Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Zlikwidowałem "trąbke" dolotu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Robo

Robo

    Zbanowany

  • 427 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 30 listopada 2006 - 14:44

czyli twierdzicie że bez trąbki jest większa moc :?:
konto usunięte

#22 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 listopada 2006 - 17:35

A może przyciąć końcówkę trąby tak, aby wpadające do grilla powietrze w czasie jazdy wpadało prosto do niej (wlot w kierunku jazdy)?

#23 OFFLINE   Klodi LDZ

Klodi LDZ
  • 48 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 30 listopada 2006 - 22:16

Klodi ten silnik dziwnie "wysoko" wg wykresu ma max moment obr :roll:


Przyjrzyj sie uwaznie a zobaczysz ze od 3500 masz caly czas ponad 250Nm az do 6000
Co za tym idzie auto znacznie lepiej jedzie na gorze obrotow a na dole znacznie mniej pali.
Latwo to uzyskac - przyrost momentu prawie zaden ale auto mniej pali.

Czerwona linia momentu i niebieska mocy jest po załozeniu wkladki i po tych pierdolach w dolocie

#24 OFFLINE   killer_OKP

killer_OKP
  • 10 postów
  • Dołączył: 16-09-2006
  • Skąd: wielkopolska

Napisany 01 grudnia 2006 - 00:21

seria z oryginalnym dolotem max moment czyli >270Nm ma poniżej 3700 obr/min.

u Ciebie jest inaczej i oto pytam
oj będzie się działo :))

#25 OFFLINE   marcin

marcin
  • 345 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: z Bazin :)

Napisany 01 grudnia 2006 - 20:21

seria z oryginalnym dolotem max moment czyli >270Nm ma poniżej 3700 obr/min.

u Ciebie jest inaczej i oto pytam

się podłączam

#26 OFFLINE   Klodi LDZ

Klodi LDZ
  • 48 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 02 grudnia 2006 - 00:46

Panowie cos za cos.
Nie zauwazyliscie ze 3,0 powyzej 5500 ciagnie slabiej niz przy 5000.
Na dole organek tego badziewia z przodu prze przepustnicami jest magiczne zwezenie jak go nie ma auto dostaje ladna gore i mniej pali. Moge zapodac wykres z tym badziewiem nie wycietym. Owszem moment 269 jest przy 3600 ale pozniej leci do dolu a u mnie jest go mniej przy 3600 ale az do odcinki jest praktycznie makszymalny.
Wole moment na gorze i mniejsze spalanie smigajac do 4000

#27 OFFLINE   killer_OKP

killer_OKP
  • 10 postów
  • Dołączył: 16-09-2006
  • Skąd: wielkopolska

Napisany 02 grudnia 2006 - 10:11

Klodi jak możesz to umieść tu zdjęcia lub rysunek o który element Ci chodzi i jak to zrobiłeś.
Ciekawa sprawa
dzięki
oj będzie się działo :))

#28 OFFLINE   Klodi LDZ

Klodi LDZ
  • 48 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 04 grudnia 2006 - 01:25

Spoko zaraz czeka mnie rozrzad wiec dodam fotke z tym czego nie ma

#29 OFFLINE   killer_OKP

killer_OKP
  • 10 postów
  • Dołączył: 16-09-2006
  • Skąd: wielkopolska

Napisany 27 grudnia 2006 - 21:55

Klodi z niecierpliwością czekamy na zdjęcia przerobionego dolotu :mrgreen:

Szczęśliwego Nowego Roku :smile:
oj będzie się działo :))

#30 OFFLINE   A760727

A760727
  • 21 postów
  • Dołączył: 09-11-2006
  • Skąd: Szczecin

Napisany 27 grudnia 2006 - 22:25

Tak prawdę mówiąc Panie DaQla to te 7 koni mi się wydaje, że ma różnicy na hamowni niejaki Klodi LDZ. Nawet przysłął zdjęcie wykresu!

Swoją drogą mnie się wydaje, że wycięcie trąbki to rewelacyjny pomysł a urządzenie zwane przepływomierzem raczej chroni nas przed koniecznością ingerencji we wtrysk czy wydech, którymi straszy nas kolega. O dynamicznym doładowaniu trudno mówić kiedy prędkość jazdy jest niewiele wieksza niz predkosc zasysanego powietrza w dolocie ale na 5 biegu różnica jest juz spora. Jednak przy 7KM różnicy to faktycznie trudno jest wyczuć jakąkolwiek różnicę (prędkość maksymalna wzrasta o maks. 4km/h). Dla mnie wystarczającym powodem do spróbowania takiego patentu byłoby zmniejszenie zużycia paliwa i obniżenie hałasu. W końcu dolot ma mniejszy opór! Swojego czasu modyfikacje dolotu były proponowane nawet w maluchu i miały dawać również wzrost momentu obrotowego ze spadkiem zużycia paliwa i hałasu!
A czy ktoś próbował tego z X20XEV?

#31 OFFLINE   ychu

ychu
  • 36 postów
  • Dołączył: 16-05-2007
  • Skąd: gdańsk

Napisany 17 czerwca 2007 - 22:07

a jak to wszystko ma się do silników z LPG? w mojej omce/2.0 16v/ gazownicy w oryginalny dolot wpakowali piankę montażową/!!!/ a wlot zrobili w bocznej ściance puszki filtra powietrza....i cholernie to hałasuje i strasznie mnie wk...a, właśnie zamierzam odkorkować oryginalny dolot i zobacze jak będzie to chodzić

#32 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 czerwca 2007 - 18:30

ja mam lpg ale sekwencję i oryginalny dolot został i jest ok

#33 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 czerwca 2007 - 09:06

ychu - trafiles na ciemniakow nie z tej ziemi dobrze ze nie zapomnieli gdzies wyciac tej dziury!!! hihihihih. pianka montazowa - dobre.
Zasada przy I i II gen jest taka ze gaz ma byc wciagany a nie wpychany na sile prze powietrze np.: jadac na luzie 100 km/h silnik potrzebuje batrdzo malo gazu ale powietrze przez przednia rure jest wpychane (bo jest "duza" predkosc) i to zaburza sklad mieszanki gazowo - powietrznej wychodzacej z miksera. Przy wtrysku lpg malo istotne bo wtryskiwacze sa zamontowane za przepustnica powietrza a ilosc powietrza w kolektorze jest juz wlasciwa bo wyregulowal ja silnik krokowy. Sprawa dotyczy sam. ktore maja krotkie doloty - omega ma w miare dlugi wiec nie powinno sie tak dziac jak opisalem wczesniej , moze Twoj gazownik zrobil to profilaktycznie tylko po co ???? mogl zdjac rure laczaca filtr z atrapa.
P.S. Panowie sorry ze sie wpialem w temat ktory raczej pasuje do dzialu lpg niz tuning, ale to co kolega napisal nie moze zostac bez komentarza - chociaz moze to nazwac tuningiem ale w druga strone......