

ktory silnik wybrac???
#1
OFFLINE
Napisany 17 września 2006 - 18:33
chce kupic kolo grudnia ome B
na ten cel chce przeznaczyc do 14 tysi z oplatami jezeli bym wybral autko z zagranicy
co do budy to wybralem juz kombi, kolor jest sprawa nieistotna dla mnie
co do silnika to chce benzyne
slyszalem ze silnik 2,0 16v jest jak na ten samochod za slaby
wiec pozostaje mi ktoraj z V-ek tylko ktora 2,5 czy 3,0
moja jazda jest dosyc dynamiczna, sporo jezdze po wawie
wiem ze takie autko musi na czyms jezdzic nie spodziewam sie jazdy za darmo
autko bede chcial zagazowac na sekwencji
ktory silnik bardziej polecacie i wersje wyposazenia??
czy jest jakas szansa trafic 3 litry w manualu??
#2
OFFLINE
Napisany 17 września 2006 - 18:38
:mrgreen:
A tak wogole to powiem ze jesli juz kupowac omsie to w wersji sedan, chyba ze masz bardzo dużą rodzine to kombi.

#3
OFFLINE
Napisany 17 września 2006 - 18:41
Można wiedzieć dlaczego?jak widze omege z silnikiem 2.5 czy 3.0 i z instalacja gazowa to poprostu krew sie we mnie gotuje

Pierścienie czy uszczelniacze zaworowe? :mrgreen:podczas dalekiej jazdy wielu wącha dym z mojej rury.
#4
OFFLINE
Napisany 17 września 2006 - 18:43
Rafałku o tym dymie to tak sie tylko mówi.Można wiedzieć dlaczego?jak widze omege z silnikiem 2.5 czy 3.0 i z instalacja gazowa to poprostu krew sie we mnie gotuje
Pierścienie czy uszczelniacze zaworowe? :mrgreen:podczas dalekiej jazdy wielu wącha dym z mojej rury.
A jesli chodzi o gaz to jestem ogolnie przeciwnikiem.
#5
OFFLINE
Napisany 17 września 2006 - 18:46
OK. Ale dlaczego gotuje sie w Tobie krew? Nie podoba Ci się to - nie zakładasz. :razz:A jesli chodzi o gaz to jestem ogolnie przeciwnikiem.
#6
OFFLINE
Napisany 17 września 2006 - 18:52
A co do silnika to podstawa będzie jego stan . Bo tu leży problem jak się trafi zajeżdżoną Omege z jakimkolwiek silnikiem to zaczynają się schody.......
#7
OFFLINE
Napisany 17 września 2006 - 19:06
-koszty części takie same
-koszty OC takie same
-koszty instalki te same
-koszty paliwa podobne bo mimo że z założenia 3.0 pali więcej to po opiniach forumowiczy stwierdzam że mój pali mniej niż niejeden 2.5 tu opisany na forum(ale to chyba kwestia stylu jazdy)
-zazwyczaj 3.0 jest troche lepiej wyposażone
#8
OFFLINE
Napisany 17 września 2006 - 19:11
Koniec o gazie. :mrgreen:Błagam Kochani tylko bez rozmów o Gazie.... hi hi wiem czym to się kończy
A co do silnika to podstawa będzie jego stan . Bo tu leży problem jak się trafi zajeżdżoną Omege z jakimkolwiek silnikiem to zaczynają się schody.......
A jesli chodzi o silnik to zgadzam sie z toba ze to jest najwazniejsza podstawa zakupu.
#9
OFFLINE
Napisany 17 września 2006 - 21:27
da rade cos znalesc czy darowac sobie ?
co do gazu to jezeli jest dobrze wyregulowany i jest dobra iskra (najwazniejsze) nic zlego sie nie stanie a droga bedzie 2 razy tansza
dla mnie sprawa gazu jest przesadzona wiec mozemy ominac ten temat

#10
OFFLINE
Napisany 17 września 2006 - 21:33
a jak z tym manualem w 3,0??
da rade cos znalesc czy darowac sobie ?
Pogadaj z kolegą Iivo on też szuka i nie jest to takie proste. Ponoć w Kombi będzie łatwiej ...
#11
OFFLINE
Napisany 17 września 2006 - 21:34
jak ja znalazłem to ty też :mrgreen:a jak z tym manualem w 3,0??
da rade cos znalesc czy darowac sobie ?
#12
OFFLINE
Napisany 18 września 2006 - 09:26
a jak z tym manualem w 3,0??
da rade cos znalesc czy darowac sobie ?
co do gazu to jezeli jest dobrze wyregulowany i jest dobra iskra (najwazniejsze) nic zlego sie nie stanie a droga bedzie 2 razy tansza
dla mnie sprawa gazu jest przesadzona wiec mozemy ominac ten temat
Jak będziesz szukal i sie uprzesz na manuala to napewno znajdziesz

#13
OFFLINE
Napisany 18 września 2006 - 10:12
a jak z tym manualem w 3,0??
da rade cos znalesc czy darowac sobie ?
co do gazu to jezeli jest dobrze wyregulowany i jest dobra iskra (najwazniejsze) nic zlego sie nie stanie a droga bedzie 2 razy tansza
dla mnie sprawa gazu jest przesadzona wiec mozemy ominac ten temat
Ja mam 3,0 w gazie i nie narzekam. Jak ktos pisze, ze mu sie krew gotuje, ale nie uzasadnia tego, to olej. Nie wiem skąd taka wrogoś do LPG, ale każdy ma prawo do wlasnej opinii. Ja chcialem MV6 ... i chcialem LPG, był to świadomy wybór. Miałem 2,0 16V, tez z gazem.
Co do skrzyni - szukać mozesz, ale powiem Ci tak. Pojeździsz troche samochodem z mocnym silnikiem i automatem i nie bedziesz chcial innego

