Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Zlikwidowałem "trąbke" dolotu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   DaQla

DaQla
  • 252 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 22 września 2006 - 19:54

Wczoraj z nudów pomyślałem - trzeba wywalić tą wstrętną trąbe z za grila :smile: Niewiele sie zastanawiając przeszedłem do działania :mrgreen: Pojechałem do sklepu budowlanego :lol: kupiłem kawał rury ř90(rura kominowa :cool: ) , kilka opasek i solidną taśme klejącą. Następnie do kolesia na "monster garage" :razz: i jazda z rozbieraniem przodu. Po drodze okazało sie że to nie taka prosta sprawa :cool: . Początkowo było założenie iż zamontujemy rure w miejscu orginału, tylko troszke lepiej to wszystko spasujemy, co by tak brzydko nie wyglądało. Niestety ta koncepcja poległa gdyż seryjny dolot jest spasowany "na styk" i miejsca tam jak na lekarstwo :evil: Drugie podejście - dolot w kratce w zderzaku :mrgreen: Tu sprawa też była niełatwa i wymagała dość drastycznych środków :cool: Najpierw musieliśmy "delikatnie" powiększyć fabryczną dziure w blaszce pod światłem. Nie była to łatwa sprawa bo szlifierką podejść ni jak, ale powoli, przy pomocy różnych dziwnych patentów udało sie :mrgreen: Następnie zabezpieczenie antykorozyjne i już montujemy(po polutowaniu niechcący przecietych kabelków :cool: ). Dopasowanie rurki poszło całkiem gładko, wygieła sie tak jak chcielismy i wszystko grało. Niestety montaż lampy wymusił pewne zmiany kształtu rury, ale ogólnie wyszło ok :mrgreen: Jeszcze tylko przykręcilismy rure do zderzaka, wycieliśmy kratke i gra muzyka :mrgreen: Wrażenia z jazdy są jak najbardziej pozytywne :grin: Jest głośniej-fakt, ale tylko jak sie wciśnie gaz do końca, przy normalnym użytkowaniu nic nie przeszkadza :grin: Co ciekawe - autko jepiej sie zbiera od dołu- nie ma już tak bardzo wyraźnego "zmulenia" przy niskich obrotach i idzie równiej- efekt całkiem niezamierzony(chodziło tylko o likwidacje "trąby") ale bardzo pozytywny :mrgreen: sam sie zdziwiłem że coś sie poprawiło :grin: To by było na tyle. Pozdrawiam.


129KM@183nm Cześć [you:bd5ccc2ae1]

#2 OFFLINE   juby_p

juby_p
  • 82 postów
  • Dołączył: 02-09-2006
  • Skąd: Płock

Napisany 22 września 2006 - 21:05

Też mam takiego plana :twisted: bo ja wogóle mam obcięta ta trąbkę tak że łapie powietrze miedzy zderzakiem a chłodnicą. Może jakieś fotki wrzucisz?

#3 OFFLINE   Rafał

Rafał
  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Dolny Śląsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 września 2006 - 21:16

miedzy zdeżakiem a hłodnicą

Litości! :evil:

#4 OFFLINE   Robo

Robo

    Zbanowany

  • 427 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 22 września 2006 - 21:26

ja już dawno wywaliłem ... bo nie ładnie zza grila wyglądała :lol: :razz:
konto usunięte

#5 OFFLINE   juby_p

juby_p
  • 82 postów
  • Dołączył: 02-09-2006
  • Skąd: Płock

Napisany 23 września 2006 - 06:34

miedzy zdeżakiem a hłodnicą

Litości! :evil:


Prosze o wyrozumiałość PANA POLONISTE jestem dyslektykiem:) :oops:

#6 OFFLINE   Rafał

Rafał
  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Dolny Śląsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 września 2006 - 07:48

jestem dyslektykiem

A próbujesz nad tym pracować, czy po prostu jesteś i wszyscy muszą się z tym pogodzić? :neutral:

Widzę, że używasz firefoxa. Spróbuj tego:

Sprawdzanie pisowni w przeglądarce Firefox 1.0.x, 1.5.x, Mozilla Suite.

Aby nasza przeglądarka zaczęła sprawdzać pisownie w formularzach na stronach www, forach internetowych itp. musimy zainstalować rozszerzenie Spellbound.

