

#101
OFFLINE
#102
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2014 - 18:48
czy ten tłumik mozna przystosowac do TD kombi?duzo roboty?
http://allegro.pl/om...4466719726.html
mniejsza jest srednica rury ale z tym mozna sobie poradzić.Gorzej z tym ,że jest od sedana.Do kombi moze juz nie podejść.
#103
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2014 - 23:01
tymczasowo włożyłem strumienicę "gwiazdkową" z jakimiś przeszkodami, żeby spaliny nie rozprężały się zbyt szybko. o dziwo momentu nie straciła - wręcz jest lepiej. do tej pory szła 180 teraz 200... tylko gdyby nie ten dźwięk... katalizator moczy się w acetonie - docelowo ma być drożny na 100% i ma być cicho. fajnie teraz to auto się zbiera ale wybieram ciszę dla limuzyny. (i mała ciekawostka - teraz nie słychać wcale na ciepłym kolektora - tak czy siak kolektor będę robił)
pytanie, który tak naprawdę tłumik jest odpowiedzialny za słyszalne buczenie na zewnątrz, nie wiem co jest założone... lepiej wybrać walkera czy bosala do x20xev?
pamiętam jak jakieś 8 lat temu miałem kluskę 2.6 R6. chodziła z początku dość głośno, pojechałem pospawać oryginalne tłumiki. nagle pszczółka na wolnych i rasowe brzmienie na wyższych - dźwięk rewelacja jak przystało na 6 cylindrów. aż chciało się słuchać jej pracy. niestety spawanie nie starczyło na długo i trzeba było wymieniać tłumiki. już nie kojarzę, które konkretnie wymieniałem i jakiego producenta ale później dźwięk to kupa... buczało, rzęziło - zero poczucia R6...
pytanie jak to wygląda w R4 x20xev - czy warto walczyć? bo z tego co pamiętam to 2.0 115KM w omedze A naprawdę cicho chodziło.
#104
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2015 - 00:29
Bo się okazuje, że mam wydech tej firmy a nie widzę nic na forum.
http://www.scorpion-exhausts.com/
Pozdrawiam
Robert
#105
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2015 - 09:23
#106
OFFLINE
#107
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2015 - 13:32
Dzień dobry. Zwracam się do Was z pytaniem i prośbą o poradę. Otóż, po nowym roku będę musiał położyć cały nowy układ wydechowy pod autem i jako, że w żadnym swoim samochodzie jeszcze tego nie robiłem, chciałbym się poradzić. Ile $ mam na to przygotować? Na Allegro widziałem cały zestaw za ~360 zł, ale jest to firma no-name i domyślam się, że taki shit zacznie mi buczeć po pierwszej zimie. Nie mówię, że od razu chciałbym Bosala, ale coś pomiędzy. No i drugie pytanie - googlowanie coś średnio mi idzie i chciałbym się zapytać, czy części do układu wydechowego kupuje się osobno, czy można ogarnąć taki cały zestaw? Byłbym wdzięczny za podpowiedzi i może jakieś linki Póki co, chcę zbadać temat. Po świętach pójdę się zorientować, ile coś takiego kosztuje w moim sklepie z częściami.
Aha, nie mam katalizatora - mam strumenice i myślę, że w 20 letnim samochodzie nowy kat jest zbędną inwestycją.
Pozdrawiam!
#108
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2015 - 14:27
#109
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2015 - 14:39
#110
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2015 - 14:58
Kupuj Polmostrów http://allegro.pl/tl...5487626953.htmltylko musisz określić nadwozie: sedan czy kombi.
#111
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2015 - 23:31
Dzięki za odpowiedzi! Prawdę mówiąc, jestem uprzedzony do polskich wyrobów, ale posprawdzałem opinie w internecie i również są przychylne Podpytam jeszcze swojego mechanika i zobaczę, jakie ceny mają w lokalnym sklepie i coś wybiorę
#112
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2015 - 18:44
W swojej omedze tydzień temu montowałem nowy caly kpl. wydech. Kupiłem Asmeta.Cena w inter cars 250zl. Jeśli chodzi o jakość wykonania i pasowanie za ta kasę to naprawdę polecam.
Pierwsza część kupowałem na alledrogo za chyba 120PLN bo w znanych hurtowniach w zamienniku dostępne są tylko środkowe i końcowe puszki, a jeśli chodzi o tzw "portki" to wyboru brak, jest tylko bossal za chyba 450zl
Jakość tych allegrowych wydechów no-name jest koszmarna, pasowanie kiepskie, spawy jak by się praktykanci uczyli fachu, w dodatku nie maja nawet ocynku tylko są pomalowane srebrzanką która po rozgrzaniu tłumika dymi jak by się auto paliło
Wcześniej miałem Polmostrów, wytrzymał jakieś 40kkm i zrobił się jak sito.
