Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Uszkodzona uszczelka pod głowica w Szwecji. Laweta do polski czy złomowanie??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
53 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   silnik

silnik
  • 43 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Grebbestad/Olsztyn

Napisany 10 maja 2014 - 08:44

Jak w tytule uszkodzona jest lewa uszczelka pod głowica. Teraz ma zagwozdkę czy wydać 3 tys. na lawetę i naprawę czy złomować w Szwecji. Koszt utylizacji omegi tutaj to 500 zl. Tylko jak sobie pomyśle ze w czerwcu robiłem cale zawieszenie plus klima za 3 tys a w grudniu uszczelki pod zaworami i jeszcze kilka innych rzeczy za 1800 i nowa nagrzewnica za 1000 i to są kwoty tylko z jednego roku. Nie wiem co mam robić. Czy pozabierać najciekawsze części i oddać na żyletki czy szukać lawety i mechanika w Polsce żeby ja ogarnąć i sprzedać.
Fotki Omegi
Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

#2 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 10 maja 2014 - 09:24

mysle,ze jesli jestes laikiem w tych sprawach,to za 3k jestes w stanie sciagnac mechanika z polski ,zeby ci to naprawil,powiedzmy nawet za dwa jesli postawisz wyzywienie przelot badz prom itp,jest to osiagalne,wiec moze tym tokiem pomysl,daje ci taki przyklad bo wiem,ze moj kumpel wlasnie jechal do szwecji naprawiac auto :)

#3 OFFLINE   saj

saj
  • 14 postów
  • Dołączył: 12-01-2014

Napisany 10 maja 2014 - 11:13

Dawaj ją do mnie do Gdańska. Tutaj uszczelkę wymienimy.

#4 OFFLINE   silnik

silnik
  • 43 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Grebbestad/Olsztyn

Napisany 10 maja 2014 - 14:21

Myślałem zęby wynająć przyczepę lawetę i na prom a w Polsce ktoś by odebrał. Jak nie sprzedam w całości lub naprawie to wyciągam części i do żyda. A z samych części ze 2 tys da rade wyciągnąć.

#5 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 maja 2014 - 20:20

kierownice bym brał :) A na poważnie to może dowiedz się ile kosztowała by naprawa na miejscu? Bo laweta 3tyś + robienie głowicy w Polsce i masz niezły hajs, a na miejscu może to ogarniesz i wrócisz na kolach.

#6 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 maja 2014 - 20:30

Tu koszt nabija prom. Może ściągnąć do promu, a z promu jakaś dobra klubowa dusza pomoże.

#7 OFFLINE   tomi2991

tomi2991

    Irmscher ... loading

  • 162 postów
  • Dołączył: 11-09-2011
  • Skąd: Zd-Wola/Zapolice__ EZD
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 maja 2014 - 21:04

Dopisuję sie do kolegi Grzegonz może na miejscu ktoś sie podejmie za niewielka sumę,;)
P.S. auto z wyglądu ładnie sie prezentuje :D
Pozdrawiam.

#8 OFFLINE   MrOldpunk

MrOldpunk

    POLSKA PÓŁNOCNA:-)

  • 130 postów
  • Dołączył: 15-07-2012
  • Skąd: STOCKHOLM

Napisany 10 maja 2014 - 21:10

Kolega Silnik się określi, gdzie dokładnie przebywa w tej Szwecji,to może się coś ogarnie.pzdro
Lepiej ważyć słowa,niż słowa lekce sobie ważyć!

#9 OFFLINE   silnik

silnik
  • 43 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Grebbestad/Olsztyn

Napisany 10 maja 2014 - 21:36

Mieszkam a Grebbestad 130 kilometrów od Goteborga. Do Karlskrony mam prawie 500. Naprawa na miejscu raczej odpada z powodu kosztów. Rozmawiałem z jednym mechanikiem to zdziwił się ze chcę ją naprawiać. A co do kosztów to za godzinę pracy mechanika 250 zl. do tego części oraz szlif głowicy w firmie oddalonej o 60 kilometrów. Koszty naprawy możne przekroczyć 3 tys a przy sprzedaży cena omegi nie przekroczy 5 tys wiec chyba się nie opłaca. Myślę jeszcze o naprawie w Polsce. Może uda się załatwić przyczepę lawetę i pozostaje koszt promu około 600 zl. oraz naprawy.

#10 OFFLINE   MrOldpunk

MrOldpunk

    POLSKA PÓŁNOCNA:-)

  • 130 postów
  • Dołączył: 15-07-2012
  • Skąd: STOCKHOLM

Napisany 10 maja 2014 - 21:43

Silnik,zadzwoń na bildemontering wTwojej okolicy,zapytaj o nowy motor ,może być taniej:confused:
Lepiej ważyć słowa,niż słowa lekce sobie ważyć!

