


[OB & OBFL] kolektor do X20XEV od Nubiry
#21
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2014 - 20:35

#22
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2014 - 22:08
No i o to mi chodziło kolego lukwel żeby się ktoś taki wypowiedział bo jak mam się urobić i bez efektu to bez sensu. Szkoda tylko że ten Lexmaul co 500 EUR kosztuje ma TUV niemiecki i mogą bez przeszkód reklamować go jako zwiększający moc silnika, co i tak wydało mi się bujdą (no najwyżej Nm). Jak to nic nie daje w niskim zakresie obrotów to zarzucam pomysł bo tylko na tym mi zależy. Moje auto dostaje ********* od 3,5-4tys, również przy redukcji fajnie się zbiera. Natomiast jadąc te 50-60km/h na 4 lub 5 biegu jak mu depnę w podłogę to jest takie BOOOOOOO i nie chce za bardzo się zebrać. Od powiedzmy 1500-2000 żeby wyjść na 3000-3500 strasznie długo to trwa. Taki MUŁ BAGIENNY. Przebieg 220000 potwierdzony, sprawdzony, auto sam przywiozłem z Niemiec, wyjątkowo zadbany egzemplarz. Nie cieknie, nie klepie, doloty odmy poczyszczone, EGR zaślepiony, kat wyrzucony, ogólnie co mogłem zrobiłem wszystko co zalecane żeby odświeżyć Omegę. Gaz Lovato założony 2013r. Wszystko super tylko to zmułowacenie na niskich mi przeszkadza. Może ktoś ma jakiś pomysł?
ps. im wyższa temp silnika, tym bardziej jest mułowaty na niższych obrotach...rano jak jest zimny to znacznie lepiej się zbiera, jakieś pomysły. Błędów 0, sprawdzone Opcomem (czajna)
bardzo oczywista zimne na ssaniu więcej paliwa więcej powietrza bo jest zimnie i trafia do zimnego nie rozgrzanego silnika wszystko powoduje lepsze osiągi ....
to jest normalne w 2.0 16V jazda zaczyna się od 3500-4000tyś

#23
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2014 - 12:43

#24
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2014 - 13:20
OszczędniKto jeździ przy prędkości 50-60 km/h na 4 czy 5 biegu

#25
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2014 - 15:32
A parametry z czujnikow podczas pracy silnika w normie?
Rozwiń temat, bo sprawdzić mogę interfejs mam ale jakie to są w normie


Porównywałem z kolegi sedanem X20XEV można powiedzieć przebiegiem i rocznikowo te same auta, i wydej mi się że jego lepiej się zbiera, nieznacznie ale jednak. Mój taki muł się robi jak się zagrzeje do tych książkowych 85-90 i jeszcze bardziej mułowato jest jak się przygrzeje w korku do 95-97. Poza tym zero niepokojących objawów, prócz tego że wskazówka temp.trochę przekłamuje względem ECU ale chyba to standard.
lepiej rzezbic glowice, wieksza szansa na przyrost mocy. taka zabawa u kolegi w lotusie przyniosla mu wzrost mocy ze 120 do 150 km. niestety koszt 2000 zl + strojenie specjallnie pod glowice. taniej zrobic swapa na 3.0, wyremontowac i cieszyc sie z jazdy na lpg
Za dużo grzebania za 2000zł to kpl na swapa jak piszesz można dostać. Ja tym nie chcę szaleć, stajni też nie robię żeby koniki kolekcjonować. Trochę mnie wkurza ten muł na niskich ale koniec końców okaże się że pewnie taka charakterystyka tego silnika. Za dużo w niego włożyłem pracy i kasy żeby się go pozbywać więc zostaje aż zdechnie.
#26
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2014 - 17:48
Wskazania przeplywki, czujnik temp silnika i powietrza zasysanego, czasy wtryskow, praca sond.Rozwiń temat
#27
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2014 - 23:14
Wskazania przeplywki, czujnik temp silnika i powietrza zasysanego, czasy wtryskow, praca sond.
Sprawdzę i napiszę co mi Opcom pokazał to mi zdiagnozujesz, na razie dzięki za podpowiedź.
#28
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2015 - 16:26

