Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Pierścienie Prima, ktos zakładał?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 lipca 2014 - 23:39

Generalnie plan jest taki zeby wszystko po maxie poczyscic złozyc i zalac to pełnym syntetykiem


To rób wszystkie tuleje cylindrów... od Ado Z

Macie jakies patenty na mycie tego nagaru?


Nafta...
A później AKRA K2...
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#22 OFFLINE   gorgyus

gorgyus
  • 67 postów
  • Dołączył: 09-06-2009
  • Skąd: Marki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 lipca 2014 - 00:52

Macie jakies patenty na mycie tego nagaru?


ja wszystko myłem płynem do kominka , psikasz czekasz 5-10 min , tylko żeby nie wysechł
później kercher i schodzi wsio

1 cyl - wszystkie pierscienie całe - olejowy pierscien stoi
2 cyl - pierwszy pierscien uszczelniajacy pekniety, olejowy pierscien stoi
3 cyl - pierwszy pierscien uszczelniajacy pekniety, olejowy pierscien stoi
4 cyl - dwa pierscienie uszczelniajace pekniete, olejowy pierscien stoi


otwierałem silnik po jakiś 200kkm -zalany od początku full syntetykiem - i olejowe nie stały , więc wniosek -olej syntetyczny nie "produkuje" tylne nagaru

#23 OFFLINE   fjuczer

fjuczer
  • 2 postów
  • Dołączył: 22-11-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 21 lipca 2014 - 20:01

Ja u siebie zakładałem primę 8 lat temu przy 210 tys. Przed wymianą pierścieni nie brał oleju. Po wymianie brał już zawsze. Najpierw całkiem sporo. Potem jak się pierścienie ułożyły to brał mniej(5l starczało na zalanie motoru + dolewki). Teraz motor ma 370 tys. i bierze ok 2-3 litrów między wymianami. Podejrzewam, że większość leje się przez głowicę bo przy 210 tys. prowadnice miały już dość poważne luzy a i uszczelniacze pewnie dokonały już żywota. Motor nie kopci, równo pracuje i ma moc więc go nie ruszam. Cały czas chodzi na gazie. Trzy lata temu dmuchnęło mi uszczelkę pod głowicą. Przed wymianą sprawdziłem ciśnienia bo nie byłem pewien czy jest sens reanimować ten motor. Ciśnienia miał prawie nominalne. Ważna sprawa -> olej. Nigdy nie lałem nic lepszego niż GM 10W40. Obecnie leję olej mineralny do maszyn budowlanych(dzięki uprzejmości szwagra:).
Obecnie składam silnik do drugiej omegi i tam też kupiłem primę. Mam nadzieję, że też tyle wytrzyma. Po tym czasie to i tak buda pójdzie na złom:)

#24 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 lipca 2014 - 12:38

otwierałem silnik po jakiś 200kkm -zalany od początku full syntetykiem - i olejowe nie stały , więc wniosek -olej syntetyczny nie "produkuje" tylne nagaru



Zgadza się. Ja jeździłem dwoma oplami po 250tyś od zera na mobilu 5w50 i silnik był czysty jak łaza.
A co do pieścieni Goetza to juz nie od jednej osoby słyszałem i sam wypraktykowałem 40tyś i olej wciąga.

#25 OFFLINE   Duke258

Duke258
  • 2 postów
  • Dołączył: 31-08-2014

Napisany 01 września 2014 - 10:36

Prima z tego co mi wiadomo robi pierścienie dla Goetza.