

[OB & OBFL] kolektor do X20XEV od Nubiry
#1
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2014 - 23:07
Problem pękania jest mi znany ale z nim sobie poradziłem. Pospawany powiercony trzyma i niby jest OK.
Nurtuje mnie jedno - ponoć ten kolektor to "wąskie gardło" silnika i jego zmiana na rurowy 4-2-1 poprawia nieco elastyczność naszego ekotekowskiego mułka.
Kolektor rurowy wiadomo ile kosztuje, nie stać mnie niestety nawet na używkę.
Czy ktoś kombinował kiedyś z kolektorem od Nubiry? Do głowicy pasuje na 100% bez przeróbek, do dwururki juz nie ale kawałek dwururki z Nubiry i mała rzeźba jest do zrobienia. Pytanie po co?
Kolektor z Nubiry jest dłuższy ma większe kanały i możliwe że nie będzie dławił silnika, w sumie przypomina nieco rurowy 421. Czy ktoś ma założony i czy coś to daje na elastyczności. Swój żeliwny mam na tyle dobrze zrobiony że już nie pęknie więc jak to zły pomysł to go nawet nie ruszam. Chciałbym wiedzieć co inni myślą na ten temat. Skoro założenie 421 odmula auto to czy z tym od Nubiry coś podobnego osiągnę czy próżna robota?
#2
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2014 - 20:29
ja wiem po swoim iż jeśli nie "wyprostujemy" go idealnie to musi pęknąć , to normalne .
pseudo mechanik mi kiedyś położył kolektor na masie a był krzywy.
po paru miesiącach ch....j trafił masę , kasę i jego robotę , co mnie bardzo zdenerwowało.
zabrałem do pracy , szlifowałem , położyłem na nowej uszczelce i po złożeniu malina.
piszę o tym bo po co kombinować z przeróbką nubiry itp skoro wystarczy zrobić coś dobrze a nie na silę.
sam z siebie nie pęka tylko jak go "naciągamy" , czyli rozszerzalność temperaturowa.
#3
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2014 - 22:41
Tak - nad tym się zastanowiłem, co więcej dobrze wiem dlaczego pękają. Nie tylko z powodu tego że flansza jest odkształcona. Między 2 a 3 cylindrem otwory na śruby trzymające kolektor są za ciasne, tam nastepuje pod wpływem temperatury naprężenie nie ma żadnej możliwości rozszerzenia. Mój jak pęknął rozwierciłem te otwory na większe, pospawałem pęknięcie robiąc bruzdę i nawierty, specjalną elektrodą do żeliwa i nagrzewając wcześniej palnikiem. Można powiedzieć że jest naprawiony wzorowo, wyrównany, poskładany na nowej uszczelce bez żadnej masy, przykręcony odp. momentem nowymi miedzianymi nakrętkami. I jest tak już 1,5 roku i będzie dalej, na 90% już nie pęknie bo zaznajomiłem się z tematem i zrobiłem jak trzeba. Problem leży w tym, że mam dosyć tego muła między 1500-3000 bo tym jeździć nie idzie... a kolektor to wąskie gardło tego silnika. Lexmaul 421 jest nieosiągalny cenowo myślę więc nad tym z Nubiry, nie pod względem pękania a odprowadzania spalin, i nie pod względem przyrostu iluś tam KM, tylko poprawieniu dynamiki w dolnym zakresie obrotów bo to jechać nie chce HELP!zastanawiam się czy ktoś kiedyś myślał nad tym , dlaczego te kolektory pękają? zapewne nie!
ja wiem po swoim iż jeśli nie "wyprostujemy" go idealnie to musi pęknąć , to normalne .
pseudo mechanik mi kiedyś położył kolektor na masie a był krzywy.
po paru miesiącach ch....j trafił masę , kasę i jego robotę , co mnie bardzo zdenerwowało.
zabrałem do pracy , szlifowałem , położyłem na nowej uszczelce i po złożeniu malina.
piszę o tym bo po co kombinować z przeróbką nubiry itp skoro wystarczy zrobić coś dobrze a nie na silę.
sam z siebie nie pęka tylko jak go "naciągamy" , czyli rozszerzalność temperaturowa.
#4
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2014 - 22:45
http://allegro.pl/ko...4828840255.html
#5
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2014 - 00:44
Tak patrząc na tego Lexa to gdzie tu jest te 500 EUR to nie wiem. Jakbym wiedział że to zlikwiduje tego muła w dole to już bym rzeźbił. Wiem że tematów o tym było od groma ale tak naprawdę to chyba nikt tego nie stworzył do końca i też nikt się nie wypowiedział czy coś się poprawiło, nie w postaci przyrostu mocy ale odmuleniu tego ultrahipermegamuła który bez redukcji nie może się podnieść z niskich obrotów.
O takim czymś piszę, chyba to jest wykonalne?
http://www.lexmaul-s...tml?language=en
#6
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2014 - 11:35
czy ty wymieniając kolektor wydechowy myślisz , że z xev zrobisz mv6?
skoro twierdzisz , że ten silnik jest do bani to najlepsze wyjście zmienić na "większy" .
nie piszę ci tego by się czepiać czy coś w tym stylu bo każdy robi co mu się podoba i nikomu nic do tego ,
jak coś to informuj o postępach "twojej pracy" , zobaczymy co to wyjdzie.
#7
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2014 - 23:14
Ja bym chciał tylko, gdy jadę 50-60km/h na 4 biegu, gdy wcisnę gaz w deskę czuć że auto reaguje, a nie BOOOOOOOOOO i redukcja bo nie chce jechać albo czekać aż się mu zachce pozbierać



