Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

pogaduchy na Podlasiu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1358 odpowiedzi na ten temat

#1181 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 348 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 sierpnia 2015 - 14:12

Brembo pochodzi z e38 ( występowały w niektórych modelach ).Rozmawiałem z gościem który miał je w swoim aucie i wymienił na zaciski dwutloczkowe ( big brake )które mają zacisk jeszcze większy gabarytowo,jeszcze bardziej wydajniejszy,ale optycznie nię są już tak wyglądające.Jak sie nie mylę to big brake był stosowany w 740 i 750 a brembo w tych mniejszych pojemnosciach.Brembo współpracuje z tarczami a audi a6 c6 2.7/3.0 tdi 320 mm średnicy.Inni zakładali tarcze 323 mm ale ciężko je znaleść i ich cena jest trochę wyższa.Postanowiłem dla 3 mm nie robić na przyszłość kosztów i trudu.Klocki w przyzwoitych cenach..Ate za około 200 zł,ważne żeby miały 30mm grubości bo takie tarcze to max wymiar grubości jaki wejdzie w zacisk.30 tarcze mają dużo "mięsa" na sobie i ciepło wytwarzające przy hamowaniu ma gdzie się rozejść a w oryginalne omegi niby ze są grube ale mają cienkie ścianki i szybko się przegrzewaja.Nawet jak sie założy brembo do ori tarcz to tylko trochę się poprawi hamulce.Jeszcze docieram heble ale muszę powiedzieć ze robi robotę:-) Jak hamulce są zimne i zahamuje się pierwszy raz to nię ma takiego wielkiego szału,ale jak za drugim..trzecim i kolejnym razem się hamuje to naprawdę trzeba zapinac pasy bo wyrywa z fotela.czujniki klocków jeszcze muszę podłączyć bo mam tylko jedną sztukę i trzeba trochę je przerobić ale to drobiazg.Chodzi o wlutowanie wtyczki od omegi do czujnika e38.Teraz felgi minimum 17" (zacisk pracuje już bardzo blisko felgi ).Moje steinmetzy a rraczej ich ramiona kręcą się od zacisku na jakiś 1 mm dostępu.Myślałem ze jeepie wloze bez dystansu..u mjie i tak rant felgi jest równy z blotnikiem i czasem opona trze to jeżeli bym nie mógł założyć felg pod brembo to musiałbym toczyć pisaty żeby były odrobine ciensze żeby tarcza naszla dalej na piascie a później dac dystans na felge..ale na całe szczęście mnię to ominelo:-)uff;-)Na zime pewnie będę demontował brembo i zakładał zwykle zaciski bo mam możliwość założenia Borbetów A 17" tylko na przód bo mam także opony ale jak to by wyglądało..Jak zglebialem temat montażu brembo to czytałem ze trzeba toczyć pisaty o 2-3 mm z ich wysokości bo tarcze nie wejdą a zdjęcie piast z łożysk wiąże się z zamontowaniem nowych łożysk bo stare juz nie będą zdatne do dalszej jazdy.Ja mialem piaste do doświadczeń to ja tokarz wytoczył bez ściągania z łożyska a ja finalnie zmniejszalem wymiar kontówką i tarczą szlifierska.Obrotami tarczy wprawialem w obrót piaste ale do rozsądnych prędkości żeby nię zatrzeć łożyska i tak oto ztoczylem pisaty.Trwa to krótko i naprawdę równo wyszło oraz nię trzeba później ani ustawiać kątów zbierznosci ani płacić za toczenie ani tego rozbierać.Adaptery do zamocowania żeby stworzyć musiałem poświęcić dzień na przymiarki i stworzenie drewnianych prototypów a następny dzień na rzeźbienie w zelazie.Komplet adapterow ma Serek za 150 złotych,niby nie taki wielki koszt,ale to kolejny koszt..Trochę poświęconego czasu i jestem z siebie dumny;-)

Edytowany przez adiwoj24, 15 sierpnia 2015 - 14:16.


#1182 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2015 - 14:48

Na zime pewnie będę demontował brembo i zakładał zwykle zaciski

:masakra:

#1183 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 348 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 sierpnia 2015 - 14:54

A co ja ostatnio się naszukalem bo mi bezpiecznik nr 15 paliło..patrzyłem wszystkie odbiorniki co są podpiete pod ten bezpiecznik i nic..zaczęło się od tego ze po przekroczeniu 140 km/h paliło bezpiecznik,czasem zaraz po przekreceniu zapłonu.Finał finałów doszedłem do tego ze pali gdy włączona jest klima..To był już wielki trop:-)Pomyślałem ze zacznę od sprezarki od klimy która chciałem odłączyć i okazało się ze zaraz przy kostce od zasilania sprezarki przewody miały zware.Dotykały się już golymi przewodami i dodatkowo dotykały do obudowy kompresora.O dziwo ze klima jeszcze wciąż się włączyła mimo takiej usterki i ze nic się nie popsulo.Już zrobione działa.Wczoraj po nocy w garażu na posadzce zauważyłem wielka plamę..po nitce do kłębka poluzowala się opaska na przewodzie który wchodzi do zaworu trójdrożnego..na całe szczęście wszystko ogarnięte i mam nadzieję ze nic nowego się nie ujawni i tak oma mi figla wystarczacego zrobiła

