Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

omega fl 2,5 dti


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
23 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   achmed

achmed
  • 30 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tbg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 listopada 2015 - 17:09

Witam kojarzy ktoś auto z tego ogłoszenia ? Myślę nad zakupem B fl w 2.5 dti najlepiej automat chociaż nie wiem jak z ich działaniem w oplu na co zwrócić uwagę przy zakupie takiego diesla z góry dziękuję za pomoc tu link do aukcji http://otomoto.pl/of...n-ID6yc4Wn.html



#2 OFFLINE   Jakubwawa

Jakubwawa
  • 87 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 listopada 2015 - 17:23

O silniku diesla nic nie powiem bo uważam że Omega to auto osobowe :) natomiast skrzynia automatyczna w tym modelu to stara sprawdzona i pancerna konstrukcja o ile była regularnie serwisowana ( wymiana oleju i filtra co 60 tys km ) Z reszta o ile pamiętam ta sama skrzynia jest również wykorzystywana w BMW. Jeżeli auto ma potwierdzoną historię serwisową to nie masz się czego obawiać , jeżeli nie to jest to wtedy totolotek.



#3 OFFLINE   achmed

achmed
  • 30 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tbg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 listopada 2015 - 17:27

Właśnie ciekaw jestem tego konkretnego egzemplarza bo jest fajnie wyposażony patrzyłem na ogłoszenia forumowe bo zawsze lepiej kupić coś co więcej wiadomo ale niestety nic nie ma

#4 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 17 listopada 2015 - 18:04

Silnik jest taki jak w bmw tylko trochę słabszy

#5 OFFLINE   achmed

achmed
  • 30 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tbg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 listopada 2015 - 19:08

Miałem omege tds to złego słowa na ten silnik nie mogę powiedzieć teraz mam audi dti ale za małe auto dla mnie i szukam znowu omegi z tym że nowszej najbardziej boję się tego comon reila żeby nie kupić zloma

#6 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 listopada 2015 - 19:56

Po pierwsze zobacz czy dymi a jak już to na jako jedynie tak poznasz kondycje silnika lub czy odma była wymieniana.Zobacz co tam słychać u turbiny i czy była już 1 wymieniana co do skrzyni ,jak będzie simny silnik jadąc 50-60 km/h odpuść gwałtownie gaz i zobacz czy nie szarpie .Biegi mają wchodzić gładko bez żadnego szarpania.Zabierz samochód na dłuższą przejażdżke i rozgrzej silnik i wtedy zaobserwuj jak chodzi .Głównie silnik dobry do tego auta dynamiczny i nie awaryjny jak był wymieniany olej z filtrami reguralnie to tylko jeżdzić a i sprawdż jak swiecą xenony czy daleko i jasno bo z takim przebiegiem mogą być wypalone odbłyśniki no i czy działa poziomowanie xenonów za takie coś możesz urawać troche kasy 



#7 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 listopada 2015 - 21:53

co do opisu auta to nie pasuje dyfer 4,22 był w benzyniakach, co do silnika jak był dobrze traktowany to posłuży długo, pierwsze co to klapki w kolektorze do wywalenia jeśli jeszcze są, automat jak był regularnie serwisowany to niema się co bać zrobi drugie tyle, pierwsze popatrz na prawą poduszkę silnika czy nie jest mokra, bo jej wymiana to wydatek około 400 za sama poduchę, poproś kolesia niech poda VIN to będzie można dokładnie rozszyfrować z czym auto wyjechało z fabryki



#8 OFFLINE   achmed

achmed
  • 30 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tbg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 listopada 2015 - 08:11

Rozumiem ze ten dyfer to o ograniczonym poślizgu więcej procent szery niż seryjny tak ?