Dla Firefoksa w wersji 1.0.x / Mozilla Suite udajemy się na tą stronę http://spellbound.so...rge.net/install
Zaznaczamy "Instal SpellBound for Firefox 1.0.x" wybieramy system i naciskamy przycisk "Instal".

Dla Firefoksa w wersji 1.5.x musimy zainstalować wersję developerską.
Aby to zrobić wystarczy, że klikniemy w ten link.
http://exchangecode....ev_20060108.xpi

Na koniec musimy także zainstalować słownik. Lista słowników dostępna jest pod tym adresem.
http://dictionaries....stallation.html

Po restarcie FF i ustawieniu słownika na Polski możemy cieszyć się automatycznym sprawdzaniem pisowni.



Ja też tego używam, bo od "czytania internetu" sam już czasami nie wiem co się jak pisze mimo, że nigdy w szkole nie miałem problemu z ortografią.

#7 OFFLINE   fotozen

fotozen
  • 152 postów
  • Dołączył: 24-08-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 26 września 2006 - 06:59

Sorry ale ja w ogóle nie kleje tej rozmowy nt. ortografii.
Pzdr, Zen

#8 OFFLINE   elcoruso

elcoruso
  • 141 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 26 września 2006 - 14:59

Bardzo ciekawy zabieg z tym dolotem, będe musiał nad tym pomyśleć. Najlepiej byłob puścić rurę od puszki filtra gdzieś pod zderzak. A efekt dźwiękowy - wiem coś na ten temat bo miałem kiedyś tak zrobiony + stożek w poprzednim aucie. Dźwięk miodzio! :) I tez wyraźnie poprawił się dół.

#9 OFFLINE   juby_p

juby_p
  • 82 postów
  • Dołączył: 02-09-2006
  • Skąd: Płock

Napisany 26 września 2006 - 16:53

Sorry ale ja w ogóle nie kleje tej rozmowy nt. ortografii.

bo edytwałem posta i poprawiłem błędy;)

A z trąbką to jest jak najbardziej dobry pomysł ja ostatni jechałem pare zazy w nocy i byłem w szoku jak przyśpiesza moja Omesia;) a to zewzględ na temperature zasysanego powietrza w nocy jest chłodniejsze a trąbka ssie przed chłodnica gdzie jest ciepło.
Dyslektyk - prosze o wyrozumiałość:)
Pozdrawiam Piotrek

#10 OFFLINE   Jedrzej

Jedrzej
  • 40 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: Waraszawa

Napisany 14 listopada 2006 - 22:19

Drugie podejście - dolot w kratce w zderzaku


A jak wygląda sprawa przy deszczu? Czy jak się jedzie to nie zasysa wody do filtra?
"Bo wypadek to dziwna rzecz... Nigdy go nie ma dopóki się nie zdarzy..."

#11 OFFLINE   marcin

marcin
  • 345 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: z Bazin :)

Napisany 15 listopada 2006 - 09:18

Bajki z tą trąbką jak i innymi super duper polepszaczami, nie miałem jej, założyłem i nie widze aby się pogorszyło, powietrze nadal wpada zimne, a nie ciepłe jak mówicie, po prostu wydłuża się tylko dolot. GM głupi nie jest i powody miał aby trąbe wsadzić. Wolę mieć trąbę niż wodę z kałuży w dolocie. Dźwięk jest taki sam z trąbą jak i bez.

#12 OFFLINE   elcoruso

elcoruso
  • 141 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 15 listopada 2006 - 10:38

Każdy ma inne odczucia subiektywne. Jeżeli dla Ciebie nie ma różnicy w osiągach to nie znaczy, że jej nie ma. Tylko hamowania w takim wypadku prawdę powie. Ja przypuszczam, że powinno być lepiej, zimny dolot = większa moc.

#13 OFFLINE   DaQla

DaQla
  • 252 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 15 listopada 2006 - 12:51

Bajki z tą trąbką jak i innymi super duper polepszaczami, nie miałem jej, założyłem i nie widze aby się pogorszyło, powietrze nadal wpada zimne, a nie ciepłe jak mówicie, po prostu wydłuża się tylko dolot. GM głupi nie jest i powody miał aby trąbe wsadzić. Wolę mieć trąbę niż wodę z kałuży w dolocie. Dźwięk jest taki sam z trąbą jak i bez.


