Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Ciężko wchodzą biegi tylko na postoju


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 marca 2014 - 22:58

Czytałem kilka tematów, ludzie mieli różne objawy ale u mnie wygląda to nieco inaczej. Otóż czuć dość duży opór kiedy wrzucam biegi, najgorzej jest z jedynką i wstecznym, chociaż pozostałe też ciężko wchodzą. Problem jest tylko i wyłącznie kiedy auto stoi w miejscu. Wystarczy, że się kulam 5 km/h to mogę wrzucić czy jedynkę czy nawet wsteczny małym palcem. W czasie jazdy pozostałe biegi też chodzą perfekt. Nie ma znaczenia, czy silnik zgaszony, odpalony, ciepły czy zimny. Zauważyłem też, że jak już wcisnę np jedynkę na postoju to słychać z tyłu jakby uderzenie. Takie basowe "jeb". Nie głośne ale jednak słyszalne. Sprzęgło się nie ślizga, chodzi lekko, łapie raczej normalnie w porównaniu do moich poprzednich aut. Kilkukrotne wciskanie sprzęgła również niczego nie zmienia. Na co to może wskazywać? Wysprzęglik? Kiedyś ktoś mi opowiadał, że wewnątrz kabiny, przy drążku zmiany biegów są jakieś plastikowe zapadki czy coś, były zużyte i przez to ciężko biegi wchodziły a kosztowało grosze...

#2 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 marca 2014 - 23:18

po mojemu to nie wysprzęgla do końca

#3 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 kwietnia 2014 - 00:16

Czyli mam kupić to? :)

http://allegro.pl/op...4046083211.html

Czy to?

http://allegro.pl/om...4054418668.html

#4 OFFLINE   grzechug

grzechug
  • 188 postów
  • Dołączył: 13-03-2011
  • Skąd: Międzyrzecz
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 kwietnia 2014 - 11:27

Moim zdaniem jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz, niestety. Równie dobrze może ciągnąć łożysko igiełkowe które jest w wale korbowym, krzywa tarcza sprzęgła, pęknięta sprężyna docisku. A może się okazać że wszystko jest ok i to wina skrzyni. Jak miałem 2.0 to też tak miałem. Wymieniłem olej w skrzyni, po jakimś czasie dwumasę bo miała duży luz, przy okazji kpl sprzęgło: tarcza, docisk, łożysko oporowe i igiełkowe. Poza tym że pedał sprzęgła zaczął lżej chodzić to nic się nie zmieniło przy włączaniu biegów i pozostało się przyzwyczaić albo wymienić skrzynie. Jeździłem tak przez rok jeszcze i nic sie nie działo gorzej czy lepiej.

#5 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 kwietnia 2014 - 11:53

może odpowietrzenie sprzęgła pomoże. Co do wymiany wysprzęglika, szukałbym nówki;)

#6 OFFLINE   grzechug

grzechug
  • 188 postów
  • Dołączył: 13-03-2011
  • Skąd: Międzyrzecz
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 kwietnia 2014 - 12:21

może odpowietrzenie sprzęgła pomoże. Co do wymiany wysprzęglika, szukałbym nówki;)


Ale przed odpowietrzeniem jeżeli normalnym sposobem pedałem odessałbym płyn ze zbiorniczka i zalał świeżym.

#7 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 kwietnia 2014 - 12:41

Wcześniej zajrzyj dla spokojności pod spód auta czy podstawa lewarka nie poluzowała sie (czy śuby są dobrze dokręcone).

#8 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 01 kwietnia 2014 - 17:15

po mojemu to nie wysprzęgla do końca

raczej na bank nie wysprxzegla,skoro przy toczeniu jak w maslo,a na postoju z uderzeniem

#9 OFFLINE   Pan Filip

Pan Filip
  • 385 postów
  • Dołączył: 25-03-2013
  • Skąd: Moszczenica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 kwietnia 2014 - 18:04

raczej na bank nie wysprxzegla,skoro przy toczeniu jak w maslo,a na postoju z uderzeniem


Zgadzam się, kumpel miał podobny problem i okazało się że nie wysprzęgla do końca

#10 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 kwietnia 2014 - 21:55

Czyli wysprzęglik :)

Takie trochę w cenie :p

http://allegro.pl/wy...4118009736.html

Może ktoś poleci jakiś zestaw czyli kpl sprzęgło z tym wysprzęglikiem. I tak za zwalanie skrzyni zapłacę 200zł to może za jednych strzałem machnę i będzie z głowy na 100kkm.

#11 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 04 kwietnia 2014 - 10:46

kupuj luka sprzegglo,skoro masz gotowke bo fakt jest taki,ze przy jednej robocie bedzie wyjdziej taniej i bedziesz mial z bani,skoro juz sa jakies objawy awarii :)

#12 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 05 kwietnia 2014 - 08:57

Jak już będziesz miał zdjętą skrzynię biegów to wymień profilaktycznie uszczelniacz wału korbowego :D Bo lubi padać a przy zdjętej skrzyni to 15min roboty :)




 


#13 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 kwietnia 2014 - 10:01

Jak już będziesz miał zdjętą skrzynię biegĂłw to wymień profilaktycznie uszczelniacz wału korbowego :D Bo lubi padać a przy zdjętej skrzyni to 15min roboty :)


Jak nikt wczesniej zamachu nie sciagal lub ma fabryczne torksy to jest duuuuzy problem. Wiem to z autopsji. Pregierz.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#14 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 kwietnia 2014 - 16:57

jeśli jest suchy to lepiej zostawić
oryginał tak szybko nie pada

#15 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 06 kwietnia 2014 - 11:30

Czyli wysprzęglik :)

Takie trochę w cenie :p

http://allegro.pl/wy...4118009736.html

Może ktoś poleci jakiś zestaw czyli kpl sprzęgło z tym wysprzęglikiem. I tak za zwalanie skrzyni zapłacę 200zł to może za jednych strzałem machnę i będzie z głowy na 100kkm.


Osobiście wysprzęglik-zamiennik9ten w linku) bym nie wymieniał. Firma LUK lub SACHS.

#16 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2014 - 08:53

Jeszce jedno pytanie. Co może się stać jeżeli będę jeździł dalej z walniętym wysprzęglikiem? Grozi to jakąś większą awarią?

#17 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 14 kwietnia 2014 - 09:17

synchronizatory moga powiedziec baj baj,a potem biegi,wiec to nie jest dobry pomysl tak jezdzic :p

#18 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 14 kwietnia 2014 - 21:01

U mnie też czasem biegi ciężko wchodzą na postoju. Czasem mam tak, że przy wciśniętym sprzęgle do końca i próbie wrzucenia 1 albo R auto lekko przesuwa się w przód/tył w zależności który bieg próbuję wrzucić... ale już póltora roku tak jest (30 tys. km) i nic na plus albo minus się nie dzieje :nie_wiem:

#19 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2014 - 22:41

Czasem mam tak, że przy wciśniętym sprzęgle do końca i próbie wrzucenia 1 albo R auto lekko przesuwa się w przód/tył w zależności który bieg próbuję wrzucić...


mam dokładnie to samo :)

#20 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 kwietnia 2014 - 22:48

to jest całkiem normalne
jakbyś podniósł tył to przy Nce na odpalonym silniku będą się koła kręciły