Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Świece 1-elektrodowe do 3.2


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 listopada 2015 - 19:07

Hej.

 

Dzisiaj po wizycie z zakładzie gdzie montowałem lpg rozmawiałem o świecach w moim silniku który nie pracuje na lpg tak jak powinien...mniej mocy, szarpie przy butowaniu. Mam aktualnie 4-elektrody które kupiłem w ASO przed zaraz montażem inst. i chłopaki mówią, że temat już z tymi problemami przerabiali nie raz w oplach z tymi vałkami i gdy założe świece o jednej elektrodzie moje problemy z lpg ustaną. Może już cewki sie kończą bo i tak może byc ale nie mam nic na podmiane, albo rozrząd źle ustawiony...na PB chodzi tak że na jałowym troche obroty kuleją jakby co 5 sekund idą minimalnie w dół jak by coś mu wadziło...wypadania zapłonu nie ma przy normalnym uzytkowaniu - raz na 5 cyl. sie zdazyło pdczas regulacji gdy szarpał z pedałem w podłodze. Coś ewidentnie stawia opór przy spalaniu lpg bo gdy bardzo delikatnie dodaje gazu to dużo lepiej przyspiesza auto. Mapy poukładane są bardzo dobrze z tego co byo widac to żadnych odchyłów idealnie sie nakładały aha...instalka to Stag Qmax, Magic III i Barracudy.

 

Co do 4-elektrodowych to w nich i tak nie pracują jednocześnie wszystkie elektrody, a zawsze tylko jedna wiec nie wiem o co ten haos przy silnikch 2.6 i 3.2 że tu tylko takie mają iśc nawet przy lpg. Oczywiście trwałość i parametry dla 4-elektrodowych na plus wiadomo dlaczego, ale można zastosować świece 1-elektrodowe platynowe.


Edytowany przez user881, 27 listopada 2015 - 19:46.




#2 OFFLINE   marcin85

marcin85
  • 117 postów
  • Dołączył: 22-12-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 listopada 2015 - 21:41

tylo co ja sie o tym dowiedzialem to ze przy aparacie zalonowym a nie osobnych cewkach i kablach potrzeba 4ro elektrodowych bo wiec potrzebuje mocy tak na chlopski rozum, ja mialem 4 i na gazie i na benie malina, u mnie tez jakby falowalo co jakis czas na jalowych spadaly robilem wszytko i wszyastko podmienilem cewki, stronami poznije drugie i nic, potem sondy, wszystkie miejscami itd, wyeliminowalem wszystkie problemy nieszczelnosci dolotu a przy 3.2 ma to duze znaczenie, dalej czyszczenie i regulacja przepustnicy tez nic nie dalo, sprawdzona cala wiazka elektryczna wywalona polutowana itd. dalej nic a winowajca okazal sie ecu silnika, podmienialem na 3 rozne od 2.6 i nic oznaczenie AA i wkoncu pewniem madry ktos nakierowal mnie ze od 2.6 nie pasi chociarz wszystkie handlarzyny zapieraly sie ze 2.6 to to samo, ale powiem ze na 100% nie jak masz mozliwosc to podmien na ecu ( oznaczenie AB )+cewka+pestka immo i op-comem zeroj wartosci wyuczone potem z 50km na benie , u mnie tak bylo potem jak reka odjol problem zniknol, jak nie masz nikogo z tym kompem to kup na allegro jak to nie to to masz 14 dni na zwrot, ceny sa rozne ale ok 500-600 to bedzie za ten sterownik ok niestety najdrozszy ale po 1000 tez widzialem ponizej 500 nigdy takze jak taniej trafisz to git bez kompletu nie ma co kupowac bo kodowanie jak nikogo nie masz to bedzie kolo 300 bo to hybrydowy sterownik i zadne lutowanie nic nie da

powodzenia



#3 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 listopada 2015 - 21:47

Można spróbować na platynach lub zwykłych jedno elektrodowych doregulować przerwę aby zmniejszyć wpływ uszkodzonych cewek WN. Będzie to półśrodek na krótką metę i szybko padną słabe cewki bo gaz ma większe wymagania od zapłonu.Natomiast magiczny reduktor i baraki  w tym silniku to bardzo  zła kombinacja .



