Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ROSNĄCA TEMPERATURA ŚILNIKA


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   wojtan

wojtan
  • 13 postów
  • Dołączył: 11-07-2006
  • Skąd: ruda śląska

Napisany 17 września 2006 - 18:59

Panowie pisałem kiedyś o rosnacej temp. w omedze2.0 16v. Rozkładam pomału ręce, mam tego dość!!!.Ledwo wruciłem z Chorwacji!!!. Podczas jazdy ciągle rośnie mi temp.śil. do momętu arz schłodzi ją wentylator i znowu rośnie.i tak w koło. Głowica sprawdzona w 2 zakładach. blok sprawdzony, pompa nowa,chłodnica nowa, termostaty 2 wymienione(bez ter. to samo). wyjołem chł. klikm, było lepiej,kupiłem nową znowu to samo.15 lat naprawiam sam. ale tekiego problemu jeszcze nie miałem. Moze jest to problem od strony elektronicznej?PRZESTAWIONY ZAPŁON?cos z komp ze tak mocno i szybko sie grzeje.
Mam jeszcze jedno pytanie dlaczego wskaznik temp.reaguje na właczenie np.klimy. swiateł.itd. poprostu po włączeni czego kolwiek troszeczke sie dzwiga,im wiecej włącze tym wiecej sie dzwignie. POZDRAWIAM



#2 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2006 - 19:06

A moze masz uklad mocno zakamieniony i dlatego jest kiepskie przejscie plynu w ukladzie. Jesli piszesz ze nawet bez termostatu jest ten sam objaw to moze tu poszukaj przyczyny.
Druga sprawa ale mysle ze sprawdzales to jest dobry stan plynu chlodniczego w zbiorniczku wyrownawczym.

Przestawienie zaplonu nie ma nic wspolnego z przegrzewajacym sie silnikiem, bo nic nie piszesz ze masz dziwna prace silnika.

#3 OFFLINE   hanysxx

hanysxx
  • 67 postów
  • Dołączył: 08-08-2006
  • Skąd: Lębork

Napisany 17 września 2006 - 19:07

Sprawdź napięcie, zczytaj błędy, jak przekonałem sie na własnej skórze słabe napięcie ładowania (związane ze słabą masą silnika) miało wpływ na :

wyłączała sie kontrola trakcji, wskaźnik tem skoczył o 2 a nawet 3 kreski - czesto pokazywał czerone pole, i dotego nierówna praca silnika, a co za tym poszło komp pokazał błędy sondy lambda, położenia wąłu itp. :shock:
193 KM przy 5819 obr/min
249 Nm przy 4951 obr/min

#4 OFFLINE   wojtan

wojtan
  • 13 postów
  • Dołączył: 11-07-2006
  • Skąd: ruda śląska

Napisany 17 września 2006 - 20:44

panowie silnik caly rozebrany i wyczyszczony,ładowanie 14,5 masy sprawdzone.Jest jeden problem że temp. śil. jest proporcjonalna do włanczającego śię wentylator, czyli ma taką temp. mniej wiecej jak na wskazniku.
Kolega WALDEMARZ napisał ze zaplon nie ma nic do temperatury , ja mysle że ma . co wy na to?. jutro podłącze go pod komp. i zobaczymy

#5 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 września 2006 - 18:16

Kolega WALDEMARZ napisał ze zaplon nie ma nic do temperatury , ja mysle że ma . co wy na to?. jutro podłącze go pod komp. i zobaczymy

Poprostu powiedz mi co masz na mysli "przestawiony zapłon"?
Oczywiscie przestawiony zapłon ma cos wspólnego z grzejacym sie silnikiem, ale zarazem tez jest inna praca silnika jak zapłon jest przestawiony.
Mnie nie chodzilo o to, ze jak bys miał przestawiony zapłon to inaczej też pracuje silnik. A o tym ty nic nie piszesz, aby silnik inaczej pracował.
Moze powiedz mi dwie rzeczy.
1) jaką teperaturę wskazuje ci wskaznik, ze mowisz iz silnik sie mocno grzeje.?
2) czy po właczeniu silnika jak otworzysz korek przy pojemniku uzupełniajacym plyn chlodniczy to czy puchnie ci plyn? tzn czy zwiększa sie jego ilość?

#6 OFFLINE   tnwirtu

tnwirtu

    brak

  • 15 postów
  • Dołączył: 15-12-2006
  • Skąd: UK, FINLAND, POLAND, NORWAY

Napisany 01 lutego 2007 - 18:35

czy po właczeniu silnika jak otworzysz korek przy pojemniku uzupełniajacym plyn chlodniczy to czy puchnie ci plyn? tzn czy zwiększa sie jego ilość?


