Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Montaż turbiny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
35 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   actom

actom
  • 224 postów
  • Dołączył: 16-07-2006
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa

Napisany 13 listopada 2007 - 16:31

Chodzi mi po głowie rozbudowa mojego z22xe o części z z20let, kolektor wylotowy, turbina, intercooler, przewody dolotowe z racji tego że to ta sama rodzina silników. Czy ktoś się w to bawił? Jakieś doświadczenia, pomysły wskazówki?

#2 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 listopada 2007 - 16:59

nie opłacalne... szkoda zachodu

#3 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 listopada 2007 - 17:07

nie opłacalne... szkoda zachodu

moze i nie opłacalne ale dla nie ktorych satysfakcja ma wieksza wartosc... :wink:

actom, chcesz sam sie za to zabrac? czy z pomoca fachowca?
pozdrawiam :lol:
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#4 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 listopada 2007 - 17:34

turbina + intercooler + dolot + montaz około 15tys.. wzmocnienie silnika, odpręzenie około 3-4 tys. myśle ze w 20 000 by sie zmieścił

#5 OFFLINE   actom

actom
  • 224 postów
  • Dołączył: 16-07-2006
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa

Napisany 13 listopada 2007 - 17:56

actom, chcesz sam sie za to zabrac? czy z pomoca fachowca?
pozdrawiam :lol:


Oczywiście że sam, tylko strojenie chciałbym komuś powierzyć. Jeżeli chodzi o części to akurat nie ma problemu bo u znajomego leży rozbita astra z tym silnikiem w rozsądnej cenie. Tylko jest pytanie czy odprężanie silnika jest konieczne, czy nie wystarczy ograniczenie ciśnienia doładowania?

#6 OFFLINE   mendrek

mendrek
  • 126 postów
  • Dołączył: 17-10-2006
  • Skąd: Bielsk Podlaski

Napisany 18 listopada 2007 - 16:38

Witam ja jednak bym wolal kompresor zastosowac np taki jak w mercedesie czyli eaton m62. Moim zdaniem jak nie bedziesz duzo dmuchał to spokojnie ci on dlugo powinien wytrzymac. Cena kompresora to okolo 2 do 3 max tysiecy plus do tego ic i dorobienie mocowan do kompresora. Ale jak mozesz tanio dostac oprzyzadowanieod leta to czemu nie. Ja planuje z kolega wstawienie czegos takiego do e30 na próbe do silnika 2.5 jak sie uda. Jak projekt z bmw wypali i sie uda pomyslnie tam to wszystko wstawic to wygospodaruje miesce na tego potworka w omesi v6 pod maska i do niej wstawie. Ten komprsor eaton dmucha okolo 0.8 bara w 2 litrowym silniku na seryjnym kólku a po zmianie gdzies w granicy 1 bara( ale to max jego mozliwosci). Obliczalismy z kolega ile to wyniesie i wyszlo ze w granicach 5 tys montaz z czesciami bo sami bedziemy robic tylko strojenie komus oddamy. Nie wiem jak inni uwazaja ale kompresor jest latwiej zalozyc i mozna równiez go stosowac bez interkulera.Jedyna wada to ze jest potem malo rozwojowy. Jak ktos by mogl to prosze o jakies dane o oplu omedze v6 kompresor Steinmetz podobno taka wyprodukowal. Pozdrawiam.

http://www.streetrac...ht=seat cordoba
w seacie kolega z form montowal

http://pl.youtube.co...feature=related
a tu film z eatonem w omie v6

#7 OFFLINE   DaQla

DaQla
  • 252 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 05 grudnia 2007 - 11:37

Twoj silnik ma dość duże ciśnienie sprężania, podejżewam ze tak ja w x20xev - 11,5:1 więc raczej odprężyc trzeba będzie, to nie NE w którym stopień sprężania jest 9.1:1 . Jeśli nie odprężysz to nie bedziesz mógł dmuchnąć tam żadnego konkretnego ciśnienia, a raczej ciśnienie które bedziesz mógł dmuchnąc bedzie znikome, w innym przypadku korbowody wyjdą przez blok. Pamiętaj też że twoj silnik ma prawdopodobnie słaby dół, o ile sie nie myle jest to kolejna odmiana XEV, więc wymiana korbowodów jak najbardziej zalecana. Poza tym nie jestem pewien czy osprzęt z LET-a podejdzie bez kombinacji (kolektory).
Co do kompresora w V6 - jeśli już to zamontujesz to życze bezproblemowej eksploatacj, i oby korby nie porobiły "dziurek" w bloku. Zalecam częste kontrole panewek. :cool:
129KM@183nm Cześć [you:bd5ccc2ae1]

#8 OFFLINE   greenline

greenline
  • 6 postów
  • Dołączył: 03-12-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 29 stycznia 2008 - 22:45

