Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Swap 2.2 DTi na 2.5 DTi Wszystko albo nic..


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   timo92

timo92
  • 9 postów
  • Dołączył: 06-10-2011
  • Skąd: Wodzisław Śląski

Napisany 03 marca 2014 - 18:47

Witam forumowiczów :)
Zwracam się z pewnie już banalnym pytaniem lecz wierzcie mi na słowo przeszukałem całego wujka Google wraz z zasięgnięciem rady mechanika i niczego konkretnego się nie dowiedziałem.. Kilka dni temu niestety w mojej omie padł silnik 2,2 DTI(88kw) i teraz przechodzę do sedna.. Skoro już padł mi ten silnik 2,2 DTI to po głowie mi chodzi myśl aby wpakować do mojej omy silniczek 2,5 DTI (nie mylić z TDS OD BMW) jakie jest Wasze zdanie na ten temat (przyjmę na klatę wszelką krytykę) bo chciałbym doinformować się jakie graty z mojej 2,2 DTI pasowały by do tego 2,5 DTI co musiałbym prócz samego silnika jeszce wpakować a co moge wziąć z 2,2 .. Bardzo proszę o uwagi związane tylko i wyłącznie odnośnie mojego zapytania posty typu "taki zabieg jest nie opłacalny itp itd" proszę sobie darować ;) Tak zdaje sobie z tego sprawe ze finansowo nie jest to korzystne lecz zrozumcie że kocham moją ome i nie zamienie tego modela na żaden inny !! Jest dla mnie bezcenny a w dodatku mam go od nowości (tata był pierwszym wlascicielem) Pozatym auto jest w trakcie projektu wizualnego i juz troszke $ wsadziłem w to auto a silnik i tak musze wymienić więc proszę o trafne odpowiedzi :)
POZDRAWIAM :)

#2 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 03 marca 2014 - 19:10

http://forum.omegakl... 2.0 3.0&page=9

mysle,ze ten temat tobie bardzo pomoze ,a operacja napewno jest bardzo ku temu zblizona

#3 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 marca 2014 - 19:14

moim zdaniem jak już masz zamiar się tak bawić, pakuj 3.0D od BMW ;)

#4 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 marca 2014 - 19:18

to może być kolejny projekt, który spowoduje zniknięcie kolejnego użytkownika z forum oraz jego auta :)
Nie żebym był przeciwko - ale sam fakt, że masz silnik 4-ro cylindrowy, a planujesz włożyć 6-cio. Dużo cięższy, więc modyfikacje zawieszenia też chyba trzeba wziąć pod uwagę. Nie prościej poszukać zdrowego silnika 2.2 i pobawić się w modyfikacje? Mocniejsza turbina, lepszy dolot i wydech dodadzą mu sporo skrzydeł, a unikniesz wielu potencjalnych problemów przy swapie... Ale to już koledzy z doświadczeniem w temacie pewnie się wypowiedzą :)

#5 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 03 marca 2014 - 19:20

Potrzebujesz kompletny silnik z osprzętem, chłodnicę wody, intercooler, wszystkie przewody wodne, układ wydechowy, komputer silnika od 2.5 DTI wraz z wiązką, licznik, skrzynia biegów ze sprzęgłem, filtr paliwa też jest inny, poduszki silnika, nie wiem jak wózek. Najlepiej jakbyś trafił 2.5 DTI z rozwalonym tyłkiem. Widziałem na allegro ostatnio, więc poszukaj. Klamoty byś poprzekładał, a resztę części, które by Ci zostały sprzedał. Wg mnie zakup dawcy to jedyna opłacalna opcja.

Nie żebym był przeciwko - ale sam fakt, że masz silnik 4-ro cylindrowy, a planujesz włożyć 6-cio.

Zawieszenie zostaje to samo.

Nie prościej poszukać zdrowego silnika 2.2 i pobawić się w modyfikacje?

