Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

kupno auta w DE


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dylek20

dylek20
  • 186 postów
  • Dołączył: 30-06-2009
  • Skąd: NEB-raska

Napisany 13 listopada 2014 - 17:57

Witam. Znalazłem omege w Niemczech, która ma ważne ubezpieczenie i tablice. Niemiec stwierdził ,że może mi ja sprzedać z tablicami bo są mu niepotrzebne. Czy takim autem mogę normalnie sie poruszać i wrócić do polski? Co mi jest potrzebne do przerejestrowania w Polsce? Co musze mieć od niemca po zakupie auta? Czy urząd komunikacji sam ja wyrejestruje?



#2 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 13 listopada 2014 - 23:00

to jest dla ciebie lepsze rozwiazanie, bo nie musisz płacic wjazdowych tablic za 180 eur. Dowodem zakupu jest umowa kupna-sprzedaży oraz brief (duży i mały) - odpowiednik dowodu rej. oraz karty pojazdu. Przyjeżdżasz do PL na oryginalnych niemieckich tablicach, na nich robisz przegląd, opłacasz akcyzę, recykling (akurat do tego jest potrzebny VIN tylko), robisz tłumaczenie umowy, ubezpieczasz auto na VIN lub te stare tablice niemieckie, a następnie z kompletem dokumentów do komunikacji. Tam też zdajesz niemieckie tablice do tego samego kosza co polskie.
Po kolei:
- przyjezdzasz autem do kraju
- robisz przegląd jeśli jest konieczny 99zł
- robisz tłumaczenie umowy, oraz obu briefów 100zł
- płacisz akcyzę w urzędzie celnym (2% jeśli do 2.0l, 18,6% jeśli powyżej 2.0l) ile wpiszesz na umowie od tego placisz tylko nie wpisuj 10 EUR tylko jakąś normalną kwotę typu 400 eur.
- płacisz recykling na poczcie lub w urzedzie komunikacji 500zł
- ubezpieczasz auto na VIN lub stare tablice (nie wydadzą ci dowodu rej. bez dowodu ubezpieczenia OC)
- z wszystkimi dokumentami i tablicami idziesz do komunikacji, zdajesz stare tablice, dostajesz nowe, dowód czasowy. 256zł
- idziesz do ubezpieczalni przepisać umowę OC na nowe tablice lub wpisać nowe tablice do polisy.
- za 2-3 tyg wracasz do komunikacji po twardy dowód i karte pojazdu, okazujesz ponownie ubezpieczenie OC, juz nic nie płacisz.

#3 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 listopada 2014 - 01:23

:brawo: ale slicznie opisane !! :tak: oby wyncej takich ''kolegow''

*kolegow to ja ni mom :D

#4 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 listopada 2014 - 07:22

- robisz przegląd jeśli jest konieczny 99zł

Przegląd sprowadzonego auta którego pierwsza rejestracja miała miejsce poza granicami RP zawsze jest konieczny. I to nie zwykły okresowy jak u nas tylko zerowy. Jego koszt to 169zł.
Bez tego przeglądu nic się w WK nie zdziała.

#5 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 14 listopada 2014 - 14:07

Przegląd sprowadzonego auta którego pierwsza rejestracja miała miejsce poza granicami RP zawsze jest konieczny. I to nie zwykły okresowy jak u nas tylko zerowy. Jego koszt to 169zł.
Bez tego przeglądu nic się w WK nie zdziała.


Czy coś się zmieniło? Bo to co opisujesz miałem do przejścia 6 lat temu, później przepisy się zmieniły i po pierwsze:
1. koszt tzw. przeglądu zerowego jest równy normalnemu badaniu techn. czyli 99zł
2. Uznano badania techniczne aut z UE, pod warunkiem że mieszczą się w granicach czasowych naszego przeglądu czyli 1 rok. W niemczech jest co 2 lata więc przepiszą ci przegląd niemiecki jeżeli jest ważny ale tylko w przypadku jeżeli nie minęło od niego więcej niż rok.

W styczniu 2013 obowiązywało powyższe, jeżeli coś się zmieniło i ponownie są stare przepisy to ok. - masz rację. Jeżeli nic się od 2013 nie zmieniło to jest tak jak opisałem.

