Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Alternator - słabe i niestabilne ładowanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
94 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 lutego 2015 - 20:45

byłem sprawdzić testerem akumulator i wyszło ze zostało mi tylko 360 A

wiec kupiłem nowa
Centra Futura Carbon Boost 77Ah i 760 A



postaram sie przetestować przez weekend i dam znać

#62 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 lutego 2015 - 16:12

na zdjęciu widać klemę minusowa , moje pytanie jeżeli u mnie w zaznaczonym miejscu wystaje ok 1 cm przewodu , nie wiem albo wyszedł z klemy albo sie izolacja skurczyła

a nadal widzę ze mi lekko przygasa podświetlanie , tylko poprawiła sie szybkość kręcenia rozrusznikiem przy nowym aku

myślę ze będę musiał zmienić te klemę na mosiężna ,przerobić pozostałe masy na niej

i sprawdzic efekt , jezeli dalej to samo bedzie to nie mam pojecia

#63 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 09 lutego 2015 - 18:14

a czy u was na alternatorze jest ładowanie 14,35v a na aku miedzy 13,80 a 14,20 ?

#64 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lutego 2015 - 11:28

Ja mam przewody po wymianie, więc jak sprawdzałem to tyle samo miałem na zacisku co przy altku.

#65 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 11 lutego 2015 - 22:09

wiec nie zostaje nic wiecej jak zmienic klemy i kabel

#66 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 lutego 2015 - 15:06

mam 2 metry kabla 25mm2 10mm średnicy , dwie klemy , i dwa oczka na śrubę 8mm , teraz tylko :piwo::piwo: i odrobinę wolnego czasu :)

#67 OFFLINE   koper912

koper912
  • 15 postów
  • Dołączył: 05-01-2012
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 17 grudnia 2015 - 09:32

Witam.

Na początku roku padł mi alternator (brak ladowania). Alternator dałem do jakiegoś magika, okazało się, że uszkodzony regulator. Wymienił regulator i od razu wszystkie lożyska tulejki itp - skoro już był na wierzchu.

Od jakiegoś czasu ( albo już od samego początku, tyle, że tego wcześniej nie zauważyłem), przy włączonych światlach widać jak delikatnie pulisuje mi podświetlenie kabiny i zegarów, przy włązczonym silniku oczywiście. Ładowanie wacha się od 13.8V do 14.2V (w innym aucie mam stabilne 14.4V), więc chyba coś jest nie tak.

Posprawdzałem wszystkie przewody prądowe i masy - wszystko wydaje się być ok. Założyłem na próbę drugą masę od silnika do budy, od budy do aku i od aku do silnika - bez zmian.

Czyżby znów regulator? A może coś innego?

Pozdrawiam



#68 OFFLINE   paszeko

paszeko
  • 307 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: ruda slaska Wirek
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 31 grudnia 2015 - 08:13

dolacze sie do pytania. tez tak mam:( jest ktos kto to wytlumaczy?moze ktos kto ma ten sam silnik pomierzy jak tam u niego.



#69 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 14 stycznia 2016 - 11:54

Witam dzisiaj sprawdziłem ładowanie w swojej omedze ma rozgrzanym silniku ładowanie wynosiło 14.1V po włączeniu świateł i podgrzewanie tylnej szyby ładowanie spadło do 13.5V  a gdy włączyłem światła mijania z długimi i do tego przeciw mgłowe przednie i tylne podgrzewanie foteli przód i podgrzewanie szyby to skakało z 10.5V do 11.7V czy to oznacza że alternator jest do regeneracji?



#70 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 stycznia 2016 - 18:08

Albo masz problem z kablami ( słaba masa czy plus)

#71 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 14 stycznia 2016 - 19:48

problem z kablami

bardzo możliwe

 

alternator jest do regeneracji

też nie można wykluczyć

To pierwsze możesz sprawdzić i poprawić sam.



#72 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 stycznia 2016 - 20:24

Witam dzisiaj sprawdziłem ładowanie w swojej omedze ma rozgrzanym silniku ładowanie wynosiło 14.1V po włączeniu świateł i podgrzewanie tylnej szyby ładowanie spadło do 13.5V  a gdy włączyłem światła mijania z długimi i do tego przeciw mgłowe przednie i tylne podgrzewanie foteli przód i podgrzewanie szyby to skakało z 10.5V do 11.7V czy to oznacza że alternator jest do regeneracji?


Sądzisz że jak dasz mu taki opór to nadal będzie 14.1 ?? Skąd ty się urwałes chopaku? Odpal auto sprawdź na zimnym potem na ciepłym wartości. Wyłącz klime, radio itp, potem włączając to i owo szukaj problemu. Jeśli ładuje ponad 14 vol nie widzę problemu w alternatorze. Coś ewentualnie zjada prąd. Alternator się sprawdza na "czysto"

#73 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 stycznia 2016 - 20:27

Słaba masa i/lub klemy do wymiany...


Edytowany przez Beny, 14 stycznia 2016 - 20:27.

Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#74 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 stycznia 2016 - 20:54

Masa, ten z Wołomina? Nie znam jego :F

#75 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 stycznia 2016 - 13:06

Digi ale pod obciążeniem ładnie widać stan całej instalacji.
A tak wogole to powinien mierzyć napięcie na śrubie altka i na klemach, wtedy będzie wiedział wszystko

#76 OFFLINE   mario45

mario45
  • 92 postów
  • Dołączył: 29-09-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 czerwca 2016 - 20:07

Się podepnę:) Wymieniłem regulator napięcia w altku niestety zakręcony nie wypiąłem akusia. Zwarło się przy wymontowywaniu altka. Poszedł bezpiecznik 50A pod maską. Wymieniłem i niby wszystko gra ale... Altek nie dostaje wzbudzenia... Gdzie może być problem?



#77 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 czerwca 2016 - 20:11

sprawdziłbym ścieżki w liczniku i żaróweczkę od kontrolki aku



#78 OFFLINE   mario45

mario45
  • 92 postów
  • Dołączył: 29-09-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 czerwca 2016 - 20:17

Licznik raczej ok przynajmniej tak było jak ostatnio tam zaglądałem. Co do żaróweczki... Nie świeci fakt ale nie świeciła też gdy świrowało ładowanie ale było czyli wzbudzenie też... Czyżby kontrolka ładowania podawała prąd wzbudzenia altkowi?



#79 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 czerwca 2016 - 21:11

Tak jak piszesz żarówka jest od tego żeby było wzbudzenie. Ja kiedyś w audi miałem tak ze czasem kontrolka nie działała i wtedy nie było ładowania,wtedy brałem kabel i od + z aku dotkalem od kabla od wzbudzenia na altku i było już ładowanie :-P ale to był sposób druciarski bo i auto z drutu i trytytki :-P

#80 OFFLINE   mario45

mario45
  • 92 postów
  • Dołączył: 29-09-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 czerwca 2016 - 22:47

Ogarne to jutro...