#9 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 listopada 2015 - 09:34

Jest napisane, że ma przełożenie 4.22 a nie, że ma szperę
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#10 OFFLINE   achmed

achmed
  • 30 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tbg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 listopada 2015 - 10:14

Czyli mówicie ze to most stosowany w benzynacg pojawiło się teraz kilka ofert aut zależy mi żeby to była już omega taka jaka zawsze chciałem czarny sedan w grzanych skorach w 2.5 dti I dla wygody automat ciekawi mnie tylko czy te auta w cenach koło 9 tyś to nie skarbonki

#11 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 listopada 2015 - 12:51


Czyli mówicie ze to most stosowany w benzynacg

tak, ale mosty można przekładać w każdą stronę, zależy co chcesz osiągnąć. Zawsze łatwiej i taniej zmienić most, niż go np naprawiać. Przy okazji można zmienić przełożenie, żeby poprawić osiągi, lub zwiększyć ekonomię :)

Jest napisane, że ma przełożenie 4.22 a nie, że ma szperę

napisał, że jest most o ograniczonym poślizgu, czyli szpera. Chociaż, jeżeli jest tam most 4.22, to ja nie wyobrażam sobie, jak się tym jeździ. U siebie mam 3.7 zamiast 3.45 i już widać, że biegi są nieco krótsze, chociaż jeździ się lepiej i jest elastyczniej. Ale 4.22? Chociaż może automat radzi sobie z tym lepiej?


Edytowany przez premier2, 18 listopada 2015 - 12:52.


#12 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 listopada 2015 - 12:51


Chociaż może automat radzi sobie z tym lepiej, nie wiem :)
2,5 DTI w automacie miał most 3,27 także będzie bardzo krótki

#13 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 listopada 2015 - 12:57

Wiem, dlatego nie mam pojęcia, jak to się może zachowywać. W manualu znam różnicę, ale nie tak drastyczną, jak 3.27->4.22. Być może automat jakoś sobie z tym radzi, ale różnica drastyczna. Chyba, że przełożona została sama szpera z mostu 4.22?



#14 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 listopada 2015 - 20:52


Wiem, dlatego nie mam pojęcia, jak to się może zachowywać
różnica prędkości przy 2000RPM na 4 biegu w obu skrzyniach bo oba mają przełożenie 1:1 będzie około 17 km/h, 4,22 będzie wolniejszy

#15 OFFLINE   achmed

achmed
  • 30 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tbg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 listopada 2015 - 21:23

U to kiepsko zwłaszcza ze myślę po zakupie zrobić chipa w autku druga znalazłem we Wrocławiu kurczę ale to prawie 500 w jedną stronę

#16 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 listopada 2015 - 00:11

Damian, ja ogarniam to, że z tym mostem będzie wolniejszy. 4-ka to nie problem :)
Ale zastanawia mnie, jak to się zachowuje przy ruszaniu - im krótszy most, tym częściej trzeba machać drążkiem w manualu, a w tym wypadku 1-ka będzie dramatycznie krótka. Jak zachowa się tu automat?
Ot, czysta ciekawość, bo nie mam doświadczeń z automatem :)

#17 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 listopada 2015 - 00:16


Jak zachowa się tu automat?

 

Automat, jak to automat, zachowa się automatycznie :p

ASB nie interesuje prędkość pojazdu, tylko prędkość obrotowa silnika (dokładnie wału korbowego) i wartość momentu Nm.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#18 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2015 - 05:37


ASB nie interesuje prędkość pojazdu, tylko prędkość obrotowa silnika (dokładnie wału korbowego) i wartość momentu Nm.
dokładnie skrzynia zachowa się tak samo tylko kierowca odczuje różnice do szybciej będzie biegi zmieniała z racji szybciej osiąganych obrotów

#19 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 listopada 2015 - 19:38

Podłącze się pod temat.

 

Interesuje mnie ten egzemplarz: http://otomoto.pl/of...y-ID6ydTiX.html

Auto dla ojca, jutro jadę obejrzeć. Dostałem VIN i zgadza się z tym co jest w opisie i na zdjęciach. Sprzedający kupił auto na handel od drugiego właściciela. Ponoć starszy pan jeździł nim 2 lata w PL, wcześniej kupił od pierwszego właściciela. Tak wiem, że starszy pan brzmi podejrzanie. Ale to dla sprzedającego może być 50 latek jak i 60 latek. Silnik miał wywalone klapki przy wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów. Swoją drogą jak często te DTI tego wymagają?

Ktoś może zna i oglądał to auto?


Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#20 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 27 listopada 2015 - 20:02

Wygląda ładnie. Gdybym nie miał nocek to bym mógł ją podjechać i obejrzeć bo mam nie daleko