

Remont głowic 2.5 v6 czy wymiana silnika?
#1
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2015 - 11:26
prosze o porade lub pomoc w wyborze lepszej opcji.
To moja pierwsza omega z silnikiem 2.5 v6. Miesiąc temu wymieniałem silnik na używany, i niestety stała sie katastrofa po 2kkm wciągneło mi gumową osłone rozrządu(prędkosc obrotowa silnika około 1000).
W tym momencie posiadam jeszcze stary silnik który dmuchał przez uszczelke na zewnątrz i na cylinder.
1.Bardziej opłacalne będzie szukać kolejnego silnika? (jeżeli tak to gdzie, i kto na dolnym ślasku w okolicach bolesławca mogłby podjąć sie wymiany)
2.Czy bardziej opłacalny będzie remont góry? Tj. stare głowice do kompletnego remontu i montujemy do aktualnego silnika? Jeżeli tak, to kogo polecacie z mojej okolicy kto podjąłby sie takiego remontu. Lub gdzie szukać szczegółowego manuala co i jak po kolei? (posiadam narzędzia i minimalną pomoc mechanika jednak facynata innej marki)
Pozdrawiam czekam na odpowiedz.
#2
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2015 - 20:45
Kupisz kolejny silnik i znów Ci UPG wystrzeli. Znam takie przypadki niestety, że po przekładce i po paru, parunastu km uszczelka wyskoczyła. Trzeba zdjąć głowicę i zobaczyć też jak tłoki wyglądają. Są aluminiowe i trzeba je dobrze obejrzeć czy nie ma pęknieć i czy sworznie tłoków nie mają luzu. Dopiero można podjąć konkretną decyzję. Planowanie głowicy to koszt od 50 do 120 zł/głowica, zależy gdzie i jak. Uszczelki do 2.5 są po 50 zł elringa, śruby w ostateczności można zostawić stare.
Kiedyś udało mi się złożyć głowicę przez telefon także jestem w stanie Ci pomóc mobilnie

#3
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2015 - 21:19
W piątek bede miał trochę czasu zeby sciągnać Omcie na warsztat. Ściągne góre, ewentualnie zrobie foto niepokojących mnie rzeczy(uszkodzeń) i będziemy radzić dalej.
Sam osobiście też jestem za remontem góry z poskladaniem na nowym rozrządzie i byciem pewnym kolejnych km w trasie, jednak w watpliwosci wprowadziły mnie rady osób ze silniki V po mieleniu zaworów nie maja juz prawa chodzić dobrze.
2.Jeszcze osobna sprawa: w aktualnym silniku zawór klepał(odgłos podobny do poczciwych maluchów,to był urok silnika kupionego w ciemno ) w miare rośniecia obrotów i tylko pod obciążeniem.
Natomiast stary silnik z wydmuchaną UPG (płyn walila na zewnątrz, na cylinder bo spaliny słodkie, no i masło pod korkiem) zrobił jakies 1,5kkm, no i po tych ciężkich km zawory zaczęły cykać delikatnie ale symfonią w zasadzie wszystkie podobnie.
Chciałbym tamte głowice uratować prędzej, niz te zasadzie juz niepewne. Czy dobrym tokiem myślenia ide?
3.Budżet mam skromny do 1,2tys max, jaki rozrząd jest godny polecenia? AD Polska oferuje rozrząd INA za 450zł czy to dobra cena? Czy warto?
#4
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2015 - 23:39
jednak w watpliwosci wprowadziły mnie rady osób ze silniki V po mieleniu zaworów nie maja juz prawa chodzić dobrze.
1. Niestety musisz zmienić doradców.
2. Głowic po kolizji nie ratuj. Tam jest większa robota aniżeli samo planowanie w przypadku starych głowic. Wyjmij ze wszystkich 4 głowic szklanki i wybierz 24 najlepsze. Inna opcja to kupno szklanek nowych INA po 20 zł sztuka. Od 2.0 silnika też pasują.
3. Rozrząd należy dobrać po numerach silnika. Znajduje się na bloku w okolicach filtra paliwa. Będziesz miał napis X25XE i numerki. Ogólnie cena dobra. Może być tak, że w pudełku INA przyjdzie SKF to się tym nie przejmuj. Jednak polecałbym pasek contitecha, od dayco z daleko.
#5
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2015 - 08:48
Mati,Miesiąc temu wymieniałem silnik na używany, i niestety stała sie katastrofa po 2kkm wciągneło mi gumową osłone rozrządu
Mojemu kumplowi wciagneło tę gume ale nic sie nie stało

