

Alternator - słabe i niestabilne ładowanie
#61
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2015 - 20:45
wiec kupiłem nowa
Centra Futura Carbon Boost 77Ah i 760 A
postaram sie przetestować przez weekend i dam znać
#62
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2015 - 16:12
a nadal widzę ze mi lekko przygasa podświetlanie , tylko poprawiła sie szybkość kręcenia rozrusznikiem przy nowym aku
myślę ze będę musiał zmienić te klemę na mosiężna ,przerobić pozostałe masy na niej
i sprawdzic efekt , jezeli dalej to samo bedzie to nie mam pojecia
#63
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2015 - 18:14
#64
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2015 - 11:28
#65
OFFLINE
#66
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2015 - 15:06

#67
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2015 - 09:32
Witam.
Na początku roku padł mi alternator (brak ladowania). Alternator dałem do jakiegoś magika, okazało się, że uszkodzony regulator. Wymienił regulator i od razu wszystkie lożyska tulejki itp - skoro już był na wierzchu.
Od jakiegoś czasu ( albo już od samego początku, tyle, że tego wcześniej nie zauważyłem), przy włączonych światlach widać jak delikatnie pulisuje mi podświetlenie kabiny i zegarów, przy włązczonym silniku oczywiście. Ładowanie wacha się od 13.8V do 14.2V (w innym aucie mam stabilne 14.4V), więc chyba coś jest nie tak.
Posprawdzałem wszystkie przewody prądowe i masy - wszystko wydaje się być ok. Założyłem na próbę drugą masę od silnika do budy, od budy do aku i od aku do silnika - bez zmian.
Czyżby znów regulator? A może coś innego?
Pozdrawiam
#68
OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2015 - 08:13
dolacze sie do pytania. tez tak mam:( jest ktos kto to wytlumaczy?moze ktos kto ma ten sam silnik pomierzy jak tam u niego.
#69
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2016 - 11:54
Witam dzisiaj sprawdziłem ładowanie w swojej omedze ma rozgrzanym silniku ładowanie wynosiło 14.1V po włączeniu świateł i podgrzewanie tylnej szyby ładowanie spadło do 13.5V a gdy włączyłem światła mijania z długimi i do tego przeciw mgłowe przednie i tylne podgrzewanie foteli przód i podgrzewanie szyby to skakało z 10.5V do 11.7V czy to oznacza że alternator jest do regeneracji?
#70
OFFLINE
#71
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2016 - 19:48
problem z kablami
bardzo możliwe
alternator jest do regeneracji
też nie można wykluczyć
To pierwsze możesz sprawdzić i poprawić sam.
#72
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2016 - 20:24
Witam dzisiaj sprawdziłem ładowanie w swojej omedze ma rozgrzanym silniku ładowanie wynosiło 14.1V po włączeniu świateł i podgrzewanie tylnej szyby ładowanie spadło do 13.5V a gdy włączyłem światła mijania z długimi i do tego przeciw mgłowe przednie i tylne podgrzewanie foteli przód i podgrzewanie szyby to skakało z 10.5V do 11.7V czy to oznacza że alternator jest do regeneracji?
Sądzisz że jak dasz mu taki opór to nadal będzie 14.1 ?? Skąd ty się urwałes chopaku? Odpal auto sprawdź na zimnym potem na ciepłym wartości. Wyłącz klime, radio itp, potem włączając to i owo szukaj problemu. Jeśli ładuje ponad 14 vol nie widzę problemu w alternatorze. Coś ewentualnie zjada prąd. Alternator się sprawdza na "czysto"
#73
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2016 - 20:27
Słaba masa i/lub klemy do wymiany...
Edytowany przez Beny, 14 stycznia 2016 - 20:27.

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#74
OFFLINE
#75
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2016 - 13:06
A tak wogole to powinien mierzyć napięcie na śrubie altka i na klemach, wtedy będzie wiedział wszystko
#76
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2016 - 20:07
Się podepnę Wymieniłem regulator napięcia w altku niestety zakręcony nie wypiąłem akusia. Zwarło się przy wymontowywaniu altka. Poszedł bezpiecznik 50A pod maską. Wymieniłem i niby wszystko gra ale... Altek nie dostaje wzbudzenia... Gdzie może być problem?
#77
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2016 - 20:11
sprawdziłbym ścieżki w liczniku i żaróweczkę od kontrolki aku
#78
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2016 - 20:17
Licznik raczej ok przynajmniej tak było jak ostatnio tam zaglądałem. Co do żaróweczki... Nie świeci fakt ale nie świeciła też gdy świrowało ładowanie ale było czyli wzbudzenie też... Czyżby kontrolka ładowania podawała prąd wzbudzenia altkowi?
#79
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2016 - 21:11