

Pęknięty kolektor wydechowy
#21
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2007 - 19:02
http://www.allegro.p...ra_b_nowy_.html
Mam omegę 2.0 16v z 1995 r. czyli x20xev. W/g sprzedawcy niby pasuje, ale czy ktoś z was może go już próbował? A może widzicie jakieś kluczowe szczegóły, które mi umknęły? Będzie dobry? Jak myślicie? Pozdro
#22
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2007 - 19:51
cos mi sie zdaje ze zrobiony z podobnego materialu jak orginal. lepiej poszukac kolektora rurowego. bo przy tej konstrukcji zeliwnych (staliwnych) kolektorow to beda zawsze pekac
#23
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2007 - 20:43
Jak ktoś zacznie masowo robić rurowe do 2.0 16v za mniej niż 1000 zł to chętnie o tym pomyślę, ale na razie czarno to widzę...
No chyba, że już ktoś z was ma dobre źródło i wie do kogo z tym uderzyć.....?
A tego "Pana" ktoś kojarzy?
http://www.allegro.p..._16v_turbo.html
Ma to prawo się udać ?
Zastanawiałem się jeszcze, czy przypadkiem nie udałoby się zaadoptować bardziej przemyślanego kolektora z innego seryjnie produkowanego auto, w którym jest mniej awaryjny
P.S Czy przy kolektorze jest jakiś czujnik, który mógłby być rozłączony przy demontażu?
Pytam bo po wczorajszym wymontowaniu i zamontowaniu z powrotem świeci mi cały czas kontrolka silnika. Pozdro
#24
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2007 - 21:41
to jest zamiennik zrobiony w Turcji, ile wytrzyma ??? ciężko powiedzieć ja też mam ten problem i szukam powoli kolektora rurowego od C20ne bo on po niewielkich przeróbkach pasuje, jeśli się dogadasz z tym gościem od rurowego to napisz za ile to zrobi bo może weszła by w grę większa ilośćhttp://www.allegro.pl/ite...ra_b_nowy_.html

#25
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2007 - 22:17
Z adaptacją to wątpię, zresztą chyba taniej i lepiej kupić nowy, a o ile wiem modyfikowane je kilkukrotnie więc te nowsze nie pękają tak. Myślę o tych oryginalnych, bo z Allegro zapewne są odlewane gdzieś w Azji za najmniejsze pieniądze. U nas kolektor w serwisie kosztuje coś koło 130 funtów (ok 650zł) a do tego korzystając ze zniżki (np bahnstormenrs club) odchodzi 20%. Tyle tylko, że używka kosztuje 20 funtów...
Mam tylko jedno pytanie. Każdy twierdzi, że na analizatorze spalin wyjdzie pęknięty kolektor czy nieszczelny wydech. Jak dla mnie to trochę niezrozumiałe. Skoro część spalin ucieka przed sondą i tylko część trafia do sondy to ona i tak wysteruje tak silnik, że dla niej będzie mieszkanka poprawna. To znaczy, że i tak w tłumiku końcowym będą spaliny poprawne.
#26
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2007 - 16:48
takie są niestety obajwy u mnie. Na dodatek podejrzewam, że po wykręceniu go w celu "obdukcji" i ponownym wkręceniu uszczelka nadaje się do kosza i jest jeszcze głośnej; bardziej się dławi.
To są moje "żale" bo akurat analizator spalin mnie mniej interesi. Następne po wymianie kolektora będzie wywalenie strumiennicy i wstawienie kata. W moim przypadku zero odczuwalnej różnicy w dynamice jazdy a nienawidzę tej głośnej, blaszanej puchy, która hałasuje "pod nogami"

