Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Alternator - słabe i niestabilne ładowanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
94 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 czerwca 2014 - 19:03

Czy wymiana regulatora ze szczotkotrzymaczem bez wyciągania alternatora z auta jest możliwa? Czy za alternatorem jest tyle miejsca żeby ściągnąć ten czarny plastik? Mam drugi alternator więc mogłem na stole sobie jego tył rozebrać (3 śruby) silnik 2.5v6

#22 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2014 - 19:28

Czy wymiana regulatora ze szczotkotrzymaczem bez wyciągania alternatora z auta jest możliwa? Czy za alternatorem jest tyle miejsca żeby ściągnąć ten czarny plastik? Mam drugi alternator więc mogłem na stole sobie jego tył rozebrać (3 śruby) silnik 2.5v6

raczej marne szanse na taki zabieg. prościej jest go wyciągnąć wyczyścić, wymienić i zapomnieć o gimnastyce.

#23 OFFLINE   Bartekcom

Bartekcom
  • 43 postów
  • Dołączył: 13-07-2013
  • Skąd: Warszawa-Targówek

Napisany 20 czerwca 2014 - 19:37

Czy wymiana regulatora ze szczotkotrzymaczem bez wyciągania alternatora z auta jest możliwa? Czy za alternatorem jest tyle miejsca żeby ściągnąć ten czarny plastik? Mam drugi alternator więc mogłem na stole sobie jego tył rozebrać (3 śruby) silnik 2.5v6


Nawet jeśli, chociarz wątpię. To i tak na stole zrobisz szybciej i dokładniej.

#24 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 20 czerwca 2014 - 19:57

Dokładnie,10 minut i masz na stole:)

#25 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 czerwca 2014 - 22:07

Demontaż alternatora w V6 jest dość kłopotliwy jeśli robi się to bez kanału. IMO bez wyciągania alternatora, wymiana szczotkotrzymacza po omacku jest nie możliwa.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#26 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 czerwca 2014 - 20:46

To pozostaje mi wyciągnąć alternator. Kanał ma sąsiad więc jak się uśmiechnę, użyczy ale mam pytanie bo go nigdy nie wyciągałem, widziałem na drugim alternatorze że ma 2 mocowania na śruby. Jak poluźnić pasek wielorowkowy? Czy alternatorem mogę go też napiąć jak w niektórych samochodach?

#27 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 czerwca 2014 - 20:54

To pozostaje mi wyciągnąć alternator. Kanał ma sąsiad więc jak się uśmiechnę, użyczy ale mam pytanie bo go nigdy nie wyciągałem, widziałem na drugim alternatorze że ma 2 mocowania na śruby. Jak poluźnić pasek wielorowkowy? Czy alternatorem mogę go też napiąć jak w niektórych samochodach?

od paska masz napinacz który jest nad alternatorem. Napinacz luzujesz kluczem 15-ką naciągając napinacz kręcąc w prawą stronę.

#28 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 czerwca 2014 - 01:36

Demontaż alternatora w V6 jest dość kłopotliwy jeśli robi się to bez kanału. IMO bez wyciągania alternatora, wymiana szczotkotrzymacza po omacku jest nie możliwa.


Przecież to się robi głównie bez kanału. Spod maski.

- wyciągasz multiram i elementy dolotu
- pasek z napinacza i z silnika
- ręka z 17nastka z tyłu aby zablokować śrube
- grzechotka bodajże z E14 od przodu i pokręcamy

Ale każdy sposób jest dobry jeżeli efekt jest ten sam ;)

#29 OFFLINE   Dorota87

Dorota87
  • 3 postów
  • Dołączył: 30-06-2014

Napisany 30 czerwca 2014 - 20:48

Witam. Mam problem z alternatorem,na wolnych obrotach ładuje natomiast po przekroczeniu 1000 obrotów przestaje ładować. Alternator był sprawdzony i nie wykryto nieprawidłowości. Może ktoś z Was miał podobny problem i podzieli się ze mną doświadczeniem.

