


Zlikwidowałem "trąbke" dolotu
#21
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2006 - 14:44

#22
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2006 - 17:35
#23
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2006 - 22:16
Klodi ten silnik dziwnie "wysoko" wg wykresu ma max moment obr :roll:
Przyjrzyj sie uwaznie a zobaczysz ze od 3500 masz caly czas ponad 250Nm az do 6000
Co za tym idzie auto znacznie lepiej jedzie na gorze obrotow a na dole znacznie mniej pali.
Latwo to uzyskac - przyrost momentu prawie zaden ale auto mniej pali.
Czerwona linia momentu i niebieska mocy jest po załozeniu wkladki i po tych pierdolach w dolocie
#24
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2006 - 00:21
u Ciebie jest inaczej i oto pytam

#25
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2006 - 20:21
się podłączamseria z oryginalnym dolotem max moment czyli >270Nm ma poniżej 3700 obr/min.
u Ciebie jest inaczej i oto pytam
#26
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2006 - 00:46
Nie zauwazyliscie ze 3,0 powyzej 5500 ciagnie slabiej niz przy 5000.
Na dole organek tego badziewia z przodu prze przepustnicami jest magiczne zwezenie jak go nie ma auto dostaje ladna gore i mniej pali. Moge zapodac wykres z tym badziewiem nie wycietym. Owszem moment 269 jest przy 3600 ale pozniej leci do dolu a u mnie jest go mniej przy 3600 ale az do odcinki jest praktycznie makszymalny.
Wole moment na gorze i mniejsze spalanie smigajac do 4000
#27
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2006 - 10:11
Ciekawa sprawa
dzięki

#28
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2006 - 01:25
#29
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2006 - 21:55
Szczęśliwego Nowego Roku :smile:

#30
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2006 - 22:25
Swoją drogą mnie się wydaje, że wycięcie trąbki to rewelacyjny pomysł a urządzenie zwane przepływomierzem raczej chroni nas przed koniecznością ingerencji we wtrysk czy wydech, którymi straszy nas kolega. O dynamicznym doładowaniu trudno mówić kiedy prędkość jazdy jest niewiele wieksza niz predkosc zasysanego powietrza w dolocie ale na 5 biegu różnica jest juz spora. Jednak przy 7KM różnicy to faktycznie trudno jest wyczuć jakąkolwiek różnicę (prędkość maksymalna wzrasta o maks. 4km/h). Dla mnie wystarczającym powodem do spróbowania takiego patentu byłoby zmniejszenie zużycia paliwa i obniżenie hałasu. W końcu dolot ma mniejszy opór! Swojego czasu modyfikacje dolotu były proponowane nawet w maluchu i miały dawać również wzrost momentu obrotowego ze spadkiem zużycia paliwa i hałasu!
A czy ktoś próbował tego z X20XEV?
#31
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2007 - 22:07
#32
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2007 - 18:30
#33
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2007 - 09:06

Zasada przy I i II gen jest taka ze gaz ma byc wciagany a nie wpychany na sile prze powietrze np.: jadac na luzie 100 km/h silnik potrzebuje batrdzo malo gazu ale powietrze przez przednia rure jest wpychane (bo jest "duza" predkosc) i to zaburza sklad mieszanki gazowo - powietrznej wychodzacej z miksera. Przy wtrysku lpg malo istotne bo wtryskiwacze sa zamontowane za przepustnica powietrza a ilosc powietrza w kolektorze jest juz wlasciwa bo wyregulowal ja silnik krokowy. Sprawa dotyczy sam. ktore maja krotkie doloty - omega ma w miare dlugi wiec nie powinno sie tak dziac jak opisalem wczesniej , moze Twoj gazownik zrobil to profilaktycznie tylko po co ???? mogl zdjac rure laczaca filtr z atrapa.
P.S. Panowie sorry ze sie wpialem w temat ktory raczej pasuje do dzialu lpg niz tuning, ale to co kolega napisal nie moze zostac bez komentarza - chociaz moze to nazwac tuningiem ale w druga strone......