Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Remont X30XE


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
62 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 listopada 2015 - 13:16

Kupisz za tysiaka bez problemu, tylko kazdy inaczej interpretuje sprawność :) dla jednego sprawny to taki który chodził, a to czy brał litr oleju na tysiąc to juź go nie obchodziło ale waźne źe wał sie kreci :D

#42 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 30 listopada 2015 - 13:54

No to kupujcie od sprawdzonych sprzedawców tu na forum a nie potem płacz :D Wystarczy napisć do Ontoura, Coolisza, Roberta3012 albo paru innych handlujących. Wiele osób kupowało i chyba nikt nie narzekał:)



#43 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 grudnia 2015 - 11:55

Kupisz za tysiaka bez problemu, tylko kazdy inaczej interpretuje sprawność :) dla jednego sprawny to taki który chodził, a to czy brał litr oleju na tysiąc to juź go nie obchodziło ale waźne źe wał sie kreci :D

Jedni lubią przepłacać. Da mnie lepiej sprzedać tanio szybko i następne auto rozgracić niż się bujać rok z silnikiem i zarobić 200zł więcej na nim.

A jeśli uważasz że sprzedawca wie czy silnik od wymiany do wymiany weźmie 0,5L czy 1,5L oleju to mało znasz tą branżę. Oczywiście jak już spali 3L to będzie wiedział

Edytowany przez smokebite, 01 grudnia 2015 - 11:56.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#44 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 grudnia 2015 - 01:01

Za dużo lat to nie mam :D no tak tu sie z wami zgodze, zazwyczaj sprzedawca to typowy szrot z cześciami co rozbiera auta a nie jeździ i sprawdza ile oleju bierze :) kazdy ma swoje racje. A ja i tak rozbiore moje x30xe i zweryfikuje czy nadaje sie do robienia czegokolwiek czy dl wywiezienia na zlom, z aktualnym x25xe tak zrobilem, kupilem co uważałem za stosowne, wymieniłem i jeździ całkiem nieźle :D

#45 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 grudnia 2015 - 08:31

Silnik sie "robi" :) szczerze mówiąc po stanie głowić, gładzi, zaworów nie widać tych 310kkm. teraz zamawiam rozrząd i zastanawiam się nad powodem tak niskiego przebiegu miedzy wymianami - 60kkm sprawdzałem różnice między 3.2 gdzie juz jest 100. sam układ rozrządu chyba sięnie różni... Gdzie ten chaczyk??

 

U mnie nie wiedziałem kiedy był rozrząd robiony - ale wczoraj znalazłem w papierach a uata fakturę na na pasek i rolki patrząć po dacie z faktury i dacie pieczątki z przeglądu w ksiażce to podczas wymiany mogła mieć przebieg około 235kkm teraz 310 a rozrząd jest idealny normalne ślady zużycia - sprawdzony stopniem rozciągnięcia paska (conti robie takie przyzrądy) jest w normie rolki idą super bez luzów czy rowków.



#46 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 grudnia 2015 - 09:28


teraz zamawiam rozrząd i zastanawiam się nad powodem tak niskiego przebiegu miedzy wymianami - 60kkm sprawdzałem różnice między 3.2 gdzie juz jest 100. sam układ rozrządu chyba sięnie różni... Gdzie ten chaczyk??

początkowo było 120kkm ale okazało się że często wcześniej leciały, więc opel zmniejszył na 90kkm i dalej problem się pojawiał i dopiero zmniejszenie na 60kkm pomogło. Tyle ten rozrząd był w stanie wytrzymać. Najczęściej padają rolki lub napinacz. To jest główna bolączka tych rozrządów. Ale sam rozrząd był konstrukcyjnie robiony do 120kkm.

 

Do do różnic między rozrządem 3.2 a 3.0 to jest taki że 3.0 ma jeden napinacz i 2 rolki z mimośrodem (do korekcji ustawień) a rozrząd 3.2 ma jeden napinacz i 1 rolkę z mimośrodem + 1 rolkę bez regulacji. Ustawia się w zasadzie tak samo, problem może się pojawić po mocnym splanowaniu głowic. Można rozrządy zakładać zamiennie a nawet konfigurować różnie.


Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#47 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 09 grudnia 2015 - 10:19

Doprecyzowując Podstawa napinacza jest różna w różnych wersjach. I chyba szerokość podkładki. Ale to tylko kawałek aluminium więc na upartego można rolki przełożyć na starą podstawę.



#48 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 grudnia 2015 - 10:34

Smoke i tu cie zaskocze bo w 3.2 tez byly rolki z dwoma mimośrodami..... na niejednym silniku ktory robilem tak bylo - moze blad wczesniejszego wymieniacza rozrzadu? ale w paru silnikach tak widzialem, przypadek? trzebaby sprawdzic w katalogu.



