Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Potrzebuje pomocy w ustawieniu lpg 2.6 v6

2.6 pomoc lpg

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
161 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 października 2015 - 21:07

Czuje roznice w mocy miedzy pb a lpg.a te mapa co sie pokrywa ?

Różnica zawsze będzie ale powinna być niewielka.Pokryte mapy świadczą że sterownik silnika zmieścił się w granicach korekt jakie mógł wykonać więc należy sprawdzić jak one wyglądają.


Jeżeli mogę wtrącić cy takie mapy mogą być.

Mapa wygląda dobrze ale tam są zbyt małe dysze , mnożnik wysoki i na końcu powinien wynosić 1.Fala na mnożniku jest błędem ,powinien swobodnie opadać powyżej  13ms tam już jest otwarta pętla/open lop . Możesz zostawić tylko korekty do sprawdzenia.



#102 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 13 października 2015 - 22:18


Mapa wygląda dobrze ale tam są zbyt małe dysze , mnożnik wysoki i na końcu powinien wynosić 1.Fala na mnożniku jest błędem ,powinien swobodnie opadać powyżej  13ms tam już jest otwarta pętla/open lop . Możesz zostawić tylko korekty do sprawdzenia.

 

Szczerze powiem że samochód fajnie chodzi nie brakuje mu mocy na lpg powiedział bym że tak samo chodzi na benzynie jak na lpg



#103 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 października 2015 - 06:59

Szczerze powiem że samochód fajnie chodzi nie brakuje mu mocy na lpg powiedział bym że tak samo chodzi na benzynie jak na lpg

Skoro masz takie odczucie to nie jest zle zobacz korekty.



#104 OFFLINE   chrobry125

chrobry125
  • 56 postów
  • Dołączył: 14-07-2010
  • Skąd: Polska
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 października 2015 - 15:05

jak masz jakieś dalej wątpliwości to napisz  podam ci namiar na profesionaliste  w tym temacie ze Skawiny on ci ustawi on zawsze poprawia po różnych partaczach i nie ma u niego reklamacji 



#105 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 19 grudnia 2015 - 20:37

Co myslicie o tych mapkach?

Załączone pliki



#106 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 grudnia 2015 - 23:09

Masakra



#107 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 20 grudnia 2015 - 00:17

Co mam zrobic?
Strone wczesniej mam foty mapek i sie pokrywaly i nic nie robilem.Moze to rozny styl jazdy?na lpg jezdze spokojnie czasem przelacze na pb i jej przycisne
To jest po dluzszej trasie na pb i potem jezdzilem na lpg.Dlaczego takie roznice sie zrobily jak nie ruszalem mnoznika

Załączone pliki



#108 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 grudnia 2015 - 14:01

Co mam zrobic?
Strone wczesniej mam foty mapek i sie pokrywaly i nic nie robilem.Moze to rozny styl jazdy?na lpg jezdze spokojnie czasem przelacze na pb i jej przycisne
To jest po dluzszej trasie na pb i potem jezdzilem na lpg.Dlaczego takie roznice sie zrobily jak nie ruszalem mnoznika

Generalnie to one zawsze powinny się pokrywać ale przy ostrym deptaniu mogą się rozjechać choć jeżeli lpg jest dobrze ustawione to nie mają prawa.Mnożnik przecież jest stały i niezmienny. Więc możliwe że wtryskiwacze leją bądz reduktor daje wysokie ciśnienie dlatego jest przelany od 5ms. 



#109 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 20 grudnia 2015 - 14:40

Reduktor ma cisnienie 1.2

#110 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 20 grudnia 2015 - 14:43

A np ładowanie masz dobre albo zbyt dużego spadku napięcia przy odpalaniu? Może wtedy kasuje mapy gazu?

Edytowany przez Marcin1989sc, 20 grudnia 2015 - 14:43.


#111 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 grudnia 2015 - 15:23

A np ładowanie masz dobre albo zbyt dużego spadku napięcia przy odpalaniu? Może wtedy kasuje mapy gazu?

Mapy mogą się skasować po resecie  ale mnożnik pozostaje i to on odpowiada za dawkę gazu . Mapy to tylko informacja  służąca wystrojeniu i nie są potrzebne sterownikowi do pracy.Silnik działa według mnożnika, czyli czas wtrysku pb i odpowiednia dawka gazu aby zastąpić paliwo.


Reduktor ma cisnienie 1.2

Na dysze 2,6 to jest za duże ciśnienie i do tego waldemary których górną granicą jest właśnie 1,20.  Zmniejsz ciśnienie do 1 bara tylko na reduktorze a nie w programie , zrób auto kalibracje i ustaw odnowa.


Co mam zrobic?
Strone wczesniej mam foty mapek i sie pokrywaly i nic nie robilem.Moze to rozny styl jazdy?na lpg jezdze spokojnie czasem przelacze na pb i jej przycisne
To jest po dluzszej trasie na pb i potem jezdzilem na lpg.Dlaczego takie roznice sie zrobily jak nie ruszalem mnoznika

Różnice zrobiły się dlatego że sterownik pb wprowadził korekty, zmieniając czasy wtrysku.Będzie dobrze wtedy jeżeli odchyłka pozostanie prosta i max 10% od normy. Tak jak na moim wykresie po 1000 km.

