Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Wiązka ASB


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Marceloton16

Marceloton16
  • 47 postów
  • Dołączył: 08-02-2014
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 czerwca 2014 - 06:43

Witam, w mojej MV6 nie mam kontaktu ze sterownikiem ASB, skrzynia jest w trybie awaryjnym i muszę dobrać się do wiązki tylko nie wiem jak przebiega. Dobrałem się do sterownika ale jeszcze go nie wyjąłem i nie szedłem za kablami bo nie wiem gdzie wychodzą do skrzyni i ew. pod maskę?
Z góry dziękuje.

Chyba że brak kontaktu to wina sterownika?

#2 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 26 czerwca 2014 - 21:51

Przewody idą do złącza X1 i do komory silnika przez gumową przelotkę koło serwa hamulcowego po kieluchu, potem do akumulatora gdzie jest okrągła wtyczka która łączy się z instalacją silnika. Bez zdjęcia deski nie ma możliwości jej całej przejrzeć dokładnie.

#3 OFFLINE   Marceloton16

Marceloton16
  • 47 postów
  • Dołączył: 08-02-2014
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 czerwca 2014 - 22:59

Temat już ogarnięty, cała wiązka przedzwoniona jeszcze tylko przy skrzyni wtyczkę od elektrozaworów muszę sprawdzić bo nie ma połączenia z głównym solenoidem.

#4 OFFLINE   maly771

maly771
  • 58 postów
  • Dołączył: 07-10-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 31 sierpnia 2014 - 11:10

to ja się podłączę wywaliło mi samochód z kluczykiem na desce skrzynia chodzi normalnie po podłączeniu kabelka wywaliło błąd cos ze sterownikiem skrzyni razem z bledem walka rozrządu błąd walka zrobiony wywalony ze skrzyni nie mogę skasować bo pisze ze nie może połączyć się ze sterownikiem jest jakiś sposób żeby jakoś inaczej skasować ten błąd i żeby kontrolka zgasłą przypominam że skrzynia dział jak należy nie szarpie biegi przełącza normalnie, nie ślizga się

#5 OFFLINE   scania124L

scania124L
  • 80 postów
  • Dołączył: 29-01-2013
  • Skąd: LLU
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 sierpnia 2014 - 21:05

Panowie mam takie pytanie, skąd ASB bierze sygnał o obrotach silnika?

#6 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 sierpnia 2014 - 22:11

to ja się podłączę wywaliło mi samochód z kluczykiem na desce skrzynia chodzi normalnie po podłączeniu kabelka wywaliło błąd cos ze sterownikiem skrzyni razem z bledem walka rozrządu błąd walka zrobiony wywalony ze skrzyni nie mogę skasować bo pisze ze nie może połączyć się ze sterownikiem jest jakiś sposób żeby jakoś inaczej skasować ten błąd i żeby kontrolka zgasłą przypominam że skrzynia dział jak należy nie szarpie biegi przełącza normalnie, nie ślizga się


Weź napisz jeszcze raz to samo tylko, że po polsku :masakra:

#7 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 września 2014 - 07:26

Panowie mam takie pytanie, skąd ASB bierze sygnał o obrotach silnika?


Z CPW tak jak ECU Pb

#8 OFFLINE   scania124L

scania124L
  • 80 postów
  • Dołączył: 29-01-2013
  • Skąd: LLU
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 września 2014 - 09:13

Z CPW tak jak ECU Pb

A można to jakoś oszukać, żeby ASB widziała mniejsze obroty o jakiś 1000?

#9 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 września 2014 - 09:26

A po co taki patent?

#10 OFFLINE   scania124L

scania124L
  • 80 postów
  • Dołączył: 29-01-2013
  • Skąd: LLU
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 września 2014 - 12:17

Bo bardzo mnie irytuje zmiana przy 6300obr/min, a prawdopodobnie odcinka zostanie przesunięta na 7300-7500obr/min.

#11 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 września 2014 - 13:21

Bo bardzo mnie irytuje zmiana przy 6300obr/min, a prawdopodobnie odcinka zostanie przesunięta na 7300-7500obr/min.


