Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] nie trzyma obrotów na biegu jałowym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Demanu

Demanu
  • 29 postów
  • Dołączył: 12-12-2013
  • Skąd: Lublin

Napisany 24 marca 2014 - 19:24

witam, od paru dni mam problem z LPG w mojej omedze a konkretnie z trzymaniem obrotów na biegu jałowym.

sytuacja wygląda następująco: samochód odpala normalnie na Pb, wszystko chodzi płynnie, na biegu jałowym obroty trzymają się na ok 700-800 samochód nie trzęsie, chodzi bezproblemowo.

problemy zaczynają się przy przełączeniu na LPG. Przy zimnym silniku samochód po przełączeniu od razu gaśnie, bez znaczenia czy wciskam gaz czy nie. Jak silnik na benzynie trochę się rozgrzeje to na gazie da się jechać o ile cały czas wciśnięty jest gaz albo samochód toczy się na biegu. Przy wciśnięciu sprzęgła obroty od razu spadają do zera a samochód gaśnie.

Na początku myślałem że to silnik krokowy. Dzisiaj wyczyściłem go dokładnie bo faktycznie na benzynie pływały mu obroty, po wyczyszczeniu na Pb się uspokoił ale LPG nadal ma te same objawy :(

PS dodam jeszcze że samochód zaczyna się krztusić przy 4500 obrotach (zarówno LPG jak i Pb).

#2 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 marca 2014 - 20:33

Na początek odczyt błędów.

#3 OFFLINE   BigiOTK

BigiOTK
  • 201 postów
  • Dołączył: 21-08-2011
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 24 marca 2014 - 21:14

Kable ,świece kiedy wymieniane ?
Co to za rodzaj gazu masz w aucie ?

#4 OFFLINE   Demanu

Demanu
  • 29 postów
  • Dołączył: 12-12-2013
  • Skąd: Lublin

Napisany 24 marca 2014 - 21:44

Na początek odczyt błędów.


wywala mi błąd: 010 - Kody błędów nie zaprogramowane

Kable ,świece kiedy wymieniane ?
Co to za rodzaj gazu masz w aucie ?


sprawdzę dokładnie obie te rzeczy ale nie wydaje mi się że była kwestia tego bo stało się to nagle jak wyjeżdżałem z pracy, jak przyjeżdżałem to wszystko pięknie śmigało.

gaz to wszystko Tomasetto + emulator Stag2-e4

#5 OFFLINE   misiek12

misiek12

    Omka BFL :)

  • 588 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 24 marca 2014 - 22:22

Gaz sekwencyjny tak ?? Ja miałem to ze swoją. A więc ruszyłem od świec i listwy zapłonowej ty masz kable więc to sprawdź. Świece najlepiej wymień bo jak nie wymieniałeś dłuższy czas na pewno to się przyda. Kable jak masz od kogoś możesz przełożyć. Samochód żeby na gazie chodził ok na benz musi być cycuś. Więc te dwie rzeczy sobie zobacz. U mnie była padnięta przepływka którą kupiłem używkę teraz na benz jest cycuś. lecz na gazie okazało się że jest do wymiany listwa bo teraz mam spalanie 20l :masakra: Jak ogarniesz temat świec i kabli na początku i nic to nie da jedź do gazownika niech ci się wepnie pod gaz i zobaczy czy są prawidłowe czasy wtrysków tak to się chyba mówi :) Zacznij od tych 3 rzeczy.


 

 


#6 OFFLINE   Demanu

Demanu
  • 29 postów
  • Dołączył: 12-12-2013
  • Skąd: Lublin

Napisany 24 marca 2014 - 22:34

Gaz sekwencyjny tak ?? Ja miałem to ze swoją. A więc ruszyłem od świec i listwy zapłonowej ty masz kable więc to sprawdź. Świece najlepiej wymień bo jak nie wymieniałeś dłuższy czas na pewno to się przyda. Kable jak masz od kogoś możesz przełożyć. Samochód żeby na gazie chodził ok na benz musi być cycuś. Więc te dwie rzeczy sobie zobacz. U mnie była padnięta przepływka którą kupiłem używkę teraz na benz jest cycuś. lecz na gazie okazało się że jest do wymiany listwa bo teraz mam spalanie 20l :masakra: Jak ogarniesz temat świec i kabli na początku i nic to nie da jedź do gazownika niech ci się wepnie pod gaz i zobaczy czy są prawidłowe czasy wtrysków tak to się chyba mówi :) Zacznij od tych 3 rzeczy.


niestety nie, II generacja gazu :) w sumie to nie pomyślałem o przepływomierzu, wymienię go jutro i zobaczymy. Słyszałem, że od strzałów gazu może paść. Pytanie czy musi to być ten oryginalny Siemensa do X20XEV, czy może być od dowolnej Omegi byle tylko połączenie i rozmiar się zgadzały?