No właśnie poproszę o rozwinięcie tego zdania jakie są sprzyczyny i skutki jeśli tak się dzieje. Jeśli poziom płynu podnosi się powyżej max lewelu...


Na chłodzeniu nie znam się kompletnie więc pytam.

Miałem zimno w aucie ( w czsie jazdy na trasie na zewnątrz było cieplej niż w samochodzie )

Wczoraj wymieniłem termostat sam z kolegą :mrgreen: bez pomocy jakiegoś mechanika co już i tak dużo odemnie wyciagnął. Na tym forum znalazłem kilka porad co i jak przy wymianie i udało się.

Powietrze mam już ciepłe ale za dużo nie jeździłem jeszcze więc będę obserwował co się będzie dziać.
Angielki też mają charakterek

#7 OFFLINE   aniolmaciej

aniolmaciej
  • 468 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: Łęknica

Napisany 04 lutego 2007 - 14:28

koreczek sprawdzony ?? wezyki odpow. idace do zbiorniczka sprawdzone ? a moze sam wskazik kalmie .

#8 OFFLINE   robertx30x

robertx30x
  • 7 postów
  • Dołączył: 23-09-2009
  • Skąd: górowo iławeckie

Napisany 03 stycznia 2012 - 18:39

jam mam podobny problem tyle że na postoju może chodzić cały dzień i temperatura w normie przy bardzo delikatnej jeżdzie jest jeszcze ok ale troche więcej gazu i gwaltownie rośnie pomocy co robić i gdzie szukać 2.5td
:confused:

#9 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 23 marca 2012 - 19:55

Witam widzę że jest nas tu więcej natomiast mam taki problem,że w listopadzie czyli jakieś 5 miesięcy temy mechanik wymieniał mi termostat caly kompletny ,bo auto mi się grzało też do schłodzenia wentylatorem .Wentylator się wyłączył i znowu temp. do góry i tak wkoło.powodem była pęknięta chłodnica.Teraz tak mam nową chłodnicę nowy termostat nowy zawór trójdrożny układ czyszczony grzeje w kabinie dobrze dziś robie traske 200 km.znów to samo rośnie co chwila.Co byście zrobili ????:masakra: AAaaa zapomniałem dodać chyba mam albo rolke napinacza paska wieloklinowego do wymiany albo alternator coś chrzani bo juz coraz bardziej szumi tylko jeszcze nie wiem co na 100%.Może to mieć wpływ na to ze sie grzeje???pomocy

#10 OFFLINE   klimeek

klimeek
  • 128 postów
  • Dołączył: 22-09-2010
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 23 marca 2012 - 20:31

termostat i pompa wody do sprawdzenia zdejmij pasek i zobacz co to hałasuje może to jakaś rolka od paska

#11 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 23 marca 2012 - 20:43

termostat i pompa wody do sprawdzenia zdejmij pasek i zobacz co to hałasuje może to jakaś rolka od paska


Gdzieś własnie czytałem ze jak alternator ma obciążenie to ma wpływ na grzanie się auta.Jest to możliwe?Moze wtedy ma cięzej pompa wody??

#12 OFFLINE   klimeek

klimeek
  • 128 postów
  • Dołączył: 22-09-2010
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 23 marca 2012 - 20:52

jam mam podobny problem tyle że na postoju może chodzić cały dzień i temperatura w normie przy bardzo delikatnej jeżdzie jest jeszcze ok ale troche więcej gazu i gwaltownie rośnie pomocy co robić i gdzie szukać 2.5td
:confused:


w tym silniku to temat rozległy do sprawdzenia na wstępie pompa wody czy ma cały wirnik bo plastikowe lubią pękac,termostat na ile stopni i kiedy sie otwiera ? stan twojej chłodnicy zabrudzona na zewnątrz lub zakamieniona ewentualnie tani zamiennik (zbyt wąski)Sprzęgło wiskotyczne(wiskoza)może niedomaga.Z rzeczy bardziej hard,uszczelka pod głowicą lub sama głowica (pęknięta) warto sprawdzic obecnośc co2 w układzie chłodzenia.

Gdzieś własnie czytałem ze jak alternator ma obciążenie to ma wpływ na grzanie się auta.Jest to możliwe?Moze wtedy ma cięzej pompa wody??


Nic podobnego pompa wody napędzana jest paskiem i kreci sie obrotami silnika może ona sama niedomagac ale alternator nie ma na nia wplywu pompa też nie ma ciężej jak tu napisałeś :) Ale ona sama może robi bałagan,termowłącznik wentylatora może zbyt pózno wentylator włącza ? jakieś błędy na kompie ? nie mam szklanej kuli :)