200KM i całkiem niezły automat (niezły tzn. z dobrym czasem redukcji, z przyzwoitą 'inteligencją') daje naprawde niezły komfort podrózowania. Oczytwiscie mozna dywagowac o 'chęci' wachlowania biegami itd... tez tak mówiłem, poki se po miescie nie zacząlem jeździć moja MV6 z automatem. Są sytuacji, kiedy mówe sobie 'w manualu to bym cos tam cos tam' ... ale to są tylko chwile i jest ich mało.
Co do silników - każdy kupuje dla siebie i w zasadzie samemu trzeba ocenic. Ja mialem 2,0 i przeszedłem na 3,0, choc uwazam, ze całkiem rozsadnym kompromisem jest 2,5 V6 i tej wersji sie bede trzymal. Jak mam komuś doradzac - to doradzam 2,5 V6, z tym, ze zawsze zaznaczam, ze ważniejszy jest stan techniczny i wyposazenie, niz pojemnosc silnika. Jelsi nie masz specjalnie wielikich zapędów, zeby sie ścigac na skrzyzowaniach ... to silnik jest sprawą drugorzędną, bo nawet 2,0 8V jeździ, a z drugiej strony 3,0 V6 24V wcale taka az mocna nie jest, biorąc pod uwage przyspieszenia przy prędkosciach do 120km/h (a ściśle rzecz biorąc poniżej 3,5-4 tys RPM).
Szukaj ładnej omegi, z wyposażeniem jaki Tobie odpowiada. Jak bedzie miała silnik 2,5V6 to fajnie, jak inny ... nie rób z tego problemu. Oczywiscie jesli w gre wchodzi spalanie .. to różnice mogą być żadne, ale mogą być tez spore.
2,0 spaliła mi w miescie maksymalne srednie 15 LPG. 3,0 maksymalne srednie ma okolo 20 LPG/100km. 2,0 normalnie paliła mi miedzy 12-14LPG w cyklu mieszanym, MV6 pali 15-17.
Czy to duże, czy to małe róznice - ocen sam.
Prawda jest jednak taka, ze tak jak mozesz wyprzedzic 3,0 ... tak w życiu nie zrobisz 2,0 ... ale cos za cos.
#14
OFFLINE
Napisany 18 września 2006 - 12:02


www.axel-pc.pl
#15
OFFLINE
Napisany 18 września 2006 - 19:20
niestety noge mam dosyc ciezka

moj styl jazdy jest dynamiczny moze nie az tak szybki ale dynamiczny
co do stanu tech to mam kolege u ktorego stoi moje autko teraz, ciagle sie w nim cos sypie
sam juz powiedzial zeby go wziasc na ogledziny zeby moj przyszly samochodzik dluzej jezdzil u mnie niz stal u niego na warsztacie

dzieki za odpowiedzi!!
#16
OFFLINE
Napisany 18 września 2006 - 19:33

roznica wbrew pozorom ogromna, przy czym 2,5 juz w omedze wystarcza, spalanie na trasie ciut wieksze w 3,0, po miescie roznica juz dochodzi do 3litrow (2,5 manual, 3,0 automat)
najlepiej jakbys mial okazje przejechac sie z takimi silnikami, bo pisanie ze masz ciezka noge to niczego nie mowi, jeden z "ciezka noga" 2,0 16v sie zadowoli a drugiemu z "ciezka noga" w 3,2 bedzie malo mocy
#17
OFFLINE
Napisany 18 września 2006 - 19:33
cita, zgadzam sie z Toba
niestety noge mam dosyc ciezka![]()
moj styl jazdy jest dynamiczny moze nie az tak szybki ale dynamiczny
to chyba jednak skłaniaj si edo V6.
2,5 V6 w manualu bedzie łatwiej dostać niz 3,0 w manualu ... skor wiec zalezy Ci na dynamice .. moze jednak koncentruj sie na skrzyni manualnej i V6 (nie moge powiedziec jak wozi 2,5 V6 ... bo jezdziłęm tylko 3,0 ... ale pewnie kosmicznej roznicy nie ma .. i jak z nam zycie manualną 2,5 objedziesz automat w 3,0 ... do pewnych prędkości)
#18
OFFLINE
Napisany 18 września 2006 - 21:28



#19
OFFLINE
Napisany 18 września 2006 - 22:43
cita, zgadzam sie z Toba
niestety noge mam dosyc ciezka![]()
moj styl jazdy jest dynamiczny moze nie az tak szybki ale dynamiczny
to chyba jednak skłaniaj si edo V6.
2,5 V6 w manualu bedzie łatwiej dostać niz 3,0 w manualu ... skor wiec zalezy Ci na dynamice .. moze jednak koncentruj sie na skrzyni manualnej i V6 (nie moge powiedziec jak wozi 2,5 V6 ... bo jezdziłęm tylko 3,0 ... ale pewnie kosmicznej roznicy nie ma .. i jak z nam zycie manualną 2,5 objedziesz automat w 3,0 ... do pewnych prędkości)
no wlasnie jest bardzo duza roznica, manualem 2,5v6 nie masz szans za 3,0 w automacie na sport !
#20
OFFLINE
Napisany 19 września 2006 - 01:31