Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Pierścienie Prima, ktos zakładał?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 15 lipca 2014 - 14:45

Hej :)

Poszukuje opinii na temat pierscieni firmy Prima, koledze 2.0 16v pochałaniało duuuzo oleju rozebralismy, i okazało sie ze pierscienie olejowe stoją maja baaardzo kiepską sprężystość, i tak sie zastanawiamy na czym to złożyć? Macie jakieś opinie? Pozdraiwam

#2 OFFLINE   komorek123

komorek123
  • 473 postów
  • Dołączył: 22-11-2009
  • Skąd: Grabowo wielkie

Napisany 15 lipca 2014 - 18:29

Ja ze swojej strony polecał bym takie http://allegro.pl/pi...4349867402.html

#3 OFFLINE   Friday71

Friday71

    Jest Tył Napęd Jest Zabaw

  • 27 postów
  • Dołączył: 16-04-2011
  • Skąd: WrOcŁaW

Napisany 15 lipca 2014 - 18:36

Podobno dobre jest MAHLE

A prima jak trzymalem w reku to wcale gorzej od goetze nie wygladaly - zgarniajacy jest inny tylko

#4 OFFLINE   Palsport

Palsport
  • 91 postów
  • Dołączył: 11-03-2012
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 16 lipca 2014 - 06:28

Prima bardzo dobrze sprawdza się w przemysłowych silnikach typu koparki, ciągniki itd.
Ja bym nie ryzykował. Osobiście mam u siebie Mahle włożone i jestem zadowolony. Goetze o ile się nie mylę szły w oryginale.

#5 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 16 lipca 2014 - 10:18

Prima bardzo dobrze sprawdza się w przemysłowych silnikach typu koparki, ciągniki itd.
Ja bym nie ryzykował. Osobiście mam u siebie Mahle włożone i jestem zadowolony. Goetze o ile się nie mylę szły w oryginale.


A jak z poborem oleju? Od wymiany do wymiany bez dolewki? Tak szczerze? Bo chcemy jakims cudem uzyskac taki efekt ;]

#6 OFFLINE   Palsport

Palsport
  • 91 postów
  • Dołączył: 11-03-2012
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 16 lipca 2014 - 11:36

200 może 300ml na 10 tys. Castrol Edge 5W30 Jak zalejesz żeby bagnet wskazywał full to przy wymianie zostaje na 1 jednostka z 4. jak założysz goetze to tez powinno być dobrze ale cena z tego linku nie jest najlepsza za te pierscionki.

#7 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 16 lipca 2014 - 21:00

200 może 300ml na 10 tys. Castrol Edge 5W30 Jak zalejesz żeby bagnet wskazywał full to przy wymianie zostaje na 1 jednostka z 4. jak założysz goetze to tez powinno być dobrze ale cena z tego linku nie jest najlepsza za te pierscionki.


goetze moge miec po 34zł na cyl ale nie chodzi o 50zł. chodzi zeby efekty były wporzadku. chcemy to zrobic konkretnie, jedna tuleja była zarysowana i jedna miałą prog, zatem dwie tuleje beda zmienione... a jakby załozyc uszczelniajace goetze a olejowy prima? myslałem jeszcze zeby rowek olejowego roztoczyc i wsadzic szerszy..?

#8 OFFLINE   Friday71

Friday71

    Jest Tył Napęd Jest Zabaw

  • 27 postów
  • Dołączył: 16-04-2011
  • Skąd: WrOcŁaW

Napisany 16 lipca 2014 - 21:09

prima maja olejowy fajny na sprezynce ;) w porownaniu do goetze
w ogole prima sa grubsze od goetze - wytzrymalosci nie sprawdzalem
jesli byly problemu z cylindrami to najlepsze podobno jest mahle
ja bym nic nie roztaczal tylko dobrze wyczyscil

#9 OFFLINE   Palsport

Palsport
  • 91 postów
  • Dołączył: 11-03-2012
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 17 lipca 2014 - 13:45

Posłuchaj kolegi dobrze wyczyść i bedzie git. nie poprawiaj fabryki :)

#10 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 17 lipca 2014 - 16:02

Posłuchaj kolegi dobrze wyczyść i bedzie git. nie poprawiaj fabryki :)


Własnie troche sie boje tego zapisu w serwisówce 1l/1000km :D

#11 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lipca 2014 - 16:05

Własnie troche sie boje tego zapisu w serwisówce 1l/1000km

Jeden taki zobaczył na płocie napisane "***." -> polizał i sobie w język drzazgę wbił - tak samo jest z tym zapisem