Załączone pliki



#112 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 20 grudnia 2015 - 18:32

Cisnienie zmniejszylem na z 1.2 na 1 nai zrobilem autokalibracje.Dlaczego taki mnoznik nadal wysoki.Po krotkiej jezdzie taka mapa wyszla.Moze pojezdze troche i wtedy sprawdze jak to sie poukladalo.

Załączone pliki



#113 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 grudnia 2015 - 19:13

Dlaczego taki mnoznik nadal wysoki
 

za małe dysze



#114 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 grudnia 2015 - 21:25

Cisnienie zmniejszylem na z 1.2 na 1 nai zrobilem autokalibracje.Dlaczego taki mnoznik nadal wysoki.Po krotkiej jezdzie taka mapa wyszla.Moze pojezdze troche i wtedy sprawdze jak to sie poukladalo.

Ustaw na 1,10 bara i jeżeli będzie dalej wysoki to wtryski jeżeli nie są z literkami BFC to nawet wiercenie nie pomoże.Przed auto kalibracją na pb przejedz kilkanaście km aby korekty przybliżyć do optymalnych.Może jakieś zamieścisz zżuty z ekranu bo nijak na tych fotkach połapać nie idzie. Poka zakładki z ustawieniami ,,, wszystkie,,, Mnożnik po auto kalibracji posiada jedną mapę i jest to mapa pb zebrana wcześniej i jezeli robisz auto kalibracje po zle wyregulowanym gazie to nigdy dobrze nie będzie. Reset ecu jazda na pb i dopiero.

Załączone pliki


Edytowany przez manro, 20 grudnia 2015 - 21:52.


#115 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 21 grudnia 2015 - 08:50

Oki zrobie jak mowisz

#116 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 21 grudnia 2015 - 20:59

Zrobilem tak jak mowisz.Cisnienie na 1.1 bara a mnoznik 1.5.Nie widze nigdzie czegos takiego jak bfc.Czyli lepiej nie bedzie?
A mialem kilka bledow spadku napiecia

Załączone pliki



#117 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2015 - 22:19

Zrobilem tak jak mowisz.Cisnienie na 1.1 bara a mnoznik 1.5.Nie widze nigdzie czegos takiego jak bfc.Czyli lepiej nie bedzie?
A mialem kilka bledow spadku napiecia

Dysze jakie tam siedzą . Zwykłe waldki już wymiękają przy tej mocy. Można jeszcze wiercić jak jest z czego.Mnożnik wysoki ale też pojedzie tylko trzeba to teraz wystroić.Przełączasz na gaz i na wolnych obrotach tak ustaw linię mnożnika aby czasy pb były jednakowe podczas pracy na gazie i benzynie.Kilkukrotnie przełączając obserwuj czasy wtrysku benzyny i maja stać na jednakowym poziomie po zmianie paliw. O czasach gazu na razie zapomnij . Dodaj kropek na mnożniku , będzie łatwiej i mniej połamany i rozdziel te dwie bo pogryzą się.Jak ustawisz wolne obroty tak że będzie jak na benzynie to ruszaj w drogę zebrać mapę gazu.

 

 

Błąd napięcia może skasować mapy ale wpływu niema na pracę na gazie chyba że jest słaby kontakt na podłączeniu sterownika i wtryskiwacze kuleją z braku prądu.Spadek napięcia będzie wtedy wyłączał centralkę gazową.


Edytowany przez manro, 21 grudnia 2015 - 22:25.


#118 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 22 grudnia 2015 - 04:42

Niby stoja czasy na jednakowym poziomie.Tylko jak przelaczam na gaz to obroty spadna i wyrowna.Nieraz plynnie przezuci.Jak dodac kropek?A dysze o ile pamietam 2.6

#119 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2015 - 08:00

Niby stoja czasy na jednakowym poziomie.Tylko jak przelaczam na gaz to obroty spadna i wyrowna.Nieraz plynnie przezuci.Jak dodac kropek?A dysze o ile pamietam 2.6

Spadają bo przy waldkach tak będzie im wyższe ciśnienie tym gorsza dokładność dawki gazu i większe kłopoty na wolnych obrotach.Możesz jeszcze wiercić  na 2,8mm..Jeżeli są w miarę nowe to można skalibrować i zwiększyć skok tłoczka na 0.5 lub 0,6mm jak w bfc .

Kropki dodajesz zaznaczając miejsce na mnożniku prawym przyciskiem myszy , a przesuwasz prawo , lewo ,góra duł  strzałkami. Tak ustaw kropki aby mnożnik był łagodny bez załamań .Przesuwając kropki z mnożnikiem w górę dodajesz paliwa , a obniżając zmniejszasz dawkę gazu , musisz doprowadzić do stanu aby zieloną mapę gazu założyć na niebieską mapę benzyny



#120 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 grudnia 2015 - 09:30

Pozwólcie, że wtrącę pytanie odnośnie podciśnienia które również mam zabrane z tyłu kolektora zamiast jak tu czytam - z przodu. Jakie mogą występować objawy w związku z tym? u mnie po zmianie świec jest tylko gorzej.