#6 OFFLINE   dylek20

dylek20
  • 186 postów
  • Dołączył: 30-06-2009
  • Skąd: NEB-raska

Napisany 15 listopada 2014 - 15:44

A umowa bedzie niemiecka którą później też tłumaczę? I jak długo mogę jeździć na tych niemieckich blachach? A co przy kontroli policji np. w Polsce? Sory za banalne pytania ale jestem troszkę zielony w tych sprawach:)

#7 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 listopada 2014 - 19:05

1. koszt tzw. przeglądu zerowego jest równy normalnemu badaniu techn. czyli 99zł
2. Uznano badania techniczne aut z UE, pod warunkiem że mieszczą się w granicach czasowych naszego przeglądu czyli 1 rok. W niemczech jest co 2 lata więc przepiszą ci przegląd niemiecki jeżeli jest ważny ale tylko w przypadku jeżeli nie minęło od niego więcej niż rok.


racja

#8 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 listopada 2014 - 20:43

ile wpiszesz na umowie od tego placisz tylko nie wpisuj 10 EUR tylko jakąś normalną kwotę typu 400 eur.


i tu też się zmieniło, teraz biorą cene z eurotaxu

#9 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 15 listopada 2014 - 23:24

A umowa bedzie niemiecka którą później też tłumaczę? I jak długo mogę jeździć na tych niemieckich blachach? A co przy kontroli policji np. w Polsce? Sory za banalne pytania ale jestem troszkę zielony w tych sprawach:)


Kilka rad:

1. Na niemieckich blachach możesz jeździć 30 dni, prawo mówi że od momentu kupna tzn daty na umowie masz 30 dni na zarejestrowanie auta.
2. Przy kontroli policji musisz mieć dowód rej, kartę pojazdu (oba briefy) oraz umowę kupna sprzedaży - jest aktem własności stwierdzającym że samochód nalezy do Ciebie.
3. PAMIĘTAJ, że musisz mieć ubezpieczenie, więc jeżeli Niemiec może, niech przekaże ci swoje OC, jeżeli nie może niech załatwi ci ubezpieczenie 7 dniowe czy 30 dniowe, tu akurat się nie orientuję jak to działa, ale jeżeli miałbyś dane pojazdu przed kupnem to moze znajdziesz w PL agenta co z jednodniowym wyprzedzeniem będzie mógł ci wypisać polisę czy też po zakupie przefaksuje ci taką abyś mógł na kołach wrócić. Ale myślę że niemieckie ubezp. jest ważne również w Polsce i również na nowego właściciela, logika tak wskazuje. Gdyby Ci go nie przekazał, nie mógłbyś odjechać sprzed jego domu, a przecież zmiana właściciela nie powoduje końca umowy polisy OC, wszędzie tak jest więc Niemcy nie będą wyjątkiem.
4. Co do ceny na umowie, to jeżeli masz zapłacić za tą Omegę do tysiąca EUR to wpisz cenę taką jak płacisz, a min. 400 EUR. Przedmówca pisze o Eurotaxie, w starych autach nie trzymają się tego tak kurczowo, jak rynkowa cena będzie 6000zł a będzie miał 4000zł wpisane to przejdzie. Dlatego radzę abyś nie wpisywał 10 EUR bo o ile kiedyś nic nie mieli do gadania, to teraz przy kwocie drastycznie zaniżonej wezmą ci z Eurotaxu. Nie wpisuj UNFALLWAGEN, bo tak mogą ci radzić - znaczy to że samochód po wypadku i czeka cię obowiązkowy przegląd bo Pani w urzędzie na umowie zobaczy przetłumaczone że samochód po dzwonie. Jeśli chcesz zaniżyć wartość auta, wpiszcie z Niemcem MOTORSCHADEN - uszkodzony silnik i dopilnuj aby tłumacz to przetłumaczył. Możesz się na to powołac przy płaceniu akcyzy, a w urzędzie nikt ci nic nie powie bo przecież mogłeś naprawić, wolno ci.
5. Umowę możesz zrobić dwujęzyczną wtedy odpadnie ci tłumaczenie jednej strony, wzór jest w necie. Koszt tłumaczenia to ok 25zł za stronę, a więc tłumaczenie umowy, i briefów wychodzi 100-120zł.
6. Najważniejsze - Niemiec musi dać ci te dwa dokumenty FAHRZEUGBRIEF - książka pojazdu i FAHRZEUGSCHEIN - dowód rej. Brak któregokolwiek może skutkować że twój zakup nie zostanie w PL zarejestrowany. Brief jest wymiaru A5(zeszyt) a mały brief (fahrzeugschein) wymiaru A7 - jak nasz dowód rej.

Tak to wygląda prawnie. A w praktyce pozycza się dowód, ubezpieczenie i blachy od innego kolegi omegowca i na tym zjeżdża do PL. Ale nie polecam tej metody jeżeli auto nie ma ważnego mniej niż rok przeglądu - do badania muszą być tablice więc urząd wydałby ci próbne za które dodatkowo zapłacisz.

#10 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 062 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 listopada 2014 - 08:29

Czy coś się zmieniło? Bo to co opisujesz miałem do przejścia 6 lat temu, później przepisy się zmieniły i po pierwsze:
1. koszt tzw. przeglądu zerowego jest równy normalnemu badaniu techn. czyli 99zł
2. Uznano badania techniczne aut z UE, pod warunkiem że mieszczą się w granicach czasowych naszego przeglądu czyli 1 rok. W niemczech jest co 2 lata więc przepiszą ci przegląd niemiecki jeżeli jest ważny ale tylko w przypadku jeżeli nie minęło od niego więcej niż rok.