:p

#12 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 lipca 2014 - 17:47

napis trochę dziwny, bardziej do trabanta pasuje, zużycie oleju podobne
:D

#13 OFFLINE   zybi20

zybi20
  • 178 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 lipca 2014 - 21:30

Hej :)

Poszukuje opinii na temat pierscieni firmy Prima, koledze 2.0 16v pochałaniało duuuzo oleju rozebralismy, i okazało sie ze pierscienie olejowe stoją maja baaardzo kiepską sprężystość, i tak sie zastanawiamy na czym to złożyć? Macie jakieś opinie? Pozdraiwam


Kolego napisz coś więcej:
- jaki przebieg
- czy chcesz robić cylindry, czy zakładasz pierścienie nominalne
- co z panewkami? Zakładasz nominały czy zostawiasz jak jest?

Pytam ponieważ ja u siebie dolewam ok 1,5-2 litry oleju na 10 tys km i tak się zastanawiam aby zajrzeć do silnika. Na pewno mam luz zaworów na prowadnicach, więc jak ściągnę głowicę to i może bym pierścienie wymienił tym bardziej, że uszczelkę pod miską musiałbym wymienić bo się sączy.
a jak głowica i miska ściągnięta to pierścienie zmienić już moment i koszty jakieś dramatyczne nie będą:)

#14 OFFLINE   Palsport

Palsport
  • 91 postów
  • Dołączył: 11-03-2012
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 18 lipca 2014 - 08:42

co wy macie z tymi prowadnicami? to nie jest wieswagen zeby prowadnice mialy masakryczny luz...

Tutaj kilka fotek z reanimacji serca mojej kluchy:

http://www.fotosik.p...t/album/1235091

#15 OFFLINE   gorgyus

gorgyus
  • 67 postów
  • Dołączył: 09-06-2009
  • Skąd: Marki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 lipca 2014 - 22:09

a ja założyłem pierścienie primy i jak na razie jest dobrze .
co do goetze to mam złe doświadczenie .
u mnie wytrzymały 60kkm i jak rozebrałem to wyglądały jak pierwsze które były w silniku .
luzy na zamkach były od 1-2 mm , o olejowym nie wspomnę . na całym obwodzie sklepane .
ktoś spyta jak cylindry ? odpowiem szczerze - prawie zero zużycie po 350kkm -blok leży w garażu .
prima ma pierścień olejowy robiony z całości a nie jak w oryginale z 2 pierścieni .
jak będzie później ? zobaczymy , na razie zrobiłem 500 km od remontu .
Wiadomo po całej operacji oleju silnik powinien pobrać więcej a on na te 500km pobrał 100ml .

#16 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 19 lipca 2014 - 21:16

a ja założyłem pierścienie primy i jak na razie jest dobrze .
co do goetze to mam złe doświadczenie .
u mnie wytrzymały 60kkm i jak rozebrałem to wyglądały jak pierwsze które były w silniku .
luzy na zamkach były od 1-2 mm , o olejowym nie wspomnę . na całym obwodzie sklepane .
ktoś spyta jak cylindry ? odpowiem szczerze - prawie zero zużycie po 350kkm -blok leży w garażu .
prima ma pierścień olejowy robiony z całości a nie jak w oryginale z 2 pierścieni .
jak będzie później ? zobaczymy , na razie zrobiłem 500 km od remontu .
Wiadomo po całej operacji oleju silnik powinien pobrać więcej a on na te 500km pobrał 100ml .


A motor nie kopci itd? Wiadomo docierasz cos to mu jeszcze nie dawałes chyba w piec zeby sprawizic czy naprawde nei dymi :)

Kolego napisz coś więcej:
- jaki przebieg
- czy chcesz robić cylindry, czy zakładasz pierścienie nominalne
- co z panewkami? Zakładasz nominały czy zostawiasz jak jest?

