Utrudnione poranne odpalanie
#1 OFFLINE
Napisany 22 września 2006 - 12:04
Mam coraz większy porblem z uruchomieniem zimnego silnika, już nie tylko rano.
Muszę kilkakrotnie zakręcić rozrusznikiem aby silnik załapał, gdy jest ciepły - przeważnie zapala od ręki.
Postanowiłem więc odczytać kody migowe i wyszły dwa: 31 - sprawa jasna oraz 135 - zakłócenia silnika lampka kontrolna, zaniskie napiecie (pisałem z głowy).
i tu mam pytanie: czy ktoś z Was miał może podobne objawy lub wie jak ten problem rozgryźć? Proszę o sugestie.
Mam instalację gazową IV gen. (STAG200), ale przed jej zamontowaniem ten problem już występował.
Moja Kluska jest ze Szwajcarii!
#2 OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 15:50
Spróbuję poradzić sobie sam: właśnie skończyłem składanie "międzymordzia" i mam już TECHA 2, jutro jak czas mi pozwoli będę się pastwił nad niesforną Omegą.
Do Moderatora:
Widzę że mój problemik robi się podobny do tego niżej, może by więc przerzucić ten temat pod ten podobny...
Sorry za zamieszanie, prosze o wybaczenie
Moja Kluska jest ze Szwajcarii!
#3 OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 18:28
#4 OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 19:56
Moja Kluska jest ze Szwajcarii!
#5 OFFLINE
Napisany 26 września 2006 - 16:33
właśnie- przy sprawdzaniu kodów zawsze ten błąd wyskoczy tak??Bo przecież silnik jest wyłączony-dobrze rozumuje??31 - sprawa jasna
A przy włączonym zapalonym silniku kodów chyba się nie da sprawdzić co??
#6 OFFLINE
#7 OFFLINE
Napisany 26 września 2006 - 18:54
#8 OFFLINE
Napisany 26 września 2006 - 19:52
Podłączyłem dziś Omę pod kompa (TECH 2), udało mi się nawiązać komunikację.
Komputer zgłosił tradycyjnie 31 - wiadomo co oraz
165 Engine cooling liquid temperature circuit low input
Jak mniemam, chodzi tu o czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Tylko gdzie go szukać? Przypuszczam, że może być zwarty gdzieś na przewodach.
Mam jeszcze pytanie do biegłych w temacie:
część sprawdzeń robi się na PIN 7 złącza, ale niektóre wymagają podłączenia pod PIN 3 lub 12, ale na tych pinach nie mogę uzyskać połączenia. Dlaczego?
I jeszcze jedno: kod błyskowy tego błędu to 135 - trochę dziwne, bo moim zadaniem powinien być podobny numer ...
Moja Kluska jest ze Szwajcarii!
#9 OFFLINE
Napisany 26 września 2006 - 20:27
Da się. I wtedy 31 nie błyśnie. Przynajmniej w moim Motroniku 1.5.A przy włączonym zapalonym silniku kodów chyba się nie da sprawdzić co?
#10 OFFLINE
Napisany 21 lutego 2009 - 19:28
Wiem że przyczyn może być wiele.Może czujnik położenia wału lub czujnik temperatury dla ECU.Ale gdyby zepsuty był czujnik temperatury to czy po odpaleniu chodziłby na ssaniu?
Czy po kupnie nowego ,żeby sprawdzić będę musiał go wkręcać czy wystarczy tylko podpiąć wtyczke?
#11 OFFLINE
Napisany 21 lutego 2009 - 20:48
Przyczyn moze byc wiele. U mnie np. po dluzszym postoju nieraz krecil z 5s zanim odpalil i jakos tak bez ikry przez kijowy aku.Witam.Ten sam problem.Po nocy trzeba zakręcić ok 5 sek.żeby odpalił.
Po wymianie aku problem zniknal.
#12 OFFLINE
Napisany 21 lutego 2009 - 20:59
Jutro przed odpaleniem podładuję aku i sprawdze.
#13 OFFLINE
Napisany 21 lutego 2009 - 22:17
#14 OFFLINE
Napisany 11 marca 2012 - 12:26
sirchaser - dokładnie tek jak mówisz.
Podłączyłem dziś Omę pod kompa (TECH 2), udało mi się nawiązać komunikację.
Komputer zgłosił tradycyjnie 31 - wiadomo co oraz
165 Engine cooling liquid temperature circuit low input
Jak mniemam, chodzi tu o czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Tylko gdzie go szukać? Przypuszczam, że może być zwarty gdzieś na przewodach.
Mam jeszcze pytanie do biegłych w temacie:
część sprawdzeń robi się na PIN 7 złącza, ale niektóre wymagają podłączenia pod PIN 3 lub 12, ale na tych pinach nie mogę uzyskać połączenia. Dlaczego?
I jeszcze jedno: kod błyskowy tego błędu to 135 - trochę dziwne, bo moim zadaniem powinien być podobny numer ...
jeden jest w chłodnicy a 2gi przy silniku zalezy jaki masz motor byla gdzies na forum rozpiska elementow pod maska znajde i ci wrzuce link
#15 OFFLINE
Napisany 11 marca 2012 - 12:48
W chlodnicy sa czujniki od zalaczania wiatrakow... A od odczytu temparatury na deske i na ECU sa w silniku - w zaleznosci od silnika albo z tylu pod cewka na glowicy/mostku wodnym albo w obudowie termostatu albo wkrecone bezposrednio w glowice (np diesel).jeden jest w chłodnicy
#16 OFFLINE
Napisany 11 marca 2012 - 15:11
W chlodnicy sa czujniki od zalaczania wiatrakow... A od odczytu temparatury na deske i na ECU sa w silniku - w zaleznosci od silnika albo z tylu pod cewka na glowicy/mostku wodnym albo w obudowie termostatu albo wkrecone bezposrednio w glowice (np diesel).
a mozesze wiesz gdzie w x25xe sie znajduje taki czujnik??
#17 OFFLINE
Napisany 11 marca 2012 - 16:23
Mostek wodny pomiedzy glowicami z tylu silnika pod cewka - czujnik na wsuwke do zegarow a czujnik na dwa piny z niebieska wtyczka na ECU, sa obok siebie.a mozesze wiesz gdzie w x25xe sie znajduje taki czujnik
#18 OFFLINE
Napisany 12 marca 2012 - 15:52
Mostek wodny pomiedzy glowicami z tylu silnika pod cewka - czujnik na wsuwke do zegarow a czujnik na dwa piny z niebieska wtyczka na ECU, sa obok siebie.
a zeby sie do tego dostac trzeba wydzierac kolektor czy wystarczy podszybie??:>
#19 OFFLINE
Napisany 12 marca 2012 - 21:08