

Dziwne drgania - inne wątki nie dają odpowiedzi
#1
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2015 - 22:26
Są niewielkie, ale denerwujące. Przenoszą się nawet trochę na kierownicę. Są dość dziwne, bo to jest na zasadzie,
że przez pół sekundy idą drgania "sinusoidalne", dru dru dru dru dru, potem jest sekunda przerwy i cykl się powtarza.
ASO rozkłada ręce. Oglądali od spodu wszystko, zawieszenie idealne, zero luzów itp.
Koła wyważane w różnych zakładach. 2 różne komplety o 2 różnych rozmiarach - na obu to samo.
Rodzaj nawierzchni bez znaczenia. Wymieniłem klocki i tarcze, bo ktoś twierdził, że to pomogło, mimo iż teoretycznie
nie ma to znaczenia, ale u mnie nie pomogło. Dziś zrobiłem test przy tych 140 km/h - wrzuciłem na luz, obroty spadły,
ale drgania pozostały. Ustały dopiero jak spadła prędkość. Pomóżcie mi ustalić, co to może być, bo odchodzę już
od zmysłów i brak mi pomysłów.
#2
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2015 - 08:31
powodem tego co opisujesz mogą byc opony a dokładnie szczelone siatki mimo iz opona wygląda oki jezeli masz mozliwosc załozenia innych kół to sprawdz to
druga sprawa to podobne objawy są przy zuzytym łozysku oporowym na wale ....wejdz pod auto i sprawdz

gg 512561
#3
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2015 - 09:30
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 08 lipca 2015 - 13:09
#6
OFFLINE
Napisany 08 lipca 2015 - 20:27
#7
OFFLINE
Napisany 09 lipca 2015 - 21:03
Edytowany przez serek, 09 lipca 2015 - 21:03.
#8
OFFLINE
Napisany 10 lipca 2015 - 10:53
#9
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2015 - 20:26
Tzn. przy prędkości około 100km/h delikatne drgania na kierownicy. Przy prędkości 140-150 normalnie już czuć że trzęsie się cała buda.
Z tym że u mnie delikatnie krzywa jest jedna felga z przodu (bliskie spotkanie z krawężnikiem). Ale czy to miałoby aż taki wpływ na drgania całego auta przy takiej prędkości?
Druga sprawa to nie ukrywam trochę zaniedbanie z mojej strony, ale stwierdziłem iż mając opony wielosezonowe nie ma ich co ruszać, a co za tym idzie koła nie wyważane już pewnie blisko z 2lata i widać że odważników też coś brakuje a i opony na jesień idą do wymiany bo już nie są pierwszej jakości.
Mało tego- jadąc z prędkością rzędu 140km/h mam wrażenie jakby drgania pochodziły również od wału.
Dlatego tu nasuwa się pytanie do was- czy zabrać się w pierwszej kolejności za uporządkowanie spraw z kołami, oponami, a później bawić się z wałem?
Czy można na oko sprawdzić w jakiś sposób czy wał jest wyważony lub czy nie wysypała się podpora lub ta guma inaczej amortyzator wału?
Dzięki za wszelkie sugestie i pozdrawiam
#10
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2015 - 23:42
Zrob te kola bo to ani komfortowo sie nie podrozuje, ani dobrze nie wplywa na caly uklad jezdny (lozyska, koncowki, przekladnia, tuleje itp)
Ps. Wtyd, ze masz w takim stanie kola i jeszcze o tym piszesz.
smartniete tapfonem
#11
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2015 - 09:22
Sam sobie po części odpowiedziałeś na pytanie. Po pierwsze porządek z kołami. Co do wału to organoleptycznie możesz sobie sprawdzić tylko śruby, podporę wału i łączniki metalowo-gumowe. No i jeszcze jako tako można sprawdzić łożyska na krzyżaku.stwierdziłem iż mając opony wielosezonowe nie ma ich co ruszać, a co za tym idzie koła nie wyważane już pewnie blisko z 2lata i widać że odważników też coś brakuje a i opony na jesień idą do wymiany bo już nie są pierwszej jakości.
W jakim ogólnie stanie masz zawieszenie? Bo to też może wpływać na drgania i wibracje.
Edytowany przez robert3012, 19 sierpnia 2015 - 09:22.
#12
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2015 - 21:02
Wiem wiem koła jakie są, biorę się za to w najbliższym czasie tym bardziej ze opony są już do wymiany. Zobaczymy jak wtedy bedzie sprawa wyglądać
#13
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2015 - 21:12
Wiem wiem koła jakie są, biorę się za to w najbliższym czasie tym bardziej ze opony są już do wymiany. Zobaczymy jak wtedy bedzie sprawa wyglądać
i czego ty oczekiwałeś zadając pytanie ? masz opony do wymiany, felga krzywa i dziwisz się że są wibrację ?

Zajmij się tymi sprawami i powinno być ok. A jak nie to wtedy coś na pewno poradzimy

Edytowany przez Matias, 19 sierpnia 2015 - 21:13.
#14
OFFLINE
Napisany 22 sierpnia 2015 - 18:51
ma w jednym miejscu małą wade fabryczna i przy 140 mam wibracje lekką na zasadzie
.......,,,,,,........,,,,,,,........,,,,,,.......,,,,,.....


poojechalem do wulkanizacji, zjeli gume z felg lekko obrocili - wyważyli i wibracja już lekko sie uspokoiła i nie daje tak jak kiedys.
#15
OFFLINE
Napisany 22 sierpnia 2015 - 21:33
#16
OFFLINE
Napisany 29 września 2015 - 15:36
Natomiast jedyne, co mi jeszcze przychodzi do głowy, to to, że z przodu tuleje zmieniałem tylko raz na te od BMW, 5 lat temu. Ale nic się nie dzieje, a i żaden mechanik nigdy nie mówił, że coś tam jest nie tak. Nie wiem, może jeszcze warto wymienić prewencyjnie poduszki silnika i skrzyni? Nie chcę drgań!
Edytowany przez kocyk, 04 listopada 2015 - 22:03.
Ogłoszenia w odpowiednim dziale.
#17
OFFLINE
Napisany 29 września 2015 - 22:36