

Koledzy jaki olej polecalibyście ?
#21
OFFLINE
Napisany 02 marca 2008 - 11:07
Co poradzicie. Mam Omcię '94 2.5TD, przebieg licznikowy 300tys. km, (raczej rzeczywisty) auto kupiłem niedawno, poprzedni właściciel nie wie jaki olej był zalany.
Doradzacie zalać mineralny? W końcu nawet tańszy jest.
Czy olej w dieslu nawet jak jest nowy, zawsze jest czarny??
Pozdrawiam :smile:
#22
OFFLINE
Napisany 02 marca 2008 - 21:29
właściciel nie wie jaki olej był zalany.
To ile on nia jezdzil? :roll:
To diesla trza dobry olej, zalezy od zuzycia silnika, mineralny to juz ostatecznosc.
#23
OFFLINE
Napisany 05 marca 2008 - 07:31
Osobiście polecam GM. Po co przepłacać.
Our Knowledge Is Our Power
#24
OFFLINE
Napisany 05 marca 2008 - 21:34
Odnosnie tego oleju.
Zalałbyś olej mineralny czy pół syntetyczny?
Ten olej marki GM mógłbyś wskazać dokładne jego oznaczenie?
Skoro używasz takiego, i masz taki sam silnik, to zgapię.
Co 7,5 tys km wymiana to dość często, ale jak mus to mus.
Ile litrów kupić? Aby na dolewki wyszło też? jeżdżę tylko po mieście więc na pewno trzeba będzie dolewać

#25
OFFLINE
Napisany 06 marca 2008 - 09:32
#26
OFFLINE
Napisany 06 marca 2008 - 10:27
Ja jeżdżę na Castrol Magnatec pólsyntetik.Auto Omega B TD ma przebieg ok.300tys.Próbowalem podnieść poprzeczkę i nalać Castrol EDGE,zadzwonilem do Castrola o radę .W odpowiedzi uslyszalem że przy tym przebiegu lepiej zostać przy tym co mam lub nalać EDGE 10w60.Reasumując przy 300tys. wypada nalać pólsyntetik .W instrukcji przewidziane jest minimum pólsyntetik.Lepiej tak lać.Ja również staram się przestrzegać przebiegu w ramach wymiany tzn.7,5tys..Wymiana wraz z filtrem 6.5l oleju.
i zostan na polsyntetyku
#27
OFFLINE
Napisany 08 marca 2008 - 11:00
Co 7,5 tys km wymiana to dość często, ale jak mus to mus.
Ile litrów kupić? Aby na dolewki wyszło też? jeżdżę tylko po mieście więc na pewno trzeba będzie dolewać
Mi zawsze przy wymianie wchodzi 6-6,5 litra (w zalezności od cierpliwości, tzn. ile czekam aż spłynie z miski) W kazdym razie jeśli planujesz dolewki kuo sobie 7 litrów.
Co do rodzaju.
Ja polecam Gm 10W40 lub 5W30. W swojej Klusce zmieniłem ostatnio na zimę z 10W40 na 5W30. Zero problemów itp.
Wymiana wraz z wkładem filtra co 7,5tys. km.
Nie ma co kupować drogich olejów. No chyba że ktoś lubi i poprawi mu to samopoczucie. Oczywiście spotkasz się z presją żeby lać Mobila, Castrola czy inny Elf. Inni polecą Ci Midlanda czy Total'a...od Ciebie tylko zalezy czy dasz się namówić czy nie.
Generalnie przy tak starej konstrukcji silnika (Steier) nie ma co bawić sie w lanie olejów super drogich. Tak uważam. Nie jeździmy bolidami tylko zwykłymi dieslami z turbiną, wiec nie ma co lać do kilkunastoletniego silnika oleje za kupę kasy, tak uważam.
Oleje GM są proponowane przez Opla na pierwsze zalanie i późniejszą eksploatację, po co więc kombinować?
Pozdrawiam serdecznie.
Our Knowledge Is Our Power
#28
OFFLINE
Napisany 12 marca 2008 - 09:25
Zalałem ostatnio 4,6 oleju Lotos 10W40. Zrobiłem zaledwie 7,5 tys km i wywaliło mi komunikat na kompie. Zaraz musze zmienic olej tylko nie wiem na jaki. Czy zalać juz mineralny??? Bo chciałem przejśc na syntetyk i sprawdzić jak będzie. Czyżby mi silnik już brał olej???????? Jak otworzyłem korek to pryskało na pracującym silniku. Przejechane mam zaledwie 162 tys, ale nie wierze w ten przebieg.
Sprzedam części ze swojej 2.0 16V 509611620 lub 886630520
#29
OFFLINE
Napisany 12 marca 2008 - 10:32
Jak otworzyłem korek to pryskało na pracującym silniku.
nie spotkałem się jeszcze z silnikiem w którym po odkręceniu korka wlewowego nie chlapał by olejem.
#30
OFFLINE
Napisany 12 marca 2008 - 10:35
Jak otworzyłem korek to pryskało na pracującym silniku.
nie spotkałem się jeszcze z silnikiem w którym po odkręceniu korka wlewowego nie chlapał by olejem.
Widocznie nie miałeś malucha



