Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zapowietrza się układ paliwowy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   odyseja74

odyseja74
  • 9 postów
  • Dołączył: 14-06-2009

Napisany 02 kwietnia 2010 - 19:38

Witam,
mam problem z odpalaniem, po dłuższym postoju (np.; noc), zapowietrza się układ paliwowy (cofa paliwo), wymieniłem już uszczelniacze na wtryskach metalowo gumowe, i przewody gumowe na powrotach, komp serwisowy nie wykazuje żadnych błędów, jak odpali nie święcą się żadne kontrolki, ani nie wyświetla komunikatów o błędach, elektronika porządku.
Wystarczy że w warsztacie odpowietrzą układ po nocy i odpala od razu, bez problemu.
Nie wiem już gdzie szukać przyczyny, pomóżcie. :(



#2 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 kwietnia 2010 - 20:00

Nie wiem już gdzie szukać przyczyny, pomóżcie.


Tak jak Ci już podpowiadają poszukaj, bo już było, ale widzę, że mało tu zaglądasz to najlepszym rozwiązaniem będzie założenie zaworka zwrotnego, który rozwiąże Twój problem

#3 OFFLINE   odyseja74

odyseja74
  • 9 postów
  • Dołączył: 14-06-2009

Napisany 02 kwietnia 2010 - 20:02

w któym miejscu najlepiej założyć zawór zwrotny

#4 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 kwietnia 2010 - 20:09

Najlepiej jak najbliżej zbiornika paliwa, żeby trzymał paliwo w całym układzie. I masz gwarancję, że rano zapali od "strzała"

#5 OFFLINE   odyseja74

odyseja74
  • 9 postów
  • Dołączył: 14-06-2009

Napisany 02 kwietnia 2010 - 20:16

teraz jeszcze jedno, na który przewód, powrót czy doprowadzający?

#6 Guest_stasiek30_*

Guest_stasiek30_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 02 kwietnia 2010 - 20:23

na doprowadzający

#7 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 kwietnia 2010 - 20:23

Doprowadzający. Powrót to powrót nic nie robi.

Zakłada sie zawsze na ten przewód którym ciągnie paliwo

#8 OFFLINE   odyseja74

odyseja74
  • 9 postów
  • Dołączył: 14-06-2009

Napisany 03 kwietnia 2010 - 10:02

teraz postawiłem tyłem do góry dosyć wysoko, jak postoi do rana do dam znać o rezultatach.
pozdrawiam

#9 OFFLINE   Radecki

Radecki
  • 2 postów
  • Dołączył: 03-04-2010

Napisany 03 kwietnia 2010 - 12:32

Witam wszystkich,
Mam podobny problem jak wiekszość piszących w tym temacie, otoz mam omege 2,5td 94rok, problem jest nastepujący ze od razu po odpowietrzeniu odpala, normalnie pracuje, nie gaśnie, ale kiedy ją zgasze i od razu od pale to pali ale jak odczekam pare minut , to juz nie odpala.... Mechanik mowi ze zapowietrza się sama i juz nie wie co robić z tym fantem, bo juz 2 dzień z tym walczymy..... Sprawdzalismy przewod paliwowy, chyba jest cały bo nigdzie się nie sączy... filtr paliwa jest nowy, przewody od powrotu zmienione, bezpieczniki wymienione, stacyjka nowa bo nie zawsze pompa paliwa się załączała, ale po wymianie dołu stacyjki juz normalnie trybi. Krótko mowiąc pomocy....

#10 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 kwietnia 2010 - 16:03

Witam wszystkich,
Mam podobny problem jak wiekszość piszących w tym temacie, otoz mam omege 2,5td 94rok, problem jest nastepujący ze od razu po odpowietrzeniu odpala, normalnie pracuje, nie gaśnie, ale kiedy ją zgasze i od razu od pale to pali ale jak odczekam pare minut , to juz nie odpala.... Mechanik
mowi ze zapowietrza się sama i juz nie wie co robić z tym fantem, bo juz 2 dzień z tym walczymy..... Sprawdzalismy przewod paliwowy, chyba jest cały bo nigdzie się nie sączy... filtr paliwa jest nowy, przewody od powrotu zmienione, bezpieczniki wymienione, stacyjka nowa bo nie zawsze pompa paliwa się załączała, ale po wymianie dołu stacyjki juz normalnie trybi. Krótko mowiąc pomocy....


Zrób tak tak kolega wyżej napisał. Mianowicie postaw auto z górki d*pą w górę i zobacz czy zapali. Jeśli tak to założysz tylko zaworek zwrotny, jeśli nie zapali to... hmm nie wiem :-D

#11 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 kwietnia 2010 - 16:26

wiecie, nie wiem dokladnie, ale po roku bujania sie ze swoją omegą spostrzegłem ze jak na powrocie tez bedzie nieszczelnosc to moze powodowac to powolne cofanie sie paliwa do pompy a nastepnie do baku.... sprawdzałem to na rozpiętym powrocie /przezroczysty waz/ i mi sie powoli cofało...

