Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[inne auto] Projekt Omega 2.5 v6/Wołga Gaz 24


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Rayan7189

Rayan7189
  • 18 postów
  • Dołączył: 17-02-2015

Napisany 17 lutego 2015 - 17:36

Witam z góry przepraszam jak coś zrobiłem źle, ale pisze tu ponieważ mam poważny problem.


Moja historia w dużym skrócie, Mam wołge Gaz 24 z 1977r, kilka lat temu dałem początkującemu warsztatowi do przekładki, 2 lata później silnik od omegi 2.5 v6 ze skrzynią manualną wałem i całym tylnim zawieszeniem znalazło się w wołdze, z wołgi została skorupa na podzespołach opla.
Silnik nie jest goły, w 90% jest z oporządzeniem ale wiązka kabli omegi leżą w warsztacie na ziemi :) zero zbiorników chłodnic itp itd, silnik stoi sztywno w komorze.



I teraz sedno, jak to odpalić bez zbednych kabli, chce aby silnik odpalał na przekręcenie stacyjki lub na jakiś włącznik, nie interesują mnie pierdołki z omegi tylko surowe podłączenie silnika, jak to zrobić i od czego zacząć, krok po kroku aż to monstrum odpale.

I prosze o wypowiedzi ludzi którzy chcą pomóc:)

#2 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 lutego 2015 - 18:19

UUuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaaa ciężko panie, ciężko.

Trzeba zacząć od podpięcia wszystkich czujników, głównie:

1. Czujnik spalania stukowego prawa i lewa strona bloku
2. Czujnik położenia wału
3. Czujni położenia wałka rozrządu
5. Wiązka wtryskiwaczy
6. Czujnik temperatury cieczy dla ECU i na deskę rozdzielczą.


Następnie w omedze jest za akumulatorem taka okrągła brązowa kość, w której znajduja się:

1. Wybudzenie rozrusznika
2. Wybudzenie alternatora
3. Kable od czujnika ciśnienia oleju
4. Kable od czujnika stanu oleju


Tu głównie będziesz musiał do rozruchu podać plus na krótko do wybudzenia rozrusznika aby silnik kręcił.

Dalej się trochę gubię bo nie wiem jak ugryźć immobiliser. W ECU omegi jest zakodowana pamięć kodu z pestki immo.

Kolejna ważna kwestia to podanie paliwa na listwę wtryskową. Poprowadzenie przewodów od pompki do listwy już zostawiam, bo to raczej jasne. Zostają jeszcze dwa różowe przekaźniki, które w standardzie są w trójkątnej skrzynce pod masą. Właśnie od pompy paliwa. Jeżeli miałeś ładnie całą wiązkę wyprutą z omegi to powinna być w pobliżu ECU.

#3 OFFLINE   Rayan7189

Rayan7189
  • 18 postów
  • Dołączył: 17-02-2015

Napisany 17 lutego 2015 - 18:35

Dzieki wielkie bardzo ważne jest to co napisałeś dla tego tez bardzo bym prosił ciebie lub kogoś innego kto by mógł przedstawiać mi to obrazkowo, gdzie co jest, zdjęciami bo silnik jest okablowany tak jak był,zostały rozłączone przewody które uniemożliwiały wyciągnąć silnika w całości, porobie foty żeby zobrazować jak to wygląda.

#4 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 lutego 2015 - 19:26

Dzieki wielkie bardzo ważne jest to co napisałeś dla tego tez bardzo bym prosił ciebie lub kogoś innego kto by mógł przedstawiać mi to obrazkowo, gdzie co jest, zdjęciami bo silnik jest okablowany tak jak był,zostały rozłączone przewody które uniemożliwiały wyciągnąć silnika w całości, porobie foty żeby zobrazować jak to wygląda.


kolego nie chcę źle wróżyć ale tak sobie z tym nie poradzisz...

albo łączysz wszystko tak jak było... łącznie z immo... (możesz sam czytnik z przyklejoną pestką gdzieś schować) + do tego co napisano wyżej zasilanie pompy paliwa i jeżeli wiązka jest od automata kolejne chopki klocki z odcięciem zapłonu gdy skrzynia jest na biegu ( wystarczą mostki w kostkach skrzyni ale musi też być sterownik skrzyni)
albo pomyśl nad innym sterownikiem silnika...


inaczej to gadać może ciężko...

po to są czujniki, przepływomierze i zawory w tym silniku aby ECU zbierał wartości i silnik poprawnie pracował...

albo jeszcze inaczej... wszystko jest do ogarnięcia ale trzeba mieć o tym pojęcie a nie zdjęcia..
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#5 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 lutego 2015 - 19:30

kto by mógł przedstawiać mi to obrazkowo


Niestety nie mam tyle czasu aby wyszukiwać dla Ciebie zdjęć która kostka we wiązce co do czego. Dużo kostek pasuje tylko i wyłącznie w jednej pozycji. Nie da się ich pomylić. Są też takie, które pasują do siebie zamiennie.

