Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] BRC Sequent 56


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   stpeter

stpeter
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-08-2014

Napisany 05 stycznia 2015 - 21:54

Po wyciągnięciu bezpiecznika zostawiłem na 2 dni i nie rozładowało aku. Poboru prądu na postoju brak czarna magia. Myślałem że może problem z masą od lpg jakiś albo cuś. Bo przed tym tuningiem gaziarza po odłączeniu masy od lpg pobór nie znikał a mówi że powinien. Teraz nie pobiera prądu a aku zdycha.

#22 OFFLINE   volvgangster

volvgangster

    Alley Mega Majster !

  • 182 postów
  • Dołączył: 10-09-2011
  • Skąd: świętochłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2015 - 07:43

Masz instalkę brc sequent 56? W pierwszych instalacjach były zakładane przekaźniki felerne po wymianie na nowy przekaźnik wiem,że trzeba było 2 przewody zmostkować bo inaczej po cichaczu prąd znikał z aku.W moim przypadku było lekko widać w środku w aucie na przełączniku- lekko się świeciła dioda.
na dole pisałeś:
no wlasnie swieci ale tak delikatnie ledwo to da sie zauwazyc, taka pier**la moglaby rozladowac aku?

przypomnialo mi sie ze gaziarz podmienial przekazniki przy mnie i pobor nadal na poziomie 0.47 A

i tu masz problem !!!

#23 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 stycznia 2015 - 11:40

Malo możliwe aby sterownik rozladowywal aku. Nie ma takiego poboru prądu sam sterownik.

#24 OFFLINE   stpeter

stpeter
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-08-2014

Napisany 06 stycznia 2015 - 16:02

Sam sterownik nie pobiera prądu tylko jak to powiedział gość od lpg że przez sterownik od lpg wtrysk od benzyny nie zamyka się i pobiera prąd na postoju. Jeżdżąc na samym PB po odłączeniu gazu problem znika

#25 OFFLINE   volvgangster

volvgangster

    Alley Mega Majster !

  • 182 postów
  • Dołączył: 10-09-2011
  • Skąd: świętochłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2015 - 19:06

Sam sterownik nie pobiera prądu tylko jak to powiedział gość od lpg że przez sterownik od lpg wtrysk od benzyny nie zamyka się i pobiera prąd na postoju. Jeżdżąc na samym PB po odłączeniu gazu problem znika


chyba czas na zmianę "gazownika"coś mi się zdaje ,że bajki pociska-ja ci pisałem co zrobić.ale trudno na odległość pomagać nie widząc co jest namieszane

#26 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 stycznia 2015 - 20:48

chyba czas na zmianę "gazownika"coś mi się zdaje ,że bajki pociska-ja ci pisałem co zrobić.ale trudno na odległość pomagać nie widząc co jest namieszane


Skąd ja to znam :D

#27 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 stycznia 2015 - 23:24

pisałem jakiś czas temu o rozładowywaniu aku przez gaz. Borykam się cały czas z tym. U gaziarza wyszło że prawdopodobnie sterownik od gazu nie zamyka jednego wtrysku PB. Powiedział że mi zrobi doraźnie mały tuning tzn. odcinkę prądu po przekręceniu kluczyka, w praktyce to tak jakbym za każdym razem po gaszeniu auta otwierał maskę i odłączał przewód centralki LPG od plusa. Jednak i to nie pomogło. Na postoju brak prądu jest praktycznie zerowy 0.01 A. Ostatnio stałem nad autem pół h z miernikiem i patrzyłem czy po jakimś czasie coś się poprostu nie włącza, ale nic. Ma ktoś jakieś pomysły? Pobór prądu praktycznie żaden a aku zdycha po 2-3 dniach


W takim razie skoro auto go nie pobiera najwyraźniej problem leży w samym akumulatorze. Jeżeli tak to możliwe ,że ma mikro zwarcie między celami i sam siebie rozładowuje.