#11 OFFLINE   sulekwu

sulekwu
  • 23 postów
  • Dołączył: 10-12-2013
  • Skąd: Smętowo Graniczne

Napisany 11 maja 2014 - 01:22

560


Chłopie jak jesteś klubowiczem i fanem naszych calineczek to nie daj sie mało jest już ty aut w takich stanach ! Trzymajmy sie razem ! Sam mam nie najlepszą i ale dążę do celów . Pamiętaj każde auto to jest skarbonka bez dna dla właściciela . A tu wiesz co masz z skoro już tyle w nią włożyłeś . Rób głowice i ciesz sie dalej omką ..:) pozdro

#12 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 maja 2014 - 14:17

a nie da się nią dokulać do promu?

#13 OFFLINE   silnik

silnik
  • 43 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Grebbestad/Olsztyn

Napisany 11 maja 2014 - 15:15

Do promu tylko na lawecie. Dymi mi z lewej końcówki tłumika jak z parowozu. Zbiorniczek jest pusty i stan oleju podniósł się znacząco.

#14 OFFLINE   silnik

silnik
  • 43 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Grebbestad/Olsztyn

Napisany 13 maja 2014 - 18:32

Koledzy myślę ze omega stanie się samochodem do nauki. Chce spróbować wymienić uszczelkę :o Kupie wszystkie części w Polsce i będę próbował reanimować kluskę. Ale zanim to zrobię mam pytanie do fachowców. Otóż jeden kolega z forum podpowiedział mi ze uszkodzona może być chodniczka. Opisze może cala sytuacje od początku. Po pracy chciałem odpalić auto ale zdechł akumulator, odpaliłem ja na pych :masakra: . Gdy zapaliła zaczęła dymić trochę na szaro i śmierdziało płynem chłodniczym. Pojechałem do sklepu i po zakupach to samo, akumulator zdechł. Odpaliłem od kabli i pojechała dalej. Po 300 metrach zobaczyłem z tylu biały dym. Wiec pierwsza myśl uszczelka czy Myślicie ze może być to coś innego? Dodam jeszcze ze chłodniczy jest w oleju i kopci tylko jedna strona wydechu.

#15 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 maja 2014 - 18:36

Z Twojego opisu wynika, ze uszczelka pod glowica. Jak by chlodniczka oleju ci poszla, to wtedy plyn miesza sie z olejem, ale go nie spala. A u Ciebie pali plyn chlodniczy wiec wyrok jest :(

#16 OFFLINE   silnik

silnik
  • 43 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Grebbestad/Olsztyn

Napisany 27 czerwca 2014 - 17:30

Głowica już zdjęta. Uszczelka ewidentnie przepalona. Szukam teraz zakładu żeby zrobić planowanie i będę zamawiać części z polski. Planuje kupić uszczelkę pod głowice, uszczelkę pod kolektor, nowe szpilki głowic, olej, płyn chłodniczy. Może jeszcze jakieś propozycje? Jak nie uda sie uruchomic silnika bede wstawial 3.2:D

#17 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 czerwca 2014 - 17:32

Może jeszcze jakieś propozycje?

wszystkie uszczelki dolotu i nowy zestaw rozrządu.Oczywiście robisz obie głowice?

#18 OFFLINE   silnik

silnik
  • 43 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Grebbestad/Olsztyn

Napisany 30 czerwca 2014 - 18:56

Bylem dzisiaj dowiedzieć się o planowanie głowicy. Gościu powiedział ze planowanie jednej głowicy 600 sek jeżeli zdemontuje zawory, jeżeli on ma to zrobić to za jedna głowice chce 2500 sek. Nie mam pojęcia jak wymontować zawory, a nie dam gościowi za zrobienie dwóch głowic 5000 sek. Szaleństwo. Omega nie jest tyle warta. Może ktoś pomoże.

#19 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 czerwca 2014 - 19:26

Bylem dzisiaj dowiedzieć się o planowanie głowicy. Gościu powiedział ze planowanie jednej głowicy 600 sek jeżeli zdemontuje zawory, jeżeli on ma to zrobić to za jedna głowice chce 2500 sek. Nie mam pojęcia jak wymontować zawory, a nie dam gościowi za zrobienie dwóch głowic 5000 sek. Szaleństwo. Omega nie jest tyle warta. Może ktoś pomoże.


zdemontować to możesz domowym sposobem którego nie polecam (potrzebujesz tylko młotek, tulejkę i sokoli wzrok jak będziesz potem szukał pestek), ale problem będziesz miał potem żeby to złożyć ;)

Weź te głowice lepiej do Polski i je tutaj zrób ;)

#20 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 30 czerwca 2014 - 19:31

A poco ściągać zawory do planowania ??
CZASEM NIEWIDOCZNY ALE ZAWSZE OBECNY.. :D
782-214-578
884-777-999
Dodany obrazek