#7 OFFLINE   andrzej9923

andrzej9923
  • 129 postów
  • Dołączył: 06-10-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 24 marca 2014 - 22:38

Od jak dawna masz lpg?
A czy gasnie na jalowym,bez gazu gdy stoisz w miejscu?

#8 OFFLINE   misiek12

misiek12

    Omka BFL :)

  • 588 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 24 marca 2014 - 22:39

niestety nie, II generacja gazu :) w sumie to nie pomyślałem o przepływomierzu, wymienię go jutro i zobaczymy. Słyszałem, że od strzałów gazu może paść. Pytanie czy musi to być ten oryginalny Siemensa do X20XEV, czy może być od dowolnej Omegi byle tylko połączenie i rozmiar się zgadzały?

Więc zamiast np listwy tak jak u mnie może też być reduktor. Ale zobacz najpierw to.
Musi być orginał Siemensa z takim oznaczeniem i przepływka ma jeszcze pod spodem taki kod czy cuś to też musi się zgadzać. Jak masz kupić Chińszczyznę bo mnie taką nową częstowano to lepiej używka ale orginał. Ale nie kupuj od razu podepnij pod komp i dopiero. I niech ci też trochę potrzyma pod tym komputerem a nie się podepnie nie wyskoczy mu i powie że ok moja dopierdo wyskoczyła po 10 min podłączenia na zapalonym samochodzie.


 

 


#9 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 24 marca 2014 - 22:57

Reduktor do wymiany, albo sama membrana, co wolisz. Co do 4500 obrotów, to czujnik położenia wałków rozrządu.

#10 OFFLINE   misiek12

misiek12

    Omka BFL :)

  • 588 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 24 marca 2014 - 23:09

Reduktor do wymiany, albo sama membrana, co wolisz.

Jeżeli to będzie reduktor to lepiej w nowy zainwestować po tych zestawach naprawczych raz się poprawi raz nie. Sam kiedyś przerabiałem. Niech zaczyna od mniej kosztownych rzeczy :)

Co do 4500 obrotów, to czujnik położenia wałków rozrządu.

A to nie odcinał by całkowicie a nie się dusił :nie_wiem: ??


 

 


#11 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 24 marca 2014 - 23:11

A to nie odcinał by całkowicie a nie się dusi

A jesteś pewien, że autor za pomocą słowa "krztusi" nie opisał odcinki? Nie każdy musi wiedzieć, że odcinkę nazywa się odcinką. Jeśli dusi przy 4500 obr, to chyba jest to równoznaczne z odcinką?

#12 OFFLINE   misiek12

misiek12

    Omka BFL :)

  • 588 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 24 marca 2014 - 23:17

A jesteś pewien, że autor za pomocą słowa "krztusi" nie opisał odcinki? Nie każdy musi wiedzieć, że odcinkę nazywa się odcinką. Jeśli dusi przy 4500 obr, to chyba jest to równoznaczne z odcinką?

Tzn dla mnie mnie odcinka to odcinka a duszenie to duszenie. Odcinak stają obroty i koniec a duszenie będzie się wkręcał ale słabo dla mnie nic prostszego ale niech autor się wypowie. A jak inaczej nazwać odcinke mi tylko przychodzi odcięcie zapłonu a nie duszenie to dwie różne rzeczy.


 

 


#13 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 24 marca 2014 - 23:27

A dla mnie czy to odcinka, czy krztuszenie, czy duszenie, czy jakby tego nie nazywać w xevie przy 4500 obr będzie równoznaczne z walniętym czujnikiem położenia wałka i tyle.

#14 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 marca 2014 - 17:41

wywala mi błąd: 010 - Kody błędów nie zaprogramowane


a w jaki sposób odczytałeś ten błąd ??