Sam sterownik nie pobiera prądu tylko jak to powiedział gość od lpg że przez sterownik od lpg wtrysk od benzyny nie zamyka się i pobiera prąd na postoju. Jeżdżąc na samym PB po odłączeniu gazu problem znika


Ale jak może wtrysk benzyny pobierać prąd na wyłączonym zapłonie, że niby centralka gazowa go zasila ?.Wtrysk jest sterowany z ECU samochodu, centralka tylko go wyłącza lub włącza. Jeżeli tak by było to przy pomocy miernika mógł byś sprawdzić czy centralka gazowa pobiera jakiś prąd na wyłączonym zapłonie.

#28 OFFLINE   stpeter

stpeter
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-08-2014

Napisany 07 stycznia 2015 - 07:44

To jest tak, wczesniej lpg rozladowywalo aku i miernik pokazywal pobor cos ok. 0.65 A po odlaczeniu wtyczki od listwy wtryskowej PB pobor znikal, po podlaczeniu pobor wracal i tak samo bylo po odlaczeniu lpg pobor znikal a po podpieciu pobor wracal. Aku jest 4 miesieczny i jezdzac na odlaczonym lpg nic go nierozladowuje. A teraz po tym jak gaziarz zrobil ta swoja przerobke poboru pradu nie ma a aku i tak zdycha tylko na lpg.

Volvgangster dioda lekko sie swiecila ale tylko przez chwile potem gasnie. Napisz tak lopatologicznie jak zmostkowac ten przekaźnik bo ogolem podmienialem na nowy ten co mam i caly czas to samo

#29 OFFLINE   volvgangster

volvgangster

    Alley Mega Majster !

  • 182 postów
  • Dołączył: 10-09-2011
  • Skąd: świętochłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 stycznia 2015 - 21:05

stpeter z tego co pamiętam to pod przekaźnikiem mam 2 przewody koloru zielonego zmostkowane po wymianie przekaźnika.Gazownik wymieniał mi przekaźnik po tym jak silnik nie chciał się przełączyć na lpg.Po tej operacji zaczął mi padać aku nie powiązałem tego z tą wymianą tylko uświadomiłem sobie,że aku stary i cza go wymienić .I w taki sposób pozbyłem się dobrego aku i wsadziłem nowy i dalej tak samo.Powiązałem fakty i "uderzyłem" do gościa i mu wygarnąłem a on mi ,że do elektryka itp. uparłem się ,że po wymianie przekaźnika taki problem a on dostał oświecenia ,że w instalkach lpg (2008r) w zestawie fabrycznym brc sequent 56 był przekaźnik który normalnie nie jest do kupienia i wsadził zwykły za 20zł (nie pamiętam jak rozwarty czy zwarty) i te 2 przewody zmostkował.Operacja trwała 5 min i jest wszytko dobrze.Powiedział mi,że w nowszych instalkach jest już taki przekaźnik jak mam teraz co można kupić w każdym sklepie.Jak pamiętam to nazwa starego to chyba była ZETLLER jakiś wynalazek.Tyle ci mogę pomóc.Na mechanice trochę się znam ale piekarnik zostawiam "gaziarzowi".
Moim zdaniem gość ci bajki opowiada bo sam nie wie gdzie szukać .Oni czyt.fachowcy LPG nastawieni są na montaże za 4-klocki ale jak się cosik sypie to już nie ogarniają lub jest to dla nich nie opłacalne.qwa biografię napisałem:masakra:

#30 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 stycznia 2015 - 21:54

stpeter z tego co pamiętam to pod przekaźnikiem mam 2 przewody koloru zielonego zmostkowane po wymianie przekaźnika.Gazownik wymieniał mi przekaźnik po tym jak silnik nie chciał się przełączyć na lpg.Po tej operacji zaczął mi padać aku nie powiązałem tego z tą wymianą tylko uświadomiłem sobie,że aku stary i cza go wymienić .I w taki sposób pozbyłem się dobrego aku i wsadziłem nowy i dalej tak samo.Powiązałem fakty i "uderzyłem" do gościa i mu wygarnąłem a on mi ,że do elektryka itp. uparłem się ,że po wymianie przekaźnika taki problem a on dostał oświecenia ,że w instalkach lpg (2008r) w zestawie fabrycznym brc sequent 56 był przekaźnik który normalnie nie jest do kupienia i wsadził zwykły za 20zł (nie pamiętam jak rozwarty czy zwarty) i te 2 przewody zmostkował.Operacja trwała 5 min i jest wszytko dobrze.Powiedział mi,że w nowszych instalkach jest już taki przekaźnik jak mam teraz co można kupić w każdym sklepie.Jak pamiętam to nazwa starego to chyba była ZETLLER jakiś wynalazek.Tyle ci mogę pomóc.Na mechanice trochę się znam ale piekarnik zostawiam "gaziarzowi".
Moim zdaniem gość ci bajki opowiada bo sam nie wie gdzie szukać .Oni czyt.fachowcy LPG nastawieni są na montaże za 4-klocki ale jak się cosik sypie to już nie ogarniają lub jest to dla nich nie opłacalne.qwa biografię napisałem:masakra:



Też uważam ,że centralka cały czas pobiera prąd. Myślę ,że masz 100%.

#31 OFFLINE   stpeter

stpeter
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-08-2014

Napisany 08 stycznia 2015 - 08:51

Zdemontowalem tą czarodziejską przeróbke gaziarza bo i tak nie pomogla. Podpialem wszystko tak jak bylo wczesniej i teraz mam czarno na bialym pobor pradu po 15 min od zamkniecia auta 1.02 A. Wyciągam bezpiecznik od lpg i pobór spada do 0.03 A. W przewodach idacych do aku jest cos popierdzielone. W wiazce jest przewod od masy dwa czerwone do plusa i jeden bialy ktory sie ulamal nie wiem gdzie ma byc podpiety znalazlem go jak ściąglem wczoraj izolacje.


Chciałem od razu przeprosić za wprowadzenie w błąd ja mam instalację BRC Sequent Plug & Drive nie wiem dlaczego sobie ubzdurałem że Sequent 56
Zrobiłem kilka zdjęć jak wyglądają przewody przy aku i przy centralce od gazu

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodatkowo w skrzynce z bezpiecznikami pod maską znalazłem wtyczkę w której nie ma wpiętego przekaźnika. To tak ma być ?

Dodany obrazek

#32 OFFLINE   volvgangster

volvgangster

    Alley Mega Majster !

  • 182 postów
  • Dołączył: 10-09-2011
  • Skąd: świętochłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 stycznia 2015 - 16:50

myślę,że ta twoja instalka jest nowszym odpowiednikiem sequenta 56.Pod przekaźnikiem masz 2 zielone przewody ja mam je zmostkowane tak jak pisałem wcześniej.Co do przewodów ,które masz nie podłączone to ja mam też kilka w wiązce,które nie są podłączone do niczego.Mostkujesz na własne ryzyko lub możesz jechać do gaziarza i go naprowadzić.powodzenia:p
Ja mam jeszcze 1 kabel podłączony do minusa w aku i do obudowy kompa z gazu -to może być ten biały kabel ale nie wiem.

#33 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 stycznia 2015 - 17:06

najprościej to załóż przekaźnik, który będzie rozłączał zasilanie LPG po kluczyku jak wyłączysz zapłon:p

#34 OFFLINE   stpeter

stpeter
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-08-2014

Napisany 08 stycznia 2015 - 17:18

myślę,że ta twoja instalka jest nowszym odpowiednikiem sequenta 56.Pod przekaźnikiem masz 2 zielone przewody ja mam je zmostkowane tak jak pisałem wcześniej.Co do przewodów ,które masz nie podłączone to ja mam też kilka w wiązce,które nie są podłączone do niczego.Mostkujesz na własne ryzyko lub możesz jechać do gaziarza i go naprowadzić.powodzenia:p
Ja mam jeszcze 1 kabel podłączony do minusa w aku i do obudowy kompa z gazu -to może być ten biały kabel ale nie wiem.


Zmostkowałem i nie pomogło najlepsze jest to że pobór raz jest 1.02 A potem 0.60, a dzisiaj 0.44 A.

robert514 mógłbyś rozwinąć trochę ? bo ja z elektryki jestem gorzej niż słaby :D to o czym piszesz wymaga wymiany jedynie przekaźnika czy trzeba się do stacyjki dobierać?