#29
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2015 - 22:46
A więc doszłem do wniosku po wielu godzinach przed monitorem, że mulastość jak i falujące obroty podczas toczenia się na luzie mogą wynikać z błędnych wskazań TPS.
Kolega z innego forum twierdzi że w pozycji zamkniętej przepustnicy napięcie TPS ma wynosić 0,55V, jako że mam ChinaClone sprawdziłem, jest 0,47V.
Pokręciłem śrubką od przepustnicy ustawiłem na 0,55V jak ma być, naciskam pedał gazu idzie napięcie do 1,4-1,50V puszczam gaz wraca na 0,55V.
Odpalam obroty na jałowym prawie 2000, myślę ssanie jest zimny, zagrzeje się spadnie.
Zgodnie z oczekiwaniami spadło do 1000, trochę dużo ale idę jeździć. Pojeździłem zagrzał się i d*pa - obroty na jałowym mam 1800. Logiczne w sumie bo kręcąc srubką uchyliłem przepustnicę i zamiast krokowy robić robotę na jałowym ciągnie mi powietrze przez główny kanał. I co teraz - kolega z innego forum mi pisze że mam nie kręcić tą śrubką tylko odkręcić śrubki trzymające TPSa i nim kręcić. Ale on nie ma zakresu ruchu, jest na stałe przykręcany i wycięcie w nim na ośkę przepustnicy też jest na stałe, to jak nim kręcić nie da się - albo ja głupi jestem albo ta wartość 0,55V nie jest prawidłowa, bo przy tej wartości przepustnica już jest uchylona minimalnie.
Jak kto zorientowany w temacie bardzo uprzejmie proszę pomóżcie.
#30
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2015 - 12:55
jak masz kompa to patrz na wartości jak kręcisz ma być 0%
#31
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2015 - 14:11
0,55V jest dla V6, może dlatego masz źle:p
jak masz kompa to patrz na wartości jak kręcisz ma być 0%
To jaka jest wartość wyjściowa napięcia TPS dla X20XEV przy zamkniętej przepustnicy?
Co ma być 0%?
Udało mi się dziś ustawić na 0,50v - obroty trzymał 860 na jałowym na rozgrzanym silniku, potem zrobiłem autokalibrację LPG, obroty zeszły na 750 i teraz niby wszystko idealnie trzyma. Zobaczymy jak będzie w praktyce bo jeszcze nie jeździłem. Jakby ktoś z kolegów znał wartość TPS dla 2.0 16V to niech poda będę wdzięczny.
ps. błędów nie ma.
#32
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2015 - 14:35
To jaka jest wartość wyjściowa napięcia TPS dla X20XEV przy zamkniętej przepustnicy?
Co ma być 0%?
masz dwie pozycje w programie dla TPS % otwarcia i napięcie, jak zwiększa się % to i napięcie. Dla 2,0 napięcie dla TPS 0% to chyba 0,47V, ale nie mam pewności teraz:)
#33
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2015 - 10:27
No takie miałem jak zaczynałem grzebać, w każdym razie 0,55 jest nieosiągalne.masz dwie pozycje w programie dla TPS % otwarcia i napięcie, jak zwiększa się % to i napięcie. Dla 2,0 napięcie dla TPS 0% to chyba 0,47V, ale nie mam pewności teraz:)
Nie widzę w OpComie takiej opcji jak % otwarcie przepustnicy, jest tylko V. Chyba że źle patrzę.
Ustawiłem teraz na 0,51V i skalibrowałem LPG, zniknął mi problem falujacych obrotów.
Na biegu jałowym mam 720 obr/min, spalanie 0,9l/h przy włączonej klimie 1,1l/h.
Wcześniej włączenie klimy powodowało skok wskazówki, teraz tylko drgnie, wcześniej jak się toczył falowały obroty, teraz stoją w miejscu, niby wszystko idealnie ale:
- jak odpalę rano na zimnym to na "ssaniu" od razu obroty walą na 2000. Dużo trochę, po minucie dwóch schodzą do dobrego poziomu.
- mam wrażenie że nie idzie sprawnie i szybko rozpędzić auta do 5tys obr, tak jakby TPS zaniżał stopień otwarcia przepustnicy, to zgadzałoby się robert514 z tym co napisałeś jak ma być 0,47 a ja ustawiłem 0,51. Cholera nie wiem co ztym dalej albo rybki albo akwarium, obroty co mnie wkurzało najbardziej są książkowe, ładnie schodzi wskazówka przy ujęciu gazu, włączenie klimy nie powoduje falowania, nie faluje jak się toczy, no bajka. Tylko to poranne odpalanie, zaraz na wysokie obroty to nie jest za zdrowe. No i jakoś tak jakby zaniżał obrotomierz albo nie chciał się wkręcić na wysokie, zwłaszcza na wyższych biegach.
#34
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2015 - 15:16
#35
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2015 - 20:14
Spróbuj połączyć się przez vectre z Twoim silnikiem w op com. Coś mi się zdaje ze wtedy będziesz miał uchylenie przepustnicy chyba że źle pamiętam ale spróbuj. 0,53 jest chyba maksymalne powyżej przepustnica się otwiera, tps-a ja nie mogłem inaczej w swojej włożyć ponieważ pasował tylko w jednej pozycji bez możliwości kręcenia nim.
0,53 już na pewno się otwiera, z pewnością dla tej przepustnicy 0,55v jest za dużo.
Skłaniam się do tego co kolega niżej napisał, że 0,47V.
Spróbuję przez Vectre. I u mnie też TPS jest na stałe, nie da się nim kręcić.
Jedyny ruch TPSem jest możliwy na tyle co otworki na śrubki puszczają ale to zmienia o ok 0,03V nie więcej.
#36
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2015 - 20:20
0,53 już na pewno się otwiera, z pewnością dla tej przepustnicy 0,55v jest za dużo.
Skłaniam się do tego co kolega niżej napisał, że 0,47V.
Spróbuję przez Vectre. I u mnie też TPS jest na stałe, nie da się nim kręcić.
Jedyny ruch TPSem jest możliwy na tyle co otworki na śrubki puszczają ale to zmienia o ok 0,03V nie więcej.
masz z AD ale na omomierz
przepustnica przy włączonym zapłonie
na zamkniętej 0,5V
na full otwartej 4,2V
#37
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2015 - 23:20
masz z AD ale na omomierz
przepustnica przy włączonym zapłonie
na zamkniętej 0,5V
na full otwartej 4,2V
I to jest to co chciałem wiedzieć. Wielkie dzięki robert514.
Wstyd przyznać ale mam AD na kompie

Można zapytać jak przełożyłeś wartości oporu na napięcie V?
#38
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2015 - 01:59
szklana kulaI to jest to co chciałem wiedzieć. Wielkie dzięki robert514.
Wstyd przyznać ale mam AD na kompie:zalamka:
Można zapytać jak przełożyłeś wartości oporu na napięcie V?
w opisie ECU jest podane:p