Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] zerwany gwint świecy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
51 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   aniolmaciej

aniolmaciej
  • 468 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: Łęknica

Napisany 31 lipiec 2007 - 00:31

siemka
po zlokalizowaniu p :peace: roblemu noszenia autka po drodze myslalem , ze juz nic nie jest w stanie mnie zaskoczyc az tu dzisiaj ...

Jade sobie dzisiaj z Legnicy na Olszyne autostrada A4 patrze BMW mnie lyka z dwoma dresami na pokladzie . Mysle sobie pokaze im co znaczy V6 wiec przeladowalem bieg na 3 wciskam pedal w podloge , dobiega mnie najpiekniejszy dzwiek mojej falki , ktory zostaje nagle przerwany glosnym strzalem z okolic maski . Pierwsza mysl pier**la pewnie jakas tlukmik moze sie posypal i warczy . Zjechalem pierwszym zjazdem podosze maske i ku mojemu zdziwieniu widze jak swieca z fajka mi skacze . Autko zaprowadzilem do mechaniora , ktory metoda narazie na oko stwierdzil , ze wywalilo mi swiece pewnie wraz z gwintem na glowicy . Powiedzial , ze bez wymiany glowicy sie nie obejdzie ale ja mimo , ze nie mechanik zastanawiam sie czy to aby mozliwe . Co wy o tym sadzicie ??

#2 OFFLINE   g1banderas

g1banderas
  • 51 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: pruszcz gd / ?
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 lipiec 2007 - 01:44

Nie wiem ile tam miejsca przy otworze na swiece ale wkladka gwintowna powinna dac sobie rade z tym problemem
- co do przyczyny to swieca byla niedokrecona i gwint wyrwalo...

#3 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 lipiec 2007 - 06:41

wkladka gwintowna powinna dac sobie rade z tym problemem

dokładnie powinno byc git

#4 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 lipiec 2007 - 06:51

da się to naprawić, wkręca się specjalną tulejkę, ale nie jest to tania zabawa


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#5 OFFLINE   Boomir

Boomir

    Wyborowa Fighter

  • 248 postów
  • Dołączył: 30-05-2006
  • Skąd: Poznań

Napisany 31 lipiec 2007 - 07:20

tulejka kosztuje kilkadziesiąt złotych, a założenie jej musi być super precyzyjnie osiowe... a to może kosztować...

powodzenia
Boomir, Omega Caravan X20XEV
Food&Fire Manager

#6 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 lipiec 2007 - 07:26

tuleja, którą można używac w głowicy silnika, to koszt około 100-130zł, robota:
- zrzucenie głowicy lub głowic
- uszczelka lub uszczelki
- planowanie
- montaż tulei
nie chcę straszyć, ale koło 900 zł


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#7 OFFLINE   aniolmaciej

aniolmaciej
  • 468 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: Łęknica

Napisany 31 lipiec 2007 - 08:37

dzisiaj bede mial ostateczna diagnoze co gdzie i jak to napisze. Zastanawiam sie czy jest szansa na to , ze swieczka sie poprostu wykreciala . Bo moze poprostu mechanik chce zarobic . Swieca przed wyjeciem byla jeszcze troche wkrecona i troche luzna . :censored:

Dodano 31.07.07 godz.17:02

Narazie dowiedzialem sie , ze sa szanse bez zwalania glowicy co jest bardzo optymistyczna wizja jak dla mnie . Wiecej jutro do polodnia bede wiedzial . Po naprawie czeka mnie pranie tapicery i dywanikow jakims kwasem bo kot mi w aucie sie .... jakies fatum ??? :censored: :censored:

#8 OFFLINE   Boomir

Boomir

    Wyborowa Fighter

  • 248 postów
  • Dołączył: 30-05-2006
  • Skąd: Poznań

Napisany 06 sierpień 2007 - 07:53

i co kolego ??
Boomir, Omega Caravan X20XEV
Food&Fire Manager

#9 OFFLINE   aniolmaciej

aniolmaciej
  • 468 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: Łęknica

Napisany 12 sierpień 2007 - 12:32

No i wiadomo co i jak . Niestety czarne chmury zawisly nad moja omcia . Okazalo sie bowiem ,ze poprzedni mechanik nie dokrecil swiecy co poskutkowalo zerwaniem gwintu . Omcia w trakcie naprawy - zwalaja glowice (szczescie w nieszczesciu okazaolo sie ,ze mam uszczelke walnieta na tej glowicy bo po odkreceniu swiec zaczelo ubywac wody w zbiorniczku i zalewac 6 gar ) . No nic czeka mnie jeszcze jakies 2 dni bez auta . Jak odbiore to napisze jakie sa koszty takiej naprawy .