Już wiem o czym pisałeś, mój gaziarz zrobił tak jak piszesz i niby poboru nie było a na lpg i tak zdychał aku. Myślę że wpiął się nie w ten przewód i po jakimś czasie od zamknięcia musiał wracać pobór prądu.

Byłem jeszcze raz w garażu bo pomyślałem że może elektrozaworu ciągną prąd ale jednak nie. Najbardziej mnie zastanawia to że pobór znika jak rozłączę wtyczkę tą niebieską pod podszybiem. Jeszcze mi przyszło do głowy że może jak montowali gaz nie pociągnęłi plusa po stacyjce, ale wtedy chyba we włączniku który jest w kabinie paliły by się diody chyba że się mylę

#35 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 stycznia 2015 - 17:58

Zmostkowałem i nie pomogło najlepsze jest to że pobór raz jest 1.02 A potem 0.60, a dzisiaj 0.44 A.

robert514 mógłbyś rozwinąć trochę ? bo ja z elektryki jestem gorzej niż słaby :D to o czym piszesz wymaga wymiany jedynie przekaźnika czy trzeba się do stacyjki dobierać?



Już wiem o czym pisałeś, mój gaziarz zrobił tak jak piszesz i niby poboru nie było a na lpg i tak zdychał aku. Myślę że wpiął się nie w ten przewód i po jakimś czasie od zamknięcia musiał wracać pobór prądu.


jak odłączysz od akumulatora LPG to chyba nie będzie pobierało prądu, chyba, że jest gdzieś zasilane z instalacji w innym miejscu. Jak wyjmiesz bezpiecznik od LPG to masz pobór prądu?? Jak nie ma to przekaźnik załatwi sprawę.

#36 OFFLINE   stpeter

stpeter
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-08-2014

Napisany 08 stycznia 2015 - 18:04

jak odłączysz od akumulatora LPG to chyba nie będzie pobierało prądu, chyba, że jest gdzieś zasilane z instalacji w innym miejscu. Jak wyjmiesz bezpiecznik od LPG to masz pobór prądu?? Jak nie ma to przekaźnik załatwi sprawę.


Po wyjęciu bezpiecznika pobór znika. Dało by radę wytłumaczyć jak to zrobić? czy z małą wiedzą z mojej stronie w zakresie elektryki lepiej sobie dać spokój ? czy jest możliwe że mogli niepociągnąć plusa po stacyjce przy montażu ?

#37 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 stycznia 2015 - 18:10

schemat
zamiast akumulatora + z białego przekaźnika pin od silnika do 86 i masa do drugiej nogi 85
http://images50.foto...9a5270e2gen.jpg
odbiornik to przecinasz kabel za bezpiecznikiem (u ciebie akurat nie ma bezpiecznika, to w miejscu izolacji przy klemie i pasowało by dołożyć bezpiecznik 10A) i jeden koniec do jednej nogi, drugi do drugiej nogi 87/30

#38 OFFLINE   stpeter

stpeter
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-08-2014

Napisany 08 stycznia 2015 - 18:40

Trochę czarna magia dla mnie wielkie dzięki za dodanie schematu i zdjęcia.

Tylko teraz bez śmiechu :p

Dodany obrazek

Czy mógłbyś edytować to zdjęcie i rozrysować jak to połączyć, bo mniej więcej wiem o co chodzi ale nie w 100 %

#39 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 stycznia 2015 - 18:43

Trochę czarna magia dla mnie wielkie dzięki za dodanie schematu i zdjęcia.

Tylko teraz bez śmiechu :p

Dodany obrazek

Czy mógłbyś edytować to zdjęcie i rozrysować jak to połączyć, bo mniej więcej wiem o co chodzi ale nie w 100 %


z tej nogi masz plus po kluczyku noga 86 twojego przekaźnika:p

#40 OFFLINE   stpeter

stpeter
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-08-2014

Napisany 08 stycznia 2015 - 18:58

Piszesz o nodze z białego przekaźnika ? :D zawsze byłem tępy jak przyszło do bawienia się przewodami haha :jump:

z tej nogi masz plus po kluczyku noga 86 twojego przekaźnika:p


Nie zauważyłem że dodałeś zdjęcie :p dzięki wielkie za trud

Dzięki robert514 pomogło. Teraz hula jak trzeba