ROSNĄCA TEMPERATURA ŚILNIKA
#1 OFFLINE
Napisany 17 września 2006 - 18:59
Mam jeszcze jedno pytanie dlaczego wskaznik temp.reaguje na właczenie np.klimy. swiateł.itd. poprostu po włączeni czego kolwiek troszeczke sie dzwiga,im wiecej włącze tym wiecej sie dzwignie. POZDRAWIAM
#2 OFFLINE
Napisany 17 września 2006 - 19:06
Druga sprawa ale mysle ze sprawdzales to jest dobry stan plynu chlodniczego w zbiorniczku wyrownawczym.
Przestawienie zaplonu nie ma nic wspolnego z przegrzewajacym sie silnikiem, bo nic nie piszesz ze masz dziwna prace silnika.
#3 OFFLINE
Napisany 17 września 2006 - 19:07
wyłączała sie kontrola trakcji, wskaźnik tem skoczył o 2 a nawet 3 kreski - czesto pokazywał czerone pole, i dotego nierówna praca silnika, a co za tym poszło komp pokazał błędy sondy lambda, położenia wąłu itp. :shock:
249 Nm przy 4951 obr/min
#4 OFFLINE
Napisany 17 września 2006 - 20:44
Kolega WALDEMARZ napisał ze zaplon nie ma nic do temperatury , ja mysle że ma . co wy na to?. jutro podłącze go pod komp. i zobaczymy
#5 OFFLINE
Napisany 19 września 2006 - 18:16
Poprostu powiedz mi co masz na mysli "przestawiony zapłon"?Kolega WALDEMARZ napisał ze zaplon nie ma nic do temperatury , ja mysle że ma . co wy na to?. jutro podłącze go pod komp. i zobaczymy
Oczywiscie przestawiony zapłon ma cos wspólnego z grzejacym sie silnikiem, ale zarazem tez jest inna praca silnika jak zapłon jest przestawiony.
Mnie nie chodzilo o to, ze jak bys miał przestawiony zapłon to inaczej też pracuje silnik. A o tym ty nic nie piszesz, aby silnik inaczej pracował.
Moze powiedz mi dwie rzeczy.
1) jaką teperaturę wskazuje ci wskaznik, ze mowisz iz silnik sie mocno grzeje.?
2) czy po właczeniu silnika jak otworzysz korek przy pojemniku uzupełniajacym plyn chlodniczy to czy puchnie ci plyn? tzn czy zwiększa sie jego ilość?
#6 OFFLINE
Napisany 01 lutego 2007 - 18:35
czy po właczeniu silnika jak otworzysz korek przy pojemniku uzupełniajacym plyn chlodniczy to czy puchnie ci plyn? tzn czy zwiększa sie jego ilość?
No właśnie poproszę o rozwinięcie tego zdania jakie są sprzyczyny i skutki jeśli tak się dzieje. Jeśli poziom płynu podnosi się powyżej max lewelu...
Na chłodzeniu nie znam się kompletnie więc pytam.
Miałem zimno w aucie ( w czsie jazdy na trasie na zewnątrz było cieplej niż w samochodzie )
Wczoraj wymieniłem termostat sam z kolegą :mrgreen: bez pomocy jakiegoś mechanika co już i tak dużo odemnie wyciagnął. Na tym forum znalazłem kilka porad co i jak przy wymianie i udało się.
Powietrze mam już ciepłe ale za dużo nie jeździłem jeszcze więc będę obserwował co się będzie dziać.
#7 OFFLINE
Napisany 04 lutego 2007 - 14:28
#8 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2012 - 18:39
:confused:
#9 OFFLINE
Napisany 23 marca 2012 - 19:55
#10 OFFLINE
Napisany 23 marca 2012 - 20:31
termostat i pompa wody do sprawdzenia zdejmij pasek i zobacz co to hałasuje może to jakaś rolka od paska
#11 OFFLINE
Napisany 23 marca 2012 - 20:43
termostat i pompa wody do sprawdzenia zdejmij pasek i zobacz co to hałasuje może to jakaś rolka od paska
Gdzieś własnie czytałem ze jak alternator ma obciążenie to ma wpływ na grzanie się auta.Jest to możliwe?Moze wtedy ma cięzej pompa wody??
#12 OFFLINE
Napisany 23 marca 2012 - 20:52
jam mam podobny problem tyle że na postoju może chodzić cały dzień i temperatura w normie przy bardzo delikatnej jeżdzie jest jeszcze ok ale troche więcej gazu i gwaltownie rośnie pomocy co robić i gdzie szukać 2.5td
:confused:
w tym silniku to temat rozległy do sprawdzenia na wstępie pompa wody czy ma cały wirnik bo plastikowe lubią pękac,termostat na ile stopni i kiedy sie otwiera ? stan twojej chłodnicy zabrudzona na zewnątrz lub zakamieniona ewentualnie tani zamiennik (zbyt wąski)Sprzęgło wiskotyczne(wiskoza)może niedomaga.Z rzeczy bardziej hard,uszczelka pod głowicą lub sama głowica (pęknięta) warto sprawdzic obecnośc co2 w układzie chłodzenia.
Gdzieś własnie czytałem ze jak alternator ma obciążenie to ma wpływ na grzanie się auta.Jest to możliwe?Moze wtedy ma cięzej pompa wody??
Nic podobnego pompa wody napędzana jest paskiem i kreci sie obrotami silnika może ona sama niedomagac ale alternator nie ma na nia wplywu pompa też nie ma ciężej jak tu napisałeś Ale ona sama może robi bałagan,termowłącznik wentylatora może zbyt pózno wentylator włącza ? jakieś błędy na kompie ? nie mam szklanej kuli