Troszke sie mylisz kolego. Fabryczny dolot (i to w każdym samochodzie) stawia duże opory przepływu powietrza, a to dlatego iż ma on kilka zadań a nie tylko doprowadzenie powietrza do puszki filtra (mówimy tu tylko o tej części dolotu). Chodzi o to że fabryczny dolot ma za zadanie: doprowadzić optymalną dawkę powietrza, wytłumić wszelkie szmery zasysanego powietrza i wytrącić wodę. Co do dawki powietrza- wiadomo że im więcej powietrza silnik bedzie mógł zassać tym lepiej, więcej napewno nie zassie a mniej to spadek mocy. Tłumienie szmerów - tu wszystko zależy od indywidualnych upodobań, wiadomo że po wywaleniu tej trąbki znacznie wzrośnie poziom hałasu (i tu znowu sie nie zgodze, jeżeli sądzisz że dzwięk jest taki sam to sprubuj przyśpieszyć np: na trójce z 1700-2000obr i pełne wciśnięcie gazu - zobaczysz różnice) Ja lubie słyszeć że coś sie dzieje pod maską i mi to pasuje, a przy normalnej jeździe nie przeszkadza, ale jak napisałem jest to sprawa indywidualna. Co do wytrącania wody: tu też miałem pewne obawy, jednak wyprofilowałem rure w takie kolanko zaraz za zderzakiem, i z moich testów wynika że zdało to egzamin i woda nie jest zasysana do filtra, ważne żeby zrobić to kolanko zchodzące troche w dół na samym początku dolotu, a w najniższym miejscu zrobić dziurkę.
Co do zimnego-ciepłego powietrza - owszem fabryczny dolot również zasysa zimne powietrze, jest on przed chłodnicą a nie za, żaden producent nie pozwolił by na zasysanie ciepłego powietrza ponieważ jak wiadomo ciepłe powietrze drastycznie pogarsza osiągi silnika, w skrajnych przypadkach mogło by sie przyczynić do przegrzewania (tu sie zgadzam z kolegą).
Co może nam dać taka zmiana dolotu??? Taki dolot nazywa sie dynamicznym doładowaniem dolotu. Chodzi tu o to że fabryczna trąbka jest zwrócona bokiem do pędu powietrza, a dolot w kratce zderzaka jest zwrócony w kierunku pędu powietrza. Daje to tyle że pęd powietrza wpada wprost do dolotu a nie jest tylko zasysany co za tym idzie: większe ciśnienie w układzie dolotowym :arrow: więcej powietrza. Ten efekt powoduje właśnie zwiększenie elastyczności silnika w zakresie większych prędkości pojazdu, najczęściej większa prędkość oznacza również większe obroty silnika, jak wiadomo silnik zasysa powietrze, do zassania powietrza też jest potrzebna pewna moc(samo z siebie sie nie zassie) i właśnie w tym momencie możemy pomóc silnikowi, takim dolotem. Reasumując: efekt odczuwalny będzie tylko podczas większej prędkości pojazdu: większa prędkość>większe obroty>większe zapotrzebowanie na powietrze>więcej powietrza z naszego dolotu + mniejsze opory zasysania = troche lepsze osiągi. Wiadomo że taki zabieg nie da nam jakiegoś kosmicznego przyrostu mocy rzędu naście koni,wątpliwe czy da choćby 0.5KM na hamowni, ale może pomóc a nie zaszkodzi. W tym przypadku ciężko to zmierzyć na hamowni, bo na hamowni auto stoi w miejscu (wiem, wiem, jest wiatrak przed autem), w tym przypadku bardziej wiarygodny był by G-TECH żeby zmierzyć przyśpieszenia, ale takowego jak narazie nie mam. Niiebawem bede na hamowni to powiem czy coś sie zmieniło, ale wątpie. Uffff to by było na tyle :cool: [/u]
129KM@183nm Cześć [you:bd5ccc2ae1]

#14 OFFLINE   elcoruso

elcoruso
  • 141 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 15 listopada 2006 - 13:31

Zgadzam się całkowicie ze zdaniem kolegi DaQla, gdyby nie brak czasu w to już bym to zrobił, a tak to nie wiem czy do wiosny zdążę. Na pewno coś takiego u siebie też zrobię. Miałem to przerobione w poprzednim aucie i efekt był bardzo odczuwalny.

