Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jazda zimą.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
118 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Gradz

Gradz
  • 714 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Siedlce/ Warszawa

Napisany 05 listopada 2006 - 12:52

na tył lepsze sie zakłada

#62 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 listopada 2006 - 13:14

przednia os, ktora zarowno napedza jak i hamuje...

...i skreca

#63 OFFLINE   rafal_04

rafal_04
  • 113 postów
  • Dołączył: 02-10-2006
  • Skąd: Gniezno

Napisany 05 listopada 2006 - 13:35

2 oponki bieznik 6mm
2 oponki bieznik 4mm

#64 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 listopada 2006 - 21:04

2 oponki bieznik 6mm
2 oponki bieznik 4mm

hmm, w polskim klimacie nie zaklada sie zimowek 4mm - moja rada 6mm na przod, a na tyl nowki dokupic - niestety to sa rowniez koszty eksploatacji samochodu, i trzeba sie z tym liczyc...


 


#65 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 listopada 2006 - 21:08

Lepsze zawsze na przód bez względu na napęd.

Wierutna bzdura!! Lepsze zawsze na tył.. bez względu na to, która oś jest napędową.

#66 OFFLINE   rafal_04

rafal_04
  • 113 postów
  • Dołączył: 02-10-2006
  • Skąd: Gniezno

Napisany 05 listopada 2006 - 21:58

nowki dokupic



nowki ? nie oplaca sie;] za nowki zaplace 180zl za sztuke, a moge sobie dokupic uzywki za 35zl sztuke i bieznik ok 6-7 mm

#67 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 listopada 2006 - 22:10

Lepsze zawsze na przód bez względu na napęd.

Wierutna bzdura!! Lepsze zawsze na tył.. bez względu na to, która oś jest napędową.


no i bedziesz jechal caly czas prosto, bo przednia os nie bedzie dawala rady skrecac :D

#68 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 listopada 2006 - 22:34

no i bedziesz jechal caly czas prosto, bo przednia os nie bedzie dawala rady skrecac :D

widze, ze kazdy ma na to swoja teorie... :]

ja jeszcze mam letnie, i na sniegu ZDECYDOWANIE latwiej sie skrecalo, niz ruszalo, wrecz moge stwierdzic, ze nie mialem zadnych problemow ze skrecaniem - oczywiscie przy rozsadnych predkosciach, dostosowanych do warunkow i faktu, ze jade na oponach letnich...
(choc faktem jest, ze juz duzo gorzej bylo z hamowaniem)

po swoim doswiadczeniu stwierdzam, ze w przypadku tylnego napedu, najpierw trzeba myslec o tylnych oponach - nawet gdy maja byc problemy ze skrecaniem, czy hamowaniem, to w koncu najpierw trzeba w ogole ruszyc :)


 


#69 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 listopada 2006 - 22:56

ja pamietam jak w zime ostatnia co sniegu bylo w cholere musialem gdzies podjechac kawalek nie swoim autem... FWD opony wielosezonowe z mala iloscia bieznika
na pierwszym zakrecie na osiedlu przywalilem w kraweznik jadac praktycznie na jedynce na wolnych obrotach :lol:

#70 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 listopada 2006 - 23:10

na pierwszym zakrecie na osiedlu przywalilem w kraweznik jadac praktycznie na jedynce na wolnych obrotach :lol:


nie bardzo moge sobie to wyobrazic... babcia o kulach by cie wyprzedzila :) a ty przy takiej predkosci w poslizg wpadles :twisted:

ale zmien nawyki i nie jezdzij po sniegu na jedynce :]
nic dziwnego, ze wpadles w poslizg... na jedynce w fwd nawet nie poczujesz, ze kola stracily przyczepnosc... (nawet, gdy bardzo delikatnie dodasz gazu) :neutral:

nawet ktos ostatnio dawal linka do fajnego artykulu, wlasnie na ten temat - ze ludzie nie potrafia jezdzic w zakretach, ze wypadaja z drogi... itp itd

ps, kurcze na jedynce, zakret, na bardzo sliiiskim?? nadal nie moge zrozumiec :) gdyby nie dotykac pedalu gazu, to moze i sie da :) przeciez w fwd kola od razu straca przyczepnosc, gdy sie doda gazu podczas skrecania - i samochod poleci prosto...


 


#71 OFFLINE   BzQ

BzQ

    Duszna KIA

  • 1 184 postów
  • Dołączył: 19-07-2006
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 listopada 2006 - 23:22

Hie, Exec mnie pewnie zaraz zbeszta :mrgreen: ale ja kupilem dwie oponki Fuldy (195/65/15) jeszcze z kolcami i rypnalem je na przód a z tyłu mam opony z którymi kupiłem samochód (zimówki oczywiscie, jakies 5mm bieznika) i tak to zostawie. Wole miec problem z ruszeniem niz z zahamowaniem :mrgreen: Na razie sie w gory nie wybieram a jak co to lancuchy kupie. A na razie woze w bagazniku sporo piachu i jak sie zakopie to syp pod tylne kolka i jazda (w zeszla zime mialem niezla ucieche, poszedlemna parking a tam babka jakas matizem usiluje wyjechac i piluje ten lod, wypalilem papieroska, pozniej drugiego, odsniezylem fure podsypalem piachu, jedynka i delikatnie do przodu i juz bylemw ruchu a baba przywalila takiego karpia, ze zalowalem ze juz po wigilii bo bym ja ubil :mrgreen: )