#49 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 09 grudnia 2015 - 10:37

U mnie tez tak jest.U A10 też z tego co pamiętam.  Od 2002 jest chyba rolka stała.


Edytowany przez Skit, 09 grudnia 2015 - 10:38.


#50 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 grudnia 2015 - 10:56

Smoke i tu cie zaskocze bo w 3.2 tez byly rolki z dwoma mimośrodami..... na niejednym silniku ktory robilem tak bylo - moze blad wczesniejszego wymieniacza rozrzadu? ale w paru silnikach tak widzialem, przypadek? trzebaby sprawdzic w katalogu.

Nie zaskoczysz mnie bo czasem i ja coś takiego widziałem. Chyba zależy to od rocznika w przypadku omegi ale pewny nie jestem. Natomiast każde 3.2 z vectry co widziałem to juz miało tylko jeden mimośród. Niemniej da to się zamienić spokojnie.

Doprecyzowując Podstawa napinacza jest różna w różnych wersjach. I chyba szerokość podkładki. Ale to tylko kawałek aluminium więc na upartego można rolki przełożyć na starą podstawę.

Można można. A i można zamienić podstawę. Śruby mocujące pasują a różnica jest w ułożeniu którejś rolki o 1mm.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#51 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 09 grudnia 2015 - 11:28

Natomiast każde 3.2 z vectry co widziałem to juz miało tylko jeden mimośród. Niemniej da to się zamienić spokojnie.

 
 
Info jakie dostałem od Warsa jak przekładam u siebie rozrząd z 2 mimośrodami  do silnika z vectry c było takie że trzeba zmienić również tylną(metalową) część obudowy rozrządu, i z tego co pamiętam jak z Rysiem porównywaliśmy obydwie były tam jakieś różnice drobne...

Edytowany przez Skit, 10 grudnia 2015 - 00:21.


#52 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 grudnia 2015 - 23:04

Na pewno ta metalowa osłona jest minimalnie inna :) ale jak pamiętam że w Signum 3.2 wkładałem rozrząd z 2 mimośrodami to nie przekładałem osłony rozrządu

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#53 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 grudnia 2015 - 08:52

Jest inna bo ta podstawa aluminiowa też jest inaczej ułożona :)

#54 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 grudnia 2015 - 11:53

Czyli reasumując oba silnika (3,0 i 3,2) teoretycznie są na 100kkm ale, że paski leciały to zmniejszyli. może to w pewnym stopniu wina uzytkowników - pewnie mimośrody na czuja napinali a nie odpowienim momentem... Kupie nalepszy rozrząd jaki znajde (poza aso) i zobaczymy ile wylata:)



#55 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 grudnia 2015 - 17:13

Pasek najlepiej conti, po cenie warsztatowej w intercarsie kosztuje kolo 100zl no a reszta to najlepiej SKF chociaż dużo reklamacji coś ostatnio jest na skf :/

#56 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 10 grudnia 2015 - 18:13

Czyli reasumując oba silnika (3,0 i 3,2) teoretycznie są na 100kkm ale, że paski leciały to zmniejszyli. może to w pewnym stopniu wina uzytkowników - pewnie mimośrody na czuja napinali a nie odpowienim momentem... Kupie nalepszy rozrząd jaki znajde (poza aso) i zobaczymy ile wylata:)

na 120kkm były projektowane. I nie pasek leciał tylko rolki. Nie wina użytkowników tylko konstrukcji raczej. Napinasz nie na moment a na kąty (zgodnie z książką) Oczywiście agresywna jazda wpływa na szybsze zużycie rozrządu.

 

 

Pasek najlepiej conti, po cenie warsztatowej w intercarsie kosztuje kolo 100zl no a reszta to najlepiej SKF chociaż dużo reklamacji coś ostatnio jest na skf :/

ja tam INA często montuje rolki. A pasek zwykle właśnie conti. Pompa wody SKF


Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#57 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 grudnia 2015 - 10:34

Oplowskie pompy z skfu ostatnio właśnie sie sypią, przez ostatnie 2 miesiace rozbieraliśmy za darmo chyba z 2-3 rozrzady bo ciekła pompa :/ u znajomego na warsztacie pompa z dolza do z18xe tez sie rozsypala, łozysko dostalo luzu...

#58 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 grudnia 2015 - 15:47

Pompa wody tylko hepu. Nie ufam skf jezeli chodzi o pompe wody.

#59 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 grudnia 2015 - 19:17

ani dolz ani skf, 

bieżnie albo kulki/rolki ewntualnie uszczelnienie/koszyczek są fatalnej jakości i się rozsypuje bez typowych oznak zużytego łożyska

nie wiadomo gdzie co jest robione, francuskie skf na 80% china



#60 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 grudnia 2015 - 20:19

Ja zawsze po zakupie auta zakładam SKF, robię ok. 100 kkm i sprzedaję lub zlomuje auta i NIGDY z pompą nie mialem żadnych problemów