#1184 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 sierpnia 2015 - 15:01

Setup brembo zakończony powodzeniem:-)brembo.jpg brembo 2.jpg brembo 3.jpg brembo 4.jpg


Tak, z tarczami z audi jest najmniej roboty z dostosowaniem do omegi. Widzę, że otwory zacisków od BMW mają większy rozstaw niż brembo od mieczysława. Adaptery to tak budżetowo zrobiłes widzę. :-) Nie boisz się, że padną?

#1185 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 sierpnia 2015 - 15:25

Coś te brembo nie do końca łapią tarcze nierozumiem

#1186 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2015 - 15:29

nierozumiem

Co tu rozumieć ?? zaciski są nie do tych tarcz - poprostu :smiech:

#1187 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 sierpnia 2015 - 15:30

O matko boska

#1188 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 348 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 sierpnia 2015 - 16:15

Inni adaptery robią z utwardzanego amelinium i daje radę to gruby plaskownik z źelazła napewno wytrzyma:-)bez paniki;-) jest dobrze jiż było kilka hamowaniu w podłogę i nic zlego sie nie dzieje

#1189 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2015 - 16:45

bez paniki;-) jest dobrze jiż było kilka hamowaniu w podłogę i nic zlego sie nie dzieje

Tylko jest jeden haczyk, złe rzeczy dzieją się wtedy jak się nikt nie spodziewa, a nie w kontrolowanych warunkach.

#1190 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 348 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 sierpnia 2015 - 19:03

Jest ryzyko jest zabawa:-P lepiej z bezpieczeństwem nie ryzykować,ale jakoś pewniej się czuje z tym własnoręcznie zrobionym z żelaza niż z jakiegoś aluminium.Tam nie ma co się psuć,śruby utwardzane dane to nie ma ryzyka

#1191 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 sierpnia 2015 - 19:40

A nie lepiej dać na frezarkę i żeby adapter był z jednego kawałka żelastwa??

#1192 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 sierpnia 2015 - 16:56

Sorry, ale te Brembo to rzeźba w gównie :masakra:

Te dwuczęściowe adaptery nawet nie są na magnesówce przejechane...... więc nie wierzę że są tam zachowane równoległości powierzchni i idealne przyleganie. Dodatkowo nie wiem po co Ci taka duża tarcza jak wykorzystujesz z niej może z 80%.


Nie tak się robi hamulce

#1193 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 348 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 sierpnia 2015 - 16:07

Nie każdemu musi odpowiadać to co robię i jak to robię:-)Ja jestem zadowolony i mi pasuje:-)Ale dzięki za krytykę:-)

#1194 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 10 września 2015 - 21:55

serek do jakich tarcz ma te adaptery ??

a brembo w tych mniejszych pojemnosciach

a tak na marginesie bylo stosowane w 740d :F w benzynie na 100 nie bylo ,bo mialem tak owa

#1195 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 348 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 września 2015 - 00:34

Kolega Serek posiada adaptery pod tarcze 323 mm.Swój zestaw brembo kupilem od gościa który zdemontowal ów zaciski a w ich miejsce wstawił zaciski 2 tloczkowe z 750i które nie wygladaja już tak wizualnie jak brembo ale hamują jeszcze lepiej.Facet mówił że brembo jeżeli montowali to było zazwyczaj od 728i po 735i oraz diesle 725tds 730d a sporadycznie 740d.Benzyny 740i i 750i jak miały to bardzo bardzo rzadko

#1196 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 11 września 2015 - 07:38

ja potrzebuje pod tarcze 330,od alfy romeo pasuja maja ten sam rozstaw srub,jak i osadzenie piasty :)

#1197 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 348 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 września 2015 - 10:31

To pod tarcze 330 trzeba robić we własnym zakresie jak tak..napisz do Niego może ma na większe..

#1198 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 18 września 2015 - 13:48

Jak tam ludziska dzieje się coś u nas na podlasiu.
Nigdy nie jest tak dobrze by nie mogło być lepiej

#1199 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 września 2015 - 14:00

dzieje się coś u nas na podlasiu

pyta się podlaski regionalny :smiech:

#1200 OFFLINE   lukaszbia

lukaszbia
  • 87 postów
  • Dołączył: 19-07-2014
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 września 2015 - 12:59

Adi, czym malowałeś pokrywy zaworów?