

Napisany 30 listopada 2015 - 13:16
Napisany 30 listopada 2015 - 13:54
No to kupujcie od sprawdzonych sprzedawców tu na forum a nie potem płacz Wystarczy napisć do Ontoura, Coolisza, Roberta3012 albo paru innych handlujących. Wiele osób kupowało i chyba nikt nie narzekał
Napisany 01 grudnia 2015 - 11:55
Jedni lubią przepłacać. Da mnie lepiej sprzedać tanio szybko i następne auto rozgracić niż się bujać rok z silnikiem i zarobić 200zł więcej na nim.Kupisz za tysiaka bez problemu, tylko kazdy inaczej interpretuje sprawność
dla jednego sprawny to taki który chodził, a to czy brał litr oleju na tysiąc to juź go nie obchodziło ale waźne źe wał sie kreci
Edytowany przez smokebite, 01 grudnia 2015 - 11:56.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówNapisany 02 grudnia 2015 - 01:01
Napisany 08 grudnia 2015 - 08:31
Silnik sie "robi" szczerze mówiąc po stanie głowić, gładzi, zaworów nie widać tych 310kkm. teraz zamawiam rozrząd i zastanawiam się nad powodem tak niskiego przebiegu miedzy wymianami - 60kkm sprawdzałem różnice między 3.2 gdzie juz jest 100. sam układ rozrządu chyba sięnie różni... Gdzie ten chaczyk??
U mnie nie wiedziałem kiedy był rozrząd robiony - ale wczoraj znalazłem w papierach a uata fakturę na na pasek i rolki patrząć po dacie z faktury i dacie pieczątki z przeglądu w ksiażce to podczas wymiany mogła mieć przebieg około 235kkm teraz 310 a rozrząd jest idealny normalne ślady zużycia - sprawdzony stopniem rozciągnięcia paska (conti robie takie przyzrądy) jest w normie rolki idą super bez luzów czy rowków.
Napisany 09 grudnia 2015 - 09:28
teraz zamawiam rozrząd i zastanawiam się nad powodem tak niskiego przebiegu miedzy wymianami - 60kkm sprawdzałem różnice między 3.2 gdzie juz jest 100. sam układ rozrządu chyba sięnie różni... Gdzie ten chaczyk??
początkowo było 120kkm ale okazało się że często wcześniej leciały, więc opel zmniejszył na 90kkm i dalej problem się pojawiał i dopiero zmniejszenie na 60kkm pomogło. Tyle ten rozrząd był w stanie wytrzymać. Najczęściej padają rolki lub napinacz. To jest główna bolączka tych rozrządów. Ale sam rozrząd był konstrukcyjnie robiony do 120kkm.
Do do różnic między rozrządem 3.2 a 3.0 to jest taki że 3.0 ma jeden napinacz i 2 rolki z mimośrodem (do korekcji ustawień) a rozrząd 3.2 ma jeden napinacz i 1 rolkę z mimośrodem + 1 rolkę bez regulacji. Ustawia się w zasadzie tak samo, problem może się pojawić po mocnym splanowaniu głowic. Można rozrządy zakładać zamiennie a nawet konfigurować różnie.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówNapisany 09 grudnia 2015 - 10:19
Doprecyzowując Podstawa napinacza jest różna w różnych wersjach. I chyba szerokość podkładki. Ale to tylko kawałek aluminium więc na upartego można rolki przełożyć na starą podstawę.
Napisany 09 grudnia 2015 - 10:34
Smoke i tu cie zaskocze bo w 3.2 tez byly rolki z dwoma mimośrodami..... na niejednym silniku ktory robilem tak bylo - moze blad wczesniejszego wymieniacza rozrzadu? ale w paru silnikach tak widzialem, przypadek? trzebaby sprawdzic w katalogu.
Napisany 09 grudnia 2015 - 10:37
U mnie tez tak jest.U A10 też z tego co pamiętam. Od 2002 jest chyba rolka stała.
Edytowany przez Skit, 09 grudnia 2015 - 10:38.
Napisany 09 grudnia 2015 - 10:56
Nie zaskoczysz mnie bo czasem i ja coś takiego widziałem. Chyba zależy to od rocznika w przypadku omegi ale pewny nie jestem. Natomiast każde 3.2 z vectry co widziałem to juz miało tylko jeden mimośród. Niemniej da to się zamienić spokojnie.Smoke i tu cie zaskocze bo w 3.2 tez byly rolki z dwoma mimośrodami..... na niejednym silniku ktory robilem tak bylo - moze blad wczesniejszego wymieniacza rozrzadu? ale w paru silnikach tak widzialem, przypadek? trzebaby sprawdzic w katalogu.
Można można. A i można zamienić podstawę. Śruby mocujące pasują a różnica jest w ułożeniu którejś rolki o 1mm.Doprecyzowując Podstawa napinacza jest różna w różnych wersjach. I chyba szerokość podkładki. Ale to tylko kawałek aluminium więc na upartego można rolki przełożyć na starą podstawę.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówNapisany 09 grudnia 2015 - 11:28
Natomiast każde 3.2 z vectry co widziałem to juz miało tylko jeden mimośród. Niemniej da to się zamienić spokojnie.
Edytowany przez Skit, 10 grudnia 2015 - 00:21.
Napisany 09 grudnia 2015 - 23:04
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówNapisany 10 grudnia 2015 - 08:52
Napisany 10 grudnia 2015 - 11:53
Czyli reasumując oba silnika (3,0 i 3,2) teoretycznie są na 100kkm ale, że paski leciały to zmniejszyli. może to w pewnym stopniu wina uzytkowników - pewnie mimośrody na czuja napinali a nie odpowienim momentem... Kupie nalepszy rozrząd jaki znajde (poza aso) i zobaczymy ile wylata:)
Napisany 10 grudnia 2015 - 17:13
Napisany 10 grudnia 2015 - 18:13
Czyli reasumując oba silnika (3,0 i 3,2) teoretycznie są na 100kkm ale, że paski leciały to zmniejszyli. może to w pewnym stopniu wina uzytkowników - pewnie mimośrody na czuja napinali a nie odpowienim momentem... Kupie nalepszy rozrząd jaki znajde (poza aso) i zobaczymy ile wylata:)
na 120kkm były projektowane. I nie pasek leciał tylko rolki. Nie wina użytkowników tylko konstrukcji raczej. Napinasz nie na moment a na kąty (zgodnie z książką) Oczywiście agresywna jazda wpływa na szybsze zużycie rozrządu.
Pasek najlepiej conti, po cenie warsztatowej w intercarsie kosztuje kolo 100zl no a reszta to najlepiej SKF chociaż dużo reklamacji coś ostatnio jest na skf
ja tam INA często montuje rolki. A pasek zwykle właśnie conti. Pompa wody SKF
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówNapisany 11 grudnia 2015 - 10:34
Napisany 11 grudnia 2015 - 15:47
Napisany 11 grudnia 2015 - 19:17
ani dolz ani skf,
bieżnie albo kulki/rolki ewntualnie uszczelnienie/koszyczek są fatalnej jakości i się rozsypuje bez typowych oznak zużytego łożyska
nie wiadomo gdzie co jest robione, francuskie skf na 80% china
Napisany 12 grudnia 2015 - 20:19