Zapomniałem dodać jako 6 punkt, że iskrę musisz mieć, tym samym kabel od ECU do cewki.

(możesz sam czytnik z przyklejoną pestką gdzieś schować)


Tylko ja sobie nie wyobrażam, że komuś udało się wypruć kabel od pętli immo i leży gdzieś we wiązkach.

#6 OFFLINE   Rayan7189

Rayan7189
  • 18 postów
  • Dołączył: 17-02-2015

Napisany 17 lutego 2015 - 19:38

Tu nie ma opcji wycofania się grzebie przy tym od 7 lat ale teraz korzystam z forum i zabrałem sie poważnie z prace a w to co juz zrobione włożyłem 7tyś zł i chce dopiąć to do końca, jutro zaczne realizować to co już napisaliście

#7 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 17 lutego 2015 - 19:46

a pokaz foty tego projektu :p

#8 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 lutego 2015 - 19:53

jutro zaczne realizować to co już napisaliście


To są na prawdę mega podstawy. Poboczne rzeczy, które są potrzebne do w miarę prawidłowej pracy silnika to:

1. EVAP - najłatwiejszy do zlokalizowania bo ma czerwoną wtyczę ;)
2. Przepływomierz (tu zależy z którego roku wiązka)
3. EGR (tu zależy z którego roku wiązka)
4. Czujnik temperatury powietrza wlotowego (tu zależy z którego roku wiązka)
5. Zawór multiram 1
6. Zawór multiram 2
7. Sonda 1
8. Sonda 2
9. Silnik krokowy

Dalej będą:
1. Wentylator
2. Czujnik płynu chłodniczego
3. Czujnik w chłodnicy od załączenia wentylatora

Teraz z innej beczki. Ile ten silnik stał?

#9 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lutego 2015 - 21:34

Podstawowe pytanie , z którego roku był dawca ?? , jeśli 94 to znika problem z immo , jeśli młodszy to można pokusić się o znalezienie ECU z silnika z 94 r bez immo , tylko wiąże się to również ze zmianą czujników chyba , myślę że na jakiejś złomnicy znalazł by się jakiś dawca ECU i czujników rocznik 94

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#10 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 lutego 2015 - 22:55

Podstawowe pytanie , z ktĂłrego roku był dawca ?? , jeśli 94 to znika problem z immo , jeśli młodszy to można pokusić się o znalezienie ECU z silnika z 94 r bez immo , tylko wiąże się to rĂłwnież ze zmianą czujnikĂłw chyba , myślę że na jakiejś złomnicy znalazł by się jakiś dawca ECU i czujnikĂłw rocznik 94

Tak, to się wiąże z wymiana 80% czujnikĂłw. Nowa wiązka zaokrąglone wtyczki. Stara wiązka kwadratowe i bardziej awaryjne czujniki i wskaźniki.

#11 OFFLINE   Rayan7189

Rayan7189
  • 18 postów
  • Dołączył: 17-02-2015

Napisany 18 lutego 2015 - 07:30

Na wiązce jest taka guma izolująca, rozdzielająca kable w komorze silnika od kabli wewnątrz auta, tam raptem wystaje pare wtyczek które podłączyłem do okablowanego silnika, 3 okrągłe wtyczki (biała niebieska i czarna) i pare mniejszych, no i silnik nie był odpalany heh z 5 lat ale był w komorze silnika przykryty, tak jak wyglądał 5 lat temu tak wygląda dziś.
Porobie zdjęcia żeby zobrazować jak to wygląda, no i nie pamietam który to rok.
No i cały układ dolotu powietrza, mam go ale nie wejdze do komory silnika (duży problem?)

#12 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 lutego 2015 - 10:36

No i cały układ dolotu powietrza, mam go ale nie wejdze do komory silnika (duży problem?)


masz na myśli multiram??