Z reszta teraz jest fajna zabawa :lol: Wczoraj koles sie malo nie posikal jak wyskoczylem bokiem z parkingu, minalem go, zrobilem zawijke o 180 i pojechalem za nim :mrgreen: Az sie zatrzymal zeby zobaczyc co to za samochod :cool:

Od razu polecilem Omege, jako JEDYNE SLUSZNE AUTO :mrgreen:

#72 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 listopada 2006 - 23:35

Hie, Exec mnie pewnie zaraz zbeszta

ee tam, ja juz pisalem, ze w aucie z tylnym napedem powinny byc 4 dobre zimowki...

a cala dyskusja toczy sie o to, gdzie powinno sie wrzucac lepsze...


 


#73 OFFLINE   BzQ

BzQ

    Duszna KIA

  • 1 184 postów
  • Dołączył: 19-07-2006
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 listopada 2006 - 23:41

Generalnie moim zdaniem w kazdym aucie powinny byc zawsze 4 dobre opony (czy to zima czy latem) ale mam takie podejscie do sprawy ze wole miec lepsze hamowanie i oszczedzic sobie kasy na remont bagaznika kolesia w ktorym zaparkowalem, niz lepsze przyspieszenie (nie mam w tym momencie kaski na jeszcze dwie opony :mad: ).

A i tak najlepsza metoda jest trening. Osobiscie przez te 3 dni sniegu 3 razy bylem na realu w Kielcach po opustoszeniu parkingu i cwiczylem poslizgi (raz ze dla zabawy a dwa ze nigdynie wiadomo kiedy to sie moze przydac a do czasu kupna omegi jezdzilem samochodami FWD)

Trening czyni mistrza!

#74 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 listopada 2006 - 23:50

Osobiscie przez te 3 dni sniegu 3 razy bylem na realu w Kielcach po opustoszeniu parkingu i cwiczylem poslizgi

my tutaj tak od kilku dni codziennie, mimo, ze tylko jeden dzien sniegu byl :)


 


#75 OFFLINE   BzQ

BzQ

    Duszna KIA

  • 1 184 postów
  • Dołączył: 19-07-2006
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 listopada 2006 - 23:58

To ja mialem lepiej bo od czwartku mialem snieg, dopiero dzisiaj deszcz go zmyl :roll: :cry:

Kumple juz nie chca ze mna jezdzic bo gdzie sie tylko dalo wchodzilem bokiem :mrgreen: :cool:

#76 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 listopada 2006 - 00:00

Kumple juz nie chca ze mna jezdzic bo gdzie sie tylko dalo wchodzilem bokiem :mrgreen: :cool:

hah, no no, skad to znam :)

czyli powinienes miec opis na gg podobny do mojego... Radom City Drift :)


 


#77 OFFLINE   Obywatel

Obywatel
  • 97 postów
  • Dołączył: 20-08-2006
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 listopada 2006 - 01:21

Lepsze zawsze na przód bez względu na napęd.

Wierutna bzdura!! Lepsze zawsze na tył.. bez względu na to, która oś jest napędową.

Hmm... w przednionapędówce raczej pozostanę przy lepszych na przodzie. W RWD powinny być wszystkie 4 dobre :mrgreen: Wracając do FWD, to przecież przednie koła tam napędzają, skręcają i hamują. Jak to mówią w FWD na zakręcie to tylko aby przodem trafić a tył sam pojedzie :lol:

#78 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 listopada 2006 - 12:34

tylko aby przodem trafić a tył sam pojedzie :lol:

dokladnie tak ! :)


 


#79 OFFLINE   gmurawsk

gmurawsk
  • 2 023 postów
  • Dołączył: 08-08-2006
  • Skąd: Warszawa-Grochów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 listopada 2006 - 16:27

Ja wiem jedno jeśli przód samochodu utrzymasz i nie zacznie zmieniać toru jazdy jak zechce sam to cały samochód da się utrzymać. Tył czuć jak się wyślizguje i puki nie stanie w poprzek da się wyprowadzić. Dlatego sądzę że na przodzie powinny być lepsze opony. Chociaż ja osobiście wymieniam kompletami i nie mam problemu gdzie które.

#80 OFFLINE   Jaro

Jaro
  • 53 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: Białystok

Napisany 06 listopada 2006 - 18:07

A w białym nie trzeba nawet szukac wolnego parkingu wszyscy wala drifty sniegu tyle dalo ze miasto prawie sparalizowane :)) zadnego pluga nie bylo odkad spadl snieg Jeszcze nie rozstrzygneli przetargu kto bedzie odsniezal miasto wiec nie ma komu odsniezac... Fajna jazda caly czas na poslizgu :)) jeszcze smigam na letnig oponkach prawie slikach jazda przednia :)