Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Obroty spadaja do 500 i nieraz zgasnie na zimnym silniku!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2008 - 18:44

Witam!
Jestem właścicielem Omegi 99r w sedanie 2.0 16V od tygodnia. mam taki problem:
Przypuścmy ze chce rano jechac do pracy:
- odpalam auto na jalowym biegu i ide skrobac szyby od sniegu. obroty ok 1200 - podejrzewam ze tak wlasnie powinno byc (ssanie na zimnym silniku). po ok 2 minutach wsiadam i jak ruszajac dodam troche gazu to po puszczeniu pedalu gazu obroty spadaja do ok 500, po czym powoli podnosza sie do 600-800(różnie) i tak zostaja, nawet jak sie silnik jeszcze nie rozgrzeje to do ssania juz nie powraca. przy zmianie biegow czesto obroty spadna nawet ponizej 500 i silnik zgasnie(na zimnym silniku). kiedy sie juz rozgrzeje to sytuacja zmienia sie tylko o tyle ze nie gasnie, lecz czasami zapali sie na chwile lampka od ladowania jak za nisko spadna obroty przy przelaczaniu biegow. czasami zatrzęsie lekko samochodem bo obroty skoczą, ale tylko leciutko ze na obrotomierzu prawie ze nie widac tego skoku.
Prosze jezeli ktos ma na to jakas rade to niech pomoze.
pozdrawiam
Dawid


aha skrzynie mam manualna, jezeli to do czegos sie przyda. i zauwazylem ze jak temperatura spadnie ponizej 0 to na komputerze mruga mi ta temeratura zamiast normalnie wyswietlac.

#2 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 stycznia 2008 - 20:41

Dobrze że temperatura miga - informuje cię że może być ślisko.

Co do obrotów - to może być czujnik położenia przepustnicy, czujnik połozenia wału, czujnik położenia wałków rozrządu lub coś koło tego - prawda jest taka - jeśli nie podłączysz się pod tech2 albo pod opelscannera sie tego nie dowiesz. Co możesz zrobić - wyjąc przepustnicę i wyczyścić - nie zaszkodzi a moze pomoże



 


#3 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2008 - 21:17

Dzieki Roozga!! pocieszyles mnie. jak zdaze to jutro skocze na komputer. 100zl w plecy... ale bede wiedzial przynajmniej na czym stoje. a w sobote do dziadka i przepustnice sie wyczysci :D
pozdro

#4 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 stycznia 2008 - 22:49

Bylem na komputerze. Nie ma zadnych bledow, wszystko dziala idealnie wg kompa. obroty wg kompa wahaly sie m/w 890-920. a na obrotomierzu wyglada to inaczej. malo tego, jak gazowalem podczas jak gosciu sprawdzal do obroty spadaly idealnie, jakby wszystko bylo ok. odpial kable i jak wyjezdzalem to zaczelo sie znow dziac od poczatku. serwisant stwierdzil ze trzeba przeciscic krokowy i przede wszystkim wszystkie przewody cisnieniowe czy podcisnieniowe. znalazlem na forum porade czyszczenia dyszy. mysle to moze byc to. ale ta przepustnice tez wyczyszcze.

#5 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2008 - 12:34

Troche lipa. dziadek jak zobaczyl silnik to nie wiedzial co do czego... to juz nie Deawoo Tico hehhe. Nie wiedzial gdzie jest przpustnica :p chyba bede musial jechac do serwisu bo na mrozie to tragedia jezdzic, co chwile gasnie jak mu gazu nie dodam. Serwisant tez zauwazyl ze mi ciezko odpala sinlik.Wolno kreci rozrusznik i moze to byc cos z rozrzadem a niedawno byl wymieniany. z tym, ze do tych obrotow to nic to nie ma... jak juz autko bedzie po zabiegu to napisze czy pomoglo i co mi w nim zrobili.

#6 OFFLINE   koziolek1212

koziolek1212
  • 1 postów
  • Dołączył: 27-01-2008
  • Skąd: Świdnica

Napisany 30 stycznia 2008 - 19:27

vandave,
Mam ten sam problem kolego co ty i też komputery nic nie wykazały,lipa:( :
koziolek1212

#7 OFFLINE   kalibon

kalibon
  • 14 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: ZŁOCIENIEC

Napisany 30 stycznia 2008 - 21:33

mam podobny problem krokowy czyściłem i lipa nie wiem o co kaman

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 stycznia 2008 - 22:02

mam podobny problem krokowy czyściłem i lipa nie wiem o co kaman


to ze czysciles to nie znaczy ze on dziala. Na kompie poza bledami mozesz sprawdzic tez parametry pracy krokowca i wykonac procedury testowe




 


#9 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lutego 2008 - 13:24

Zrobilem wszystko zgodnie z ta porada CZYSZCZENIE DYSZY i jest juz dobrze. :D

#10 OFFLINE   rashii

rashii

    5 OMEGA W MOJEJ KARIERZE

  • 132 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: Świdnica

Napisany 28 kwietnia 2009 - 08:50

podepne sie pod temat bo niechce zaczynać nowego

a wiec jest tak: rano wsiadam do autka (nieważne czy zimno czy ciepło) odpalam ją na bęzynie bez trzymania gazu i po sekundzie gasnie, 2 pruba tym razem z gazem w podłodze silnik odpala, ale jak puszcze gaz to zgasnie, po paru sekundach przełanczam na podtlenek LPG, i jest to samo co na benie, i tak sie dzieje cały czas az nie przestanie chodzić pompa powietrza wtórnego (wiem kiedy przestaje chodzić bo słychac ją troche:) ) jak przestanie chodzić pompka wszystko jest pięknie obroty nie faluja, schodzą do poziomu 750-800 nic kompletnie nic sie nei dzieje. czemu tak jest?