#13 OFFLINE   Rayan7189

Rayan7189
  • 18 postów
  • Dołączył: 17-02-2015

Napisany 18 lutego 2015 - 11:43

Te plastikowe rury z przodu silnika, jedna z nich odchodzi do filtra powietrza

#14 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 lutego 2015 - 13:22

Te plastikowe rury z przodu silnika, jedna z nich odchodzi do filtra powietrza


to puszkę zastosuj lub dolot od vectry + stożek

#15 OFFLINE   Rayan7189

Rayan7189
  • 18 postów
  • Dołączył: 17-02-2015

Napisany 18 lutego 2015 - 17:30

tak to wyglada:

http://imageshack.co...7104/9IJ4JW.jpg

http://imageshack.co...8431/zrwESx.jpg

http://imageshack.co...7471/hidLBt.jpg

http://imageshack.co.../921/VgAHs1.jpg

http://imageshack.co...2040/9kLiZJ.jpg

http://imageshack.co...3442/Y8cSJv.jpg

Dzisiaj próbowałem bezposrednio + i - do rozrusznika dać i nic sie nie stało coś robie nie tak?

#16 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 lutego 2015 - 17:48

Plus jest stały do rozrusznika. Masa jest pobierana z bloku silnika. Dodatkowo na rozruszniku masz wybudzenie rozrusznika, bardzo cieniutki kabel przykręcany do włącznika, bodajże nakrętka 8. Możesz zewrzeć jakimś kluczem (tylko przez rękawiczkę) wybudzenie do plusa, które jest podane na rozrusznik i powinien zakręcić.

Niemniej jednak nie podałeś podstawowych informacji na temat auta. Z którego roku pochodzi silnik, głównie z którego roku jest instalacja. Z tego co popatrzyłem to poniżej 97, także problem z immo być może Cię ominie.

Na samym początku jak silnik bardzo długo stał to nie traktuj go obrotami z rozrusznika tylko weź torksa E20 i spróbuj zakręcić wałem.

http://imagizer.imag...2040/9kLiZJ.jpg

Z tego zdjęcia pierwsza kość od lewej to jest właśnie wybudzenie rozrusznika, wzbudzenie alternatora, cisnienie oleju i poziom oleju.

Zastanawiam się jeszcze jak Ty chłodnie tam wsadzisz... Z tyłu multum miejsca gdzie normalnie go w omedze nie ma, a z przodu rękę idzie ledwo wsadzić, a gdzie chłodnica i multiram.

#17 OFFLINE   Rayan7189

Rayan7189
  • 18 postów
  • Dołączył: 17-02-2015

Napisany 18 lutego 2015 - 18:04

Chłodnica wejdzie od przodu, musze tylko wyciąć i przespawać troszke dalej mocowania a ten nieszczesny mulitram no nie wiem moze dam gumowe 2 rury od przodu na tył za silnik i tam to zamocuje bo miejsca tam duzo.
A rok auta nie pamiętam bo wiązka i silnik z tego samego dawcy były reszta 5 lat temu na złom trafiła, jak idzie dojść po silniku który to rok to mówcie a ja poszukam.

#18 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 lutego 2015 - 18:11

Spisz numery silnika. Są koło filtra oleju blisko łączenia skrzyni. Zacznie się od X25XE i dalej numerki. Nie sprecyzuje to rocznika samego silnika, ale chociaż jakiś jego lift. Głównie rozrządu.

Szczerze to nie wróże temu silnikowi nic dobrego jak stał przez 5 lat pod pladeką i w dodatku bez korka na pokrywie zaworów.

#19 OFFLINE   Rayan7189

Rayan7189
  • 18 postów
  • Dołączył: 17-02-2015

Napisany 18 lutego 2015 - 18:23

stał pod zamkniętą maską przykryty plandeką i łatwo sie nie poddam :)
numer silnika 08104062 jutro postaram sie ruszyć wałem jak rusze to zobacze czy rozrusznik da rade, i jeszcze jedno na swiecach mam olej...

#20 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 lutego 2015 - 19:50

jeszcze jedno na swiecach mam olej...


Pokrywy zaworów nie są szczelne...

Co co kolektora ssącego i dolotu możesz założyć dolot z Vectry...
Lub założyć puszkę a'la Mantzel.. (ino na forum..)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