

Obroty spadaja do 500 i nieraz zgasnie na zimnym silniku!
#1
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2008 - 18:44
Jestem właścicielem Omegi 99r w sedanie 2.0 16V od tygodnia. mam taki problem:
Przypuścmy ze chce rano jechac do pracy:
- odpalam auto na jalowym biegu i ide skrobac szyby od sniegu. obroty ok 1200 - podejrzewam ze tak wlasnie powinno byc (ssanie na zimnym silniku). po ok 2 minutach wsiadam i jak ruszajac dodam troche gazu to po puszczeniu pedalu gazu obroty spadaja do ok 500, po czym powoli podnosza sie do 600-800(różnie) i tak zostaja, nawet jak sie silnik jeszcze nie rozgrzeje to do ssania juz nie powraca. przy zmianie biegow czesto obroty spadna nawet ponizej 500 i silnik zgasnie(na zimnym silniku). kiedy sie juz rozgrzeje to sytuacja zmienia sie tylko o tyle ze nie gasnie, lecz czasami zapali sie na chwile lampka od ladowania jak za nisko spadna obroty przy przelaczaniu biegow. czasami zatrzęsie lekko samochodem bo obroty skoczą, ale tylko leciutko ze na obrotomierzu prawie ze nie widac tego skoku.
Prosze jezeli ktos ma na to jakas rade to niech pomoze.
pozdrawiam
Dawid
aha skrzynie mam manualna, jezeli to do czegos sie przyda. i zauwazylem ze jak temperatura spadnie ponizej 0 to na komputerze mruga mi ta temeratura zamiast normalnie wyswietlac.
#2
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2008 - 20:41
Co do obrotów - to może być czujnik położenia przepustnicy, czujnik połozenia wału, czujnik położenia wałków rozrządu lub coś koło tego - prawda jest taka - jeśli nie podłączysz się pod tech2 albo pod opelscannera sie tego nie dowiesz. Co możesz zrobić - wyjąc przepustnicę i wyczyścić - nie zaszkodzi a moze pomoże
#3
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2008 - 21:17

pozdro
#4
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2008 - 22:49
#5
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2008 - 12:34

#6
OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2008 - 19:27
Mam ten sam problem kolego co ty i też komputery nic nie wykazały,lipa:( :
#7
OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2008 - 21:33
#8
OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2008 - 22:02
mam podobny problem krokowy czyściłem i lipa nie wiem o co kaman
to ze czysciles to nie znaczy ze on dziala. Na kompie poza bledami mozesz sprawdzic tez parametry pracy krokowca i wykonac procedury testowe
#9
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2008 - 13:24
#10
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2009 - 08:50
a wiec jest tak: rano wsiadam do autka (nieważne czy zimno czy ciepło) odpalam ją na bęzynie bez trzymania gazu i po sekundzie gasnie, 2 pruba tym razem z gazem w podłodze silnik odpala, ale jak puszcze gaz to zgasnie, po paru sekundach przełanczam na podtlenek LPG, i jest to samo co na benie, i tak sie dzieje cały czas az nie przestanie chodzić pompa powietrza wtórnego (wiem kiedy przestaje chodzić bo słychac ją troche:) ) jak przestanie chodzić pompka wszystko jest pięknie obroty nie faluja, schodzą do poziomu 750-800 nic kompletnie nic sie nei dzieje. czemu tak jest?
#11
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2009 - 08:59
#12
OFFLINE
#13
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2009 - 09:46
normalne obroty to własnie miedzy 750 a 800
720 z 1000 - zalezy od wielu czynnikow. w xev - ustawiane kompem
#14
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2009 - 11:03

podepne sie pod temat bo niechce zaczynać nowego
a wiec jest tak: rano wsiadam do autka (nieważne czy zimno czy ciepło) odpalam ją na bęzynie bez trzymania gazu i po sekundzie gasnie, 2 pruba tym razem z gazem w podłodze silnik odpala, ale jak puszcze gaz to zgasnie, po paru sekundach przełanczam na podtlenek LPG, i jest to samo co na benie, i tak sie dzieje cały czas az nie przestanie chodzić pompa powietrza wtórnego (wiem kiedy przestaje chodzić bo słychac ją troche:) ) jak przestanie chodzić pompka wszystko jest pięknie obroty nie faluja, schodzą do poziomu 750-800 nic kompletnie nic sie nei dzieje. czemu tak jest?
#15
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2009 - 11:11
no tak ale co z moją sprawą
a odlacza na probe odkurzacz -
#16
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2009 - 22:48
720 z 1000 - zalezy od wielu czynnikow. w xev - ustawiane kompem
Ok. Mam xev. Czy sam mam sobie wybrać jakie mi mają ustawić mechaniki obroty czy jest określona wartość jaka powinna być? Ile fabryczna omega mam mieć obrotów?
#17
OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2009 - 15:40
#18
OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2009 - 15:47
Ok. Mam xev. Czy sam mam sobie wybrać jakie mi mają ustawić mechaniki obroty czy jest określona wartość jaka powinna być? Ile fabryczna omega mam mieć obrotów?
przeciez napisalem ile ma fabrycznie. a ustawienie zalezy od kondycji silnika i podzespolow
#19
OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2009 - 15:56
#20
OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2009 - 16:00
To i ja się podepne pod temat. Wyczyściłem krokowy i jest jeszcze gorzej, wogóle nie ma wolnych obrotów, kupiłem nowy silniczek i po zamontowaniu dalej dzieją się cuda czyli po odpaleniu potrafi zgasnąć a za drugim razem chodzi, obroty na 600-650 a czasami falują między 500-900, nie wiem czy po wymianie krokowego trzeba coś ustawiać na kompie czy jak, proszę o poradę
ktory masz rocznik ? ale w 2.0 nie ma takie potrzeby. szukaj lewego powietrza, no chyba ze kupiles super krokowy za pare pln z allegro.
p.s czujnik temp na ecu sprawdzales ?