Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] automat 3.2 - przy jakiej predkosci wrzuca 4?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
50 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 16 sierpnia 2014 - 23:27

witam,
pytanko jak w temacie, do uzytkowników 3.2...

Kiedy Wam wrzuca ostatni bieg? Mi czasami przy 75km/h potrafi, i zamula.

W 3.0 byla zupelnie inaczej zestrojona ta skrzynia. I się własnie zastanawiam czy w 3.2 tak ją zamulili programem celowo, czy z moją jest cos nie tak..

pozdrosy

#2 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 sierpnia 2014 - 00:42

raczej lockup na 4ce
u mnie też ciutkę pow 70 lubi zaskoczyć
najbardziej wkurza w mieście jak cała kolumna się rozpędza, nagle wiadukt a tu pyk blokuje 4ke i muł.
przy trochę szybszej jeździe jest ok, zmienia jak powinno

#3 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 694 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 sierpnia 2014 - 00:42

mi też tak koło 70 wrzuca 4

#4 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 sierpnia 2014 - 00:53

4 wrzuca roznie, w zależności od tego jak jedziesz. Mi potrafi wrzucic przy 50km/h, a jak chce to przy 200km/h.... :p

#5 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 694 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 sierpnia 2014 - 08:58

Mi potrafi wrzucic przy 50km/h

masz coś popsute :p lekko poniżej 70km/h udało mi się czasem żeby wrzuciła, ale żeby przy 50 to jeszcze chyba ani razu mi się nie zdarza, nawet przy eko jeździe, a na co dzień też jakoś nie zapitalam

#6 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 sierpnia 2014 - 09:13

bo Wy mówicie o lock up, a to zupełnie coś innego. Lock up to faktycznie okolice 70.

Tak czy siak to pytanie w tym temacie jest z :pupa: bo to zależy od tego kto jaki ma most. Z przłożeniem 4.22 będą to inne prędkości, a z przełożeniem 3.7 zupełnie inne ;)

#7 OFFLINE   bzyku9999

bzyku9999
  • 314 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 sierpnia 2014 - 09:16

masz coś popsute :p lekko poniżej 70km/h udało mi się czasem żeby wrzuciła, ale żeby przy 50 to jeszcze chyba ani razu mi się nie zdarza, nawet przy eko jeździe, a na co dzień też jakoś nie zapitalam


Wystarczy na chwile zdjąć nogę z gazu przy 50km/h i tym wymusić wrzucenie przez skrzynie 4 , nie robiąc tak są małe szanse na zmianę biegu z 3 na 4 przy tej prędkości, w każdym razie przy moim aucie.

#8 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 17 sierpnia 2014 - 09:34

U mnie przy 70km/h przełożenie 3.9 w oryginale. Ta skrzynia ma całkiem inny komp, u mnie jak jedzie pod niedużą górkę to rzadko kiedy wrzuci ostatni bieg tak samo z góry wymusza hamowanie silnikiem zrzucając biegi. Mi się wydaje, że skrzynia ma jakiś czujnik przechyłu, takie dziwne urządzenie znajdujące się między progiem a fotelem kierowcy pod osłoną prowadnicy. Mogę się mylić ale w poprzedniej omie wrzucała ostatni bieg jak jej się chciało tzn pod góre i co chwilę zrzucała na 3 i znowu 4.

#9 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 sierpnia 2014 - 09:40

to się zgadza, ASB w 3.2 parucje na zupełnie innym sterowniku i jest o wiele bardziej inteligentna ;)

A hamowanie silnikiem o którym piszesz następuje w momencie kiedy masz puszczony gaz, a prędkość mimo to rośnie. Wtedy automatycznie zrzuca bieg w dół i włącza lock up który w takim przypadku działa do prędkości ok 60km/h


Więc dlatego mówię, że temat jest kompletnie z :pupa: bo nie da się określić kiedy konkretnie ASB wrzuca 4. Ja powiem, że ASB wrzuca 4 kiedy ja jej na to pozwolę ;) w przedziale między około 50km/h a 200km/h

#10 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 17 sierpnia 2014 - 11:38

to się zgadza, ASB w 3.2 parucje na zupełnie innym sterowniku i jest o wiele bardziej inteligentna ;)