#4 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 listopada 2015 - 21:52


Można spróbować na platynach lub zwykłych jedno elektrodowych doregulować przerwę aby zmniejszyć wpływ uszkodzonych cewek WN. Będzie to półśrodek na krótką metę i szybko padną słabe cewki bo gaz ma większe wymagania od zapłonu.Natomiast magiczny reduktor i baraki  w tym silniku to bardzo  zła kombinacja .

Właśnie o takich świecach myślałem...a co z tymi gratami lpg może być nie tak?



Marcin miałeś wtedy też problemy na lpg spodowodowane uszkodzonym ecu?

Edytowany przez user881, 27 listopada 2015 - 21:57.


#5 OFFLINE   marcin85

marcin85
  • 117 postów
  • Dołączył: 22-12-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 listopada 2015 - 23:23

tak mialem nie dalo rady ustawic prawidlowo dzialy sie ciagle cyrki ale generalnie berdzo duze rozjazdy byly korekt dlugoterminowych na jednym banku jakies -25% to byl poczatek ale ogolnie juz mialem problemy na wolych na benie ciagle falowal



#6 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 listopada 2015 - 23:32

Zawsze do 2.6 i 3.2 kladlem 4 elektrodowe. Ze wzgledu na to, ze na 1 czy 2 elektrodowych cewki sie przegrzewaja i pekaja, ze wzgledu na zbyt male wyladowanie. Na 4 elektrodowych duzo lepiej to wychodzi, cewki sie nie grzeja.



#7 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 listopada 2015 - 08:08

Jak patrzyłem na swoje cewki to mają popękaną obudowę...jak by spuchły. Jak chciałem zdjąć gume to plastikowe mocowanie popękało i teraz jak cewkę wyjmę to jedna guma zostaje w głowicy...groty w cewkach na których siedzą sprężynki są jakieś zaśniedziałe i może przepływ prądu osłabiony jest ?

Załączone pliki


Edytowany przez user881, 28 listopada 2015 - 10:29.


#8 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 grudnia 2015 - 09:42

Świece zmieniłem na irydowe przerwa 0.7 fabryczna i na tym gazie to nie ma reguły. Na jałowym jak by jest lepiej ale w trasie na lpg ciężko wyprzedzać bo czasem szarpie gorzej niż na 4-elektrodach a czasem jedzie względnie...teraz do wymiany pójdą cewki i zobaczymy.


Edytowany przez user881, 22 grudnia 2015 - 09:44.


#9 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 stycznia 2016 - 19:49

Dzisiaj otrzymałem cewki...miały minimalne pęknięcia w obudowie przy fajkach które pewnie zaczęły by się powiększać pod wpływem temperatury.  Cewki były nowe firmy BERU. Oddałem je i będę Boscha zamawiał.



#10 OFFLINE   adam7213

adam7213
  • 127 postów
  • Dołączył: 27-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 lutego 2016 - 12:40

przed założeniem gazu miałem 4 elektrodowe, ale gazownik zalecił jedno elektrodowe, 

zasegurowałem mu że te cewki nie lubią takich świec ale on twierdzi że przy 4 elektrodowych gaz nie będzie dobrze chulał.

czy rzeczywiście przy tej konfiguracji padną cewki?

na gazie zrobiłem około 5 tys km i nie odzczuwam na razie jakiś problemów



#11 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 lutego 2016 - 16:35

zmień gazownika. Ja mam 4 elektrodowe i wszystko działa jak należy ;)



#12 OFFLINE   Exodos

Exodos

    LPG Powering

  • 88 postów
  • Dołączył: 28-11-2010
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 lutego 2016 - 16:30

zmień gazownika. Ja mam 4 elektrodowe i wszystko działa jak należy ;)

 

Jak wyżej, zmień gazownika bo bzdury gada.



#13 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 lutego 2016 - 18:14

Co za różnica przecież iskra przeskakuje zawsze po jednej elektrodzie.Wiele elektrod daje gwarancje że przerwa miedzy nimi będzie dłużej zachowana co wpływa na trwałość cewek zapłonowych.Wiadomo przecież że im większa przerwa tym większe napięcie które niszczy cały system WN.

 

 



#14 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 lutego 2016 - 21:38

Ja też jeżdżę na 4elektrodach i już się ich nie słucham zbytnio bo tylko kasę wtopilem. Cewki nowe i jak by lepiej się zrobiło...


Edytowany przez user881, 22 lutego 2016 - 21:39.