Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega omedze nie równa?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Diego

Diego
  • 20 postów
  • Dołączył: 23-11-2013

Napisany 14 kwietnia 2014 - 18:41

Mam pytanie bo wielu z was jezdzilo roznymi omegami i zastanawia mnie jedno: Miałem omege b, silnik 3,0 w kiepskim stanie w manualu teraz mam polifta też 3,0 też manual silnik w dobrym stanie(cisnienia po równo 13) aczkolwiek mam wrażenie że zbiera się znacznie gorzej niż tamta, jedyna róznica pomiedzy dwoma to w starej nie bylo katalizatorów i teraz pytanie czy jezdzac przedliftem/poliftem jest odczuwalna roznica w przyspieszeniu czy musze zaczac szukac przyczyny??

Mam wrazenie ze tamta z dołu dużo lepiej sie zbierała(chociażby gubienie trakcji na tych samych kołach przy przyspieszaniu tutaj tego nie ma), zamieniałem dolot, teraz puszka na pajaki ale dalej jest roznica przesiadajac sie z jednej do drugiej.

W tamtej miałem miliard błędów, tutaj nic szczególnego, sam nie wiem, ktoś coś może?

#2 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2014 - 19:33

W tamtej miałem miliard błędów, tutaj nic szczególnego, sam nie wiem, ktoś coś może?


Może być milion powodów od tłumika do rozrządu ale bez hamowni to wróżenie z fusów.:)

#3 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 kwietnia 2014 - 19:36

Ja moją jak przyduszę na niższych biegach to wolno reaguje ale jak dam power od pierwszego biegu to idzie jak petarda:pokoj:

#4 OFFLINE   Diego

Diego
  • 20 postów
  • Dołączył: 23-11-2013

Napisany 14 kwietnia 2014 - 21:09

nie no proste ze porównuje przyspieszanie na tym samym biegu.

#5 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 kwietnia 2014 - 21:35

a masz podłączone wszystkie podciśnienia ?
u mnie nie dopieli jednego wężyka od podciśnień po montażu lpg i jakoś tak dziwnie mułowato jeździła, innych objawów nie było

#6 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2014 - 22:44

a opony masz te same że tu traci trakcje a w drugim nie?

#7 OFFLINE   Diego

Diego
  • 20 postów
  • Dołączył: 23-11-2013

Napisany 14 kwietnia 2014 - 23:18

tak jak pisałem w poprzednich postach akurat tak wyszło że felgi z oponami były zamieniane, zresztą nawet inne opony nie dają wrażenia większego "wgniatania" w fotel.

o ktorym dokładnie wezyku od podcisnienia mowisz?

#8 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 15 kwietnia 2014 - 06:00

Skoro piszesz o zrywaniu przyczepności,to w tej starej mogłeś mieć krótszy most,ewentualnie ze szperą.

#9 OFFLINE   Saint

Saint
  • 969 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Sandomierz
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 kwietnia 2014 - 08:57

Może masz w bagażniku prosiaka który waży z 300kg :p
A tak serio to mam kombi 2.5 v6 i kolega tez ten sam silnik tylko po lifcie oba na benzynie.
Tu i tu idzie tak samo wiec gdzies tkwi problem :)
Filtry sprawdzałeś.
Moze katy zarąbane ale jak kolega pisze hamowania i bd mial wszytsko jasne.

#10 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 kwietnia 2014 - 22:21

Tak jak Sergio napisał. Miałeś inna omegę niż masz. Mogłeś mieć zupełnie inne przełożenia. Różnica miedzy 3.9, a 4.22 będzie odczuwalna tak jak w Twoim opisie ;)

#11 OFFLINE   Diego

Diego
  • 20 postów
  • Dołączył: 23-11-2013

Napisany 16 kwietnia 2014 - 00:36

Jak sprawdzić jaki most mam? W obydwóch odcinało przy 110 na 2 biegu.

#12 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 kwietnia 2014 - 07:38

Jak sprawdzić jaki most mam? W obydwĂłch odcinało przy 110 na 2 biegu.


Rozpedz sie do setki wrzuc ostatni bieg i napisz ile masz na obrotomierzu.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#13 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 16 kwietnia 2014 - 11:08

To ja podam ci inny przykład :)
2 Identyczne omegi, te same silniki, w jednej wydawało się że ma znacznie więcej mocy od drugiej :)
Ta mocniejsza miała silnik w gorszym stanie technicznym od drugiej. Ewidentnie przesiadałeś się z jednej do drugiej i wydawało się że mają zupełnie różne moce.
Przypadek znam z tąd że ja i Bili54 mieliśmy wtedy omegi 2.0 i moja była zalana olejem, kopciła i wydawało się że idzie lepiej zdecydowanie. W końcu stanęliśmy na kresce i pedał podłoga założeniem było rozpędzenie się do 140km/h i co ? Obie szły równo :) Rożnica przy 140 była o długość maski :)
Tak więc może to być złudzenie :)




 


#14 OFFLINE   omega ele

omega ele

    Tylko omega! :D

  • 334 postów
  • Dołączył: 13-11-2013
  • Skąd: Besiekiery
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 kwietnia 2014 - 11:18

2.0 i moja była zalana olejem, kopciła i wydawało się że idzie lepiej zdecydowanie.


Przepraszam że tak nie w temacie:dziura:ale co było u ciebie powodem że kopciła??
Bo mojej siostry chłopak też ma ome 2.0 jak ja ale jego nie jest zalana olejem i nie kopci jak moja lecz znów moja weźmie ze 300 ml oleju na jakieś 6500-7000 km a jego litr na jakieś 1500km i moja i co prawda na starcie moja się chowała ale po przekroczeniu 110 jego już nie miała szans z moją:p

#15 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 16 kwietnia 2014 - 11:29

U mnie powodem kopcenia był olej :laugh: Nie wiem bo wyjąłem 2.0 i włożyłem 3.0 :D




 


#16 OFFLINE   omega ele

omega ele

    Tylko omega! :D

  • 334 postów
  • Dołączył: 13-11-2013
  • Skąd: Besiekiery
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 kwietnia 2014 - 11:36

W sumie to normalne:smiech: może ja też powinienem 3.0 wrzucić niż te 2.0 remontować:hmmm:

#17 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 16 kwietnia 2014 - 11:40

Jak masz wolną gotówkę to czemu nie, ale to nie tu o tym :)




 


#18 OFFLINE   Diego

Diego
  • 20 postów
  • Dołączył: 23-11-2013

Napisany 22 kwietnia 2014 - 01:11

Teoretycznie chyba wiem, posprawdzałem doloty, podciśnienia, wszystko wyglada ok. Zrobiłem wiecej kilometrów na benzynie ciagle w górnym zakresie obrotów i zauważyłem znaczną poprawę, z tym że na gazie jest dalej muł a na benzynie idzie ok, pewno trzeba odwiedzic gazownika. Trzeba by jeszcze jakoś katalizatory przeczyścić bo zapchane musza być od ciągłego zamulania, tylko jak??

#19 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 22 kwietnia 2014 - 10:14

Ja katy wypalałem acetonem w Velsatisie po tym jak padło turbo. Sprawdź, czy katy mają przelot. W Omedze można sprawdzić tylko wycinając.