#6
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2015 - 10:37
Mati,
Mojemu kumplowi wciagneło tę gume ale nic sie nie stałoze tak sie odezwe w temacie
U mnie był strzał zaczęło cos chrobotać/tłuc auto zgasło gdy juz sie toczyło..
Było to późną noca 20 metrów od domu nie wiele myśląc próbowałem odpalić jeszcze..
Dnia kolejnego okazało się ze wciągnęło własnie ta uszczelke i poszarpało na drobny mak, przy próbach kręcenia słychać jak rozrusznik zazębia nawet paski się kręca od osprzętu i od rozrządu.Silnik kręci jednak reakcji brak na cokolwiek.. żadnego stuku, zero reakcji, jedynie słysze rozrusznik. W piątek będe rozbierał ustalimy czy to na 100% przeskoczył rozrząd, wtedy będe wiedział z czym mam do czynienia i ustale plan działania

Zbierąc informacje i szukając możliwosci diagnozowania na co jeszcze zwrócić mam uwagę?
#7
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2015 - 13:35
czy już powinieneś dzwonic po Providenta czy dopiero za dwa dni :tak:Zbierąc informacje i szukając możliwosci diagnozowania na co jeszcze zwrócić mam uwagę?
#8
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2015 - 14:02
czy już powinieneś dzwonic po Providenta czy dopiero za dwa dni :tak:
Jak mam to odebrać :pokoj::pokoj:
#9
OFFLINE
#10
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2015 - 18:17
żebyś gromadził kasę
Rozumiem ze to uszczypliwosc?
Zamierzam zmieścić sie w określonym budżecie. Po oględzinach albo robimy górę albo drugi silnik. Ewentualnie szukamy nowego auta jeżeli nie znajde pomocy w poskladaniu.
#11
OFFLINE
#12
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2015 - 18:11
Do motoru w aucie powoli sukcesywnie sie dostaje, planuje jutro to rozebrac.
Pytania:
1. blok z omegi z 97 głowice z omci 98, na tym okresie występowały zmiany technologiczne teraz pytanko czym w takim razie kierować sie w wyborze rozrządu?
2. Ktoś może podeśle linka manual z którym taka operacje przeprowadzał.
Znalazłem na temat rozrządu oraz momentów dokręcania:
http://forum.omegakl...ead.php?t=16312
http://images.omegao...gineRebuild.pdf (niestety angielskiego nie znam ale przejrzyste to dość jest)
Nie wiem jak ustawić wałki, jak tłoki maja byc ustawione, nie wiem też jak to ma byc poskładane tzn przedewszystkim rozrząd żeby to chodziło, nie mogę takich informacji znaleść. Proszę o jakieś linki

Pozdrawiam
#13
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2015 - 15:55
Głowice ze starego mototru przygotowane do remontu.
Do motoru w aucie powoli sukcesywnie sie dostaje, planuje jutro to rozebrac.
Pytania:
1. blok z omegi z 97 głowice z omci 98, na tym okresie występowały zmiany technologiczne teraz pytanko czym w takim razie kierować sie w wyborze rozrządu?
2. Ktoś może podeśle linka manual z którym taka operacje przeprowadzał.
Znalazłem na temat rozrządu oraz momentów dokręcania:
http://forum.omegakl...ead.php?t=16312
http://images.omegao...gineRebuild.pdf (niestety angielskiego nie znam ale przejrzyste to dość jest)
Nie wiem jak ustawić wałki, jak tłoki maja byc ustawione, nie wiem też jak to ma byc poskładane tzn przedewszystkim rozrząd żeby to chodziło, nie mogę takich informacji znaleść. Proszę o jakieś linki
Pozdrawiam
http://forum.omegakl...ead.php?t=16312
#14
OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2015 - 09:18
1. blok z omegi z 97 głowice z omci 98, na tym okresie występowały zmiany technologiczne teraz pytanko czym w takim razie kierować sie w wyborze rozrządu?
Możesz kupic rozrząd nowszego typu tylko musisz założyć całą obudowę rozrządu z tego rocznika bo podstawka nie podejdzie.
#15
OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2015 - 17:15
Inne miejsca montażowe są podstawy rolek, od prowadzącej i napinacza. Będzie pasek za blisko drugiego koła zębatego.
#16
OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2015 - 20:08
#17
OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2015 - 20:19

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#18
OFFLINE
#19
OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2015 - 21:04

#20
OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2015 - 22:06
Którędy tam zaglądasz, jak dużo gratów wywalasz do tej kontroli ? ?Nie straszcie mnie
... Zaglądałem do paska 2-3 tygodnie temu i ani śladu wydarcia czy czegokolwiek....