A co do kolektora mam pomysł, z rurek pcv kolanek, złączek zrobię taki wzór lexmaula 1:1 tylko plastikowy i rzucę temat gościowi który umie profesjonalnie spawać, mam takiego co się tym jara. Może dziwny pomysł, ale kiedyś w taki sposób dorabiał mi rurę intercoolera i wyszedł idealnie.
#8
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2014 - 23:27
XEV generalnie jest extremalnie odporny na proby poprawiania osiagow to raz. A dwa, ten silnik ciagnie dopiero od 3,5K rpm.
#9
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2014 - 14:22
Niestety kupiony został nowy zamiennik - nienajdroższy, to źle

Wstawić zamiast niego strumienicę jakąś? Ma to sens?
No właśnie ciągnie dopiero od 3500, źle się tym przez to jeździ.
#10
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2014 - 22:29
No właśnie ciągnie dopiero od 3500, źle się tym przez to jeździ.
No, ale tak jest skonstruowany właśnie ten silnik, wiem bo miałem też XEV-a.
#11
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2014 - 00:12
Miałem xeva 4,5 roku i przezylemNo właśnie ciągnie dopiero od 3500, źle się tym przez to jeździ


#12
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2014 - 00:44
Bo może lexmaul zaczął robić te kolektory rurowe jak wyszło że żeliwne pękają i przy okazji zabajerowali o mocy. A wkładka K&N może też robić wrażenie jedynie dźwiękowe, podobnie jak strumienica o której Przybek pisał.
Wszyscy piszą o efektach tego ale nikt ze swojego doświadczenia.
#13
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2014 - 09:26
No, ale tak jest skonstruowany właśnie ten silnik, wiem bo miałem też XEV-a.
no właśnie , i tak ma być.

ja mam dwa xev , jeden w manualu drugi w automacie i problemów nie ma !
jak piszesz , że 60 km\h i nie jedzie na 4 biegu to bym stwierdził iż jest inny problem , bo moja w manualu na 4 nie ma żadnego problemu z przyspieszaniem i zbiera się moment.
jeśli chodzi o automat , nauczyłem się tym jeździć i jest lepszy od manuala , zawsze można wspomagać się przyciskiem "s"

konstruuj , przerabiaj i informuj o efektach.
#14
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2014 - 22:52
#15
OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2014 - 11:14
Czy kolektor rurowy i wkładka K&N poprawią elastyczność silnika tak że będzie to czuć? Bo mam kolektor żeliwniak zrobiony na cacy, nowy filtr seryjny wsadzony, cały wydech nowy i jeździ to nie psuje się. Jak to ma być bicie głową o ścianę to szkoda roboty i pieniędzy. Miał ktoś takie bajery?
Bo może lexmaul zaczął robić te kolektory rurowe jak wyszło że żeliwne pękają i przy okazji zabajerowali o mocy. A wkładka K&N może też robić wrażenie jedynie dźwiękowe, podobnie jak strumienica o której Przybek pisał.
Wszyscy piszą o efektach tego ale nikt ze swojego doświadczenia.
ja się moge wypowiedzieć bo mam kolektor rurowy który sam zrobiłem roboty dużo bardzo( przerabiałem taki od calibry) a efekt praktycznie żaden na niskich obrotach żadnej różnicy ... na wysokich dostaje wiekszego kopa od 5tysięcy.... i zmienia się dzwięk silnika na taki jak starszej generacji właśnie jak w kalibrach kadetach itp... jest bardziej metaliczny ale nie głośniejszy ......
#16
OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2014 - 11:57
ja się moge wypowiedzieć bo mam kolektor rurowy który sam zrobiłem roboty dużo bardzo( przerabiałem taki od calibry) a efekt praktycznie żaden na niskich obrotach żadnej różnicy ... na wysokich dostaje wiekszego kopa od 5tysięcy.... i zmienia się dzwięk silnika na taki jak starszej generacji właśnie jak w kalibrach kadetach itp... jest bardziej metaliczny ale nie głośniejszy ......
Czyli przeróbka nie ma najmniejszego sensu.
#17
OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2014 - 13:15

#18
OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2014 - 15:30
Czyli przeróbka nie ma najmniejszego sensu.
jeśli nie planujemy większych modyfikacji to nie ma sensu ....
#19
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2014 - 23:19
ps. im wyższa temp silnika, tym bardziej jest mułowaty na niższych obrotach...rano jak jest zimny to znacznie lepiej się zbiera, jakieś pomysły. Błędów 0, sprawdzone Opcomem (czajna

#20
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2014 - 23:24
A parametry z czujnikow podczas pracy silnika w normie?Błędów 0, sprawdzone Opcomem