

Alternator - słabe i niestabilne ładowanie
#21
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2014 - 19:03
#22
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2014 - 19:28
raczej marne szanse na taki zabieg. prościej jest go wyciągnąć wyczyścić, wymienić i zapomnieć o gimnastyce.Czy wymiana regulatora ze szczotkotrzymaczem bez wyciągania alternatora z auta jest możliwa? Czy za alternatorem jest tyle miejsca żeby ściągnąć ten czarny plastik? Mam drugi alternator więc mogłem na stole sobie jego tył rozebrać (3 śruby) silnik 2.5v6
#23
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2014 - 19:37
Czy wymiana regulatora ze szczotkotrzymaczem bez wyciągania alternatora z auta jest możliwa? Czy za alternatorem jest tyle miejsca żeby ściągnąć ten czarny plastik? Mam drugi alternator więc mogłem na stole sobie jego tył rozebrać (3 śruby) silnik 2.5v6
Nawet jeśli, chociarz wątpię. To i tak na stole zrobisz szybciej i dokładniej.
#24
OFFLINE
#25
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2014 - 22:07
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)
Zapraszam! Info na PW
Odpicuj swoją omegę xd
#26
OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2014 - 20:46
#27
OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2014 - 20:54
od paska masz napinacz który jest nad alternatorem. Napinacz luzujesz kluczem 15-ką naciągając napinacz kręcąc w prawą stronę.To pozostaje mi wyciągnąć alternator. Kanał ma sąsiad więc jak się uśmiechnę, użyczy ale mam pytanie bo go nigdy nie wyciągałem, widziałem na drugim alternatorze że ma 2 mocowania na śruby. Jak poluźnić pasek wielorowkowy? Czy alternatorem mogę go też napiąć jak w niektórych samochodach?
#28
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2014 - 01:36
Demontaż alternatora w V6 jest dość kłopotliwy jeśli robi się to bez kanału. IMO bez wyciągania alternatora, wymiana szczotkotrzymacza po omacku jest nie możliwa.
Przecież to się robi głównie bez kanału. Spod maski.
- wyciągasz multiram i elementy dolotu
- pasek z napinacza i z silnika
- ręka z 17nastka z tyłu aby zablokować śrube
- grzechotka bodajże z E14 od przodu i pokręcamy
Ale każdy sposób jest dobry jeżeli efekt jest ten sam

#29
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2014 - 20:48
#30
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2014 - 20:58
#31
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2014 - 21:03
#32
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2014 - 21:25
#33
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2014 - 23:19
#34
OFFLINE
Napisany 01 lipca 2014 - 17:39

#35
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2014 - 11:47
Model Silnika: 2.2 16V Z22XE
Model Alternatora: Bosch KCB2 -> 14V 100A: 0 124 415 008 NR GM 24 439 410
Model Regulatora: F 00M 144 142
Zamówiłem zamiennik regulatora napięcia za 60zł i dodatkowo wymieniłem pasek (45zł).
Zabrałem się za wymontowanie alternator oczywiście postępując według książki "OPEL OMEGA Sam naprawiam samochód" żeby nie było skuchy.
Regulator jest przykręcony na trzy śrubki + obudowa, więc wymiana trwała chwilę.
Zamontowałem alternator do auta i śmiga. Teraz ładowanie jest od 14,3 do 14,7 więc poprawnie.
#36
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2014 - 18:29
A jakiej firmy zakupiłeś ten regulator ? magneti marello?Zamówiłem zamiennik regulatora napięcia za 60zł i dodatkowo wymieniłem pasek (45zł).
Zabrałem się za wymontowanie alternator oczywiście postępując według książki "OPEL OMEGA Sam naprawiam samochód" żeby nie było skuchy.
Regulator jest przykręcony na trzy śrubki + obudowa, więc wymiana trwała chwilę.
Zamontowałem alternator do auta i śmiga. Teraz ładowanie jest od 14,3 do 14,7 więc poprawnie.
#37
OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2014 - 16:25
#38
OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2014 - 16:55
powinno byc ponad 14,co do aku,to szlag go trafil,bo byl ciagle nie doladowanywitam rano aku zdechl w aucie odpalilem pojechalem do mechanika w innej sprawie nie majacej z tym zwiazku zmierzyl mi ladowanie i wyszlo 13,63 na biegu jalowym tylko przy wlaczonym radiu, stwierdzil ze duzo za malo (nie orientuje sie jakie powinno byc) czyzby alternator zdechl czy tylko szczotki do wymiany? przy okazji dzis dostrzeglem ze aku jest jakies malej pojemnosci zaledwie 53 Ah o ile dobrze pamietam powinien miec conajmniej 72 czy to przez ta mala pojemnosc mogl go szlag trafic?

#39
OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2014 - 17:04
wg vinu powinien być aku 66Ah, ładowanie za niskie optymalnie powinno być 14.4V zacznij od szczotko- trzymacza(szczotek) tylko po ostatniej mojej wizycie jestem uświadomiony aby do niemieckiego altka kupować niemiecki szczotkotrzymacz( zamiennik coś od 60zł orginal bosch 120zł) a po wymontowaniu altka i zdjęciu tylnej osłony zweryfikuj komutator (bieżnie szczotek) i tak samo łożyska jak będzie je słychać to do wymiany.A na samym początku sprawdź czy sie klemy nie grzeją. Powracając do kwestii aku to podjedz aby ci sprawdzili ile jeszcze ma prądu rozruchowego.witam rano aku zdechl w aucie odpalilem pojechalem do mechanika w innej sprawie nie majacej z tym zwiazku zmierzyl mi ladowanie i wyszlo 13,63 na biegu jalowym tylko przy wlaczonym radiu, stwierdzil ze duzo za malo (nie orientuje sie jakie powinno byc) czyzby alternator zdechl czy tylko szczotki do wymiany? przy okazji dzis dostrzeglem ze aku jest jakies malej pojemnosci zaledwie 53 Ah o ile dobrze pamietam powinien miec conajmniej 72 czy to przez ta mala pojemnosc mogl go szlag trafic?
#40
OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2014 - 18:24
wg vinu powinien być aku 66Ah, ładowanie za niskie optymalnie powinno być 14.4V zacznij od szczotko- trzymacza(szczotek) tylko po ostatniej mojej wizycie jestem uświadomiony aby do niemieckiego altka kupować niemiecki szczotkotrzymacz( zamiennik coś od 60zł orginal bosch 120zł) a po wymontowaniu altka i zdjęciu tylnej osłony zweryfikuj komutator (bieżnie szczotek) i tak samo łożyska jak będzie je słychać to do wymiany.A na samym początku sprawdź czy sie klemy nie grzeją. Powracając do kwestii aku to podjedz aby ci sprawdzili ile jeszcze ma prądu rozruchowego.
A 72Ah nie bedzie za duzo? bo planuje zmienic bo zima moge miec problem z odpalaniem.