2.2 DTi są wg mnie dużo bardziej awaryjne od 2.5 DTi, a to tego mają o wiele gorszą kulturę pracy. Jeśli założyciel tematu lubi się bawić i nie boi się wyzwań, to z mojej strony mogę życzyć wytrwałości w realizacji projektu.

http://forum.omegaklub.eu/showthread...2.0+3.0&page=9

mysle,ze ten temat tobie bardzo pomoze ,a operacja napewno jest bardzo ku temu zblizona

To żeś pomógł... Sobie nabić posty.

#6 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 03 marca 2014 - 19:55

To żeś pomógł... Sobie nabić posty.


jakbys przeczytal tamten temat to bys wiedzial,ze wlasnie duzo pomoze

#7 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 03 marca 2014 - 20:00

jakbys przeczytal tamten temat to bys wiedzial,ze wlasnie duzo pomoze

Pokaż mi wpis, który by pomógł. Nic tam nie ma o 2.2 Dti.

#8 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 03 marca 2014 - 20:04

Pokaż mi wpis, który by pomógł. Nic tam nie ma o 2.2 Dti.

nie badz taki ograniczony umyslowo,jest wpis o swapie z 2.0 na 3.0 czyli ciezszy silnik i z innej bajki,jest tam wszytko dobrze opisane,co trzeba zrobic,ze wiazki zawieszenie tarcze itp,a ty jak sie skupiasz na 2.2 dti to gratuluje kreatywnosc

#9 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 03 marca 2014 - 20:11

nie badz taki ograniczony umyslowo

Mów za siebie.

jest wpis o swapie z 2.0 na 3.0

A nie z 2.2 DTI na 2.5 DTi. Z 2.0 na 3.0 jest całkiem inaczej.

jest tam wszytko dobrze opisane,ze wiazki zawieszenie tarcze itp

Zawieszenia i tarcz nie zmieniasz. Sprężyny są te same, tarcze też 296 czyli to samo.

gratuluje kreatywnosc

Gratuluje robienia z siebie błazna. Doucz się w temacie i poprawiaj innych chłopcze.

#10 OFFLINE   ccrriiss

ccrriiss

    czizero DTi in progress..

  • 281 postów
  • Dołączył: 26-11-2011
  • Skąd: Pstrążna/Rybnik
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 marca 2014 - 20:26

Zawieszenie zostaje to samo.


Jak zawieszenie to samo skoro jest wyraźny podział na sprężyny dla silników 4 cylindrowych i 6-cio cylindrowych.

A pozatym tak jak koledzy piszą lepiej jak już się bawić to wsadzać 3,0 Dti z BMW

A tak wogóle co się stało z twoim silnikiem ??

#11 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 03 marca 2014 - 20:30

Jak zawieszenie to samo skoro jest wyraźny podział na sprężyny dla silników 4 cylindrowych

4 cyl benz mają inne sprężyny niż 4 cyl diesle i 6 cyl jednostki.

A pozatym tak jak koledzy piszą lepiej jak już się bawić to wsadzać 3,0 Dti z BMW

Wątpię, żeby dostał Omegę walniętą z 3.0 od BMW. W tym wypadku nie widzę opłacalności.

#12 OFFLINE   ccrriiss

ccrriiss

    czizero DTi in progress..

  • 281 postów
  • Dołączył: 26-11-2011
  • Skąd: Pstrążna/Rybnik
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 marca 2014 - 20:58

Wątpię, żeby dostał Omegę walniętą z 3.0 od BMW. W tym wypadku nie widzę opłacalności.


Nie napisałem że ma kupić walniętą Omegę z 3.0 Dti, bo to w naszym kraju bardzo rzadki okaz...

A pozatym chciałbym się dowiedzieć co się stało z jego silnikiem.