#30 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 30 czerwca 2014 - 20:58

Co oznacza "ładuje na wolnych obrotach",jakie są wskazania woltomierza. Jeśli powyżej 1000 obr/min brak ładowania(< 12V), to powinna świecić kontrolka. Przyczyn może być wiele, ale najbardziej podejrzany jest regulator napięcia lub zbyt słabe połączenie z masą.

#31 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 czerwca 2014 - 21:03

Problem stary jak alternator i zazwyczaj może mieć dwie przyczyny ,,,jedna to wydarte i owalne pierścienie a druga to zużyte szczotki regulatora , czyli alternator do remontu lub tak jak kolega pisze że połączenia do sprawdzenia.

#32 OFFLINE   Dorota87

Dorota87
  • 3 postów
  • Dołączył: 30-06-2014

Napisany 30 czerwca 2014 - 21:25

Źle się wyraziłam,w sensie że na wolnych obrotach jest ładowanie natomiast powyżej 1000 obr/min zapala się kontrolka ładowania. Po odłączeniu akumulatora na minimalnych obrotach samochód chodzi,po przekroczeniu 1000 obr samochód gasł. Nie miałam możliwości sprawdzenia woltomierzem. Podłączałam masę bezpośrednio z akumulatora do silnika kablami rozruchowymi, i problem nadal nie został rozwiązany

#33 OFFLINE   Bartekcom

Bartekcom
  • 43 postów
  • Dołączył: 13-07-2013
  • Skąd: Warszawa-Targówek

Napisany 30 czerwca 2014 - 23:19

Więc i tak wychodzi na to co pisali przedmówcy. Alternator na stół i tam dopiero coś działać. Co można było zdiagnozować na aucie zdiagnozowałaś.

#34 OFFLINE   Dorota87

Dorota87
  • 3 postów
  • Dołączył: 30-06-2014

Napisany 01 lipca 2014 - 17:39

Dziękuje koledzy za pomoc. Byłam zmuszona wymienić alternator i po problemie :)

#35 OFFLINE   juldan

juldan
  • 2 postów
  • Dołączył: 09-03-2014
  • Skąd: OZO

Napisany 11 lipca 2014 - 11:47

Witam, od jakiegoś czasu zauważyłem problem z odpalaniem. Zaczynał mieć coraz ciężej przy odpalaniem, aż raz po prostu zbrakło prądu. Postanowiłem to obadać więc kupiłem miernik i zacząłem mierzyć jakie jest ładowanie i okazało się po kilku pomiarach że ładowanie jest nie równe i zbyt niskie czyli od 12,5 do max. 13,4. Po przeczytaniu kilku tematach na necie doszłem do wniosku że trzeba wymienić regulator napięcia. Dodam że z ciekawości podjechał do serwisu opla z zapytanie co może być, więc jakiś mechanik wyszedł z miernikiem przyłożył i wniosek: alternator do d*py....;-) Zapytałem ile by kosztowała naprawa. No jakieś 300zł regenerowany alternator + koszt wymiany, więc podziękowałem panom i odjechałem.

Model Silnika: 2.2 16V Z22XE
Model Alternatora: Bosch KCB2 -> 14V 100A: 0 124 415 008 NR GM 24 439 410
Model Regulatora: F 00M 144 142

Zamówiłem zamiennik regulatora napięcia za 60zł i dodatkowo wymieniłem pasek (45zł).
Zabrałem się za wymontowanie alternator oczywiście postępując według książki "OPEL OMEGA Sam naprawiam samochód" żeby nie było skuchy.
Regulator jest przykręcony na trzy śrubki + obudowa, więc wymiana trwała chwilę.
Zamontowałem alternator do auta i śmiga. Teraz ładowanie jest od 14,3 do 14,7 więc poprawnie.

#36 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 lipca 2014 - 18:29

Zamówiłem zamiennik regulatora napięcia za 60zł i dodatkowo wymieniłem pasek (45zł).
Zabrałem się za wymontowanie alternator oczywiście postępując według książki "OPEL OMEGA Sam naprawiam samochód" żeby nie było skuchy.
Regulator jest przykręcony na trzy śrubki + obudowa, więc wymiana trwała chwilę.
Zamontowałem alternator do auta i śmiga. Teraz ładowanie jest od 14,3 do 14,7 więc poprawnie.

