Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Utrudnione poranne odpalanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 22 września 2006 - 12:04

Witam!
Mam coraz większy porblem z uruchomieniem zimnego silnika, już nie tylko rano.
Muszę kilkakrotnie zakręcić rozrusznikiem aby silnik załapał, gdy jest ciepły - przeważnie zapala od ręki.
Postanowiłem więc odczytać kody migowe i wyszły dwa: 31 - sprawa jasna oraz 135 - zakłócenia silnika lampka kontrolna, zaniskie napiecie (pisałem z głowy).
i tu mam pytanie: czy ktoś z Was miał może podobne objawy lub wie jak ten problem rozgryźć? Proszę o sugestie.
Mam instalację gazową IV gen. (STAG200), ale przed jej zamontowaniem ten problem już występował.


[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!

#2 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 25 września 2006 - 15:50

Omegi to świetne auta, nikt nie miał problemów podobnych do moich ...

Spróbuję poradzić sobie sam: właśnie skończyłem składanie "międzymordzia" i mam już TECHA 2, jutro jak czas mi pozwoli będę się pastwił nad niesforną Omegą.

Do Moderatora:
Widzę że mój problemik robi się podobny do tego niżej, może by więc przerzucić ten temat pod ten podobny...
Sorry za zamieszanie, prosze o wybaczenie :oops:
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!

#3 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 września 2006 - 18:28

P0135 Obwód ogrzewania czujnika O2 – usterka (bank 1 czujnik 1)

#4 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 25 września 2006 - 19:56

Dzięki ArturL za info. Możesz mnie jeszcze trochę oświecić, tak po chłopsku - co to jest za czujnik???
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!

#5 OFFLINE   sirchaser

sirchaser
  • 275 postów
  • Dołączył: 26-07-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 26 września 2006 - 16:33

31 - sprawa jasna

właśnie- przy sprawdzaniu kodów zawsze ten błąd wyskoczy tak??Bo przecież silnik jest wyłączony-dobrze rozumuje??
A przy włączonym zapalonym silniku kodów chyba się nie da sprawdzić co??

#6 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 września 2006 - 18:21

Nie mam pojęcia, trzeba spytać w serwisie.

#7 OFFLINE   sirchaser

sirchaser
  • 275 postów
  • Dołączył: 26-07-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 26 września 2006 - 18:54

no ale ten 31 to na zgaszonym silniku zawsze wyskoczy tak??

#8 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 26 września 2006 - 19:52

sirchaser - dokładnie tek jak mówisz.

Podłączyłem dziś Omę pod kompa (TECH 2), udało mi się nawiązać komunikację.
Komputer zgłosił tradycyjnie 31 - wiadomo co oraz

165 Engine cooling liquid temperature circuit low input

Jak mniemam, chodzi tu o czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Tylko gdzie go szukać? Przypuszczam, że może być zwarty gdzieś na przewodach.

Mam jeszcze pytanie do biegłych w temacie:
część sprawdzeń robi się na PIN 7 złącza, ale niektóre wymagają podłączenia pod PIN 3 lub 12, ale na tych pinach nie mogę uzyskać połączenia. Dlaczego?

I jeszcze jedno: kod błyskowy tego błędu to 135 - trochę dziwne, bo moim zadaniem powinien być podobny numer ...
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!

#9 OFFLINE   Rafał

Rafał
  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Dolny Śląsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 września 2006 - 20:27

A przy włączonym zapalonym silniku kodów chyba się nie da sprawdzić co?

Da się. I wtedy 31 nie błyśnie. Przynajmniej w moim Motroniku 1.5.

#10 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lutego 2009 - 19:28

Witam.Ten sam problem.Po nocy trzeba zakręcić ok 5 sek.żeby odpalił.
Wiem że przyczyn może być wiele.Może czujnik położenia wału lub czujnik temperatury dla ECU.Ale gdyby zepsuty był czujnik temperatury to czy po odpaleniu chodziłby na ssaniu?

Czy po kupnie nowego ,żeby sprawdzić będę musiał go wkręcać czy wystarczy tylko podpiąć wtyczke?

#11 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lutego 2009 - 20:48

Witam.Ten sam problem.Po nocy trzeba zakręcić ok 5 sek.żeby odpalił.

Przyczyn moze byc wiele. U mnie np. po dluzszym postoju nieraz krecil z 5s zanim odpalil i jakos tak bez ikry przez kijowy aku.
Po wymianie aku problem zniknal.

#12 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lutego 2009 - 20:59

Dzieki za wskazówkę.
Jutro przed odpaleniem podładuję aku i sprawdze.

#13 OFFLINE   zbychu

zbychu
  • 130 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: na wiosce pielgrzymowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 lutego 2009 - 22:17

u mnie też tak robilo że nie odpalał za dobrze. to byl ten czujnik polozenia wału

#14 OFFLINE   chester1

chester1
  • 127 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 11 marca 2012 - 12:26

sirchaser - dokładnie tek jak mówisz.

Podłączyłem dziś Omę pod kompa (TECH 2), udało mi się nawiązać komunikację.
Komputer zgłosił tradycyjnie 31 - wiadomo co oraz

165 Engine cooling liquid temperature circuit low input

Jak mniemam, chodzi tu o czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Tylko gdzie go szukać? Przypuszczam, że może być zwarty gdzieś na przewodach.

Mam jeszcze pytanie do biegłych w temacie:
część sprawdzeń robi się na PIN 7 złącza, ale niektóre wymagają podłączenia pod PIN 3 lub 12, ale na tych pinach nie mogę uzyskać połączenia. Dlaczego?

I jeszcze jedno: kod błyskowy tego błędu to 135 - trochę dziwne, bo moim zadaniem powinien być podobny numer ...


jeden jest w chłodnicy a 2gi przy silniku :) zalezy jaki masz motor :) byla gdzies na forum rozpiska elementow pod maska znajde i ci wrzuce link

#15 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 marca 2012 - 12:48

jeden jest w chłodnicy

W chlodnicy sa czujniki od zalaczania wiatrakow... A od odczytu temparatury na deske i na ECU sa w silniku - w zaleznosci od silnika albo z tylu pod cewka na glowicy/mostku wodnym albo w obudowie termostatu albo wkrecone bezposrednio w glowice (np diesel).

#16 OFFLINE   chester1

chester1
  • 127 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 11 marca 2012 - 15:11

W chlodnicy sa czujniki od zalaczania wiatrakow... A od odczytu temparatury na deske i na ECU sa w silniku - w zaleznosci od silnika albo z tylu pod cewka na glowicy/mostku wodnym albo w obudowie termostatu albo wkrecone bezposrednio w glowice (np diesel).


a mozesze wiesz gdzie w x25xe sie znajduje taki czujnik??:)

#17 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 marca 2012 - 16:23

a mozesze wiesz gdzie w x25xe sie znajduje taki czujnik

Mostek wodny pomiedzy glowicami z tylu silnika pod cewka - czujnik na wsuwke do zegarow a czujnik na dwa piny z niebieska wtyczka na ECU, sa obok siebie.

#18 OFFLINE   chester1

chester1
  • 127 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 12 marca 2012 - 15:52

Mostek wodny pomiedzy glowicami z tylu silnika pod cewka - czujnik na wsuwke do zegarow a czujnik na dwa piny z niebieska wtyczka na ECU, sa obok siebie.


a zeby sie do tego dostac trzeba wydzierac kolektor czy wystarczy podszybie??:>

#19 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 12 marca 2012 - 21:08

Podszybie, ew. silnik (albo i cały mechanizm jak kto woli) wycieraczek i cewkę...