

Remont głowic 2.5 v6 czy wymiana silnika?
#21
OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2015 - 22:31
#22
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2015 - 00:54
Którędy tam zaglądasz, jak dużo gratów wywalasz do tej kontroli ? ?
Do takiej ogólnej kontroli wystarczy odkręcić dwa torksy na obudowie i ją odchylić. Na nowszej obudowie, zazwyczaj we fałkach fl są trzy torksy.
#23
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2015 - 01:35
Do takiej ogólnej kontroli wystarczy odkręcić dwa torksy na obudowie i ją odchylić. Na nowszej obudowie, zazwyczaj we fałkach fl są trzy torksy.
Ok,dzięki. Tak z ciekawości pytałem czy ściągał wszystko czy tylko zaglądał przez jakąś dziurę.
A co do odkręcenia tych dwóch górnych torksów (na dole mam jeszcze dwa) i do odchylenia osłony, co prawda dosyć dawno to próbowałem ale za dużo to tego nie dało się odchylić...w miarę fajnie sam pasek można podglądnąć jeszcze ściągając kółko pompy wody.
#24
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2015 - 01:51
- długi dolot podnieść do góry, nie koniecznie demontować, jeżeli krótki to nie tykamy
- multiram
- rury egr,
- napinacz paska od głowicy, nie samą rolkę
- koło pompy wspomy
- koło pompy wody
- korytko na kable nie koniecznie aczkolwiek miło
Z tą obudową też nie raz jest ciekawie, trzeba ją przykręcić w górnym punkcie, lekko przyłapać choć dwie śrubki i do góry maksymalnie aby dół nie ocierał o koło pasowe, ani koła zębate o obudowę.
#25
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2015 - 02:02
Ogólnie do dobrania się do rozrządu trzeba zdjąć:
Ale żeś się tu naprodukował

Do rozrządu wiem jak się dobrać, bo właśnie jestem w trakcie jego wymiany.
Tylko to moja pierwsza samodzielna wymiana i będę chciał przez ileś tam km co jakiś czas tam zajrzeć i sprawdzić czy wszystko jest w porządku.
Ps. napinacz napinasz zawsze na wkręconych świecach,czy bez.Bo widzę że są dwie szkoły...
#26
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2015 - 07:52
Ps. napinacz napinasz zawsze na wkręconych świecach,czy bez.Bo widzę że są dwie szkoły...
nie ma to znaczenia. Jak masz świece wkręcone to ciężej się silnikiem kręci bo kompresja trzyma. Jak wykręcisz świece to będzie Ci lżej silnikiem kręcić


#27
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2015 - 07:53
Co mają wspólnego wkręcone świece zapłonowe i ustawianie rozrządu.... ??.
Ps. napinacz napinasz zawsze na wkręconych świecach,czy bez.Bo widzę że są dwie szkoły...

Do V6 najlepiej nie kombinować na jakieś trytyki czy inne zabezpieczenia , założyć blokady a do sprawdzenia poprawności ustawienia zastosować "okulary kontrolne"
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#28
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2015 - 08:01
Do V6 najlepiej nie kombinować na jakieś trytyki czy inne zabezpieczenia , założyć blokady a do sprawdzenia poprawności ustawienia zastosować "okulary kontrolne"
100% się zgadzam :yes: Pierwszy raz u siebie ustawiałem rozrząd bez przyrządu, potem jak sprawdziłem przyrządem przy rozbieraniu to było pół zęba różnicy..... ale z przyrządem rozrząd ustawiłem idealnie i zajęło mi to 3-4 razy mniej czasu :yes:


#29
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2015 - 08:20
nie ma to znaczenia
A to mają wspólnego i jest taka różnica że na wykręconych świecach kręcąc wałem napinacz pracuje stabilnie.Praktycznie stoi w miejscu.Co mają wspólnego wkręcone świece zapłonowe i ustawianie rozrządu....
Natomiast na wkręconych napinacz przy kręceniu wałem lata jak żyd po pustym sklepie,jest o jakieś 2mm bardziej napięty i po każdym 720* zatrzymuje się w innym miejscu. ot taka drobnostka.
#30
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2015 - 13:49
Ps. napinacz napinasz zawsze na wkręconych świecach,czy bez.Bo widzę że są dwie szkoły...
Jak będziesz miał wykręcone świece to łatwiej przypadkowo wałem wakręcić i zarazem poślizgnąć się. Co nie zmienia faktu, że i tak po każdym ustawieniu 2 obroty wałem i sprawdzanko.
Najfajniej wyposażyć się w taki zestaw:
http://hawpol.eu/pl/...-2.5,-3.0-V6/78

Wiem, że gdzieś można dostać sam okular, który jest praktycznie najważniejszy w tym zestawie. Przykładasz go do kół, pasuje idealnie i sprawdzasz czy znaki się pokrywają na kołach z okularem. Nie trzeba sprawdzać ze znakami na obudowie.