Co do kolektora - boję się ryzykować używki. Z resztą i tak profilaktycznie należałoby ją pewnie dać do splanowania. Dlatego wolę dołożyć.
Moje pytanie do Was brzmi:
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć ile km udało mu się zrobić na NOWYM kolektorze (oryginale lub zamienniku) zanim pękł....
Z tego co czytałem to niektórzy forumowicze pisali, że mają jużza sobą któryś kolektor z rzędu. Pytam więc czy wymiana byłą na nowy kolektor? Jak wyglądają wasze doświadczenia i przebiegi na nowym kolektorze?
Pozdro
#27
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2007 - 16:59
#28
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2007 - 18:26
Kolektor poddawany jest ogromnym napięciom i dlatego pęka. Nauczony życiem uważam, ze nieoryginalne kolektory są robione z kiepskich materiałów i na rozkalibrowanych maszynach co powoduje, że są bardziej podatne na pękanie.
Jeśli kolektor nie miał uszkodzonej gładzi to nie trzeba go planować.
Wniosek? Albo nowy oryginał, albo oryginalna używka (ewentualnie spawanie). Używka kosztuje 400zł, oryginalny ok 600-700, więc może warto dać trochę więcej...
Kolektory w tych silnikach były chyba pięciokrotnie modyfikowane, a te z lat 2000 sa najnowsze, więc kupując nowy z serwisu kupujesz przekonstruowany.
Ja mam używkę i na razie nie pękła. Miałem Vectrę, ale bez systemu nawiewu i o ile wiem, w nich kolektory tak często nie pękały. Może ten system przyczynia się do pękania?
Może to ma jakiś wpływ - po montażu nie zakładałem osłony termicznej, żeby się kolektor ułożył i nie przegrzewał z jednej strony.
#29
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2007 - 20:21
#30
OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2007 - 13:05
#31
OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2007 - 14:07
Ja mam 95' ...czy używka z 98 konstrukcyjnie niczym się nie różni i mogę spokojnie taką wsadzić do siebie?
#32
OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2007 - 14:16
Zresztą ja miałem kolektor po przedmuchu i założyłem oryginalną uszczelkę Opla (do nowych kolektorów) i nic nie uciekało. Bez żadnych klejów czy podobnych.
Najczęściej podczas złego dokręcania kolektora można go wygiąć.
Zgadzam się z Tobą, że szlif na kolektorze nie zaszkodzi (jeśli zrobiony dobrze), a może pomóc, ale nie każdy może to tak łatwo i tanio zrobić. Jeśli masz rozgrzebane auto i nie możesz czekać na szlif to nie bawisz się jesli jesteś pewien "prostości" kolektora.
Jeśli chodzi o głowice to nawet nie wiesz ilu mechaników skręca głowicę bez planowania... (co nie tłumaczy tego, że powinno się to robić). Z głowica jednak jet ta różnica, że jest z aluminium które się łatwiej wygina niż żeliwny odlew i ma dużo większą powierzchnię co jeszcze bardziej pozwala na gięcie.
Najlepiej jest nawiercić otwór wiertarką kątową i spróbować wykrętakiem.
Wszystkie kolektory pasują do X20XEV, jedyna widoczna różnica to brak wlotów dla wtórnego obiegu powietrza, które i tak nie są potrzebne (trzeba wtedy odłączyć pompę). Reszta to tylko różnice w samym odlewaniu.
#33
OFFLINE
Napisany 14 maja 2008 - 20:15
Właśnie walczę z silnikem. Poszła uszczelka pod głowicą, ale to nie ważne.
W tym temacie, 2 sierpniu 2006 pisałem że założyłem nowy kolektor wydechowy firmy Twintec. Cieszyłem się, że mam spokój na min 50tyś km. Otóż, nie mineły nawet dwa lata, a kolektor znów przepuszcza. Na szczęscie nie pękł, jeszcze...
Przejechałem na nim ok 35tyś km, auto nigdy nie było przegrzane, max temp na wskazniku to 96st, i to tylko z wyłączoną klimą i w korkach.
Ja się poddaje, nie wiem co jest z tymi kolektorami. Dodam, że uszczelka też była jakaś super, wielowarstwowa itp.
Brak słów...
To tylko dla informacji
ps
Dobrze, że przynajmniej za jednym demontażem zrobię co trzeba.
#34
OFFLINE
Napisany 14 maja 2008 - 22:34
#35
OFFLINE
Napisany 16 maja 2008 - 16:34
Jutro ma być składany silnik, powiedzcie czy można montować głowicę z założonym kolektorem wydechowym??? Mech mówi, że tak będzie mu wygodniej składać
#36
OFFLINE
Napisany 16 maja 2008 - 17:51
#37
OFFLINE
Napisany 18 maja 2008 - 18:54

Silnik chodzi bardzo ładnie, cicho, równo. Jak elektryczny. wszystkie uszczelki wymienione, szkoda, że tyle kasy poszło.
Przy okazji rozbiórki wyszło, że gazowniki nie dokręcili kolektora ssącego, przez co wskazówka obrotomierza przy 600obr/min lekko się wachała, było to prawie nie zauważalne, ale byłem pewien, że przed montażem nie drgała. Teraz wiem co było nie tak. A niby to taki dobry zakład...
ps.
jeśli robicie kolektor w x20xev, to uczulcie mechnika, na właściwe dokręcenie kolektora. Zewnętrzne śruby należy dokręcić innym momentem jak pozostałe, pozatym, jak wiadomo, bardzo ważna jest kolejność przykręcania śrób.
#38
OFFLINE
Napisany 30 maja 2008 - 09:36
#39
OFFLINE
Napisany 30 maja 2008 - 17:26
Ale kolektory to faktycznie zmora tych silników.... :bad:
#40
OFFLINE
Napisany 30 maja 2008 - 18:31