Ale spoko. Beast już mnie uświadomił kilka tematów wyżej.
Sprzedam części ze swojej 2.0 16V 509611620 lub 886630520
#31
OFFLINE
Napisany 12 marca 2008 - 10:38
normalny objaw pracującego silnikaJak otworzyłem korek to pryskało na pracującym silniku.
zapewne bierze ale nie powinien az tyle, poszukaj czy gdzieś nie cieknieCzyżby mi silnik już brał olej????????
lotos to zło juz lepiej GM bo kosztuje tyla samoZalałem ostatnio 4,6 oleju Lotos 10W40.
#32
OFFLINE
Napisany 12 marca 2008 - 10:43
lotos to zło juz lepiej GM bo kosztuje tyla samo
O właśnie o taka odpowiedź mi chodziło. Kwestia jeszcze który, bo chciałem syntetyka, a tym lotosem to tylko specjalnie była zalana aby brudy popłukać, bo nie wiedziałem ile miała przejechane na starym oleju.
Tylko Nie gadajcie, że mineralny juz mnie czeka bo sie całkiem załamę.
Sprzedam części ze swojej 2.0 16V 509611620 lub 886630520
#33
OFFLINE
#34
OFFLINE
Napisany 13 marca 2008 - 06:09
Ale żem się wkurzył i zalałem całe 5 litrów świeżego. Chyba korbowody bokiem przez to mi nie wyjdą.
Sprzedam części ze swojej 2.0 16V 509611620 lub 886630520
#35
OFFLINE
Napisany 13 marca 2008 - 07:27
spoko GM to to samo co Mobil - oleum dla opla robi własnie mobilKurna nie było GM. I w szale złości Mobila se zapiełem. Starego ściekło 3,5 litra.
Ale żem się wkurzył i zalałem całe 5 litrów świeżego. Chyba korbowody bokiem przez to mi nie wyjdą.
#36
OFFLINE
Napisany 16 marca 2008 - 16:27
#37
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2008 - 10:17
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry
[SIGPIC][/SIGPIC]
Never make a pirate angry !
#38
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2008 - 10:51
Przeszedlem jakis czas temu na Mobil 1 10W40 i subiektywnie jest lepszy (ale jakis specjalnych efektow nie ma)
Co do Lotosa czy Platinum - te oleje sa strasznie pluczace i czesto silnik zaczyna po nich cieknac lub pocic sie! Nie polecam tym bardziej, ze nie sa tanie.
#39
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2008 - 10:57
równiez informowałem sie w ASOZ informacji z serwisu, olej GM robi obecnie ELF a nie Mobil.

EDIT: sprawdze na naklejce może będzie cos pisać
#40
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2008 - 11:52
Ja od poczatku nie wierzylem, ze GM to to samo co Mobil.równiez informowałem sie w ASO więc nie wiadomo kto w końcu to robi
Mobil sie ceni wysoko i nawet pod inna nazwa cena byla za niska.