A co wy na to?
na youtube w wyszukiwarce wpisać MV6 jest tam przerobiona mv6 z kompresorem

#9 OFFLINE   piotrekomegab

piotrekomegab
  • 71 postów
  • Dołączył: 05-02-2007
  • Skąd: iława

Napisany 31 stycznia 2008 - 14:40

A co wy na to?
na youtube w wyszukiwarce wpisać MV6 jest tam przerobiona mv6 z kompresorem

kolega mendrek wkleil link z tym wlasnie filmikiem :razz:
Moc jest bogiem,predkość nałogiem,nitro zabawą,turbo podstawą(a 2.0 16V-136KM rzczywistością) :mrgreen: :mrgreen:

#10 OFFLINE   greenline

greenline
  • 6 postów
  • Dołączył: 03-12-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 31 stycznia 2008 - 15:49

A co wy na to?
na youtube w wyszukiwarce wpisać MV6 jest tam przerobiona mv6 z kompresorem

kolega mendrek wkleil link z tym wlasnie filmikiem :razz:


Ok ale co trzeba zrobić poza założeniem turbiny? Bo to akurat dla mnie jest najprostrze dorobienie mocowań, zrobienie koła paska i cały osprzet typu rury dolotowe itd. Na allegro taką turbina można kupić za 700 zł więc koszt niewielki.

#11 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 lutego 2008 - 18:21

Widzialem kilka filmikow tego kolesia co ma ome z kompresorem i szczerze powiedziawszy wydaje mi sie ze ma caly dol wzmocniony. Skoro silnik standardowo przystosowany jest do pracy w wolnossacym systemie dolotu powietrza to normalna eksploatacja tak wzmocnionej jednostki bez ingerencji w dol na dluzsza mete bedzie niemozliwa. Klasyczny przypadek - zbyt mocni dieselowski chiptuning.


 


#12 OFFLINE   piotrekomegab

piotrekomegab
  • 71 postów
  • Dołączył: 05-02-2007
  • Skąd: iława

Napisany 01 lutego 2008 - 22:16

wydaje mi sie ze bez sensu byloby wstawianie komresora i podnoszenie mocy bez wymiany dolu silnika,bo moze by to jezdzilo,ale caly czas bys sie musial pilnowac zeby za mocno nie przycisnac,bo zaraz ci korb bokiem wyjdzie
Moc jest bogiem,predkość nałogiem,nitro zabawą,turbo podstawą(a 2.0 16V-136KM rzczywistością) :mrgreen: :mrgreen:

#13 OFFLINE   greenline

greenline
  • 6 postów
  • Dołączył: 03-12-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 01 lutego 2008 - 22:44

wydaje mi sie ze bez sensu byloby wstawianie komresora i podnoszenie mocy bez wymiany dolu silnika,bo moze by to jezdzilo,ale caly czas bys sie musial pilnowac zeby za mocno nie przycisnac,bo zaraz ci korb bokiem wyjdzie


Ludziska, proszę o bardziej konkretne informacje mam chęć i ochotę to zmajstrować.
Zakup turbiny mocowania doloty to pestka, mam dostęp do lasera materiałów spawaczy tokarzy frezerów itp. Na upartego mogę nawet zrobić z kwasówki kopię dolotu plastikowego
Chcę poprostu wiedziec co musze zrobić w samym silniku, korby panewki itp.
Dzieki za info.

#14 OFFLINE   neo

neo
  • 35 postów
  • Dołączył: 12-02-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 02 lutego 2008 - 17:17

czyzby temat umarl czy moze juz siedzi ta turbina,
jesli mozna to wtrace troszeczke, czytajac wasze opinie nikt z was by nie wstawil do wolnossacego silnika turbiny, dziwie sie, ludzie majacy hondy civic podchodza do tego troszke inaczej i glebiej juz siedza w tym temacie, otoz silniki wolnossace spokojnie wytrzymuja male doladowanie zedu 0,4 bara no na maxa 0,5 na odpowiedzialnosc juz wlasciciela, daje to juz jakas frajde z jazdy i bananik na twarzy sie pojawia, powyzej tego 0,5 silnik nalezy zakuc, pytasz co zmienic, tak naprawde wszystko idzie do obrobki badz do wymiany, jednym slowem kujesz silnik, tloki korby panewki sprezynki blok glowica, poprostu wszystko, dobrze jest tez zadbac o dolot choc to juz coraz czesciej w kompletach turbo dostaniesz no i oczywiscie wydech czyli barany plus przelotowy tlumik do konca troszke grubszy niz seria :lol: , pozniej do dobrego strojenia, tylko naprawde do dobrego strojenia bo to jest najwazniejsze, aha na stronie grabowskiego masz delikatna podpowiedz jak dobierac turbine na podstawie jej mapy do konkretnego silnika

powodzenia z oma, jak skoncze z civic-iek tez zabieram sie za ome turbo :twisted:

#15 OFFLINE   GreGoriO

GreGoriO

    carreteras bonitas

  • 346 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: Katowice, Costa del Sol
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lutego 2008 - 18:21

z tego co rozumiem, to warto zakupic inny silnik, taki sam jaki mamy, do niego montujemy wszystkie przeróbki. gdy jest gotowy montujemy w miejsce starego, a ten sprzedajemy co zwróci pare złociszy.
cały osprzet zostaje bez przeróbek, klima czy układ elektryczny.
Rzeczywiście warto pomysleć bo mamy cały czas jeżdżące autko.

#16 OFFLINE   DaQla

DaQla
  • 252 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 03 lutego 2008 - 16:46

czyzby temat umarl czy moze juz siedzi ta turbina,
jesli mozna to wtrace troszeczke, czytajac wasze opinie nikt z was by nie wstawil do wolnossacego silnika turbiny, dziwie sie, ludzie majacy hondy civic podchodza do tego troszke inaczej i glebiej juz siedza w tym temacie, otoz silniki wolnossace spokojnie wytrzymuja male doladowanie zedu 0,4 bara no na maxa 0,5 na odpowiedzialnosc juz wlasciciela, daje to juz jakas frajde z jazdy i bananik na twarzy sie pojawia, powyzej tego 0,5 silnik nalezy zakuc, pytasz co zmienic, tak naprawde wszystko idzie do obrobki badz do wymiany, jednym slowem kujesz silnik, tloki korby panewki sprezynki blok glowica, poprostu wszystko, dobrze jest tez zadbac o dolot choc to juz coraz czesciej w kompletach turbo dostaniesz no i oczywiscie wydech czyli barany plus przelotowy tlumik do konca troszke grubszy niz seria :lol: , pozniej do dobrego strojenia, tylko naprawde do dobrego strojenia bo to jest najwazniejsze, aha na stronie grabowskiego masz delikatna podpowiedz jak dobierac turbine na podstawie jej mapy do konkretnego silnika

powodzenia z oma, jak skoncze z civic-iek tez zabieram sie za ome turbo :twisted:


Ten tego... seryjny LET ma doładowanie 0.6 a 0.9 overboost. Ty chciał byś 0.5 w seryjnym XEV zrobić??? Powodzenia. Porównujesz silniki japońskie do eko kibla?? Nie ma co porównywać, całkie inne wykonanie i możliwości nie mówiąc już o dostępnosci wszelkie maści customowych częsci. Spróbuj znaleźć cokolwiek do XEV. Jedyną DROGĄ do uturbienia XEV jest wymiana 90% części mechanicznych z silnika Z20LET/LEH i podobne. Ale w tym przypadku z XEV zostaje tylko blok i wał. Nic więcej sie nie nadaje. Ja podążam troche inną drogą, chce wsadzić silnik z saab-a. Są kompatybilne ze skrzynią omegi, tanie, i bardzo mocne, wydaje mi sie że tylko ta droga ma jakis sens.
129KM@183nm Cześć [you:bd5ccc2ae1]

#17 OFFLINE   devein

devein
  • 14 postów
  • Dołączył: 16-02-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 04 marca 2008 - 18:15

tutaj coś zostalo z X20XEV ;)

MODEL
-Opel Astra c18xe --> GSi x20xev Turbo

SILNIK
-głowica x20xev '98
-blok silnika x20xev + tuleje by pan Stasiu pod tłoki c20let
-tłoki calibra c20let
-korbowody Astra Coupe Turbo
-odprężająca uszczelka pod głowicę z20let
-turbo K04 (Audi TT 225KM) + kolektor z20let
-śruby do głowicy z20let
-świece NGK ZFR7F
-przewody NGK silicon

...


ze stronki:

http://www.streetrac...67

#18 OFFLINE   Sołtys

Sołtys

    streetfighter

  • 894 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Kostrzyn WLKP
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 czerwca 2008 - 00:05

Czy nie prościej było by zamontować cały orginalny silnik C20LET wraz ze 6 stopniową skrzynia biegów z Calibry Turbo 4x4?
Pytanie jak dużo trzeba by przerabiać?

#19 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 kwietnia 2009 - 10:07

Czy ten silniczek
http://www.allegro.p...16v_c20let.html
Mowa o c20let wszedłby na fabryczne łapy silnika..?? :D

#20 OFFLINE   Sołtys

Sołtys

    streetfighter

  • 894 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Kostrzyn WLKP
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 kwietnia 2009 - 19:31

Michał jak bym to wiedział to niewim czy już bym nie był w drodze do Kielc :D