A jakiej firmy zakupiłeś ten regulator ? magneti marello?

#37 OFFLINE   stpeter

stpeter
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-08-2014

Napisany 25 sierpnia 2014 - 16:25

witam rano aku zdechl w aucie odpalilem pojechalem do mechanika w innej sprawie nie majacej z tym zwiazku zmierzyl mi ladowanie i wyszlo 13,63 na biegu jalowym tylko przy wlaczonym radiu, stwierdzil ze duzo za malo (nie orientuje sie jakie powinno byc) czyzby alternator zdechl czy tylko szczotki do wymiany? przy okazji dzis dostrzeglem ze aku jest jakies malej pojemnosci zaledwie 53 Ah o ile dobrze pamietam powinien miec conajmniej 72 czy to przez ta mala pojemnosc mogl go szlag trafic?

#38 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 25 sierpnia 2014 - 16:55

witam rano aku zdechl w aucie odpalilem pojechalem do mechanika w innej sprawie nie majacej z tym zwiazku zmierzyl mi ladowanie i wyszlo 13,63 na biegu jalowym tylko przy wlaczonym radiu, stwierdzil ze duzo za malo (nie orientuje sie jakie powinno byc) czyzby alternator zdechl czy tylko szczotki do wymiany? przy okazji dzis dostrzeglem ze aku jest jakies malej pojemnosci zaledwie 53 Ah o ile dobrze pamietam powinien miec conajmniej 72 czy to przez ta mala pojemnosc mogl go szlag trafic?

powinno byc ponad 14,co do aku,to szlag go trafil,bo byl ciagle nie doladowany :) moga byc szczotki,a moze byc wiele innych rzeczy w nim walniete,altek do przegladu

#39 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 sierpnia 2014 - 17:04

witam rano aku zdechl w aucie odpalilem pojechalem do mechanika w innej sprawie nie majacej z tym zwiazku zmierzyl mi ladowanie i wyszlo 13,63 na biegu jalowym tylko przy wlaczonym radiu, stwierdzil ze duzo za malo (nie orientuje sie jakie powinno byc) czyzby alternator zdechl czy tylko szczotki do wymiany? przy okazji dzis dostrzeglem ze aku jest jakies malej pojemnosci zaledwie 53 Ah o ile dobrze pamietam powinien miec conajmniej 72 czy to przez ta mala pojemnosc mogl go szlag trafic?

wg vinu powinien być aku 66Ah, ładowanie za niskie optymalnie powinno być 14.4V zacznij od szczotko- trzymacza(szczotek) tylko po ostatniej mojej wizycie jestem uświadomiony aby do niemieckiego altka kupować niemiecki szczotkotrzymacz( zamiennik coś od 60zł orginal bosch 120zł) a po wymontowaniu altka i zdjęciu tylnej osłony zweryfikuj komutator (bieżnie szczotek) i tak samo łożyska jak będzie je słychać to do wymiany.A na samym początku sprawdź czy sie klemy nie grzeją. Powracając do kwestii aku to podjedz aby ci sprawdzili ile jeszcze ma prądu rozruchowego.

#40 OFFLINE   stpeter

stpeter
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-08-2014

Napisany 25 sierpnia 2014 - 18:24

wg vinu powinien być aku 66Ah, ładowanie za niskie optymalnie powinno być 14.4V zacznij od szczotko- trzymacza(szczotek) tylko po ostatniej mojej wizycie jestem uświadomiony aby do niemieckiego altka kupować niemiecki szczotkotrzymacz( zamiennik coś od 60zł orginal bosch 120zł) a po wymontowaniu altka i zdjęciu tylnej osłony zweryfikuj komutator (bieżnie szczotek) i tak samo łożyska jak będzie je słychać to do wymiany.A na samym początku sprawdź czy sie klemy nie grzeją. Powracając do kwestii aku to podjedz aby ci sprawdzili ile jeszcze ma prądu rozruchowego.


A 72Ah nie bedzie za duzo? bo planuje zmienic bo zima moge miec problem z odpalaniem.