#10 OFFLINE   Ninja

Ninja
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-06-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 12 sierpień 2007 - 12:39

ale nie jest to tania zabawa

100zł i to bez zdejmowania głowicy nawet robią. Robiłem to kiedys u siebie.
Ale jak u Ciebie uszczelka walnięta to glowice i tak zdejmują wiec...
www.budowork.pl
"...Z dużymi rozmiarami kół jest jak z condomami w rozmiarze XL - Krótka chwila dobrej autoprezentacji nie jest warta późniejszych kłopotów."
Krzysztof Hołowczyc

#11 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 12 sierpień 2007 - 16:49

ale nie jest to tania zabawa

100zł i to bez zdejmowania głowicy nawet robią. Robiłem to kiedys u siebie.
Ale jak u Ciebie uszczelka walnięta to glowice i tak zdejmują wiec...


jedno co mnie zastanawia, to jak mechanik radzi sobie z wiórami które powstają podczas gwintowania otworu pod "wkładkę" na nowy gwint
Przecież jeden mały wiór jeśli zostanie w cylindrze zrobi niezłe spustoszenie
Dlatego, moim zdaniem chyba lepiej wyłożyć te pare stów na zdjęcie głowicy i przy okazji wymienić uszczelki itp, zyskasz spokój i pewnośc, że przynajmniej ta stronna silnika cię nie zawiedzie w przyszłości

#12 OFFLINE   Ninja

Ninja
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-06-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 12 sierpień 2007 - 18:57

jedno co mnie zastanawia, to jak mechanik radzi sobie z wiórami które powstają podczas gwintowania otworu pod "wkładkę" na nowy gwint
Przecież jeden mały wiór jeśli zostanie w cylindrze zrobi niezłe spustoszenie
Dlatego, moim zdaniem chyba lepiej wyłożyć te pare stów na zdjęcie głowicy i przy okazji wymienić uszczelki itp, zyskasz spokój i pewnośc, że przynajmniej ta stronna silnika cię nie zawiedzie w przyszłości

no widzisz...Ciebie zastanawia a oni potrafią to zrobic tak zeby nic nie zostalo w cylidrze...Czary?? Nie...Doświadczenie i oprzyrządowanie. Trzeba wiedziec poprostu gdzie robic i komu zostawic auto. Nie sztuka wywalic pare stówek wiecej skoro mozna to samo zrobic znacznie taniej.
www.budowork.pl
"...Z dużymi rozmiarami kół jest jak z condomami w rozmiarze XL - Krótka chwila dobrej autoprezentacji nie jest warta późniejszych kłopotów."
Krzysztof Hołowczyc

#13 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 sierpień 2007 - 00:16

macieju czy coś się wyjaśniło w twoim problemie?? napisz co i jak??
pozdro

#14 OFFLINE   aniolmaciej

aniolmaciej
  • 468 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: Łęknica

Napisany 16 sierpień 2007 - 11:40

Siema
wyjasnilo sie tyle , ze mechanik zwalil glowice i stwierdzil , ze mialem przy okazji padnieta uszczelke pod glowica co ponoc moglo skutkowac jej wykrzywieniem . Kazal kupic "nowa" bo tamta juz raczej sie nie nada > Jestem na etapuie szukania glowicy i zachodze w glowe czy faktycznie moja stara jest juz nie do uzytku .

Pozdraiwam

#15 OFFLINE   aniolmaciej

aniolmaciej
  • 468 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: Łęknica

Napisany 03 wrzesień 2007 - 16:44

Siemka
i okazla sie wielka kupa . Autko poskladane , mechanior odpala a tu dymi jak wsciekla - na pierwszy rzut oka widac ,ze wali plynem na kolektor wydechowy . I co znowu zwalanie glowicy i okazuje sie , ze pekla tuleja i cylinder . Troche sie dziwie bo wczesniej nie bylo widac tego pekniecia a jest widoczne golym okiem . meches kazal szukac silnika a mi juz rece opadaja . I teraz nie wiem czy kupowac 2,5 V6 czy moze jednak kupic 3.0 . A jeszcze przeszlo mi przez mysl kupienie diesla . Co o tym wszystkim myslicie i czy swap silnika pojdzie gladko .

#16 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 wrzesień 2007 - 16:53

Siemka
i okazla sie wielka kupa . Autko poskladane , mechanior odpala a tu dymi jak wsciekla - na pierwszy rzut oka widac ,ze wali plynem na kolektor wydechowy . I co znowu zwalanie glowicy i okazuje sie , ze pekla tuleja i cylinder . Troche sie dziwie bo wczesniej nie bylo widac tego pekniecia a jest widoczne golym okiem . meches kazal szukac silnika a mi juz rece opadaja . I teraz nie wiem czy kupowac 2,5 V6 czy moze jednak kupic 3.0 . A jeszcze przeszlo mi przez mysl kupienie diesla . Co o tym wszystkim myslicie i czy swap silnika pojdzie gladko .



jesli myslisz o swapie na klekota to sprzedaj to co ci zostalo i kup klekota. za duzo grzebania. na 3.0 mniej roboty ale 2.5 taniej kupisz




 


#17 OFFLINE   aniolmaciej

aniolmaciej
  • 468 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: Łęknica

Napisany 03 wrzesień 2007 - 16:55

tego sie domyslam . Moj meches twierdzi , ze nawet na 3.0 jest full roboty .

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 wrzesień 2007 - 16:56

tego sie domyslam . Moj meches twierdzi , ze nawet na 3.0 jest full roboty .


przy 3.0 praktycznie sam silnik przekladasz z kolektorami, wiazka zostaje bez zmian.




 


#19 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 wrzesień 2007 - 16:59

swap z 2,5 na 3,0 nie bedzie mocno problemowy, ale na dieselka to już moze sie troche skompliwowac.

#20 OFFLINE   lutas

lutas
  • 316 postów
  • Dołączył: 01-08-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 04 wrzesień 2007 - 12:10

Być może mechanik sam spowodował pęknięcie nieumiejętnym montażem głowicy.