A hamowanie silnikiem o którym piszesz następuje w momencie kiedy masz puszczony gaz, a prędkość mimo to rośnie. Wtedy automatycznie zrzuca bieg w dół i włącza lock up który w takim przypadku działa do prędkości ok 60km/h


Więc dlatego mówię, że temat jest kompletnie z :pupa: bo nie da się określić kiedy konkretnie ASB wrzuca 4. Ja powiem, że ASB wrzuca 4 kiedy ja jej na to pozwolę ;) w przedziale między około 50km/h a 200km/h


ja pie... ale jesteś bystry koleś... naprawde

To Twoj pierwszy automat? gratuluje wyczerpującej wypowiedzi i potęznej wiedzy o automatach

Na szczęscie wszyscy zrozumieli jak mieli.
Wracając do tematu... Szkoda ze zapina 4ke juz lekko powyzej 70 km/h. Jazda taką krową pod górę 1700rpm na ostatnim biegu to chyba jakos szałowo dla silnika nie jest...a niby automat oszczedza silnik:) Czesto w takich syt zrzucam sobie na "3"... ale to jest połsrodek - uwazam ze w 3.0 było to lepeij zestrojone, z tego co pamietam ponizej 80 nie chciał zapiac 4ki

#11 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 sierpnia 2014 - 11:49

ja pie... ale jesteś bystry koleś... naprawde

To Twoj pierwszy automat? gratuluje wyczerpującej wypowiedzi i potęznej wiedzy o automatach

Na szczęscie wszyscy zrozumieli jak mieli.
Wracając do tematu... Szkoda ze zapina 4ke juz lekko powyzej 70 km/h. Jazda taką krową pod górę 1700rpm na ostatnim biegu to chyba jakos szałowo dla silnika nie jest...a niby automat oszczedza silnik:) Czesto w takich syt zrzucam sobie na "3"... ale to jest połsrodek - uwazam ze w 3.0 było to lepeij zestrojone, z tego co pamietam ponizej 80 nie chciał zapiac 4ki


to Ty jesteś za***iście bystry bo kompletnie nie masz pojęcia o czym piszesz. Piszesz o wrzucaniu 4, a nie rozróżniasz 4 biegu i lock up. Poza tym jakbyś przeczytał co wcześniej napisałem to doczytałbyś że to zależy od tego z jakim przełożeniem masz most.

A poza tym sterownik z 3.2 uczy się tego jak jedziesz i tak jeżeli będziesz jechał spokojnie to lock up będzie się włączał szybciej, a jak będziesz jechał bardziej agresywnie to lock up będzie się włączał później. 4 bieg nie ma tutaj nic do rzeczy, bo lock up może się równie dobrze włączyć na 3 biegu.

i proszę bez takich tekstów więcej

#12 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 sierpnia 2014 - 11:57

Automat zrzuca bieg podczas dłuższej jazdy pod górkę i wtedy gdy silnik zaczyna mieć obciążenie.

#13 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 17 sierpnia 2014 - 12:10

a nie lepiej wcisnac syyyy ??:D

#14 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 17 sierpnia 2014 - 12:29

a wkładali do 3.2 cos innego procz mostu 3.9?

#15 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 17 sierpnia 2014 - 12:46

a to juz zalezy od wlasciciela samochodu,czy zmienial badz nie

#16 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 sierpnia 2014 - 13:32

I od kraju w jakim auto jeździło.

#17 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 sierpnia 2014 - 17:44

a wkładali do 3.2 cos innego procz mostu 3.9?


tak, były jeszcze 3.7

#18 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 sierpnia 2014 - 19:03

Szczegóły:

http://www.opel-info...be/ha_diff.html

#19 OFFLINE   Taperson

Taperson
  • 50 postów
  • Dołączył: 30-03-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 17 sierpnia 2014 - 21:16

czegoś nie rozumiem, przecież jak za wcześnie twoim zdaniem i według twoich potrzeb wrzuca lockupa to możesz ja głębiej depnąć- musi zredukować a jesli tego nie robi to bym szukał "czegoś nie tak "
po za tym czy te sterowniki ASB nie powinny sie adoptować do nogi kierownika??

#20 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 sierpnia 2014 - 21:26

po za tym czy te sterowniki ASB nie powinny sie adoptować do nogi kierownika


adoptują się... i wcześniej już o tym pisałem