

kupno auta w DE
#1
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2014 - 17:57
#2
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2014 - 23:00
Po kolei:
- przyjezdzasz autem do kraju
- robisz przegląd jeśli jest konieczny 99zł
- robisz tłumaczenie umowy, oraz obu briefów 100zł
- płacisz akcyzę w urzędzie celnym (2% jeśli do 2.0l, 18,6% jeśli powyżej 2.0l) ile wpiszesz na umowie od tego placisz tylko nie wpisuj 10 EUR tylko jakąś normalną kwotę typu 400 eur.
- płacisz recykling na poczcie lub w urzedzie komunikacji 500zł
- ubezpieczasz auto na VIN lub stare tablice (nie wydadzą ci dowodu rej. bez dowodu ubezpieczenia OC)
- z wszystkimi dokumentami i tablicami idziesz do komunikacji, zdajesz stare tablice, dostajesz nowe, dowód czasowy. 256zł
- idziesz do ubezpieczalni przepisać umowę OC na nowe tablice lub wpisać nowe tablice do polisy.
- za 2-3 tyg wracasz do komunikacji po twardy dowód i karte pojazdu, okazujesz ponownie ubezpieczenie OC, juz nic nie płacisz.
#3
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2014 - 01:23


*kolegow to ja ni mom

#4
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2014 - 07:22
Przegląd sprowadzonego auta którego pierwsza rejestracja miała miejsce poza granicami RP zawsze jest konieczny. I to nie zwykły okresowy jak u nas tylko zerowy. Jego koszt to 169zł.- robisz przegląd jeśli jest konieczny 99zł
Bez tego przeglądu nic się w WK nie zdziała.
#5
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2014 - 14:07
Przegląd sprowadzonego auta którego pierwsza rejestracja miała miejsce poza granicami RP zawsze jest konieczny. I to nie zwykły okresowy jak u nas tylko zerowy. Jego koszt to 169zł.
Bez tego przeglądu nic się w WK nie zdziała.
Czy coś się zmieniło? Bo to co opisujesz miałem do przejścia 6 lat temu, później przepisy się zmieniły i po pierwsze:
1. koszt tzw. przeglądu zerowego jest równy normalnemu badaniu techn. czyli 99zł
2. Uznano badania techniczne aut z UE, pod warunkiem że mieszczą się w granicach czasowych naszego przeglądu czyli 1 rok. W niemczech jest co 2 lata więc przepiszą ci przegląd niemiecki jeżeli jest ważny ale tylko w przypadku jeżeli nie minęło od niego więcej niż rok.
W styczniu 2013 obowiązywało powyższe, jeżeli coś się zmieniło i ponownie są stare przepisy to ok. - masz rację. Jeżeli nic się od 2013 nie zmieniło to jest tak jak opisałem.
#6
OFFLINE
Napisany 15 listopada 2014 - 15:44
#7
OFFLINE
Napisany 15 listopada 2014 - 19:05
1. koszt tzw. przeglądu zerowego jest równy normalnemu badaniu techn. czyli 99zł
2. Uznano badania techniczne aut z UE, pod warunkiem że mieszczą się w granicach czasowych naszego przeglądu czyli 1 rok. W niemczech jest co 2 lata więc przepiszą ci przegląd niemiecki jeżeli jest ważny ale tylko w przypadku jeżeli nie minęło od niego więcej niż rok.
racja
#8
OFFLINE
Napisany 15 listopada 2014 - 20:43
ile wpiszesz na umowie od tego placisz tylko nie wpisuj 10 EUR tylko jakąś normalną kwotę typu 400 eur.
i tu też się zmieniło, teraz biorą cene z eurotaxu
#9
OFFLINE
Napisany 15 listopada 2014 - 23:24
A umowa bedzie niemiecka którą później też tłumaczę? I jak długo mogę jeździć na tych niemieckich blachach? A co przy kontroli policji np. w Polsce? Sory za banalne pytania ale jestem troszkę zielony w tych sprawach:)
Kilka rad:
1. Na niemieckich blachach możesz jeździć 30 dni, prawo mówi że od momentu kupna tzn daty na umowie masz 30 dni na zarejestrowanie auta.
2. Przy kontroli policji musisz mieć dowód rej, kartę pojazdu (oba briefy) oraz umowę kupna sprzedaży - jest aktem własności stwierdzającym że samochód nalezy do Ciebie.
3. PAMIĘTAJ, że musisz mieć ubezpieczenie, więc jeżeli Niemiec może, niech przekaże ci swoje OC, jeżeli nie może niech załatwi ci ubezpieczenie 7 dniowe czy 30 dniowe, tu akurat się nie orientuję jak to działa, ale jeżeli miałbyś dane pojazdu przed kupnem to moze znajdziesz w PL agenta co z jednodniowym wyprzedzeniem będzie mógł ci wypisać polisę czy też po zakupie przefaksuje ci taką abyś mógł na kołach wrócić. Ale myślę że niemieckie ubezp. jest ważne również w Polsce i również na nowego właściciela, logika tak wskazuje. Gdyby Ci go nie przekazał, nie mógłbyś odjechać sprzed jego domu, a przecież zmiana właściciela nie powoduje końca umowy polisy OC, wszędzie tak jest więc Niemcy nie będą wyjątkiem.
