Ehh zapoznaj się z działaniem mechanizmu różnicowego. Jest możliwość by 2 koła przenosiły moment z silnika. Ale tylko jeśli ona mają podobne podłożeJutro lub pojutrze tak zrobie. A z tą rzekomą blokadą mostu ktoś słyszał?
A np, na śniegu? Raz obydwa od razu krecą a raz jedno.


Jak sprawdzić czy w moście jest szpera? Najłatwiej
#21
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2015 - 02:56
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#22
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2015 - 17:13
Ehh zapoznaj się z działaniem mechanizmu różnicowego. Jest możliwość by 2 koła przenosiły moment z silnika. Ale tylko jeśli ona mają podobne podłoże
Temu jest szpera żeby podłoże nie miało znaczenia.
#23
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2016 - 16:50
Odświeżę kotleta, bo nie chciałem od nowa tematu robić. Dzisiaj byłem na wulkanizacji i przypomniałem sobie o tym. Samochód na podnośniku 4 kołami na inwalidzie wrzucone "P". Kręcę tylnym kołem i kręcą sie obydwa. Obydwa w lewo i obydwa w prawo. Zaciekawiło mnie to, że nie wiem czy już coś w moście rozwalone czy tak ma być ale jak zaczymam kołem zakręcać w prawo to mam taki luz 2-3cmi dopiero wtedy zaczyna drugie się kręcić. tak samo jest w lewo. Więc szpera jakaś musi być? Ostatecznie wytargam dekiel albo połoś. Na śniegu kręci bączki i bez problemu sobie tam 360* zrobie no ale to śnieg..
Edytowany przez Knal, 15 stycznia 2016 - 16:52.
#24
OFFLINE
Napisany 23 października 2016 - 19:27
Jest sposób opisany przez opla
ostatnie dwa zdjecia bo sie nie otwieraja:
http://lookpic.com/O...7/3ODM3dnj.jpeg
http://www.lookpic.c...4/6i7Tgs4B.jpeg
#25
OFFLINE
Napisany 23 października 2016 - 20:54
Odświeżę kotleta, bo nie chciałem od nowa tematu robić.
Powiem szczerze ,że mogę się mylić ( bo nie sprawdzałem oznaczeń na moście u siebie ) ale....
W autkach , gdzie nie ma szpery , po podlewarowaniu kręci się tylko jedno koło ( po włączeniu biegu na odpalonym autku) . Jak jest szpera , autko zjeżdża z lewarka.... ( vide mechanizm różnicowy )
Na suchym asfalcie ( jak jest szpera) masz dwa ślady palenia gumy ( i to bardzo krótkie ). Bez szpery tylko jeden.
Jeśli jest asfalt a drugie koło stoi na ziemi , to już inna bajka . Szpera nie jest stałą blokadą i przy różnych gęstościach gruntu głupieje.
Skąd to wiem?? Ostatniej zimy 2 razy miałem sytuacje awaryjne (przymrozek) i hmmm... raczej wtedy szpera pomogła.
Miałem delikatny poślizg i zblokowało koła - po prostu zarzuciło lekko prawo/lewo i pojechało dalej .
Na śniegu kręci bączki i bez problemu sobie tam 360* zrobie no ale to śnieg..
To nie jest całkowita blokada mostu , tylko jakieś 45 % . Szpera to nie kontrola trakcji czy jakaś inna stabilizacja toru jazdy - to tylko zwykły mechanizm bez kompa.