#15 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 15 listopada 2006 - 17:52

jak ma ktoś na wyzbyciu taką trąbkę to jestem chętny na zakup
szukam takiego cuda do mojej omki

ps. mało kto wie, ale tzw. puszka filtra w omegach B jest nieco inna w modelach z początku produkcji, i inna w końcówce (zmiana od września 97).
Rozchodzi się o takie zmiany w/w elemencie, aby zredukować zawirowania powietrza i przy tym rezonanas w puszcze. (dot 2.0 16V).
wyczytałem to w TIS, było o tym w dziale nowości 97 (chodzi o rok modelowy 98)

cytat z TIS "Nowy układ dolotowy zmniejsza poziom hałasu"
zastosowano w nim:
-rezonator akustyczny w rurze ssącej powietrze
-tłumik wibracij powietrza w części górnej obudowy filtra
-rezonator akustyczny w kolanku

#16 OFFLINE   marcin

marcin
  • 345 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: z Bazin :)

Napisany 15 listopada 2006 - 18:25

aleś się roooooozpisał :razz:
pisz zwięźlej bo czas to pieniądz :tere-fere:
a na poważnie:
Najlepiej byłoby wywalić lampę i tam zrobić dolot równoległy do kierunku jazdy aby nadać pęd wpadającemu powietrzu. Jak wiadomo lampa czasem się przydaje, a drugim najlepszym (ponieważ poniżej to trochę niebezpieczne dla silnika) miejscem jest przestrzeń między lampami , ale wydłuża się dolot. Czyli można to zrobić kompromisowo poprzez włożenie tak trąby aby powietrze pędem wpadało a nie było zasysane (strata na długości dolotu ale zysk na prędkości powietrza).
Idealny dolot (długość i wysokość) to taki:
http://disabled-park...furious_001.JPG
ale po takie rzeczy to tylko do ery

#17 OFFLINE   elcoruso

elcoruso
  • 141 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 15 listopada 2006 - 19:06

Marcin, poczytaj sobie proszę trochę o czymś takim jak "dynamiczne doładowanie dolotu" albo porozmawiaj z kimś kto coś takiego u siebie zrobił (nie koniecznie w ecotecu opla) - być może zmienisz zdanie. Ja to przerabiałem i wiem, jakie sa efekty, tak samo zrobię w Omedze i przypuszczam, że też będzie lepiej.

#18 OFFLINE   marcin

marcin
  • 345 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: z Bazin :)

Napisany 15 listopada 2006 - 20:23

Jasne że dynamiczne doładowanie jest trendy i w ogóle...
Ale tak naprawde kolega nie ma dynamicznego doładowania po wywaleniu trąby(?)
To wszystko jest ze sobą ściśle powiązane, komputer nie oleje tej większej dawki powietrza tylko dołoży do tego trochę paliwa. Jeśli nie zmodyfikujesz wydechu i układu wtryskowego będzie też nie za bardzo.
Na takie zabawy jak dynamiczne doładowanie to trzeba dużo pracy, obliczeń a najlepiej zrobić to w fabrycznych warunkach z pełnym zapleczem technologicznym (inżynierowie, urządzenia pomiarowe). Nie ma jednego rozwiązania do każdego auta.
Nie mówię, że to co zrobił daqla jest złe. Po prostu tak jak napisał wywalił trąbę która szpeciła auto, ale nie jest to napewno dyn.doł. I jeśli mówimy, że napewno nie zaszkodzi własnoręczne wykonanie czegoś takiego nie mamy racji ponieważ nikt z nas nie przeprowadził badań które by dowiodły że jest to bezpieczne i się opłaca. A różnica w mocy mieści sę w granicach błędu hamowni.

#19 OFFLINE   Klodi LDZ

Klodi LDZ
  • 48 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 25 listopada 2006 - 10:18

Wyjecie tej trąbki i jeszcze jednej zwęzki w puszce oraz wymiana filtra na wkladke K&N Dodany obrazek

#20 OFFLINE   killer_OKP

killer_OKP
  • 10 postów
  • Dołączył: 16-09-2006
  • Skąd: wielkopolska

Napisany 29 listopada 2006 - 22:41

Klodi ten silnik dziwnie "wysoko" wg wykresu ma max moment obr :roll:
oj będzie się działo :))