Pytam ponieważ ja u siebie dolewam ok 1,5-2 litry oleju na 10 tys km i tak się zastanawiam aby zajrzeć do silnika. Na pewno mam luz zaworów na prowadnicach, więc jak ściągnę głowicę to i może bym pierścienie wymienił tym bardziej, że uszczelkę pod miską musiałbym wymienić bo się sączy.
a jak głowica i miska ściągnięta to pierścienie zmienić już moment i koszty jakieś dramatyczne nie będą:)


u kolegi był pobor 1-2l ale na 1000 km jakby mu brał 1-2l na 10tys km to by motoru nie ruszał :)

#17 OFFLINE   gorgyus

gorgyus
  • 67 postów
  • Dołączył: 09-06-2009
  • Skąd: Marki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 lipca 2014 - 21:22

A motor nie kopci itd? Wiadomo docierasz cos to mu jeszcze nie dawałes chyba w piec zeby sprawizic czy naprawde nei dymi :)



u kolegi był pobor 1-2l ale na 1000 km jakby mu brał 1-2l na 10tys km to by motoru nie ruszał :)


troszkę zakopcił przy odpaleniu , i może jeszcze przez pierwsze 5minut .
teraz nic , czy zimny czy ciepły . olej czyściutki -jak nowy . wiem że to dopiero 500km ale jakby miał duże przedmuchy to olej był by troszkę ciemniejszy .
pożyjemy zobaczymy , ale jestem dobrej myśli - bo sam składałem motor :) .
kiedyś już używałem pierścieni primy , może to było dawno ale też zachowywały się poprawnie .

mi brał bańkę 5l na 10kkm
a silnik dostanie w d*pę za jakiś 1kkm

#18 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 19 lipca 2014 - 22:50

sam nie wiem co robic... moze załozyc mahle i składac?

#19 OFFLINE   gorgyus

gorgyus
  • 67 postów
  • Dołączył: 09-06-2009
  • Skąd: Marki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 lipca 2014 - 23:09

sam nie wiem co robic... moze załozyc mahle i składac?


zrobisz jak uważasz , ja miałem ten sam problem :(
zdecydowałem się na primę -sam nie wiem czy dobrze
dużo czytałem na innych forach - jedni polecali drudzy narzekali , ale tak jest ze wszystkim .
prima robi pierścienie od bardzo dawna jakby były na prawdę złe to już dawno by się zwinęli .
co mi się podobało w tych pierścieniach ? olejowy inny niż oryginał , prawie tak samo sprężysty jak uszczelniające -zobaczymy jak będzie z trwałością
geotza -te co zdjąłem po 60kkm były śmieciami .

nikt niestety nie podejmie za Ciebie decyzji - musisz wybrać mniejsze zło :)

#20 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 19 lipca 2014 - 23:32

zrobisz jak uważasz , ja miałem ten sam problem :(
zdecydowałem się na primę -sam nie wiem czy dobrze
dużo czytałem na innych forach - jedni polecali drudzy narzekali , ale tak jest ze wszystkim .
prima robi pierścienie od bardzo dawna jakby były na prawdę złe to już dawno by się zwinęli .
co mi się podobało w tych pierścieniach ? olejowy inny niż oryginał , prawie tak samo sprężysty jak uszczelniające -zobaczymy jak będzie z trwałością
geotza -te co zdjąłem po 60kkm były śmieciami .

nikt niestety nie podejmie za Ciebie decyzji - musisz wybrać mniejsze zło :)


U kolegi tez ten motor był juz robiony, jakos przy 190tyskm ale nie wiadomo co tam kto wsadził, teraz ma 300tys i juz od jakis 30 tys był problem, brał oliwe, od około 5 tys brał jej tragicznie duzo :) a 300km temu motor zaczał strasznie kulec nierowno chodzi, nie robiłem zadnych pomiarow, odrazu rozebrałem i tak;

1 cyl - wszystkie pierscienie całe - olejowy pierscien stoi
2 cyl - pierwszy pierscien uszczelniajacy pekniety, olejowy pierscien stoi
3 cyl - pierwszy pierscien uszczelniajacy pekniety, olejowy pierscien stoi
4 cyl - dwa pierscienie uszczelniajace pekniete, olejowy pierscien stoi :)

I tak pierwsze dwie tuleje sa ok, ładne natomiast trzecia ma konkretna ryse, a czwarta ma spory próg. Blok juz oddany do wcisniecia dwoch tuleji.

Generalnie doł silnika miska i tłoki całe w nagarze ktorego problem jest ruszyc :) doł cały juz wyskrobałem + tenzi + benzyna, musze jeszcze poczyscic tłoki i rowki pierscieni

generalnie cały problem w ekotekach jest spowodowany tym ze pierscienie olejowe staja i nie uszczelniaja gładzi i wtedy jest pobor oliwy... pytanie dlaczego staja? przez nagar? czy sa za mało sprezyste?

Generalnie plan jest taki zeby wszystko po maxie poczyscic złozyc i zalac to pełnym syntetykiem :)


P.S Macie jakies patenty na mycie tego nagaru? Pozdro :)