#11 OFFLINE   krystiangrabice

krystiangrabice
  • 15 postów
  • Dołączył: 25-11-2008
  • Skąd: Lubuskie

Napisany 28 kwietnia 2009 - 08:59

A niech mi ktoś wogule powie jakie powinny być wolne obroty? Ile? 800, 850 a może 900?
Krystian

#12 OFFLINE   rashii

rashii

    5 OMEGA W MOJEJ KARIERZE

  • 132 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: Świdnica

Napisany 28 kwietnia 2009 - 09:35

normalne obroty to własnie miedzy 750 a 800

#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 kwietnia 2009 - 09:46

normalne obroty to własnie miedzy 750 a 800



720 z 1000 - zalezy od wielu czynnikow. w xev - ustawiane kompem




 


#14 OFFLINE   rashii

rashii

    5 OMEGA W MOJEJ KARIERZE

  • 132 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: Świdnica

Napisany 28 kwietnia 2009 - 11:03

no tak ale co z moją sprawą:)

podepne sie pod temat bo niechce zaczynać nowego

a wiec jest tak: rano wsiadam do autka (nieważne czy zimno czy ciepło) odpalam ją na bęzynie bez trzymania gazu i po sekundzie gasnie, 2 pruba tym razem z gazem w podłodze silnik odpala, ale jak puszcze gaz to zgasnie, po paru sekundach przełanczam na podtlenek LPG, i jest to samo co na benie, i tak sie dzieje cały czas az nie przestanie chodzić pompa powietrza wtórnego (wiem kiedy przestaje chodzić bo słychac ją troche:) ) jak przestanie chodzić pompka wszystko jest pięknie obroty nie faluja, schodzą do poziomu 750-800 nic kompletnie nic sie nei dzieje. czemu tak jest?



#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 kwietnia 2009 - 11:11

no tak ale co z moją sprawą:)


a odlacza na probe odkurzacz -




 


#16 OFFLINE   krystiangrabice

krystiangrabice
  • 15 postów
  • Dołączył: 25-11-2008
  • Skąd: Lubuskie

Napisany 28 kwietnia 2009 - 22:48

720 z 1000 - zalezy od wielu czynnikow. w xev - ustawiane kompem


Ok. Mam xev. Czy sam mam sobie wybrać jakie mi mają ustawić mechaniki obroty czy jest określona wartość jaka powinna być? Ile fabryczna omega mam mieć obrotów?
Krystian

#17 OFFLINE   goofy

goofy
  • 7 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 30 kwietnia 2009 - 15:40

u mnie było tak: dojeżdżam do świateł, sprzęgło, silnik łapie obroty na 2000 i tak 10-15 sekund po czym spadają do 500 i gaśnie, albo gasła bez podbijania obrotów - wymiana silnika krokowego pomogła (wymiana bo padła elektronika sterująca więc czyszczenie silnika nic by nie dało) - nie wiem jak w twoim przypadku ale możliwe że tak będzie. Aha, jeśli faktycznie będziesz miał wymianę to upewnij się że zresetują ci komputer - w systemie musi być odnotowana wymiana bo inaczej na nowej części będzie działo się to samo

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 kwietnia 2009 - 15:47

Ok. Mam xev. Czy sam mam sobie wybrać jakie mi mają ustawić mechaniki obroty czy jest określona wartość jaka powinna być? Ile fabryczna omega mam mieć obrotów?



przeciez napisalem ile ma fabrycznie. a ustawienie zalezy od kondycji silnika i podzespolow




 


#19 OFFLINE   matigreg06

matigreg06
  • 228 postów
  • Dołączył: 08-08-2008
  • Skąd: zielona góra
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 kwietnia 2009 - 15:56

To i ja się podepne pod temat. Wyczyściłem krokowy i jest jeszcze gorzej, wogóle nie ma wolnych obrotów, kupiłem nowy silniczek i po zamontowaniu dalej dzieją się cuda czyli po odpaleniu potrafi zgasnąć a za drugim razem chodzi, obroty na 600-650 a czasami falują między 500-900, nie wiem czy po wymianie krokowego trzeba coś ustawiać na kompie czy jak, proszę o poradę

#20 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 kwietnia 2009 - 16:00

To i ja się podepne pod temat. Wyczyściłem krokowy i jest jeszcze gorzej, wogóle nie ma wolnych obrotów, kupiłem nowy silniczek i po zamontowaniu dalej dzieją się cuda czyli po odpaleniu potrafi zgasnąć a za drugim razem chodzi, obroty na 600-650 a czasami falują między 500-900, nie wiem czy po wymianie krokowego trzeba coś ustawiać na kompie czy jak, proszę o poradę


ktory masz rocznik ? ale w 2.0 nie ma takie potrzeby. szukaj lewego powietrza, no chyba ze kupiles super krokowy za pare pln z allegro.

p.s czujnik temp na ecu sprawdzales ?