#31
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2015 - 17:46
Ta drobnosta może się skończyć uszkodzeniem paska rozrządu bądź silnika - ale co tam w końcu to Twój samochód i nie musisz się słychać ludzi co zjedli na tym zęby. Przeszukuj dalej internet z ciekawymi poradami ........ :like_it:A to mają wspólnego i jest taka różnica że na wykręconych świecach kręcąc wałem napinacz pracuje stabilnie.Praktycznie stoi w miejscu.
Natomiast na wkręconych napinacz przy kręceniu wałem lata jak żyd po pustym sklepie,jest o jakieś 2mm bardziej napięty i po każdym 720* zatrzymuje się w innym miejscu. ot taka drobnostka.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#32
OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2015 - 10:12
Kolega chyba nie czytał ze zrozumieniem, a potem się czepia..:hihi:Ta drobnosta może się skończyć uszkodzeniem paska rozrządu bądź silnika - ale co tam w końcu to Twój samochód i nie musisz się słychać ludzi co zjedli na tym zęby. Przeszukuj dalej internet z ciekawymi poradami
Co do rozrządu, to u siebie zawsze ustawiałem na oko i znaki, a jedyne "przyrządy" to wiertła bodajże 5mm

Sergio pamiętaj tylko, żeby po każdorazowym poprawieniu napinacza zakręcić kilka razy wałem i kontrolować czy się nie zaczyna rozłazić na znakach. Wszystkie cztery koła powinny idealnie trafiać na znaki na obudowach.
A, i zawsze ustawiałem z wkręconymi świecami

#33
OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2015 - 10:52
to u siebie zawsze ustawiałem na oko i znaki, a jedyne "przyrządy" to wiertła bodajże 5mm Rozrzady wytrzymywały 60 tys, a przy rozbiórkach nadal idealnie pokrywały się ze znakami, więc chyba źle nie było.
Wszystkie cztery koła powinny idealnie trafiać na znaki na obudowach.
Tu masz doskonały przykład montażu/składania rozrządu na wiertła i inne gadżety
http://forum.omegakl...2&postcount=153
z mojej strony wszystko w temacie
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#34
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2015 - 12:00
Kolega chyba nie czytał ze zrozumieniem, a potem się czepia..
Coś w tym musi być,bo strasznie ciężko jest tu się dogadać...
Tak wiem Panowie że najłatwiej jest użyć specjalnych przyrządów do ustawienia rozrządu. Będzie łatwiej szybciej i pewniej.
Ale wszyscy z nas wiedzą że da się to ustawić bez ich pomocy.
Ale nie o to pytałem, pytałem czy zauważyliście różnicę napięcia napinacza podczas kręcenia wałem ze świecami lub bez?? (u mnie ze świecami jest o jakieś 2mm cały czas bardziej napięty)
A może większość z was tego nie porównywała.
#35
OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2015 - 09:26
głowiczki splanowane, uszczelniacze wymienione, zawory dotarte.
Uszczelka założona, głowice poskładane, wałki, łozyska, uszczelniacze.
Teraz tylko sylikonowanie pokryw, poskładanie rozrządu, podłączenie wszystkiego do kupy..
1. I tu pojawia sie pytanie


2.Oraz poszukuje obudowy rozrządu starszego typu wraz z gumka w dobrym stanie lub :Czy taka gumke kupie gdzies w detalu uniwersalna?
PS. jakieś uwagi może? ważne tematy przy składaniu juz wszystkiego? na coś zwrócic szczegółną uwagę czy wszystko książkowo i na wyczucie?
3 wpadła też decyzja o przeniesieniu cewki na przód z tej racji ze wczesniejsza życie skonczyła
#36
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2015 - 06:23
wszystko poskładane.
Jednak motor nie chce rozmawiać.
Błąd sygnału prędkości obrotowej silnika.
WTF? gdzie szukać przyczyny? paliwo podaje,iskry nie miałem jak sprawidzic.
za to zmierzyłem czujnik położenia wału i pokazał 530 Ohm
gdzie szukac?
podeśle ktoś linka do schematu elektryki, chciałbym przedzwonić instalacje z wtyki ECU do wtyczek czujników
#37
OFFLINE
Napisany 14 lipca 2015 - 10:55
omega poskładana wszystko działa

Dzieki za pomoc w temacie