Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zapowietrza się układ paliwowy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 25 października 2010 - 09:56

witam przymierzam sie do wymiany filtra ale tu tak czyta ze sie potrafi zapowietrzyc co mnie troche przeraza a nie chce dawac jej do mechanika na glupia wymniane filtra z tego co widze to w wiekszisci zapowietrza sie 2.2 dti a jak jest z 2.5 td? czy wystarczy filtr zalac ropa i krecic az zapali??

#22 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 października 2010 - 10:03

Dosłownie tak jak piszesz, wymieniasz filtr i palisz bo 2.5TD ma pompkę w zbiorniku i odpowietrza się sam,zanim dokręcisz filtr przekręć kluczyk aż poleci ci ropa wtedy dokręć i będzie dobrze.

#23 OFFLINE   dobrzyn

dobrzyn
  • 28 postów
  • Dołączył: 11-11-2010
  • Skąd: Kutno

Napisany 11 listopada 2010 - 03:02

mam podobny problem i zastanawiam sie nad zalozeniem tego zaworka zwrotnego :) jak sie zdecyduje to jak go zalozyc ?

#24 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 11 listopada 2010 - 12:37

to proste przecinasz przewód paliwowy zaraz za pompką i wciskasz go w tą przerwę po przecięciu, zaciskasz opaskami i to wsio

#25 OFFLINE   kmitki

kmitki
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Zabrze
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2010 - 18:49

Dziś wymieniałem filter paliwa i okazało się że ten stary jest cały czarny jakby tam dostawał się olej czy powodem tego mogą być te uszczelniacze wtrysków trawersy? Mam tez taki problem że jak postoi przez 2 dni nie odpalany to trzeba długo kręcić żeby załapał, a jak odpalam go codziennie to wszystko jest ok.

#26 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 30 grudnia 2010 - 19:42

W zasadzie sam sobie odpowiedziałeś. Uszczelniacze do wymiany.
 


Edytowany przez kocyk, 14 grudnia 2015 - 18:08.
link


#27 OFFLINE   magik87

magik87
  • 4 postów
  • Dołączył: 23-04-2013
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 listopada 2013 - 19:37

Mam problem i nie potrafię sobie z nim poradzić, a mianowicie moja omega B FL 2.2 DTH nie pali jak postawie ją na noc na równym albo pod górkę, a zapala jak jest postawiona z górki.
Myślałem że to wina dopływu paliwa, może się cofa więc za filtrem, a przed aparatem wtryskowym zamontowałem zaworek zwrotny, ale to nie pomogło, co to może być.
Jak już się zdarzało, że stał na równym i nie chciał zapalić to odpalałem go na Plaku (zamiast auto-startu bo jest tłusty), wiem że to nie zdrowo dla silnika.
jak już załapał to było ok, potem postawiłem na noc z górki i problemu nie było.
Forum przeszukiwałem wielokrotnie i jakoś nie znalazłem podobnych objawów.

#28 OFFLINE   floro

floro
  • 14 postów
  • Dołączył: 17-07-2012
  • Skąd: dębica

Napisany 10 listopada 2013 - 20:28

witam nic niedzieje się bez przyczyny poprostu zapowietrza się pompa paliwowa do przeglądnięcia przewody paliwowe od pompy po bak włącznie z filtrem paliwa niepal auta w ten sposub bo zajedziesz popę paliwową w niedługim czasie.a to będzie kosztowna naprawa:masakra:

#29 OFFLINE   magik87

magik87
  • 4 postów
  • Dołączył: 23-04-2013
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 grudnia 2013 - 23:09

no i zrobione, oddałem samochód do mechanika typowo od klekotów.:jump:
Okazało się że po wymianie uszczelnień wtryskiwaczy i wężyków przelewowych samochód pali od strzała. Mechanik powiedział że wolał dokładnie sprawdzić zanim mnie narazi na koszty regeneracji pompy wtryskowej, bo ja z góry założyłem że pompa.
Koszt 600 zł, w tym wymiana spalonej świecy i modlitwa żeby się nie ukręciła.
swoja drogą mechanika mogę polecić bo sam z polecenia do niego trafiłem.