4. Co do ceny na umowie, to jeżeli masz zapłacić za tą Omegę do tysiąca EUR to wpisz cenę taką jak płacisz, a min. 400 EUR. Przedmówca pisze o Eurotaxie, w starych autach nie trzymają się tego tak kurczowo, jak rynkowa cena będzie 6000zł a będzie miał 4000zł wpisane to przejdzie. Dlatego radzę abyś nie wpisywał 10 EUR bo o ile kiedyś nic nie mieli do gadania, to teraz przy kwocie drastycznie zaniżonej wezmą ci z Eurotaxu. Nie wpisuj UNFALLWAGEN, bo tak mogą ci radzić - znaczy to że samochód po wypadku i czeka cię obowiązkowy przegląd bo Pani w urzędzie na umowie zobaczy przetłumaczone że samochód po dzwonie. Jeśli chcesz zaniżyć wartość auta, wpiszcie z Niemcem MOTORSCHADEN - uszkodzony silnik i dopilnuj aby tłumacz to przetłumaczył. Możesz się na to powołac przy płaceniu akcyzy, a w urzędzie nikt ci nic nie powie bo przecież mogłeś naprawić, wolno ci.
5. Umowę możesz zrobić dwujęzyczną wtedy odpadnie ci tłumaczenie jednej strony, wzór jest w necie. Koszt tłumaczenia to ok 25zł za stronę, a więc tłumaczenie umowy, i briefów wychodzi 100-120zł.
6. Najważniejsze - Niemiec musi dać ci te dwa dokumenty FAHRZEUGBRIEF - książka pojazdu i FAHRZEUGSCHEIN - dowód rej. Brak któregokolwiek może skutkować że twój zakup nie zostanie w PL zarejestrowany. Brief jest wymiaru A5(zeszyt) a mały brief (fahrzeugschein) wymiaru A7 - jak nasz dowód rej.
Tak to wygląda prawnie. A w praktyce pozycza się dowód, ubezpieczenie i blachy od innego kolegi omegowca i na tym zjeżdża do PL. Ale nie polecam tej metody jeżeli auto nie ma ważnego mniej niż rok przeglądu - do badania muszą być tablice więc urząd wydałby ci próbne za które dodatkowo zapłacisz.
#10
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2014 - 08:29
Czy coś się zmieniło? Bo to co opisujesz miałem do przejścia 6 lat temu, później przepisy się zmieniły i po pierwsze:
1. koszt tzw. przeglądu zerowego jest równy normalnemu badaniu techn. czyli 99zł
2. Uznano badania techniczne aut z UE, pod warunkiem że mieszczą się w granicach czasowych naszego przeglądu czyli 1 rok. W niemczech jest co 2 lata więc przepiszą ci przegląd niemiecki jeżeli jest ważny ale tylko w przypadku jeżeli nie minęło od niego więcej niż rok.
W styczniu 2013 obowiązywało powyższe, jeżeli coś się zmieniło i ponownie są stare przepisy to ok. - masz rację. Jeżeli nic się od 2013 nie zmieniło to jest tak jak opisałem.
jezeli masz hak, a kombi prawie wszystkie mają, to placisz wiecej,za sprawdzenie i wbicie w dowod... chyba tyle co napisał poprzednik, nie pamietam
#11
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2014 - 10:27
Tydzien temu sprowadzilem autonz niemiec wiec musiszbkolego w kolejnosci zrobic
-przeglad koszt 98 zlotych
-Zaplacic akcyze i zdac razem z kserokopia przegladu odbior od 3 dni do maks 14 dni
-Zaplacic recykling tzw. Karte pojazdu 500 zlotych
-240 zarejstrowanie auta
- i tu sie zmienilo ubezpieczenie na caly rok poniewaz miesieczne maja tylko handlarze:-(
A do niemca jedz ze swoja umowa kupna samochodu w google znajdziesz polsko-niemiecka wiec nie bedziesz musial nic tlumaczyc
I dostaniesz od niego duzy brif i maly zielonego koloru a jego ubezpieczenie to bedzie napis rdw
#12
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2014 - 12:28
Jak ktoś chce tanio ubezpieczenie to polecam MBank, jest możliwość rozłożenia na raty miesięczne lub kwartalne, płacę 35zł miesięcznie i nie odczuwam tego finansowo w ogóle. Zawarcie polisy przez neta kilkanaście minut mi to zajęło. Cena w porównaniu do innych ubezpieczeń podobna a od większości nawet taniej.
#13
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2014 - 18:04
#14
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2014 - 21:26
#15
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2014 - 22:39
#16
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2014 - 20:04
Cene 900 euro od tego placilem akcyze i urzad skarbowy w sumie zarejstrowanie auta zajelo mi 4 dni
No to nic nie zmieniło się odkąd ja rejestrowałem.
#17
OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2015 - 07:13


NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !
Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy

#18
OFFLINE
#19
OFFLINE
#20
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2016 - 01:57
Zmieniło się coś w sprawie aut z zagranicy ?
Nie ma już opłaty recyklingowej. 500zł w kieszeni