

omega fl 2,5 dti
#1
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2015 - 17:09
#2
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2015 - 17:23
O silniku diesla nic nie powiem bo uważam że Omega to auto osobowe natomiast skrzynia automatyczna w tym modelu to stara sprawdzona i pancerna konstrukcja o ile była regularnie serwisowana ( wymiana oleju i filtra co 60 tys km ) Z reszta o ile pamiętam ta sama skrzynia jest również wykorzystywana w BMW. Jeżeli auto ma potwierdzoną historię serwisową to nie masz się czego obawiać , jeżeli nie to jest to wtedy totolotek.
#3
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2015 - 17:27
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2015 - 19:08
#6
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2015 - 19:56
Po pierwsze zobacz czy dymi a jak już to na jako jedynie tak poznasz kondycje silnika lub czy odma była wymieniana.Zobacz co tam słychać u turbiny i czy była już 1 wymieniana co do skrzyni ,jak będzie simny silnik jadąc 50-60 km/h odpuść gwałtownie gaz i zobacz czy nie szarpie .Biegi mają wchodzić gładko bez żadnego szarpania.Zabierz samochód na dłuższą przejażdżke i rozgrzej silnik i wtedy zaobserwuj jak chodzi .Głównie silnik dobry do tego auta dynamiczny i nie awaryjny jak był wymieniany olej z filtrami reguralnie to tylko jeżdzić a i sprawdż jak swiecą xenony czy daleko i jasno bo z takim przebiegiem mogą być wypalone odbłyśniki no i czy działa poziomowanie xenonów za takie coś możesz urawać troche kasy
#7
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2015 - 21:53
co do opisu auta to nie pasuje dyfer 4,22 był w benzyniakach, co do silnika jak był dobrze traktowany to posłuży długo, pierwsze co to klapki w kolektorze do wywalenia jeśli jeszcze są, automat jak był regularnie serwisowany to niema się co bać zrobi drugie tyle, pierwsze popatrz na prawą poduszkę silnika czy nie jest mokra, bo jej wymiana to wydatek około 400 za sama poduchę, poproś kolesia niech poda VIN to będzie można dokładnie rozszyfrować z czym auto wyjechało z fabryki
#8
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2015 - 08:11
#9
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2015 - 09:34
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)
Zapraszam! Info na PW
Odpicuj swoją omegę xd
#10
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2015 - 10:14
#11
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2015 - 12:51
Czyli mówicie ze to most stosowany w benzynacg
tak, ale mosty można przekładać w każdą stronę, zależy co chcesz osiągnąć. Zawsze łatwiej i taniej zmienić most, niż go np naprawiać. Przy okazji można zmienić przełożenie, żeby poprawić osiągi, lub zwiększyć ekonomię
Jest napisane, że ma przełożenie 4.22 a nie, że ma szperę
napisał, że jest most o ograniczonym poślizgu, czyli szpera. Chociaż, jeżeli jest tam most 4.22, to ja nie wyobrażam sobie, jak się tym jeździ. U siebie mam 3.7 zamiast 3.45 i już widać, że biegi są nieco krótsze, chociaż jeździ się lepiej i jest elastyczniej. Ale 4.22? Chociaż może automat radzi sobie z tym lepiej?
Edytowany przez premier2, 18 listopada 2015 - 12:52.
#12
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2015 - 12:51
2,5 DTI w automacie miał most 3,27 także będzie bardzo krótki
Chociaż może automat radzi sobie z tym lepiej, nie wiem
#13
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2015 - 12:57
Wiem, dlatego nie mam pojęcia, jak to się może zachowywać. W manualu znam różnicę, ale nie tak drastyczną, jak 3.27->4.22. Być może automat jakoś sobie z tym radzi, ale różnica drastyczna. Chyba, że przełożona została sama szpera z mostu 4.22?
#14
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2015 - 20:52
różnica prędkości przy 2000RPM na 4 biegu w obu skrzyniach bo oba mają przełożenie 1:1 będzie około 17 km/h, 4,22 będzie wolniejszy
Wiem, dlatego nie mam pojęcia, jak to się może zachowywać
#15
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2015 - 21:23
#16
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2015 - 00:11

Ale zastanawia mnie, jak to się zachowuje przy ruszaniu - im krótszy most, tym częściej trzeba machać drążkiem w manualu, a w tym wypadku 1-ka będzie dramatycznie krótka. Jak zachowa się tu automat?
Ot, czysta ciekawość, bo nie mam doświadczeń z automatem

#17
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2015 - 00:16
Jak zachowa się tu automat?
Automat, jak to automat, zachowa się automatycznie
ASB nie interesuje prędkość pojazdu, tylko prędkość obrotowa silnika (dokładnie wału korbowego) i wartość momentu Nm.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#18
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2015 - 05:37
dokładnie skrzynia zachowa się tak samo tylko kierowca odczuje różnice do szybciej będzie biegi zmieniała z racji szybciej osiąganych obrotów
ASB nie interesuje prędkość pojazdu, tylko prędkość obrotowa silnika (dokładnie wału korbowego) i wartość momentu Nm.
#19
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2015 - 19:38
Podłącze się pod temat.
Interesuje mnie ten egzemplarz: http://otomoto.pl/of...y-ID6ydTiX.html
Auto dla ojca, jutro jadę obejrzeć. Dostałem VIN i zgadza się z tym co jest w opisie i na zdjęciach. Sprzedający kupił auto na handel od drugiego właściciela. Ponoć starszy pan jeździł nim 2 lata w PL, wcześniej kupił od pierwszego właściciela. Tak wiem, że starszy pan brzmi podejrzanie. Ale to dla sprzedającego może być 50 latek jak i 60 latek. Silnik miał wywalone klapki przy wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów. Swoją drogą jak często te DTI tego wymagają?
Ktoś może zna i oglądał to auto?
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)
Zapraszam! Info na PW
Odpicuj swoją omegę xd
#20
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2015 - 20:02