#113
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2016 - 10:16
Pozwólcie panowie że się podepnę do tego tematu. Omega b 2.0 16V 136 KM sedan. Mam do wymiany uszczelkę pod kolektorem wydechowym. Pierwsze pytanie czy wymienić od razu obie ? Bo tam są chyba dwie. Druga sprawa, czy tylko mi się wydaję że to jest dość prosty zabieg ? Zdejmuję osłonę, odkręcam kolektor, zakładam nowe uszczelki no i składam do "kupy" ? Ze szpilkami nie powinno być problemu bo nie tak dawno była zdejmowana głowica więc myślę że się szpilki nie "ukręcą".
#114
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2016 - 16:15
Dzięki za odpowiedzi! Prawdę mówiąc, jestem uprzedzony do polskich wyrobów, ale posprawdzałem opinie w internecie i również są przychylne
Podpytam jeszcze swojego mechanika i zobaczę, jakie ceny mają w lokalnym sklepie i coś wybiorę
Ja też jestem uprzedzony i biorąc pod uwagę, że Omkę dotąd robiłem na bardzo dobrych częściach, źle bym się czuł wkładając jakiś szajs. Byłem się orientować u siebie w hurtowniach i tragedii nie ma. Jutro zamawiam zestaw od Bosala. Tym sposobem będę mieć spokój z tematem wydechu na amen Jak mi się czasowo uda, to już za tydzień będzie siedzieć pod autem.
#115
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2016 - 17:44
#116
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2016 - 18:34
Teraz jest splanowany i jest idealnie
ot właśnie to ! to podstawa!





#117
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2016 - 23:12
#118
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2016 - 08:55
Czyli nie jest o nic skomplikowanego ? Konkretnie kupić jakieś te uszczelki, unikać jakiejś firmy ? Jutro mam zamiar to zrobić.
#119
OFFLINE
#120
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2016 - 12:02
Geneza :
Wczoraj wymieniłem obie te uszczelki, zrobiłem to w garażu przy pomocy lewarka i powiem krotko ja pier*ole Zacznę od tego że już raz jedna z uszczelek była wymieniana u "fachowca" przy okazji zdejmowanej głowicy ( miał o wiele lepszy dostęp). Przy odkręcaniu kolektora niedowierzanie, żadna ze śrub dolnych nie była dokręcona! Na dodatek, śruby torx od złotej rurki (ta od klimy) była strasznie wyrobione, gdy jedna już uległa to druga za nic w świecie, pozostaje pytanie jak fachman ją odkręcił ? Obciął tę rurkę i po całej "naprawie" pospawał
Nie chciało się nawet dać nowych nakrętek tylko założył stare z obrobionymi gwintami.
Teraz moje spostrzeżenia:
Dostęp do dolnych śrub jest masakryczny(najlepsze rozwiązanie to chyba zdjęcie tłumika), ale wspólnie z drugą osobą jakoś dałem rade. Górne ogólnie ok, trzeba zdjąć "odmę" od egru i od silnika. Zdjąłem też lewe kolo z przodu dla łatwiejszego dostępu. Dzień wcześniej koniecznie trzeba psikać wd na wszystkie śruby, lać po całości, poszły lekko. Zaopatrzyć się w nowe nakrętki i śruby 13stki, smar w sprayu, koniecznie wywalić torxy, dwie śruby 10tki zwykle. Dobrze jest tez mieć sporo przedłużek do kluczy nasadowych, krótkich długich różnych. Na sam koniec skręcać to wszystko do kupy, ale z wyczuciem żeby nie pourywać (nie musi być poodkręcane tak żeby piszczało hehe).
Wnioski:
Całkiem inny samochód, nic nie klepie, cichutka praca, wydaje mi się że silnik też pracuje lepiej (może się mylę było zimno a i promile już były spożyte). Kierowanie się zasadą że nikt nie zrobi tego lepiej niż y sam w 100 % słuszne.
Pytanie:
Jaki byłby koszt całej tej roboty u mechanika z prawdziwego zdarzenia ?
Pozdrawiam.
Edytowany przez czerwony16, 06 stycznia 2016 - 12:05.
Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: wydech
Technika →
Układ Dolotowy i Wydechowy →
Regeneracja, malowanie oryginalnych tłumików Omega BRozpoczęte przez B0Cygano , 15 mar 2017 ![]() |
|
![]()
|
||
Technika →
Układ Dolotowy i Wydechowy →
Obroty falują na zimnym silniku. Szukam mechanika - Warszawa !Rozpoczęte przez kaszewczyk , 15 lis 2016 ![]() |
|
![]()
|