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#15 OFFLINE   BigiOTK

BigiOTK
  • 201 postów
  • Dołączył: 21-08-2011
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 25 marca 2014 - 21:31

Najpierw doprowadź ,żeby chodził ładnie na benzynie.
Na początek odepnij klemę od akumulatora odczekaj z pół godzinki lub dłużej i jeździj na benz. Zobacz czy dalej się "krztusi".

Jeżeli objawy ustąpią weź się za gaz. Na początek przyjrzałbym się krokowemu od gazu.

#16 OFFLINE   Demanu

Demanu
  • 29 postów
  • Dołączył: 12-12-2013
  • Skąd: Lublin

Napisany 25 marca 2014 - 21:58

a w jaki sposób odczytałeś ten błąd ??


przytrzymuję oba przyciski na drążku od wycieraczek (te do zmieniania funkcji wyświetlanych na MID) i wyskakują kody błędów.

Na początek przyjrzałbym się krokowemu od gazu.


ok, jutro się mu dokładnie przyjrzę, czyściłem ten przy przepustnicy i pomogło na benzynie ale nie na gazie, może faktycznie wina leżeć po stronie tego krokowca.

W każdym razie jedzie już do mnie nowa przepływka i czujnik przepustnicy chociaż ten wydaje się sprawny ale postanowiłem też go wymienić. Po weekendzie zamówię nowe świece. Czujnik wału muszę jeszcze sprawdzić, znacie jakieś sprawdzony sposób np zmierzyć napięcia między pinami jak to ma miejsce w przepływce?

PS jakie świece polecacie?

#17 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 marca 2014 - 22:02

przytrzymuję oba przyciski na drążku od wycieraczek (te do zmieniania funkcji wyświetlanych na MID) i wyskakują kody błędów.


:masakra: , to nie błędy tylko soft MIDa (wyświetlacza)
błędy sprawdzasz tak http://forum.omegakl...hread.php?t=202 cały temat przeczytaj

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#18 OFFLINE   misiek12

misiek12

    Omka BFL :)

  • 588 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 26 marca 2014 - 09:16

W każdym razie jedzie już do mnie nowa przepływka i czujnik przepustnicy chociaż ten wydaje się sprawny ale postanowiłem też go wymienić. Po weekendzie zamówię nowe świece. Czujnik wału muszę jeszcze sprawdzić, znacie jakieś sprawdzony sposób np zmierzyć napięcia między pinami jak to ma miejsce w przepływce?

Ile dałeś za przepływke. Nie sprawdzałeś jej wcześniej czy jest dobra czy szmelc ??
Przepustnica czyszczona ??


 

 


#19 OFFLINE   Demanu

Demanu
  • 29 postów
  • Dołączył: 12-12-2013
  • Skąd: Lublin

Napisany 26 marca 2014 - 10:43

Ile dałeś za przepływke. Nie sprawdzałeś jej wcześniej czy jest dobra czy szmelc ??
Przepustnica czyszczona ??


60zł z wysyłką czyli dość tanio, nie sprawdziłem jej bo kupiona przez allegro. Niestety w LBN ciężko jest dostać jakąkolwiek część od Złomegi :( Co prawda był jakiś zamiennik nowy ale wolałem kupić używanego oryginalnego Siemensa

przepustnicy nie czyściłem, dzisiaj się za to zabiorę

#20 OFFLINE   misiek12

misiek12

    Omka BFL :)

  • 588 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 26 marca 2014 - 11:09

60zł z wysyłką czyli dość tanio, nie sprawdziłem jej bo kupiona przez allegro. Niestety w LBN ciężko jest dostać jakąkolwiek część od Złomegi :( Co prawda był jakiś zamiennik nowy ale wolałem kupić używanego oryginalnego Siemensa

przepustnicy nie czyściłem, dzisiaj się za to zabiorę

No to faktycznie tanio cie wyszła. Wyczyść przepustnicę przed przepływką. A i jak ci przyjdzie przepływka nie zakładaj jej jedź na komp niech ci podepnie samochód na tej co masz a później na tej co zamówiłeś. Wymiana świec tak jak mówiliśmy podstawa i spardzenie przewodów zajmij się tymi 4 sprawami i zobaczysz czy będzie ok.