej gazu to czuje takie szarpanie i to jest za każdym razem.Rozmawiałem z moim kolega to mówił że to normalna sprawa.I mam u siebie coś takiego że jak zmienialem opony to podnieśli mi tył obie strony na raz to pokrecilem jednym kolem to drugie stało w miejscu.Miałem Omegę na luzie i bez ręcznego i nawet gdy ja krecilem kolem w prawo a druga osoba kręciła w przeciwną czy w tą samą stronę drugim kołem to nie wyczulismy oporów czy coś takiego.Powiedziałem to także mojemu kumplowi to powiedział że to normalne zachowanie szpery która jest w dobrej kondycji.Jakby kręcąc jednym kolem a drugie by się kręciło i chcąc zatrzymać te które jest napedzane to może stawiać opór wówczas taka szpera ma już przypieczone tarczki.w jakimś stopniu.Ogólnie zasada działania szpera wygląda tak że wałek atakujący napędza szpere która pod działaniem siły z walka ataku ściska wewnętrzne elementy szpery i tak przekazuje moc na koła.Szpera ciągle jest spieta nawet gdy jeździ się normalnie bez większych przeciazen a gdy potrzeba automatycznie się aktywuje

#1298 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 10 kwietnia 2016 - 10:17

No właśnie wczoraj czytałem chyba z godzine na temat zasady jej działania i wydało mi się że coś moze nie tak i bałem się po prostu ze coś zaraz rozwale ale skoro to jest norma to spokojniejszy jestem a do przeskakiwania sie przyzwyczaje. Komplet 15 na tyle po nocy do wymiany już bo nawet zarysu bieżnika nie ma . Co najlepsze nie trzeba strzelać ze sprzęgła ani prosić aby bokiem szła. Pierwszy raz chciałem wypróbować i z 2 strzał to myślałem ze przez drzwi wypadne bo tak szybko mnie obróciło. :D Jest MOC


Nigdy nie jest tak dobrze by nie mogło być lepiej

#1299 OFFLINE   ozeh2

ozeh2
  • 56 postów
  • Dołączył: 27-09-2013
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 kwietnia 2016 - 16:42

Może macie na stanie "gratisowe" fotele recaro szmaciaki? albo znacie kogoś kto posiada, bo jestem na etapie poszukiwania (na moich skórach w lato "poci się d*pa" a w zimę jest mega zimna i sztywnieje) miałem okazję siedzieć i było elegancko. Na olx są za 300 ale gość mówi że już praktycznie sprzedał



#1300 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 10 kwietnia 2016 - 20:53

W grajewie na szrocie był ale dosyć styrane więc ich nie brałem i nawet nie pytałem za ile.


Nigdy nie jest tak dobrze by nie mogło być lepiej