200 obr to nie jest tak wiele, zmiana biegów powinna sie odbywac przy 6500obr min. faktycznie. Jezeli masz nizej to jedna z przyczyn moze byc brak mocy w silniku lub zwiększone opory toczenia (większy uślizg konwertera). Decyzja o zmianie biegu przez sterownik skrzyni jest podejmowana miedzy innymi w oparciu o różnicę obrotową wału silnika i wału napędowego. Jeżeli zachodzi sytuacje w ktorej silnik nie moze uzyskac wiekszej mocy i obroty wału przy danym obciazeniu nie wzrastaja jak również prędkość obrotowa wału napędowego to zapada decyzja o zmianie biegu na kolejny. Kombinowanie ze zmiana impulsow z czujnika walu silnika nie jest dobrym pomyslem, nawet jezeli zrobil bys to na linii ECU -> ATCU. Musial bys zastosowac elektroniczny konwerter, na pewno pociagnie to za soba konsekwecje w postaci nielubianych komunikatow na komputerze pokladowym o kondycji skrzyni. Trzeba pamiętać ,że program który zarządza sterownikiem skrzyni nie przewiduje takich modyfikacji. Najpewniejszym rozwiązaniem było by przeprogramować sterownik skrzyni.

#12 OFFLINE   scania124L

scania124L
  • 80 postów
  • Dołączył: 29-01-2013
  • Skąd: LLU
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 września 2014 - 17:55

Najpewniejszym rozwiązaniem było by przeprogramować sterownik skrzyni

Tylko gdzie to zrobić?

zwiększone opory toczenia (większy uślizg konwertera

to jest ta przyczyna, więc chyba trzeba będzie szukać nowego (używanego)

#13 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 września 2014 - 20:25

to jest ta przyczyna, więc chyba trzeba będzie szukać nowego (używanego)


Miałem na myśli ,że auto stawia większe opory toczenia, przez co zwiększa się uślizg konwertera.

#14 OFFLINE   scania124L

scania124L
  • 80 postów
  • Dołączył: 29-01-2013
  • Skąd: LLU
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 września 2014 - 02:18

Dzięki wars1977. Może ktoś wie gdzie można było by przeprogramować sterownik skrzyni?

#15 OFFLINE   maly771

maly771
  • 58 postów
  • Dołączył: 07-10-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 02 września 2014 - 12:13

Dobra jeszcze raz ruszając z pod sklepu zapaliła się kontrolka samochodzik z kluczykiem i w tym momencie skrzynia weszła w tryb awaryjny ruszała z 3 biegu, pojechałem do mechaniora podłączył pod skaner wyskoczył błąd czujnika wałka rozrządu i 0700 Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów, ale po zrobieniu czujnika walków i wykasowaniu tegoż błędu został ten 0700 i nijak nie idzie go wykasować a skrzynia pracuje teraz normalnie tzn przerzuca biegi prawidłowo, nie szarpie, nie ślizga się i stąd moje pytanie jak zlikwidować ten błąd bo na desce pali się cały czas samochodzik z kluczykiem żadnych innych błędów teraz nie wywala tylko ten 0700

No już chyba bardziej po polsku nie można

#16 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 września 2014 - 12:20

Dobra jeszcze raz ruszając z pod sklepu zapaliła się kontrolka samochodzik z kluczykiem i w tym momencie skrzynia weszła w tryb awaryjny ruszała z 3 biegu, pojechałem do mechaniora podłączył pod skaner wyskoczył błąd czujnika wałka rozrządu i 0700 Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów, ale po zrobieniu czujnika walków i wykasowaniu tegoż błędu został ten 0700 i nijak nie idzie go wykasować a skrzynia pracuje teraz normalnie tzn przerzuca biegi prawidłowo, nie szarpie, nie ślizga się i stąd moje pytanie jak zlikwidować ten błąd bo na desce pali się cały czas samochodzik z kluczykiem żadnych innych błędów teraz nie wywala tylko ten 0700

No już chyba bardziej po polsku nie można


Sprawdź środkową okrągłą wtyczkę za akumulatorem łączącą wiązkę skrzyni z komputerem i budą.

#17 OFFLINE   maly771

maly771
  • 58 postów
  • Dołączył: 07-10-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 03 września 2014 - 07:35

Może to głupie ale jak wyją tą wtyczkę bo próbuję i nie bardzo mi to wychodzi

#18 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 września 2014 - 09:34

Może to głupie ale jak wyją tą wtyczkę bo próbuję i nie bardzo mi to wychodzi


Odkręcasz ją w lewo.

#19 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 września 2014 - 23:12

Tylko nie całą wtyczkę tylko sam spód się przekręca, potem wtyczka w górę.

#20 OFFLINE   maly771

maly771
  • 58 postów
  • Dołączył: 07-10-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 04 września 2014 - 09:15

dobra wyjąłem ale nic tam się nie dzieje nie jest zalana ani nic wygląda w porządku niestety problem pozostał