Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Drżenie przy 90-130 km/h.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 października 2014 - 12:16

Pacjent Ford Puma 1.7 125 km.

Podczas dynamicznego rozpedzania auta czuc delikatne wibracje. Od 90 km i 5 bieg czuc je wyraznie, az do zakresu 130 km/h. 150 juz malo czuć, przy 200 prawie w ogole.

Auto juz z tym fantem takie juz kupilem. Sprzedajacy twierdzil, ze to poloś krotka. Niezbyt chcialo mi sie w to wierzyc, bardziej obstawialem tarcze hamulcowe. Wymienilem obie polosie z przegubami i kielichami skrzyni. Zero poprawy, ten sam zakres trzesień. Nastepne poszly do wymiany tarcze. Poprawa jest delikatna. Podczas jazdy pod gorke 100 kmh wali niemilosiernie. Jak tylko odposzcze gaz tak jest spokoj. Wystepuje to glownie przy rozpedzaniu. Przy utrzymywanii predkosci mniej, przy odpuszczeniu pedalu gazu w ogole.

Skonczyly mi sie pomysly. Obstawialem jeszcze poduche skrzyni ale siedzi sztywno i nie szarpie przy gwaltowniejszym puszczeniu sprzegla. Mam na mysli jeszcze tarcze sprzegla badz ktorys z elementow sprzegla bo czuje na pedale sprzegla lekkie wibracje. Koła i felgi na pewno odpadają. To poszlo na pierwszy rzut. Kierownica nie trzesie.

Z gory dzieki za podpowiedzi.

via tapatalk

#2 OFFLINE   krycha

krycha
  • 184 postów
  • Dołączył: 13-02-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 października 2014 - 14:30

A poduchy motoru sprawdzales? W sluzbowym doblo przy zerwan5ch poduchach podczas przyspieszania rzucalo autem...

#3 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 października 2014 - 14:42

Tylko to doblo to diesel. Ciut inaczej niz benzyna. Wibracji auta podczas pracy silnika nie ma, mniemam ze jest ok. Przy odpalaniu tez nie rzuca silnikiem.

via tapatalk

#4 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 października 2014 - 15:08

Podpora wału do wymiany :p

#5 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 października 2014 - 15:13

Podpora wału do wymiany :p


Moze dyfer? :D

Temat malo smieszny. Na krotkie dystanse ok. Ale tym autem nieraz robie po 1k dziennie i szlag trafia.

via tapatalk

#6 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 października 2014 - 22:49

Tylko to doblo to diesel. Ciut inaczej niz benzyna. Wibracji auta podczas pracy silnika nie ma, mniemam ze jest ok. Przy odpalaniu tez nie rzuca silnikiem.

via tapatalk


Sprawdź poduchy pod silnikiem ;)

Dzisiaj to samo przerabiałem w corsie 1.2 ;) Przy puszczeniu gazu, albo podczas przyspieszania waliło, a na wolnych obrotach był spokój ;) Jedna poducha silnia była naderwana z jednej strony :)

#7 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 października 2014 - 23:08

Będzie na to okazja. Wczoraj moja wyjeżdżała na miasto i uderzyła prawdopodobnie misą. Godzinę temu wsiadłem w auto i kontrolka nie zgasła. Zakręciłem na sucho. Pozamiatane ;)

Także będę wyciągał silnik to będzie okazja dokładnie obejrzeć ;)

#8 OFFLINE   Shopline346

Shopline346
  • 3 postów
  • Dołączył: 06-10-2014
  • Skąd: warszawa

Napisany 08 października 2014 - 06:36

radze sprawdzić:
- w jakim stanie jest guma na wale tj. przy dyferencjale 1.
- felgi czy są proste 4.
- opony czy nie są w ząbkowane 3.
- zbieżność 5.
- i luzy zawieszenia 2.

kolejność czynności sprawdzenia 1 do 5

Pozdrawiam Wojtek nowy forumowicz

#9 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 października 2014 - 14:23

Wojtek nowy forumowicz

nowy forumowicz Wojtek przeczyta dokładnie jeszcze raz post autora.
Wał i dyfer w przednionapędówce:o

#10 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 października 2014 - 14:39

nowy forumowicz Wojtek przeczyta dokładnie jeszcze raz post autora.
Wał i dyfer w przednionapędĂłwce:o


Silnik mam z tylu a naped przod. Mozna? :D

via tapatalk

#11 OFFLINE   Shopline346

Shopline346
  • 3 postów
  • Dołączył: 06-10-2014
  • Skąd: warszawa

Napisany 08 października 2014 - 21:05

Silnik mam z tylu a naped przod. Mozna? :D

via tapatalk


z rozpędu podałem rozwiązania do omegi :)

zapomniałem jaki to pacjent ma być

#12 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 lutego 2015 - 23:09

Felgi proste, przekładane z przodu na tył. Wjechałem na podnośnik, wrzuciłem 5tke i rozpedziłem deliatnie auto do 110 km/h. Widać, że koło lekko podskakuje góra dół. Ściągnąłem koło, pomierzyłem tarcze, praktycznie znikoma odchyłka, ściągnąłem tarcze, pomierzyłem piastę, to samo. Nawet kupiłem używana zwrotnicę na podmiankę, dalej drży prawe koło. Rzuciłem okiem czy przegub trójpalczasty, wewnętrzny sztywno siedzi, tak też było. Poduchy wszystkie są całe, postrzelałem ze sprzęgła, ponaciągałem brechą, nic się nie gibie. Także wykluczam rezonans silnika. Chyba ostatnią sprawą zostaje sprzęgło. Cena nie zachęca do jego kupna.

Dodany obrazek

Choć ciekwi mnie czy to na pewno jego wina. To występuje tylko na prawym kole. Na lewym tego nie ma gdy zablokuje prawe koło i załączy się mechanizm różnicowy.

#13 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 lutego 2015 - 10:40

a łożysko podtrzymujące półoś?

#14 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 lutego 2015 - 11:40

RĂłwnież git. Wymienione łożysko wraz z podstawą.

#15 OFFLINE   daniel0

daniel0
  • 2 postów
  • Dołączył: 09-08-2009
  • Skąd: Legionowo
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 lutego 2015 - 23:20

Końcówki drążków przypadkiem nie mają luzu? Miałem podobną sytuacje i to właśnie było przyczyną. Można jeszcze sprawdzić wyważenie kół.

#16 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 lutego 2015 - 23:31

Nie maja luzow. Nic z zawieszenia nic ma luzu.

#17 OFFLINE   mateusz19921

mateusz19921

    Irmscher Będzie :)

  • 168 postów
  • Dołączył: 16-05-2011
  • Skąd: Olsztyn\Worliny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 lutego 2015 - 07:48

Nie maja luzow. Nic z zawieszenia nic ma luzu.


Możesz mieć minimalny luz i w czasie jazdy będzie on odczuwalny.:)