#30 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 04 grudnia 2013 - 01:10

Witam,
mam problem z odpalaniem, po dłuższym postoju (np.; noc), zapowietrza się układ paliwowy (cofa paliwo), wymieniłem już uszczelniacze na wtryskach metalowo gumowe, i przewody gumowe na powrotach, komp serwisowy nie wykazuje żadnych błędów, jak odpali nie święcą się żadne kontrolki, ani nie wyświetla komunikatów o błędach, elektronika porządku.
Wystarczy że w warsztacie odpowietrzą układ po nocy i odpala od razu, bez problemu.
Nie wiem już gdzie szukać przyczyny, pomóżcie. :(

generalnie miałem to samo, okazało się, że na zasilającym przewodzie są 4 albo 5 złaczek w których parcieją oringi. Wycieków nie widać a jak temperatura spada zasysa tam powietrze. W filtrze paliwa często wchodzi powietrze przez złączkę od podgrzewacza. 2 lata temu zrobiłem tak, że załozyłem całosciowy paliwowy, zbrojony wąż gumowy od zbiornika do filtra, wywaliłem oryginalny filtr i załozyłem z vw bez podgrzewacza. 2 lata spokój i banan na gębie...nawet przy minus 25 pali od strzała.
Koszt około 85 PLN i własna robota. Polecam rozwiązanie i pozdrawiam.

#31 OFFLINE   hugo

hugo
  • 60 postów
  • Dołączył: 07-01-2009

Napisany 04 grudnia 2013 - 22:12

no i zrobione, oddałem samochód do mechanika typowo od klekotów.:jump:
Okazało się że po wymianie uszczelnień wtryskiwaczy i wężyków przelewowych samochód pali od strzała. Mechanik powiedział że wolał dokładnie sprawdzić zanim mnie narazi na koszty regeneracji pompy wtryskowej, bo ja z góry założyłem że pompa.
Koszt 600 zł, w tym wymiana spalonej świecy i modlitwa żeby się nie ukręciła.
swoja drogą mechanika mogę polecić bo sam z polecenia do niego trafiłem.


o żesz w m...e niezła cena za kilka godzin roboty!

#32 OFFLINE   magik87

magik87
  • 4 postów
  • Dołączył: 23-04-2013
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 grudnia 2013 - 00:13

muszę dodać że to nie było kilka godzin roboty, najdłużej zajęło szukanie, bo mechanik pierw odpowietrzył mi cały układ bo samochód już nie odpalał, nawet się nie zakrztusił inny mechanik od razu złapałby się za wymontowanie pompy. po odpowietrzeniu i odpaleniu wiedział że pompa ok, następnie zamienił wszystko na przezroczyste wężyki żeby sprawdzić czy nie łapie paliwa z bąbelkami powietrza, no i zostawił samochód na drugi dzień zobaczyć czy zapowietrzenie było jednorazowe czy znowu zdechnie, na drugi dzień była decyzja o uszczelniaczach i przelewach, po zrobieniu znowu samochód stał przez weekend no i oczywiście odpalił, no i tego samego dnia wymienił mi świece żarową.
Śledziłem wszystko co robi od początku do końca, mnie się nie spieszyło, a zależało mi na 100% pewności co to było no i żeby nie wydawać zbędnej kasy, a przecież regeneracja pompy kosztuje

#33 OFFLINE   SmOouk

SmOouk
  • 31 postów
  • Dołączył: 05-10-2015
  • Skąd: ZmY
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 grudnia 2015 - 09:51

Witam mam problem z moją omcia 2.2 dti. Chodzi o to ze jak zostawię ją na noc przodem do góry to nie chce palić tzn zapali i zgasnie w przeciągu minuty-dwóch i później ciężko ja zapalić zamontowalem zaworek zwrotny ale nie pomaga. Najciekawsze jest to ze zamontowalem też ręczna pompę(tzw.gruche) i przed pierwszym odpaleniem układ jest pełny wygląda na to jak by to gdzieś przy zbiorniku się cofalo. Może ktoś mi coś poradzi gdzie szukać usterki? Lub co może być przyczyną?

#34 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 grudnia 2015 - 10:40

Sprawdzic musisz przelewy na wtryskach, kolega ma vectre z tym samym silnikiem i wszystko przegrzebal dalej to samo bylo. Dopiero wymiana przelewow pomogla :) male koszta moze sie uda :)

#35 OFFLINE   lippen20

lippen20
  • 49 postów
  • Dołączył: 16-01-2014
  • Skąd: Piotrków Trybunalski
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 grudnia 2015 - 12:24

miałem bardzo podobny problem i okazało się że to uszczelniacze na wtryskach



#36 OFFLINE   SmOouk

SmOouk
  • 31 postów
  • Dołączył: 05-10-2015
  • Skąd: ZmY
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 grudnia 2015 - 14:00

Dziś zaobserwowane ze mokry jest zbiornik paliwa więc chyba tam tkwi problem pewnie dostaje się powietrze

#37 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 grudnia 2015 - 15:33

Moze cieknie z przewodu powrotnego tam chyba oring jest..

#38 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 grudnia 2015 - 16:43

zacznij od zbiornika

może pod opaską puściło

 

przy okazji wymyj sitko w baku

jak nie będzie poprawy  > filtr paliwa > nowe węże do pompy > trawersy i przelewy > pompa