W styczniu 2013 obowiązywało powyższe, jeżeli coś się zmieniło i ponownie są stare przepisy to ok. - masz rację. Jeżeli nic się od 2013 nie zmieniło to jest tak jak opisałem.


jezeli masz hak, a kombi prawie wszystkie mają, to placisz wiecej,za sprawdzenie i wbicie w dowod... chyba tyle co napisał poprzednik, nie pamietam
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#11 OFFLINE   tabak1991

tabak1991
  • 8 postów
  • Dołączył: 23-07-2011
  • Skąd: Mysłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 listopada 2014 - 10:27

Witam.
Tydzien temu sprowadzilem autonz niemiec wiec musiszbkolego w kolejnosci zrobic
-przeglad koszt 98 zlotych
-Zaplacic akcyze i zdac razem z kserokopia przegladu odbior od 3 dni do maks 14 dni
-Zaplacic recykling tzw. Karte pojazdu 500 zlotych
-240 zarejstrowanie auta
- i tu sie zmienilo ubezpieczenie na caly rok poniewaz miesieczne maja tylko handlarze:-(


A do niemca jedz ze swoja umowa kupna samochodu w google znajdziesz polsko-niemiecka wiec nie bedziesz musial nic tlumaczyc
I dostaniesz od niego duzy brif i maly zielonego koloru a jego ubezpieczenie to bedzie napis rdw

#12 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 16 listopada 2014 - 12:28

Jaką miałeś cenę na umowie i czy od tego była naliczana akcyza czy też z eurotaxu?

Jak ktoś chce tanio ubezpieczenie to polecam MBank, jest możliwość rozłożenia na raty miesięczne lub kwartalne, płacę 35zł miesięcznie i nie odczuwam tego finansowo w ogóle. Zawarcie polisy przez neta kilkanaście minut mi to zajęło. Cena w porównaniu do innych ubezpieczeń podobna a od większości nawet taniej.

#13 OFFLINE   dylek20

dylek20
  • 186 postów
  • Dołączył: 30-06-2009
  • Skąd: NEB-raska

Napisany 16 listopada 2014 - 18:04

Właśnie a jak to bedzię z OC tego pojazdu? Ma wziąć od niego te ubezpieczenie czy ksero robić? Bo jak mam się okazać ,że to auto jest ubezpieczone w niemczech? Ten dokument rdw? I co np. jak przekroczę te 30 dni do zarejestrowania? Jakaś kara urzędnicza?

#14 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 16 listopada 2014 - 21:26

Wystarczy ksero, nawet numer polisy powinien wystarczyć. Nie tyle sam dokument się liczy co fakt że samochód ma OC. Jeżeli przekroczysz 30 dni to nikt ci nic nie zrobi, ja auto rejestrowałem pół roku po kupnie, w urzędzie tylko pani pokiwała głową ale żadnej kary nie dają. Jedynie przy kontroli policji jeśli będzie to drastycznie przekroczone mogą dać ci mandat, ale zwykle mądre tłumaczenie wystarczy. U mnie kupno zbiegło się ze ślubem, podróżą poślubną, remontem mieszkania i tak pół roku zeszło. Jedyne czego przy kupnie w PL trzeba dopilnować to skarbówka - ci to nie przepuszczą żadnej kary.

#15 OFFLINE   tabak1991

tabak1991
  • 8 postów
  • Dołączył: 23-07-2011
  • Skąd: Mysłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 listopada 2014 - 22:39

Cene 900 euro od tego placilem akcyze i urzad skarbowy w sumie zarejstrowanie auta zajelo mi 4 dni

#16 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 17 listopada 2014 - 20:04

Cene 900 euro od tego placilem akcyze i urzad skarbowy w sumie zarejstrowanie auta zajelo mi 4 dni


No to nic nie zmieniło się odkąd ja rejestrowałem.

#17 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 16 sierpnia 2015 - 07:13

Zmieniło się coś w sprawie aut z zagranicy ?
Róbmy screeny swoich postów :( tak szybko z pomocą administracji, a z przykazu zarządu znikają :(

NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !

Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy :)

#18 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 sierpnia 2015 - 09:42

tak, angliki mozna rejestrować

#19 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 sierpnia 2015 - 10:15

Od września Krzysiu z tego co słyszałem

#20 OFFLINE   Chorwat

Chorwat
  • 242 postów
  • Dołączył: 08-12-2015
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 stycznia 2016 - 01:57

Zmieniło się coś w sprawie aut z zagranicy ?

Nie ma już opłaty recyklingowej. 500zł w kieszeni :D