#12 OFFLINE   Radecki

Radecki
  • 2 postów
  • Dołączył: 03-04-2010

Napisany 03 kwietnia 2010 - 16:38

Zrób tak tak kolega wyżej napisał. Mianowicie postaw auto z górki d*pą w górę i zobacz czy zapali. Jeśli tak to założysz tylko zaworek zwrotny, jeśli nie zapali to... hmm nie wiem :-D


No zrobie to po świętach, ale szczerze to juz mam dosc tego auta... juz nawet nie mam ochoty jezdzic tym autem :rolleyes:, teraz tylko myśle jak to naprawić i od razu sprzedam.

#13 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 kwietnia 2010 - 18:30

teraz postawiłem tyłem do góry dosyć wysoko, jak postoi do rana do dam znać o rezultatach.
pozdrawiam


Ten zaworek nic Ci nie da. Jeśli zapowietrza się na przelewach lub/i trawersach, to ten zaworek możesz sobie na wentyle założyć ;). Trzeba znaleźć źródło drogą eliminacji posczególnych elementów układu paliwowego. Jak? Jest na formum.

#14 OFFLINE   odyseja74

odyseja74
  • 9 postów
  • Dołączył: 14-06-2009

Napisany 05 kwietnia 2010 - 10:59

Witam,
Rezultaty sprawdzania; Więc jak auto stoi tyłem do góry to zapala od razu bez najmniejszych problemów, sprawdzone dwu krotnie.
Jeśli chodzi o przelewy na silniku to wymienione wszystkie, i jak wcześniej pisałem również uszczelniacze metalowo gumowe na wtryskach.
trawersy?
Czego dalej szukać?

#15 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 kwietnia 2010 - 16:19

nieszczelnosc w przewodach paliwowych - zwlaszcza wejscia do pokrywy filtrow, jak nie to i nie przelewy z trojnikami - to sama pompa-wtedy tylko regeneracja i niestety koszty.
Mozna zaczac od uszczelnienia jej, koszt rozny, generalnie od ok 250zl w gore.

#16 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 kwietnia 2010 - 17:37

Witam,
Rezultaty sprawdzania; Więc jak auto
stoi tyłem do góry to zapala od razu bez najmniejszych problemów, sprawdzone dwu krotnie.
Jeśli chodzi o przelewy na silniku
to wymienione wszystkie, i jak wcześniej pisałem również uszczelniacze metalowo gumowe na wtryskach.
trawersy?
Czego dalej szukać?


Nic nie szukaj tylko zakładaj zaworek zwrotny i masz po problemie ;-)

#17 OFFLINE   odyseja74

odyseja74
  • 9 postów
  • Dołączył: 14-06-2009

Napisany 05 kwietnia 2010 - 18:48

jutro kupie i zakładam zaworek, o rezultatach powiem pojutrze

#18 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 kwietnia 2010 - 19:10

zadnych zaworkow zwrotnych - kolega bzyku z chyba pomylil dzialy. zwrotny nic ci nie da, poszperaj po forum. prowizorka, ktora nic nie da a pociagnie koszty /poprzecinane przewody/.
znajdz miejsce zapowietrzania i usun przyczyne, posty ArturaL to kompendium.Po roku walki ze stawianiem auta tylem do gory - i tak skonczylo sie na pompie /zaworki tez przerabialem/.
kieruj sie postami posiadczy diesla a nie LPG

#19 OFFLINE   Piotr40

Piotr40
  • 77 postów
  • Dołączył: 10-08-2009

Napisany 07 kwietnia 2010 - 14:27

A jak filtr paliwa?? Może tam gdzieś się zapowietrza. Ja również jestem przeciwnikiem zaworków itp.. Nalezy znaleźć przyczynę a nie stosować półśrodki, które generalnie nic nie dają. Tak jak pisze Rafja pociete niepotrzebnie przewody i nic więcej. Jest gdzieś nieszczelność i to ją trzeba usunąć.

#20 OFFLINE   odyseja74

odyseja74
  • 9 postów
  • Dołączył: 14-06-2009

Napisany 28 kwietnia 2010 - 08:44

witam, po dłuższej przerwie, spowodowana była szukaniem usterki,
więc jeśli chodzi o nieszczelność to została znaleziona,
- przewód gumowy w zbiorniku paliwa na zgięciu miał małe pęknięcie, po wymianie w/w przewodu już wszystko w porządku, sprawdzona -omega stała trzy dni na podjeździe do garażu przodem do góry, -odpaliła od razu za pierwszym razem bez żadnego problemu, zaworek leży w szufladzie w garażu.
dziękuję wszystkim za podpowiedz.
pozdrawiam.