

Alternator - słabe i niestabilne ładowanie
#1
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2009 - 13:11
1) Czy w omie C 2.2 DTI regulator napięcia jest w alternatorze - jeśli nie to gdzie?
2) Czy słabe napięcie ładowania (12,5V - 13V) może mieć przyczynę tylko w regulatorze napięcia albo w altku?
Wygląda na to że prądu jest na styk - jak jechałem z przyczepą to mi się akumulator rozładowywał - jak bez to cały czas niedoładowany i napięcie na aku takie jak wyżej.
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2009 - 13:32
a szczotki jak się mają??
Jeszcze nie wiem. Jutro będe rozbierał - ale chce wiedzieć na co się przyszykować

#4
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2009 - 08:59
#5
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2009 - 12:57
Na początek założyłem aku z innego auta ale to samo było.
Potem założyłem nowy regulator napięcia. dalej nic
Potem przełożyłem alternator z innej omegi (70 ah) i nic
Ostatnio założyłem nowy aku 70 ah i nowy altek 100 ah (zamiennik za 200 zł)
i to samo na klimie aku sie rozładowuje po przejechaniu ok 150 do 200 km.
Wczoraj zamontowałem nowy przewód prosto z aku na alternator średnica ok 6 mm, starego przewodu nie usuwałem bo nie wygląda żeby gdzieś robił przebicie.
Ładowanie pokazuje 14,4 bez obciążenia i 12,9 przy maksymalnym obciążeniu (światła chalogeny klima i radia). Zobaczymy czy coś się zmieni po przejechaniu kilkudziesięciu km.
#6
OFFLINE
Napisany 27 lipca 2009 - 15:54
#7
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2009 - 06:41
#8
OFFLINE
Napisany 07 maja 2012 - 14:04
przy maksymalnym obciążeniu tzn wszystko włączone 11,7 czyli chyba kiepsko?
co z tym zrobić?
złomować?....

dodam że aku mi się nie rozładowuje, nie mam problemu z zapalaniem itd.
#9
Guest_DaroX25XE_*
Napisany 07 maja 2012 - 14:38
Nie wiem jak to się stało, w każdym razie miało to miejsce.
#10
OFFLINE
Napisany 07 maja 2012 - 14:42
ale może wymienię klemy na lepsze
#11
OFFLINE
Napisany 15 października 2012 - 17:35
na postoju - 12,5v
na jałowym -12,7v
przy światłach - 11,6v
Już chciałem sie brać za wykręcanie alternatora, ale po przeczytaniu postu kecaj9 i sprawdzeniu plusem do aku a minusem do silnika wyszło 13,7v przy światłach

Tak więc wymieniony przewód od masy i wszystko wróciło do normy.
#12
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2012 - 15:54

#13
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2013 - 09:49
#14
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2013 - 10:08
#15
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2013 - 22:05
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)
Zapraszam! Info na PW
Odpicuj swoją omegę xd
#16
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2013 - 22:53
co najmniej mosiężne, żadnych ołowianychZ50 a jakie polecisz klemy?

#17
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2013 - 22:55
#18
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2013 - 23:01
o klemach pisałem wyżej, co najmniej mosiężne, żadnych ołowianych.a gdzie można dostać takie przewody? i właśnie jakie klemy będą najlepsze?
A przewody to zależy gdzie masz sklepy z elektryką. Sam zakładam przewód masowy od spawarki 35mm2 (wytrzymały na temperatury i elastyczny)
#19
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2013 - 01:16
przewod 35mm2 spoko, az z nadmiarem, ja z blaku laku stosowalem 4x4mm2 o oplocie OW i spokojnie sobie z tymi pradami radzi, zreszta stadrartowo to szlo chyba 18 mm2 jezeli dobrze pamietam
#20
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2013 - 02:21