#13 OFFLINE   timo92

timo92
  • 9 postów
  • Dołączył: 06-10-2011
  • Skąd: Wodzisław Śląski

Napisany 03 marca 2014 - 21:19

No więc tak pytanie padło dlaczego moj silnik padł.. hmm o to mam pretensje do niby super ekstra polecanego mechanika (przez znajomych) który tak świetnie wszystko naprawia robi przegląd itp.. Skorzystałem z jego usług bo jakze by inaczej (potrzebowałem na szybko mechanika poniewaz mechanik do którego jezdze od zawsze zrobił sobie urlop ...) no więc tak dałem moją ome do w/w mechanika na ogólny przegląd oraz wymiane świec żarowych.. i w tym samym dniu co odebrałem autko jechałem w trase 400 km +/- jak się pozniej okazało ten 'tak świetny' mechanik podczas przeglądu nie dokrecil śrubki zlewu oleju z silnika i ta owa śrubka w trasie mi się poluzowała po czym caly olej poprostu sobie wylecial.. Nie wiem jakim to głąbem trzeba być żeby popelnic tak makabryczny błąd przez który silnik trafił szlak.. Brak oleju -> brak smarowania = zatarty silnik .. Więcej pisać nie trzeba .. Co najlepsze odwiedziłem tego mechanika po w/w zdarzeniu który się tego wypiera i prawdopodobnie sprawe przekieruje do prawnika w ramach odzyskania za calą operacje która czeka ome czyt. SWAP.

#14 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 marca 2014 - 22:01

2.2 DTi są wg mnie dużo bardziej awaryjne od 2.5 DTi, a to tego mają o wiele gorszą kulturę pracy. Jeśli założyciel tematu lubi się bawić i nie boi się wyzwań, to z mojej strony mogę życzyć wytrwałości w realizacji projektu.

porównujesz dwie epoki, a 2,2 i 2,0 dti to wytrzymałe silniki, awaryjny jest osprzęt, ogólnie jest bardzo dużo zabawy i koszty, jak miał bym wkładać znaczy bawić się w taki swap to 2,5 dti lub lepiej 3.0 z bawary musiał by być w stanie idealnym, a jak nie znasz pochodzenia to napewno bym co nieco w nim wymienił, koszt samych gratów do tego silnika to jakieś kilka tysięcy złotych, ale to Twoje auto i Twoja decyzja

#15 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 03 marca 2014 - 22:06

a 2,2 i 2,0 dti to wytrzymałe silniki, awaryjny jest osprzęt

Pisałem o całej jednostce, miałem na myśli głównie pompę wtryskową, zapowietrzający się układ paliwowy, siadające elektrozaworki.
Na allegro była jeszcze dwa dni temu DTI za bodajże 3500, z tym, że złamana w pół, bo ktoś jej ładnie w tyłek wjechał. Za tą kasę była idealnym dawcą, ale już jej nie widzę.

#16 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 marca 2014 - 05:36

a koszty hym słupek 2,5 lub 3,0 kupisz za 1500 (nie znasz historii) + wtryski 1800 (nie znasz historii) + turbina 1000 + ecu 500 + chłodnica wody z używka trudno nowa z nissena 2500 + wiązka to ciężka sprawa + do tego cała masa pierdół po 200 do 500 pln jak altek, pompa wspomagania, kompresor klimy, rurki, pompa CR i wiele innych przekalkuluj to sobie

#17 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 marca 2014 - 09:38

wszystko co pod maską w 2.2 nie nadda sie do 2.5, problem skrzyni biegow jeszcze jest,
mam silnik 3.0d od e39 kompletny, da rade kupić dobry motor

#18 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 marca 2014 - 13:31

problem skrzyni biegow jeszcze jest

jaki ?

#19 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 04 marca 2014 - 13:40

Gratuluje robienia z siebie błazna. Doucz się w temacie i poprawiaj innych chłopcze

nie bede tego komentowal nawet,skoro ja jestem chlopcem,to niestety ty jeszcze masz mleko pod nosem

#20 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 marca 2014 - 15:58

jaki ?


nie wiem czy skrzynia sie nadda od 2,2, ale 2.5 czesto z automatem było montowane i nie łatwo znaleść dobrą dwumase ze sprzegłem do 2.5