

[inne auto] Projekt Omega 2.5 v6/Wołga Gaz 24
#21
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2015 - 20:06
Roboty i problemów będzie zawsze więcej niz masz zapału.
#22
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2015 - 20:32
Jeżeli ty nie masz pojęcia jak uruchomić rozrusznik to niewiem czemu sie bierzesz za takie roboty.
Również jestem takiego zdania, że projekt jak na razie przewyższa wiedzę właściciela auta no ale chociaż próbuje

Co mogę to pomogę.
#23
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2015 - 07:18
#24
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2015 - 07:20


#25
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2015 - 16:38
Mam pewnien pomysł, ktoś mówił że bedzie wór problemów i może ma rację, a jak bym wyciągnął silnik z komory i postawił na stole dobrze przymocował tak abym mógł dookoła niego chodzić? Czy da rade tak go odpalić? na stole?
#26
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2015 - 20:02
#27
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2015 - 20:06
no i wybudziłem rozrusznik ale nie kręci tylko przeskakuje jakoś dziwnie co to może być?
kręciłeś wałem na "sucho" - ręcznie?
jak silnik lekko szedł... może bendiks się zawiesił?

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#28
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2015 - 20:41
#29
OFFLINE
#30
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2015 - 21:24
#31
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2015 - 21:41
#32
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2015 - 22:12
Jak kreciłem ręcznie tak byl opór momentami
to jest normalne... te silnik ma 6 garów... 24 zawory... opór musi być

odpalanie silnika po tak długim postoju jest dość ryzykowne i nie zdrowe..
dlaczego?
olej po tym czasie stracił wszystkie swoje właściwości smarowania...
spłynął do miski z każdego punktu silnika...
pierwsze obroty są robione "na sucho"
Mam nadzieję, że zalałeś go nowym olejem...
Pompa oleju będzie potrzebowała chwili czasu nim złapie ciśnienie i olej popchnie w najwyższe punkty silnika...
Część elementów mogła przyrdzewieć lub "przyłapać"...
Nagar z oleju i osady zapewne są wszędzie...
Panewki pierwsze chwile będą pracować bez smarowania...
Pasek rozrządu - napięty w jednym położeniu - nadaje się do wymiany na nowy, łożyska rolek, napinacza... wszystko mogło się "zastać"...
Silnik po odpaleniu może wydawać różne dziwne dźwięki..
Radził bym go wpierw przygotować do rozruchu


ZWYKŁY KLUBOWICZ
#33
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2015 - 23:28
#34
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2015 - 17:46
Jutro silnik idzie na stół, a dziś próbowałem ponownie wybudzić rozrusznik za pomocą aku od tira żeby dać wiecej mocy i podłączenie było bezpośrednie, dalej to samo, dzwięk jak by zaklinowanego bendixa a rozrusznik nawet nie drgnął....
#35
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2015 - 20:12
Czy mogę rozciąć wiązkę i poprzekladac kable które mam juz podłączone od reszty żeby mi sie nie plątały czy lepiej zostawic jak jest?
Ja bym wpierw uruchomił silnik i sprawdził jak pracuje...
Jeżeli wszystko będzie :ok: zajął bym się przerabianiem i chowaniem elektryki w bezpiecznym miejscu..
Ile będę mógł tyle pomogę...
Jak wygląda ta cała Twoja wiązka?
Co masz podłączone?
Jakim masz sterownik silnika?
Z jakiej wersji omegi pochodzi ten silnik?
Zrób kilka zdjęć i dokładne opisy...
Wyciągaj rozrusznik.. rozbierz sam lub zawieź do regeneracji - koszt znikomy w skali projektu


ZWYKŁY KLUBOWICZ
#36
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2015 - 11:15
Tak, to się wiąże z wymiana 80% czujnikĂłw. Nowa wiązka zaokrąglone wtyczki. Stara wiązka kwadratowe i bardziej awaryjne czujniki i wskaźniki.
Silnik może być nawet z 99 i się uruchomi na ecu z 94 bez immo, nie trzeba żadnych czujnków przekładać.
Taki silnik uruchamiam w 1h w każdym aucie, nawet jak wcześniej był tam diesel.
Niestety opisać jak to uruchomić nie jest łatwo bo w złączach X(okrągłych) są kable z takimi samymi kolorami.
A żeby go uruchomić bez immo wystarczy chyba ok 8 kabli, a bez złącza obd to z 4. Oczywiście nie wliczam w to przewodów plusowych do rozrusznika.
Ten silnik ma na sobie wiązkę i podłączone czujniki?
Na początku stycznia odpałem u znajomego x25xe we Fronterze, silnik stał ok roku i oleju nie zaciągnął, dopiero jak pokręcili zaworami na pompie to zassał

Więc podłącz kontrolkę oleju i jak nie zgaśnie po 5sek trzeba zdejmować miskę i zobaczyć czy w smoku jest olej.
edit.
Już wiem że wiązka nie jest na silniku. Nie wiem co ludzimi kieruje żeby ją zdejmować lub kombinować z rozcinaniem wiązki.. Wiąże się to tylko z problemami.
Zrób zdjęcie naklejki na ecu to się łatwo okaże czy jest immo. Jak jest to zalecam kupno ecu bez immo.
#37
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2015 - 17:28
http://imageshack.co...8462/Ox8cg2.jpg
http://imageshack.co.../582/29BOqq.jpg
http://imageshack.co...2471/euO5zT.jpg
http://imageshack.co...6063/SOm4QS.jpg
http://imageshack.co...9205/5rCLRB.jpg
http://imageshack.co...8454/zhFKbo.jpg
http://imageshack.co...5354/Zo0mVl.jpg
Tak silnik jest okablowany oryginalnie wszystkie czujniki są na miejscu.
Dziś chciałem wyciągnąć całe seruducho ale nie mam czym więc wykręciłem rozrusznik. i tu pojawił się problem... nie wyciągne rozrusznika bo przeszkadza łapa od mocowania silnika...
#38
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2015 - 17:31
brakuje jednego filetowego przekaźnika
#39
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2015 - 18:13
http://imageshack.co.../765/7WaG3H.jpg
w komorze są 3 okrągłe tylko i pare pojedyńczych, a reszta tej plątaniny powinna być wewnątrz
#40
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2015 - 18:37